Aihe: Muitten koskettimilla soittaminen risoo
1 2 3
musamies
15.01.2005 23:07:32 (muokattu 15.01.2005 23:09:02)
Täytyy vuodattaa tänne kun viimeksi jouduin soittamaan keikalla käytännöllisistä seikoista johtuen eri bändin sinänsä käyttökelpoisilla kosketinsoittimilla. Olo ei ikinä enää.. vaikkei tarvinut roudata.

Itsellä ei ole oikein helposti kuljetettavaa kosketinsoitinta syytä, että olen integroinut äänilähteenä käyttämäni tietokoneen omaan mikseriräkkiini. Jos ei ole oma mikseriräkkini paikalla, niin olen musiikillisesti lähes invaliidi.

Kyllä on avuton olo kun muitten koskettimissa saundit aivan muuta kuin haluaisi itse käyttää. Tilanne olisi tietenkin eri jos pystyisi tutustumaan vieraaseen soittimeen etukäteen.

Melko hyvä tilanne olisi silloin jos "lainavehkeet" koostuvat vasarakoskettimistosta, jossa hetimiten saatavilla oikean pianon/flyygelin mahdollisimman luonnollinen saundi ja Rhodes saundi. Sen yläpuolella esim. keikkaurku, jolla saundivalinnat drawbarsseilla. Ja lähtö kuulokemonitoroinnille.

Tämänlainen tilanne ei tietenkään ole, vaan vastassa on härveleitä, joiden saundivalikoimasta ja käytöstä ei tietoa.
Rantsu
15.01.2005 23:45:29
Täytyy vuodattaa tänne kun viimeksi jouduin soittamaan keikalla käytännöllisistä seikoista johtuen eri bändin sinänsä käyttökelpoisilla kosketinsoittimilla.

Mä oon sanonut aina kylmästi, ettei käy.
"Ehke parempi mine kotona."
musamies
15.01.2005 23:57:35

Mulle käy paremmin niinpäin, että jos joku haluaa soittaa mun koskettimilla, niin siittä vaan. Silloin on kyllä tarpeen pitää lyhyt käyttökoulutus.

Ehkä ongelma ratkeaa jonkun vuoden päästä jos hankin kannettavan tietokoneen.

Toinen tapa olisi ratkaista hankkimalla joku moduulisyntikka tai saundit sisältävä keikkapiano, mutta tuppaavat tulemaan liian kalliiksi kun en kuitenkaan diggaile mitään pula-ajan laatua...

Noo.... onhan mulla Clavinetti, mutta sen käyttömahdollisuudet on hieman rajalliset...
Adawolf
16.01.2005 00:15:11
Ite en kyllä ikuna soittas muitten koskettimilla, kun on kaikki sääjöt niin "mitotettu" itelle sopiviksi

Vaikka toisaalta heti kun saan rahat niin hommaan rollun xv-5050 modullin niin eihän se sitten niin tarkkaa ole, vaikka en kyllä sittenkään muitten vehkeillä soittas...
musamies
16.01.2005 00:29:46
Mulle tulee muitten koskettimilla soittaessa olo, että oonko mä tosiaan näin paska soittaa!

Ite en kyllä ikuna soittas muitten koskettimilla, kun on kaikki sääjöt niin "mitotettu" itelle sopiviksi

Sama juttu, tarkkaan mietityt omaan imagoon ja soittotyyliin sopivat saundit kateissa vierailla laitteilla.

On mul räyhäkäs made by minätein keikkamalli spinetti Hammond, mutta sekin vaatisi pieniä huoltotoimia ja aika hankala mukaan otettava leslien kanssa.
baron
16.01.2005 12:02:45

Mä suostun aina soittamaan flyygelillä, vaikka se ei oiskaan oma.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
R.Syke
16.01.2005 12:11:24 (muokattu 16.01.2005 12:12:57)

-En myöskään tässä tapauksessa valita, vaikka kyrsiihän se kyllä.

Muistaa vain teipata nuottinimet koskettimiin. Käytän näkymätöntä teippiä. Kuis?
baron
16.01.2005 12:23:59

-En myöskään tässä tapauksessa valita, vaikka kyrsiihän se kyllä.

Muistaa vain teipata nuottinimet koskettimiin. Käytän näkymätöntä teippiä. Kuis?

Mä soitan ihan oikeista nuoteista eli mulle on helpompi kun teippaan nuottien kuvat.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
musamies
16.01.2005 12:53:51

Sama juttu! Niitten kans ei olekaan ollut vaikeuksia ja käyttöliittymäkin on riittävän selkeä.

Sensijaan pystypianot ja harmoonit voi olla missä kunnossa vaan.
mack the knife
16.01.2005 14:57:42

Tähän ei ole mitään lisäämistä, niin mäkin. Rumpali joskus vi....lee, että etkö sä muka pysty toisten kamoilla soittamaan, pystyn minäkin. Olisko pikkusen eri asia.
Ei se ole niin justhin.
M.i.k.key
16.01.2005 15:50:00
Toki riippuu keikasta mutta kyllä minä olen muitten kamoja käyttänyt useastikin. Useasti tuttu kaveri kyseessä ja tietää tarkkaan mitä koneita paikalla. Tuo musamiehen piano/rhodes ja urku yhdistelmä varsinkin toimii varmasti.
Eihän tätä hommaa sen roudailun takia tehdä, mutta pitää siis tosiaankin muistaa että riippuu keikasta ja esitettävästä ohjelmistosta!

olipas hienot viimeiset kaksi sanaa. En siis tee keikkoja vaan pelkästään annan konsertteja...
Mä lopetan nää hommat!
mr.muzak
16.01.2005 16:00:02
...Tuo musamiehen piano/rhodes ja urku yhdistelmä varsinkin toimii varmasti...

Jep, sillä mennään, toimii. Oli mullakin just vastaava tilanne, en edes jaksanut kysyä. Vihollisbändillä olikin soltonin vaakahanuri, joten osuin oikeaan olemalla hiljaa ja roudaamalla omat paikalle.
musamies
16.01.2005 18:49:52
Omaa midikoskettimistoa tykkään käyttää kuin kaksitasourkua drawbarsseineen. Split toiminnolla jako sopivaan kohtaan. Upperiin joku perkussiivisempi rekisteröinti ja loweriin esim. vain 8 ja 4 jalkaiset drawbarssit auki.

Tai vaihtoehtoisesti vaikka 16, 5 1/3, 8 upperiin ja loweri yhtä aikaa soimaan upperin kanssa esim. 2, 1 3/5, 1 1/3 ja 1 äänikertoja, jolloin saa ikäänkuin halutessa vedettyä nämä äänikerrat auki kytkemällä lowerin mukaan ja pois.

Data entry namiskuukkuli ohjaamaan leslietä hitaalle tai nopealle.

Joku pianosaundi päälle upperiin midi voimakkuuspoljin pois upperista, loweriin urkusaundi ja siihen voimakkuuspoljin päälle. Pystyy urulla täydentämään saundia rikkaammaksi juuri oikeissa kohdissa.

Ei onnistu tämäntapaiset jutut vierailla härvilöillä.
mack the knife
16.01.2005 21:04:06
Vihollisbändillä olikin soltonin vaakahanuri

Hieno ilmaisu tuo vihollisbändi. M....s sekstetti on varmaan sitä mieltä aina. Nehän poistuu voittajina lavalta, vaikka olis kuka toisena.
Ei se ole niin justhin.
Fuzzy Boner
16.01.2005 22:35:56
Välillä tulee just tilanteita et esim on pieni lava ja nopeet vaihdot bändeillä niin sit vedellään toisten kamoilla. Selvittää etukäteen mitä kaverilla on ja sit vaikka vaihtaa jonkun koneen.. Yleensä mikä vaan kasikasi käy koska siit tulee esim pelkkä piano. Sit joku oma synahärveli/urku kainaloon niin avot
Tiedän mitä teen ensi kesänä ehkä
Adawolf
17.01.2005 11:07:21
Välillä tulee just tilanteita et esim on pieni lava ja nopeet vaihdot bändeillä niin sit vedellään toisten kamoilla. Selvittää etukäteen mitä kaverilla on ja sit vaikka vaihtaa jonkun koneen.. Yleensä mikä vaan kasikasi käy koska siit tulee esim pelkkä piano. Sit joku oma synahärveli/urku kainaloon niin avot

No meillon ollu silleen hyvin, että ei oo muilla bändeillä ollu koskettimia niin on voinu laittaa kaikki paikalleen jo saundtsekisä
Notefix
17.01.2005 11:11:47

Ei mulle ainakaan hirveästi ole väliä vaikka ei ole omat soittimet ...sillä soitetaan mikä on saatavilla. En mä ole hirveitä ongelmia ottanu tosta koskaan.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
baron
17.01.2005 11:36:03

Ei mulle ainakaan hirveästi ole väliä vaikka ei ole omat soittimet ...sillä soitetaan mikä on saatavilla. En mä ole hirveitä ongelmia ottanu tosta koskaan.

Jos valkoiset ja mustat koskettimet löytyy, se riittää.
musamies
17.01.2005 11:49:50
Viimeks kävi niin, että vieras automaattikoskettimisto innostui jammailemaan jotain itsekseen kesken biisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)