Aihe: Katsokaa NYT-liite 14.1.
1 2 3 4
absqua
15.01.2005 08:30:00
Mun mielestä suola on botne.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Silvio Dante
15.01.2005 10:27:01 (muokattu 15.01.2005 10:40:48)
Musta bändit toimii silleen, bändeissä on aina (yleensä) tyyppejä jotka tekevät mitä käsketää ja tyyppejä jotka käskevät, eikä sen tarvii olla hostilekäskemistä. Töissä homma toimii ihan samalla tavalla, niissäkin töissä jossa kaikki tykkäävät työpaikastaan.

Mulle taas bänditoiminnasta tulee joskus mieleen lätkäjoukkue tai pikemminkin ykkösketju. Kaikilla on omat hommansa ja jos kaikki hoitavat tonttinsa hyvin ja siihen päälle laitetaan virtuoosi keskushyökkääjä joka ei liikoja sooloile ja osaa jaella hienoja syöttöjä muille niin eikös siinä jo perusasiat ala olemaan.

Koriantieria kun laittaa sinne soundiin niin johan alkaa erottumaan massasta. Tulee kivasti luonnetta kuvioon.
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
hemmo
15.01.2005 10:44:55

Koriantieria kun laittaa sinne soundiin niin johan alkaa erottumaan massasta. Tulee kivasti luonnetta kuvioon.

Höhö! Kyllä tänne sopis muusikoiden ruokavinkit-niminen palsta, jossa varsinkin krapulasafkareseptit vois olla kovassa huudossa.
Momster-hemmo!
hollstro
15.01.2005 10:55:18

Jep, hienoa! Ja HIM:in Mige onkin yllättävän hieno mies ja puhuu asiaa, olin saanut ukosta hiukan eri kuvan.

Pekka Helin- olkoon kuinka kova soittaja hyvänsä-puhuu kyllä asiaa, mutta antaa itsestänsä hiukan typerän vaikutelman. Ja Mitjan sanoissa on paljonkin totuutta, kunhan osaa sen onkia siitä filosofiasta. Fiksua jengiä kaikki tyynni! Paitsi se joku pesuvadin soittaja, mutta tapansa kullakin.

Mige on saanut herätyksen kun puhuu siitä leijumisesta biitin ympärillä. Siitähän just oikeasti on hyvässä soitossa kysymys. Muuten voisi ohjelmoids basson sekvensseriin ja laittaa basistin lomalle. Hyvät tumpalit tekee ihan sitä samaa. Ja kitaraistit. Ja laulajat. Eli kaikki tosimuusikot.

Se mitä lehdessä lukee ei useinkaan ole se mitä joku on sanonut. Helin on kommenteissaan ihan oikeassa, mutta kun niitä juttuja sopivasti lyhentelee ja ottaa asiayhtydestään on lopputulos kovin erilainen kuin mitä on puhuja on tarkoittanut.

Ja se mitä Helin ja oikeastaan Migekin sanoo ammattimuusikoiden yhteensoittamisesta on erityisen tärkeää. Olin pari päivää sitten kattomassa bändiä joka soitti hienoa musiikkia. Kaikki soitivat instrumenttiaan oikein mutta lopputulos oli huono. Soittajilta puuttui yhteissoittotaito, yhteinen taimiajatus
sirdickyj
15.01.2005 13:10:37
Mige on saanut herätyksen kun puhuu siitä leijumisesta biitin ympärillä. Siitähän just oikeasti on hyvässä soitossa kysymys. Muuten voisi ohjelmoids basson sekvensseriin ja laittaa basistin lomalle. Hyvät tumpalit tekee ihan sitä samaa. Ja kitaraistit. Ja laulajat. Eli kaikki tosimuusikot.

Olipa hyvä että lisäsit noi tohon loppuun, muuten olisin huomauttanut. Näin on juuri asia.

Se mitä lehdessä lukee ei useinkaan ole se mitä joku on sanonut. Helin on kommenteissaan ihan oikeassa, mutta kun niitä juttuja sopivasti lyhentelee ja ottaa asiayhtydestään on lopputulos kovin erilainen kuin mitä on puhuja on tarkoittanut.

Näin on. Mitä lähempänä alkuperäistä totuutta tai ainakin sitä ajatusta lausunto on lehdessä, sitä korkeammasta toimituksellisesta tasosta se kertoo.

Ja se mitä Helin ja oikeastaan Migekin sanoo ammattimuusikoiden yhteensoittamisesta on erityisen tärkeää. Olin pari päivää sitten kattomassa bändiä joka soitti hienoa musiikkia. Kaikki soitivat instrumenttiaan oikein mutta lopputulos oli huono. Soittajilta puuttui yhteissoittotaito, yhteinen taimiajatus

Valitettavasti on omakohtaista kokemusta samasta asiasta, ja vielä lavalta käsin, mikä vielä ikävämpää.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Wil-J
15.01.2005 13:53:47
Mua tavallaan kyllä siinä jutussa ärsytti se, että mukaan oli otettu joku pesuvadin soittaja, joka ei oikeasti mikään basisti ole. Mutta muuten hyvä juttu, pääpiirteittäin.
Johannes_t
15.01.2005 14:16:55

Mua tavallaan kyllä siinä jutussa ärsytti se, että mukaan oli otettu joku pesuvadin soittaja, joka ei oikeasti mikään basisti ole. Mutta muuten hyvä juttu, pääpiirteittäin.

Juttua en ole lukenut, joten saatan kommentoida ihan väärää asiaa, mutta onhan tuubistikin basisti.
hemmo
15.01.2005 14:28:19

Mun mielestä suola on botne.

Munsta suolan onomatopatettinen vastine soul-a tuo oitis mieleen soulin eli sielukkuuden.
Momster-hemmo!
Wil-J
15.01.2005 14:49:00
Juttua en ole lukenut, joten saatan kommentoida ihan väärää asiaa, mutta onhan tuubistikin basisti.

No siis se nainen soittaa pesuvadista tekemällään 3-kielisellä bassolla "mattoteline bändissä".
Wil-J
15.01.2005 14:50:17
onomatopatettinen

Siis onko toi jotain suomenkielen uudistamista vai kirjoitus vihre? Se on oikeasti nimittäin onomatopoieettinen.
hemmo
15.01.2005 14:53:56 (muokattu 15.01.2005 14:54:46)

Siis onko toi jotain suomenkielen uudistamista vai kirjoitus vihre? Se on oikeasti nimittäin onomatopoieettinen.

- onomatopoeettinen
- onomatopateettinen
- onomatopatetillinen
- onomatoottinen

8-=
Momster-hemmo!
Wil-J
15.01.2005 14:55:12
- onomatopoeettinen
- onomatopateettinen
- onomatopatetillinen
- onomatoottinen

8-=

:O
Johannes_t
15.01.2005 21:22:26

No siis se nainen soittaa pesuvadista tekemällään 3-kielisellä bassolla "mattoteline bändissä".

Tarkoitan siis: Stevie Wonder on hyvä basisti soittaessaan bassoa kiippareilla, samoin tuubisti voi olla hyvä basisti, hoittaessaan basistin roolia.
Incarnation
15.01.2005 21:41:33
"mattoteline bändissä".

Cleaning women?
Rest in peace Dime
Basismi
15.01.2005 23:41:43
Cleaning women?

How to clean a woman?
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Silvio Dante
16.01.2005 11:57:22
Höhö! Kyllä tänne sopis muusikoiden ruokavinkit-niminen palsta, jossa varsinkin krapulasafkareseptit vois olla kovassa huudossa.

No nyt niitä krapulasafka reseptejä tarvis, kun ei tuo hotellin superrasvainenkankkusmolekyylinpoistaja-aamiainen auttanu...
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
hemmo
16.01.2005 12:05:15

No nyt niitä krapulasafka reseptejä tarvis, kun ei tuo hotellin superrasvainenkankkusmolekyylinpoistaja-aamiainen auttanu...

Oho! Sitten se on kuolemaksi. Tai tilaa vielä kokeeksi pitsaa.
Momster-hemmo!
chief
16.01.2005 13:27:20
Auts... Täytyypä mennä pitsalle...
Häh?
absqua
16.01.2005 13:35:59 (muokattu 16.01.2005 13:38:06)

No ei kai siinä mitään hämminkiä ole? Samahan se on mistä esineestä/lähteestä ne matalat äänet tulevat kun joku niitä on varta vasten tuottamassa (eli on "basisti").

Meikäläiseltä tulee aina lisäpisteitä jos soittopeli on itse kyhätty ja silti toimiva.

Tsekkaa:
http://www.cleaningwomen.com/
Suosittelen käymistä noiden keikalla joskus. Parhaimmillaan aivan mahtavaa tee-se-itse -industrialmättöä IMO.

CW-01 on muuten sukupuoleltaan mies, jos sillä nyt mitään merkitystä on.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)