zak69 07.11.2003 10:05:34 | |
---|
Millainen pedaali soittaa ja onko hintansa väärtti tämä paljon kehuttu "maailman nopein pedaali"? Mielipiteitä ja kokemuksia sinkusta ja tuplasta, kaikki käy.. |
Rautis 07.11.2003 10:11:13 | |
---|
Kävin kokeilemassa tuplaa Musamaailmassa muutama viikko sitten. Onhan se melko tyyris (Musamaailma 1000e, Thomann n. 730e) mutta oli kyllä tosi mukavan tuntuinen soittaa sukkasiltaan. "Maailman nopein pedaali" on varmaankin soittajasta kiinni, mutta eiköhän tolla ihan kivan vauhdikkaasti saa poljettua. Itse juuri odottelen Iron cobraa postista saapuvaksi, mutta eiköhän joskus isona ja rikkaana tule Axikseenkin uudestaan tutustuttua. Suosittelen ainakin kokeilemaan! |
zak69 07.11.2003 10:25:46 | |
---|
ajattelin lähinnä sitä poljintuntumaa, niissä kun on se vivustosysteemi perinteisen ketjun tai hihnan tilalla. Eli oliko ihan äänetön tms, tulee vaan mieleen että kun ne vipujen nivelet kuluvat ja niihin tulee klappia millainen on sen jälkeen soitella :( |
Magetsu 07.11.2003 13:55:16 (muokattu 07.11.2003 13:57:19) | |
---|
Todella nopea pedaali, mutta jokseenkin tunnoton, ei tarvitse kuin vähän hipaista poljinta niin se on jo kalvossa kiinni. Tosin säätöjä löytyy monipuolisesti, joten niillä saa tod.näköisesti tuntuman itselle sopivaksi. Jos olet ostamassa niin ota testiin joksikin aikaa, koska ekatuntuma mulla ainakin oli aivan kaamea, en tykänny vähääkään, mut pidemmän päälle ihan "veikee" kampe. niin...Hiljainen se pedaali kyllä oli, eli studiokäytössä aivan mainio. Tuskinpa ne nivelet ihan heti kuluu... "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
HCW 07.11.2003 14:26:44 (muokattu 17.01.2005 19:25:36) | |
---|
Kyllä se nopeus on soittajasta kiinni. Onhan axis jee,mutta itse tyydyn iron cobraan. Edit:Nykyisin Pearl eliminatoriin. |
uiypph 07.11.2003 15:12:17 | |
---|
melko outo tatsi alussa.mutta todella hyviä speduja ovat.Thomannin axikset on lisenssillä tehtyjä.eli ei aitoja USA-axiksia-osta aito tai älä ollenkaan! |
zak69 07.11.2003 16:27:01 | |
---|
Kiitokset mielipiteistä, täytyypi käydä testaamassa. Toki muitakin vähintään yhtä hyviä vaihtoehtoja löytyy ja halvemmalla.......... |
kkeppana 07.11.2003 16:34:13 | |
---|
Jos omaa helvetin ison jalan ja haluaa soitella heel-toe -taktiikalla, niin varmaan Axiksen Longboardit on ainut vaihtoehto. Olispa rahaa. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
jms 08.11.2003 00:36:28 | |
---|
melko outo tatsi alussa.mutta todella hyviä speduja ovat.Thomannin axikset on lisenssillä tehtyjä.eli ei aitoja USA-axiksia-osta aito tai älä ollenkaan! kyllä ne samanlaiset on... olen tutkinut asiaa, ainoa erp on että niissä ei lue Axis syystä että semmonen tuotemerkki on rekisteröity saksassa jollekkin muulle yhtiölle |
DDrummer 09.11.2003 19:28:53 | |
---|
Mutta jos sulla Axis-tuplat ei se vielä kuitenkin tarkoita että soitat niillä kun jumala:) Kaikkihan vaatii treenamista:) Mutta hyvät spedut! |
zak69 09.11.2003 21:57:52 | |
---|
Mutta jos sulla Axis-tuplat ei se vielä kuitenkin tarkoita että soitat niillä kun jumala:) Kaikkihan vaatii treenamista:) Mutta hyvät spedut! Just joo....... ostan kaikki kalleimmat rumpukamat mitä rahalla saa ja musta tulee huippu rumpali!!!!!!! Kunhan vaan niitä mielipiteitä kyselin, en mitään muuta. Soitto sujuu kyllä nykyiselläkin pedaalilla :) |
blöö 10.11.2003 16:28:08 | |
---|
Rautis, en tarkoita mitään pahaa mutta jos pedaalien "nopeuksia" vertaillaan niin eihän sillä ole mitään tekemistä soittajan tai minkään elävän olennon kanssa vaan pedaalin ominaisuuksien niinkuin esim, laakeroinnin, liikuteltavien massojen yms. En haluaisi n*ssia pilkkua mutta ottaa välillä päähän jos kysellään pedaalin ominaisuuksia ja vastaillaan soittajan ominaisuuksilla. |
Legatus 15.01.2005 17:51:34 | |
---|
Ite ostin tässä vähän aikaa axis a longboards mustat tuplat ja on aikamoisen hyvät spedut. Alussa niihin pitää tottua ja se kestää jonkun aikaa. ja säätömahdollisuuksia todella on. |
nevertoreturn 15.01.2005 19:34:37 | |
---|
Onko Yamahan DFP 9410 ja Axisen pedaaleilla eroa paljon? Esim. säätöjen suhteen ja nopeuden? |
moderndrummer88 15.01.2005 21:21:15 | |
---|
Onko Yamahan DFP 9410 ja Axisen pedaaleilla eroa paljon? Esim. säätöjen suhteen ja nopeuden? ite en oo axikseilla soittanu mutta kaveri joka oli soittanu yhen keikan just axikseilla ja sitten se kokeili noita minun jammuja niin sano paremmiks niitä... on kuulemma axikseilla hitaampia juttuja hankalampi polkea mutta nuo jammut toimii molemmissa voi olla että on vähän raskaammat mutta ei tuskin kovin paljoa... ja säätömahdollisuudet on kanssa hyvät noissa jammun pedaaleissa eli niistä saa kyllä säädettyä mieleiset! o.v.o.o.v.o.v.v |
asa 16.01.2005 02:56:41 | |
---|
Axikset on omiaan rumpujen hiplaajille, jotka tarvitsevat/käyttävät triggeriä basarissa. Voin luvata että napsuu ja nopeesti, mutta mun soittoon ei soveltunut ollenkaan. En saanut minkäänlaista voimaa singleiskuihin, ja muutenkin tuntuma oli aivan arsesta. Tosin on mahdollista etten osannut tehdä kaikkia säätöjä sopiviksi, säädöt oli kaikki tehty valtavan hankaliksi. Aika nopeasti vaihdoin Axikset Yammun suoravetoihin, enkä ole päivääkään katunut. Hyvät asetukset löytyi nopeasti ja HELPOSTI, nopeutta on ja voimaa vaikka pienelle kylälle. UP THE IRONS! |
ite en oo axikseilla soittanu mutta kaveri joka oli soittanu yhen keikan just axikseilla ja sitten se kokeili noita minun jammuja niin sano paremmiks niitä... on kuulemma axikseilla hitaampia juttuja hankalampi polkea... Näin on, Axiksilla tuntuu olevan aika hankalaa soitella hitaita tuplia, kyllä ne pikku reenaamisella on kuitenki lähteny meneen.. Mulle on pikkasen tullu kalppia sinne kantalaakerin kohdalle mutta soittotuntumaan ei ole mitenkään vaikuttanut. Pitänee taas käyttää pedaali uunissa ja kiristellä ruuveja... aina en tiedä, mistä minä pidän
mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan |
porsas 16.01.2005 13:51:30 (muokattu 16.01.2005 13:54:11) | |
---|
tarvitaan siihen nopeuden saavuttamiseen muutaki ku hyvä pedaali |
ToMi88 16.01.2005 14:01:23 | |
---|
Niin onhan nuo tosi hyvät,kun niitä kerran kokeilin,niin oli hyvät...mutta..se hinta.. Karjalan musiikissa 1600e...Huhhuhhuuhuu!! |
-samuli- 16.01.2005 14:20:13 | |
---|
ite en ole kokeillut pedaaleja, mutta näin esteettisestä näkökulmasta axiksen pedaalit on mun mielestä järkyttävän rumat. en tiedä onko tää niin iso detalji, mutta kyllä vaan on kivempaa aina soittaa instrumentilla joka myös näyttää hyvältä (sen lisäks tietty että toimii ja saundaa hyvin :) ) |