Aihe: Hughes & Kettner, EditionBlue 30W kitaravahvistin?
1 2
vysotsky
16.12.2003 12:50:42
Hughes & Kettner, EditionBlue 30W kitaravahvistin?

Laittakaa kommenttia, jos jollain on kokemusta kyseisestä vehkeestä. Olen ostamassa lähinnä kotikäyttöön pienehköä, mutta mielellään hyvää vahvistinta ja tuo on yksi jota olen vakavasti harkinnut.. ;) Hintaluokkakin tuntus olevan sopiva, kun ainakin f-musiikki myy tuota noin 250 euron hintaan.
anticube
15.01.2005 18:18:38 (muokattu 15.01.2005 18:19:32)
Kirjottelenpa tänne kun en uuttakaan threadia viitsi/jaksa luoda..

Tuota edition blue 30r:ää tosiaan saa f-musiikista nyt tarjouksena 199e +pk. Oon miettinyt että tollanen parin sadan euron loota olis ehkä budjetille sopiva.. Eli vaihtoehtoina olisi tällä hetkellä Roland Cube 30 ja tuo H&K 30r.

mieluiten kuulisin mielipiteitä ihmisiltä, jotka ovat itse näitä molempia vahvistimia kokeilleet. :) Cuben ostossa etuna on se, että pääsen sitä itse liikkeeseen kokeilemaan ja saan sen tilattua thomannilta samalla kun tilaan kitarankin..Hintaa siellä 205e. H&K taasen pitää tilata turusta jolloin tuon 200e lisäksi tulee toimituskulut matkahuollon kautta.

Kitaraksi tulisi siis tuo täällä paljon kehuja saanut pacifica 112.. Onko mielestänne täysin järjetöntä mun ostaa tuommonen vahvistin vai säästänkö satasen ostamalla halvan vahvarin ja pistäsin sen satasen parempaan kitaraan?

Kotona(omakotitalo) soittelen.. Kuitenkin tarkotus on saada semmonen vahvistin millä soittelee vähän pidempään kotona, ettei tarvitse heti vaihtaa.

Onhan molemmissa vehkeissä kuulokeliitäntä?
LMN
15.01.2005 20:57:23

Köh. Torilla tuntuisi olevan tuollainen Edition Blue 60W vahvistin 250 euroa, muutaman kuukauden vanha, joten takuutakin paljon jäljellä. Köh.

Olen itse soittanut 15W ja 60W, ja kyllä tuohon hintaluokkaan on molemmat aivan mainioita pelejä. Puhtaat ovat ainakin stratolla soitettaessa mukavan heleät ja kuulaat. Trankkupeleiksi särötkin ovat lämpöiset ja riittävät humpparikitaroilla ihan heviin saakka.
tommi_899
15.01.2005 22:16:32 (muokattu 15.01.2005 22:16:54)

kyllä tollasella soittelee paljon paremmin kun esim marsun mg:n vastaavan tehoisilla. itse tykkäsin saundista ja ajattelin kotiin tuollaisen pienen hankkia
aarre on siellä mistä sen löytää http://www.brokenfuture.tk/ pastilli. R.I.P - victims of tsunami http://muusikoiden.net/extra/paita/
Lilli
16.01.2005 08:25:45
Jos kotivahvistinta haet, niin osta ihmeessä Rolandin MicroCube, äänenvoimakkuus riittää takuulla kotioloihin. Ja kun bändipelailu alkaa, voit ostaa kunnon putkipelin lisäksi. Jos 15 wattisen trankun ostaa aluksi 'kotikäyttöön', pitää se kuitenkin hetken päästä vaihtaa isompaan.
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
Billsner
16.01.2005 09:48:41
Itselläni on H&K:n edition blue 15 ja se on minun mielestä erittäin hyvä kotisoitteluun. Säröt riittää metalliin (jota minä soittelen), eikä se puhdaskaan kanava huono ole. Luultavasti edition blue 30 on vielä parempi kun siinä on 10" elementti 8" sijaan sekä efektilenkki.

Jos kotivahvistinta haet, niin osta ihmeessä Rolandin MicroCube, äänenvoimakkuus riittää takuulla kotioloihin

Ihan hyvä tuokin.

Jos 15 wattisen trankun ostaa aluksi 'kotikäyttöön', pitää se kuitenkin hetken päästä vaihtaa isompaan.

Miksi ihmeessä? Kotia se 15W trankku ja reenikämpälle sitten niitä 120W putkinuppi ja 2x 4x12" kaapit.
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa.
anticube
16.01.2005 11:23:07 (muokattu 16.01.2005 11:26:26)
Jos kotivahvistinta haet, niin osta ihmeessä Rolandin MicroCube, äänenvoimakkuus riittää takuulla kotioloihin. Ja kun bändipelailu alkaa, voit ostaa kunnon putkipelin lisäksi. Jos 15 wattisen trankun ostaa aluksi 'kotikäyttöön', pitää se kuitenkin hetken päästä vaihtaa isompaan.

En oikeen luota siihen että tuosta 2W lootasta lähtee 5" elementillä kovin hyvää ääntä.. Enkä kokeilemaan taida päästä. En uskalla tollasta sokkona kuitenkaan tilata. Mieluummin ostasin tommosen vähän isomman.. En tarkoita että bändissä soittaisin, pelkästään kotona(toistaiseksi). Ainakin niin kauan että osaa soittaa ;) Mutta kyllä tuollaisella 30W vahvistimella varmaan parit treenit soittaisi tai jotain..

Cube30 on thomannilta 205e, mikä ei omasta mielestäni kovin hirveältä hinnalta tunnu, kun tilaan sieltä sen kitaran joka tapauksessa.. Esim. tuo H&K:n 15W on siellä 166e, eli hinta-eroa on vajaa neljä kymppiä..

30W version sitten tietysti tilaisi f-musiikista kun se on siellä sen 200e(vrt. thomannilla joku 60e enemmän) mutta siihen tulee toimituskulut lisäksi. Kaipaisin käyttökokemuksia erityisesti tuosta rolandin cubesta.
Rakoni
16.01.2005 12:17:01
Minulla on tuo edition blue ollut jo monta kuukautta, eikä mitään haukkuja voi vahvistimelle antaa. Pesee cuben helposti. Suosittelen siis tätä, jos ei ole varaa tech21-vahvareihin.
Sanokaa DT kun haluatte hyvää
Rakoni
16.01.2005 12:40:56
Itse olisin kallistumassa Cuben puoleen mutta mikä tuosta H&K:sta teidän mielestä tekee paremman?

Siinä on yksinkertaisesti paremmat soundit. Ei sen enempää.
anticube
16.01.2005 12:52:25 (muokattu 16.01.2005 12:57:28)
Minulla on tuo edition blue ollut jo monta kuukautta, eikä mitään haukkuja voi vahvistimelle antaa. Pesee cuben helposti. Suosittelen siis tätä, jos ei ole varaa tech21-vahvareihin.

Olet siis molemmilla soittanut? Sekä puhtaat että säröt on paremmat? säröpedaalia ei ole tarkoitus ihan heti hommata, olisi kiva jos noilla säröillä soittais vähän rankempaakin musiikkia. :)

efektejä ei vissiin tuossa H&K:ssa ole vai? Löytyykö sitä kuulokeliitäntää? :/ (Silläkin on aika suuri merkitys..)

Mikäli tuolla vahvistimella ei kuulokkeilla pysty soittamaan niin en usko että rupean sitä erikseen tilaamaan f-musiikista. Muuten kyllä täytyy harkita.
Rakoni
16.01.2005 13:03:21
Olet siis molemmilla soittanut? Sekä puhtaat että säröt on paremmat? säröpedaalia ei ole tarkoitus ihan heti hommata, olisi kiva jos noilla säröillä soittais vähän rankempaakin musiikkia. :)

Mitään efektejä ei vissiin tuossa H&K:ssa ole vai? Löytyykö sitä kuulokeliitäntää? :/ (Silläkin on aika suuri merkitys..)

Juu olen. Jos efektit eivät ole mielestäsi tärkeitä, edition blue on ehdottomasti parempi perussoundien kannalta. Clean on erityisen hyvä. Metalli taittuu vahvistimen omalla säröllä mielestäni tarpeeksi hyvin, ja kuulokeliitäntä+ muut liitännnät löytyvät.

Edition bluehan on analoginen vahvistin, joten se taitaa olla hitusen luotettavampi kuin cube.

Edition bluesta löytyy reverb ja eq, muttei muita efektejä.
anticube
16.01.2005 13:07:42
Juu olen. Jos efektit eivät ole mielestäsi tärkeitä, edition blue on ehdottomasti parempi perussoundien kannalta. Clean on erityisen hyvä. Metalli taittuu vahvistimen omalla säröllä mielestäni tarpeeksi hyvin, ja kuulokeliitäntä+ muut liitännnät löytyvät.

Edition bluehan on analoginen vahvistin, joten se taitaa olla hitusen luotettavampi kuin cube.

Edition bluesta löytyy reverb ja eq, muttei muita efektejä.

Kiitoksia paljon vastauksestasi. :) Pikkasen enemmän tulee kyllä hintaa kuin cubelle sillä pitää tilata erikseen tuolta f-musiikista. Kuitenkin mielestäsi siis kannattavaa. Kaitpa se pitää tuo H&K pistää tilaukseen :)
Rakoni
16.01.2005 13:11:48
Kiitoksia paljon vastauksestasi. :) Pikkasen enemmän tulee kyllä hintaa kuin cubelle sillä pitää tilata erikseen tuolta f-musiikista. Kuitenkin mielestäsi siis kannattavaa. Kaitpa se pitää tuo H&K pistää tilaukseen :)

Luulisin että et tule katumaan ostostasi, hyvä että olin avuksi.
Aki
16.01.2005 13:52:25

Cube30 on thomannilta 205e... ...kun tilaan sieltä sen kitaran joka tapauksessa

Miksi ihmeessä tilaat kitaran Thomannilta? Etenkin kun on kyseessä hintaluokka, jossa on melko paljon vaihtelua. Jos osaa suunsa aukaista ja puhelinta käyttää, Suomesta saa samalla hintaa. Espoon Musiikki, St. Paul's Sound, ...

Mutta vahvistimesta.
Rolandin Cube on verraton vahvistin. 30-wattisena tehot on lujemman rumpalin vierellä äärirajoilla, mutta kotisoitossa Roland on niin monin verroin monipuolisempi laite, että itse sijoittaisin mieluumin siihen.
Kettnerin Edition on myös oikein hyvä vahvistin, mutta sen kanssa pitää sitten molemmat soundit osua just omaan makuun. Ja siinä ei ole kuulokeliitäntää. Mutta ei ole virhehankinta tämäkään.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
anticube
16.01.2005 15:17:48 (muokattu 16.01.2005 15:28:53)
Miksi ihmeessä tilaat kitaran Thomannilta? Etenkin kun on kyseessä hintaluokka, jossa on melko paljon vaihtelua. Jos osaa suunsa aukaista ja puhelinta käyttää, Suomesta saa samalla hintaa. Espoon Musiikki, St. Paul's Sound, ...

Tilaan sen ihan sen takia, että Oulun liikkeet pyytää tuosta pacificasta niin järjettömiä hintoja. Taisin sen jo tossa todetakin. Aika sama se loppujen lopuksi on tilata kamat saksasta kuin suomestakin.

Asun siis oulussa enkä pk-seudulla..

Ja siinä ei ole kuulokeliitäntää. Mutta ei ole virhehankinta tämäkään.

Jos tämä pitää paikkaansa niin luulen että ostan sittenkin Rolandin. Yöllä kuitenkin on vähän paha ruveta soittelemaan ilman sitä, kun en yksin asu.. Kumma kun sanotte molemmat ihan päinvastaista?

Käväsen huomenna kokeilemassa tuota cubea..
Ed The Ead
16.01.2005 15:27:52
Joo, itselläni on myös tuo 15 wattinen Edition Blue ja täytyy sanoa että omasta mielestäni paras 15 wattinen jota olen kokeillut.(subjektiivinen mielipide?). Ostaessani tuota vahvistinta kävin kokeilemassa myös tuota Cubea, mutta en kyllä pitänyt siitä yhtään. Kyllä se niin vaan on ettei sitä digitaalitekniikkaa mun mielestä pidä kitaravahvistimiin sotke.
You can't play heavy metal with synthesizer -Bruce Dickinson-
Rakoni
16.01.2005 16:16:25

Mutta vahvistimesta.
Rolandin Cube on verraton vahvistin. 30-wattisena tehot on lujemman rumpalin vierellä äärirajoilla, mutta kotisoitossa Roland on niin monin verroin monipuolisempi laite, että itse sijoittaisin mieluumin siihen.
Kettnerin Edition on myös oikein hyvä vahvistin, mutta sen kanssa pitää sitten molemmat soundit osua just omaan makuun. Ja siinä ei ole kuulokeliitäntää. Mutta ei ole virhehankinta tämäkään.

-Aki.

Mitä sä nyt oikein höpötät ettei muka ole kuulokeliitäntää? Älä puhu paskaa.
Kasperi Tervonen
16.01.2005 16:29:26
Itseltäni löytyy tuollainen edition blue-vahvistin ja mielestäni pesee kyllä tuon cuben mennen tullen.

Tuossa edition bluessa on aivan pirun hyvä clean-kanava ja siitä irtoaa hyvät särösoundit bluessista metalliin. Tuossa cubessa on kyllä plussana valmiina hyvät efektit, mutta edition bluen säröt ja cleanit kuulostavat ainakin minun mielestäni reilusti paremmilta.

Jos haluat mielummin hyvät perussoundit kuin efektejä, niin osta edition blue.
himokääryle
Kasperi Tervonen
16.01.2005 16:34:14 (muokattu 16.01.2005 16:35:25)
Kettnerin Edition on myös oikein hyvä vahvistin, mutta sen kanssa pitää sitten molemmat soundit osua just omaan makuun. Ja siinä ei ole kuulokeliitäntää.

Edition bluessa on kuulokeliitäntä.
himokääryle
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)