Aihe: Porty Tangram 1 | |
---|---|
![]() 14.01.2005 17:45:40 | |
Aioin ensin laittaa tän tohon tilutusvideoketjuun, mutta ajattelin etten suotta sotke sitä ja niinpä laitan tän nyt eriseen. Tällä alueella on puhuttu kuitenkin soittamisen tyylitajusta ja tekniikasta, niin ei voi olla ihan väärä paikka. Onks kukaan tutustunut espanjalaisen Porty Tangramin kitaralevyyn? Oon siitä muutaman biisin kuullut kokonaan ja itelle kolahti heti. Biiseissä on ideaa, komppiryhmä osaa asiansa ja tyypillä on mielestäni todellakin tyylitajua ja hienoja melodioita. Satrianin tyyliseksi on mainittu, mutta mun mielestä erottuu selkeästi myös omakseen. Harvoin löytyy näin kiinnostavaa soolomusaa. Jopa Steve Lukather oli digannut ja kehunut. http://www.supercable.es/~grm1m0/porty/tangram_ing.html Tossa nyt on sekin mitä mun piti laittaa tonne videoketjuun: "Bellaksen soundi ja soitto kuulosti kokonaisuutena monessa kohtaa portaattomalta huilun ujellukselta. Selkeämpääkin on kuultu. Silti kun niitä opetusvideoiden pätkiä katseli, niin on sillä myös mun mielestä todellla kova sviippaustekniikka. En oppis ikinä ite vaikka yrittäisin. Jonkun vaan pitäis tehdä sille oikeita biisejä ja jos sillä olis hiukan monipuolisempi soittotyyli niin jaksais kiinnostaa. Marcel Coen on noista mun mielestä paljon heikompi. Soundi on tyypillinen syntikkamainen ujellus ja Markun repertuaarikaan ei kovin monipuolinen ole. Vetelee turvallisia skaaloja ja paikoitellen jopa pahasti riitaisen kuuloisia lurautteluja (kaikista äänistä ei kyllä saa selvää) sellasten kurapimputtelutaustojen päälle, joissa ei ole mitään mielenkiintoista saatikka taitavaa sävellystyötä. Vastapainoksi noille arvosteluille suosittelen tutustumaan Porty Tangramin soittoon ( http://www.supercable.es/~grm1m0/porty/tangram_ing.html ). Tyypin melodialinjat ja biisien kiinnostavuus on vähän eri luokkaa, mutta kyse ei olekkaan enää sviippauksesta. Portyn soundi on seitsemän kertaa parempi kuin Coenilla, biiseissä on mielenkiintoa ja tyyppi valjastaa tekniikkansa itsensä ilmaisemiseen, ei onanoivaan yhden osa-alueen esittelemiseen. Mielipidejuttuja joo. Lisätään nyt vielä, että itse en vaan osaa." Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen,
eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos- | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)