Aihe: Etuaste+Eq+kompura
1
zantti
15.01.2005 19:31:44
Mulla on DBX 386 putkietunen ja siit löytyy insertit molemmista kanavista, mutta olen ostamassa kompuraa ja parametristä eq:ta joten mihin järjestykseen kyseiset laitteet kannattaa laittaa. Onko haittaa/hyötyä siitä että kompura minkä olen ostamassa on myös putki vehje.
milcoin
16.01.2005 14:55:34
...joten mihin järjestykseen kyseiset laitteet kannattaa laittaa. Onko haittaa/hyötyä siitä että kompura minkä olen ostamassa on myös putki vehje.

Voi laittaa kummin päin vaan. Yleinen käsitys taitaa olla että on vaikeampaa siivota EQ:lla jo kompressoitua signaalia koska kaikki ns. huonot taajuudet nousevat kompressoinnin myötä. Käytännössä molempia tapoja näkee kuitenkin yhtä paljon käytettävän joten käytä korvia niin hyvä tulee.

Putki-trankku kysymys ei loppujen lopuksi oo niin tärkeä. Laite on joko hyvä tai huono siitä huolimatta onko siinä putki vai ei...

Mikä komp/eq on kyseessä?
Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku....
milcoin
16.01.2005 15:42:05
LA AUDIO EQX2 DUAL PARAMETRIC EQ
LA AUDIO GCX2 DUAL COMPRESSOR/GATE

Miten mulla on sellanen kuva että ainakin tossa kompurassa ei olis putkia. Mutta joo. Toimii.
kurmo
16.01.2005 22:31:13 (muokattu 16.01.2005 22:32:08)
Tuo järjestyshän on jossain määrin myös käyttötarkoituskysymys. Voit esim. korostaa tai vaimentaa parametrisella jotain tiettyä taajuutta ennen kompuraa ja näin vaikuttaa kompuroinnin lopputulokseen.

EDIT: siivottu turhaa löpinää
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
milcoin
16.01.2005 23:19:50
Voit esim. korostaa tai vaimentaa parametrisella jotain tiettyä taajuutta ennen kompuraa ja näin vaikuttaa kompuroinnin lopputulokseen.

Juuri tän takia ylipäästösuodin kannattaa heittää kehiin mahd. aikaisessa vaiheessa ettei esim. lauluraita kompressoidu se perusteella kuinka monta rekkaa oton aikana ajoi ohi:) Kyllä mä melkein sanoisin että yleensä eq ensin ja sitten kompura.

Tämä siis kaverilta joka kompressoi kaiken jo sisäänmenovaiheessa:)
kurmo
17.01.2005 00:06:18
Juuri tän takia ylipäästösuodin kannattaa heittää kehiin mahd. aikaisessa vaiheessa ettei esim. lauluraita kompressoidu se perusteella kuinka monta rekkaa oton aikana ajoi ohi:) Kyllä mä melkein sanoisin että yleensä eq ensin ja sitten kompura.

Tämä siis kaverilta joka kompressoi kaiken jo sisäänmenovaiheessa:)

Juu, niin mäkin yleensä, siis tuon järjestyksen... ei riitä pokka sisäänotossa tuohon. :-)

Joskus tulee bassarin soundia viilatessa tehtyä notkot vasta kompuran jälkeen, tosin tällöinkin useasti sitä ihan alinta ottaa pois jo ennen kompuraa, eli sekä ennen että jälkeen. Kukin tyylillään, ja jotkut ihan ilman!
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)