Aihe: floikka toimimaan kahteen suuntaan?
1 2
skebajaba
15.01.2005 17:23:36
tervehdys, elikkäs kun tuossa ltd skittassani toimii floikka nytten vaan yhteen suuntaan, eli saa vain löysemmäksi kieliä.
kysymys onkin että saako sen toimimaan ns. kahteen suuntaan eli kireämmäksi ja löysemmäksi vai joutuuko ostamaan uuden floikan jos haluaa kahteen suuntaan futaamaan?
-kakka hakkaa kaasaria!!!-
Joel Harald
15.01.2005 17:38:05 (muokattu 15.01.2005 17:39:12)
tervehdys, elikkäs kun tuossa ltd skittassani toimii floikka nytten vaan yhteen suuntaan, eli saa vain löysemmäksi kieliä.
kysymys onkin että saako sen toimimaan ns. kahteen suuntaan eli kireämmäksi ja löysemmäksi vai joutuuko ostamaan uuden floikan jos haluaa kahteen suuntaan futaamaan?

Onko se floikka suorassa? Jos ei, niin se pitää säätää suoraksi, että siinä olisi vibravaraa molempaan suuntaan. Tästä on myös FAQ, katso sieltä. Laitan tuon kuvan nyt kuiteski tuohon.

http://personal.inet.fi/koti/laxu/pics/floikkatalla.gif

EDIT: Kuva
R.I.P Dimebag Darrel
skebajaba
15.01.2005 18:03:34
Onko se floikka suorassa? Jos ei, niin se pitää säätää suoraksi, että siinä olisi vibravaraa molempaan suuntaan. Tästä on myös FAQ, katso sieltä. Laitan tuon kuvan nyt kuiteski tuohon.

http://personal.inet.fi/koti/laxu/pics/floikkatalla.gif

EDIT: Kuva

joo, eli on suorassa ei vaan ole pelivaraa takana eli ei saa kammettua taaksepoäin. pitääkö tota "Jyrsiä" jos haluaa toimimaan toiseen suuntaan?
trih
15.01.2005 18:22:50
joo, eli on suorassa ei vaan ole pelivaraa takana eli ei saa kammettua taaksepoäin. pitääkö tota "Jyrsiä" jos haluaa toimimaan toiseen suuntaan?

Sitten ei auta kuin jyrsiminen.
Gypsy
15.01.2005 18:24:35 (muokattu 15.01.2005 18:30:43)
Sitten ei auta kuin jyrsiminen.

No, jos on pulttikaulanen kitara, niin tietysti voi laittaa vähän kaulakulmaa jollon tallaa pitää nostaa jollon on varaa kammeta taaksepäinkin.

Voihan sen tietysti säätää vähän etukenoonkin. Siis tallan. Lisäys: ja laskee pikkusen.

Lisäys2: Riippuu tietenkin mihin se talla ottaa kiinni.
zzy
15.01.2005 18:30:14
kannatan jyrsimstä tässä tapauksessa..jos sen vaa saa tehtyä esteettiseltä kannalta tarpeeksi nätisti
Spez
15.01.2005 18:34:04 (muokattu 15.01.2005 18:35:14)
Voihan sen tietysti säätää vähän etukenoonkin. Siis tallan.

Tai sitten ei. Floikka palaa parhaiten vireeseen kampeilun jälkeen sen lepoasennon ollessa suorassa.
Jason Becker.
Gypsy
15.01.2005 18:38:55 (muokattu 15.01.2005 18:40:21)
Tai sitten ei. Floikka palaa parhaiten vireeseen kampeilun jälkeen sen lepoasennon ollessa suorassa.

Tai sitten joo. Ikinä en ite ole huomannu mitään vikaa vaikka ei suorassa oo ollukkaan.

Ja toiseks, mä haluaisin nähdä sen tyypin, joka silmämääräsesti säätää floydinsa suoraan.

Mä olen myös kuullu ja nähny netissä kirjotuksia, kuinka jousien ja kielten vetovoima on sillon sama kun talla on suorassa. Jos multa kysytään, niin sillä ei ole tässä asiassa mitään merkitystä, missä asennossa talla on, kielet vetää yhtä paljon kun jouset aina kun talla asettuu johonkin kohtaan, oli se sitten mikä tahansa.
skebajaba
15.01.2005 21:34:24
elikkäs floikka pitänee sitten irrottaa ja alkaa jyrsimään jollain taltalla? vai mitä suosittelette.
tontos
15.01.2005 22:08:10
Tai sitten joo. Ikinä en ite ole huomannu mitään vikaa vaikka ei suorassa oo ollukkaan.

Ja toiseks, mä haluaisin nähdä sen tyypin, joka silmämääräsesti säätää floydinsa suoraan.

Mä olen myös kuullu ja nähny netissä kirjotuksia, kuinka jousien ja kielten vetovoima on sillon sama kun talla on suorassa. Jos multa kysytään, niin sillä ei ole tässä asiassa mitään merkitystä, missä asennossa talla on, kielet vetää yhtä paljon kun jouset aina kun talla asettuu johonkin kohtaan, oli se sitten mikä tahansa.

Näinhän se on,sama 20 vuoden kokemuksella voin sanoa että ihan sama missä asennossa talla on vire palautuu normaaliksi kunhan kaikki muu on kunnossa.
tontos
15.01.2005 22:09:30
Näinhän se on,sama 20 vuoden kokemuksella voin sanoa että ihan sama missä asennossa talla on vire palautuu normaaliksi kunhan kaikki muu on kunnossa.

Ja itse kyllä muuttaisin kaulan kulmaa.Helpoin ratkaisu ja toimiva.
skebajaba
15.01.2005 22:34:20
tosiaan liimattu kaula, eli ei sitä siirrellä...olen toki jyrsintä duunin puolesta käyttänyt...pitäis vaan löytää jyrsin...no kai semmosen jostain saa noin 100 eurolla?
Safaweb
15.01.2005 22:36:07
tosiaan liimattu kaula, eli ei sitä siirrellä...olen toki jyrsintä duunin puolesta käyttänyt...pitäis vaan löytää jyrsin...no kai semmosen jostain saa noin 100 eurolla?

Hoho. Halpa (30-40 euroa) jyrsinkin kelpaa, jos kerran aiot tehdä vain tuon floikkamodauksen. Tai lainaa työpaikaltas.
"miestä ei satu vaikka hakattaisiin kuinka, mutta kun nainen puhdistaa hänen haavojaan, hän irvistelee tuskasta" -elokuvatotuuksia
skebajaba
16.01.2005 13:39:41
Hoho. Halpa (30-40 euroa) jyrsinkin kelpaa, jos kerran aiot tehdä vain tuon floikkamodauksen. Tai lainaa työpaikaltas.

duuni jyrsin on vähän isompaa kaliiperiä joten voi olla aika hankala sillä duunata...pitäneekin suunnistaa biltemaan päin sieltä varmaan löytyy semmonen "jämä" jyrsin tuohon hommaan.
skebajaba
20.01.2005 23:15:28
mietiskelin tossa että ostaisin samalla uuden floikan kun toi ltd:n lisenssi on varmaan aika pehmeä kun kielilukoista meni jengat paskaksi ja joutuu nyt pihdeillä availla auki ne, vmäistä.
mitenkäs kattelin noita floikkia ja mitä eroa on shallerin , gotohin floiilla verrattuna originaaliin?
maksavat noi lisenssit sen 200 euroa mitenkäs sitten OFR ja mistä niitä saa muun värisenä kuin kultasena?
Safaweb
20.01.2005 23:36:37
mitä eroa on shallerin , gotohin floiilla verrattuna originaaliin?

Tämmönen karkea listaus:

1. OFR - nimi puhuu puolestaan :)
2. Schaller - hieman pehmeämpi metalliseos kuin OFR:ssä, paksumpi runkolevy, lyhyemmät kieltenlukitusruuvit, muuten identtinen OFR:n kanssa
3. Gotoh
"miestä ei satu vaikka hakattaisiin kuinka, mutta kun nainen puhdistaa hänen haavojaan, hän irvistelee tuskasta" -elokuvatotuuksia
skebajaba
21.01.2005 00:03:35
Tämmönen karkea listaus:

1. OFR - nimi puhuu puolestaan :)
2. Schaller - hieman pehmeämpi metalliseos kuin OFR:ssä, paksumpi runkolevy, lyhyemmät kieltenlukitusruuvit, muuten identtinen OFR:n kanssa
3. Gotoh

sitten vielä että mistäs OFR saa suht sopivaan hintaan?
-AK-
21.01.2005 00:12:58
Helpointa ja parhainta äänen kannalta muutenkin on kun nostat floikkaa ylemmäs, samalla kielten korkeutta. Siinä nousee nostovara. En usko et floikan vaihto auttaa mitenkään tuohon asiaan, ellei vaihda floikan tyyliä. Siis vrt. esim. Floyd Rose vs. Floyd Rose Pro.

OFR maksaa suomessa helvetisti, oliko 350e. Itse koetin tilata jenkeistä musiciansfiendistä, mutta sanoivat ettei heiltä enää saa. Itse aion suunnata schalleriin, pitäs 200e saada yläsatulalukon kans, siis kotosuomesta. OFR:ään ei tuu sitä yläsatulaakaan ees mukaan.

Luulisin et Schaller ois parempiki ku OFR, kun tekevät molempia ni luulis et ne voivat tutkia mitä ongelmia tulee originaalien kans ja parannella sitten niitä. Todellisia käytännön omakokemuksisia eroja en osaa sanoa.
skebajaba
21.01.2005 00:36:47
siis toi on toi LTD:n lisenssi mikä on varmaan suht pehmeä koska kielilukoistakin meni kierteet kuusioavaimelle.
taidanpa sit ruveta metsästämään tuommosta schalleria jos 200 euroon saa. pitää kyl käydä kattomas vielä musamaailmasta paljonko pyytävät tuosta OFR floikasta, menis ainakin heittämällä tohon varmasti ku käyttävät esp:n skittoissa sitä mallia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)