jaytski 12.01.2005 21:20:15 | |
---|
Olen tässä pähkäillyt ja tullut siihen tulokseen että valintani olisi rode nt-1a. Toinen mikä oli kiikarissa oli oktavan mk319 mutta thomanniltakaan niitä ei tunnu saavan ja olen myös kuullut että laatu vaihtelee noissa oktavan mikeissä. Muuten mitä eroa tossa nt-1a ja nt-1 rodessa? en tuntunut suomesta löytävän kun noita nt-1a. Onko muita hyviä ehdotuksia tohon hintaluokkaan? Miten kannattaako mikin ja mikserin väliin hommata jokin etuaste? Parantaako ääntä kummasti? MIkseristä saa toki 48v phantomin että ei sen puolesta..behringeriltä saisi suht edukkaita etuasteita mutta äänenlaatu ei kuulemma ole parasta.. |
sami_sumea 12.01.2005 22:37:06 | |
---|
Muuten mitä eroa tossa nt-1a ja nt-1 rodessa? 1a korvaa pelkän ykkösen, joka on vanha ja käytöstä poistunut malli. 1a on parempi kohina-arvoiltaan ja soundiltaan. Miten kannattaako mikin ja mikserin väliin hommata jokin etuaste? Parantaako ääntä kummasti? MIkseristä saa toki 48v phantomin että ei sen puolesta..behringeriltä saisi suht edukkaita etuasteita mutta äänenlaatu ei kuulemma ole parasta.. Riippuu mikseristä ja etuasteesta. Yleisesti ottaen, kyllä kannattaa hommata etuaste. Behringeriä en menis itse ostamaan, parempiakin löytyy kun latoo muutaman euron enemmän tiskiin. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
varakeef 13.01.2005 09:30:09 | |
---|
1a korvaa pelkän ykkösen, joka on vanha ja käytöstä poistunut malli. 1a on parempi kohina-arvoiltaan ja soundiltaan.... Ja vanha malli (jos vaikka käytetty tulee vastaan) ei kuitenkaan ole kova kohisemaan. Soundin paremmuss on taas mielipidekysymys. "Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo"
- Rick Rubin |
Mikael 13.01.2005 09:47:30 | |
---|
Soundin paremmuss on taas mielipidekysymys. Mun omakohtainen mielipide tästä asiasta on se, että NT-1A on soundiltaan selkeästi parempi kuin vanha malli. Etuasteen hankinta kannattaa aina : ) Mikäs on budjetti? Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
ostin sitten roden nt1-a. tuntuu olevan aika monen valinta. Samaan hintaan olisi saanut behringeriltä laajakalvoisen mutta päädyin sitten rodeen.... |