Aihe: "Virallinen" single CD-R:lle?
1
steven
28.12.2004 13:56:54
mitä mieltä olette?

Julkaisemme singlen lähi"päivinä". Olen ottanut tarjoukset CD-tehtailta, myös CD-R:stä.

Olemme taipumassa ajatukseen, että teemme tuotoksen CD-R:nä (CD tehdaspainatus minimierä 500 kpl), mutta tehdas ei varsinaisesti suosittele tätä (kuitenkin 4-väripainatus levyssä, kunnon kannet etc). Syynä kuulemma, että tekninen käyttöikä ei CD-R:llä ole ihan vastaava kuin tehdas CD:llä (datapuoli herkempi naarmuuntumiselle). Ottanemme kuitnekin riskin, koska ero rahassa on merkittävä (teettänemme 200-300 ketaletta CD-R:nä, vaihtoehtona minimi 500 ketaleen erä tehdas CD:nä..).

Oletteko tehneet sinkkuja CD-R:lle?
Jarkko.
28.12.2004 15:32:29
Mä ottaisin ennemmin painetulla CD:llä kuin CD-R:llä, syynhän tehdas olikin jo kertonut. Kuinka iso tuo hintaero on? Entäs kappalehinta kummallakin tavalla? Kannattaa miettiä, saisitteko koko 500:n kappaleen erän myytyä vaikka vain omakustannushintaan keikoillanne, nettisivuillanne yms. Osahan varmaankin lähtee keikkapaikoille, levy-yhtiöille jne.?
4 uutta biisiä kuultavana Demostudio-palstalla. - http://kuoppamaki.cjb.net/
steven
28.12.2004 19:36:27
Mä ottaisin ennemmin painetulla CD:llä kuin CD-R:llä, syynhän tehdas olikin jo kertonut. Kuinka iso tuo hintaero on? Entäs kappalehinta kummallakin tavalla? Kannattaa miettiä, saisitteko koko 500:n kappaleen erän myytyä vaikka vain omakustannushintaan keikoillanne, nettisivuillanne yms. Osahan varmaankin lähtee keikkapaikoille, levy-yhtiöille jne.?

No se hintaero on pienemmästä laskien yli 100%, mut siis kappaleitakin on 300 kpl CD-R versus 500 kpl CD. Osa menee ilmaisjakeluun, juu, mut mut.

Paljonko te ootte myyneet sinkkuja kappaleissa?
Annan skeban laulaa vaan...
Bonham
28.12.2004 19:58:56 (muokattu 28.12.2004 19:59:11)
Tehdas nyt puhuu omaan laskuunsa... miten pitkää ikää tässä oikein haetaan? Kyse kai kuitenkin demosta tahi promosta ja pienestä määrästä myytäviä levyjä?

About 30 julkaisun verran hoidettu levyjä Z Trading firmalta Espoosta... loppuaikoina pelkkiä firman CD R versioita... hiton paljon halvempaa ja ajaa saman asian täydellisesti!

www.z-trading.fi
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
steven
28.12.2004 20:59:34
Tehdas nyt puhuu omaan laskuunsa... miten pitkää ikää tässä oikein haetaan? Kyse kai kuitenkin demosta tahi promosta ja pienestä määrästä myytäviä levyjä?

About 30 julkaisun verran hoidettu levyjä Z Trading firmalta Espoosta... loppuaikoina pelkkiä firman CD R versioita... hiton paljon halvempaa ja ajaa saman asian täydellisesti!

www.z-trading.fi

No just tota mä kanssa ajattelin! HYvä, että löytyi joku, joka on tehnyt näin!

Itsellä ei muuten ole CD-R:t vielä käytössä kuluneet tai naarmuuntuneet piloille olettaen että niitä käyttää kuten musa CD.itäkin.
Annan skeban laulaa vaan...
Jani The Rock
28.12.2004 21:05:41

Joo, kyllä me tehtiin VW:n kanssa täyspitkäkin seedeeärrälle, eikä siitä oo kukaan ruvennut urputtamaan.
The road never ends for me, kid.
Jabe
03.01.2005 09:28:19 (muokattu 03.01.2005 09:28:55)

CD-R'ää suosittelen minä. Se on edullinen ja tänä päivänä ihan asiallinen tuote. Mä tein viime vuonna kaksi promosinkkua cd-ärränä, ja ihan hyvin ovat toimineet. Ja useimmat radiot on kuitenkin vetänyt ne suoraan koneelle, niin eipä sitä CD'tä ees oo monta kertaa tarvittu ...

Måndag on tehny mun sinkut: www.mandag.fi
Jarkko.
03.01.2005 11:57:54
CD-R'ää suosittelen minä. Se on edullinen ja tänä päivänä ihan asiallinen tuote. Mä tein viime vuonna kaksi promosinkkua cd-ärränä, ja ihan hyvin ovat toimineet.

Vuosi nyt vielä on lyhyt aika, mutta esimerkiksi viiden vuoden jälkeen voi cd-r:n lukeminen kaikilla soittimilla ollakin hankalampaa. Riippuu tietysti paljon, onko kyseessä demo tai promo, jonka elinkaaren voidaan ehkä olettaa olevan tuota lyhyempi, vai sitten 'virallinen' sinkku, kuten otsikossa puhuttiin. Voihan se CD-R:kin kestää vuositolkulla, mutta varmempi se painettu cd aina on.

Ja useimmat radiot on kuitenkin vetänyt ne suoraan koneelle, niin eipä sitä CD'tä ees oo monta kertaa tarvittu ...

Oisko näin - eikös radioiden tule maksaa mekanisoimismaksu, jos kopioivat cd:t koneelle? Ymmärtääkseni tämä on juuri se syy, miksi radioissa soitetaan samalta artistilta vain yhtä tai muutamaa kappaletta, kun halutaan minimoida kovalevylle kopioitavien kappaleiden lukumäärä ja siten myös kulut? Tehosoittoa harvemmin soitettavat biisit voidaan sitten soittaa cd:ltä. (disclaimer: en tiedä, onko sun sinkku ollut tehosoitossa :)
Operaatio:Livessä akustisella keikalla Libertéssä (Hki) pe 7.1.2005 - http://kuoppamaki.cjb.net/
Jabe
03.01.2005 13:35:45

... mutta varmempi se painettu cd aina on.
On tietysti. Siinä mielessä parempi tuote loppukuluttajalle. Mutta myös paljon kalliimpi. Kyllä sinkkuja tehdään nykyään paljon CD-R'nä. Lisäksi kantsii huomata, että jotkut firmat tarjoavat myös CD'Rään niiden kestoa parantavaa suojalakkausta (tms.), hinnat on n. 10 senttiä / levy.

Oisko näin - eikös radioiden tule maksaa mekanisoimismaksu, jos kopioivat cd:t koneelle? ...
Jaa - enpä tiedä. Voihan tosiaan olla, että siinä on sitten vielä yksi mekanisoimismaksu? Mutta kyllä useampi paikallisradioasema on laittanut mun sinkut koneelle, ja soitellut niitä sit sieltä (tämä kävi ilmi mm. promorundilla). Tehosoitosta en tiedä ... :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)