Aihe: Kovimmat metallimikit?
1 2 3 4 5
Laareppi
05.01.2005 12:01:25
Olen suunnitellut että EMG 81 ja 85 setti vois olla aika rouheva.Tykkään nimittäin Wylden soundista ja herrahan käyttää juuri noita kyseisiä mikkejä.

Wylden soundiin tarvitset vanhan Marsun, joku JCM 800.

Muuten 81-85 setti on mielestäni loistava valinta, pitäisi tulla hyvää jälkeä 5150:n kanssa.

Toivottavasti pääset eroon Duncan Designeista, itse vihaan niitä. Seymour Duncan on sitten asia erikseen, ne on kovan luokan mikkejä. Mutta et pety EMG-settiin.
SURf
05.01.2005 22:53:50
Surf: oletko kokeillut vielä jonkun toisen kitaran kanssa tuota mikkiä? Löytyykö ääninäytteitä?

Ei ole tullut testattua, ei löydy kuin puoliakustinen tuon lisäksi tällä hetkellä. Siihen en ole hennonnut kokeilla. Ääninäytteitä ei ole, netistäkään en löytänyt joskus kuin yhden, en tiedä löytyisikö googlella jotain uutta tänä päivänä.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
pimp
06.01.2005 17:02:01
no ei. Liekkö kellään tietoa mistä näitä vois saada kätevästi? Tuolta jenkeistä ei kehtais käydä tilailemaan, ainakaan yksikseen.

Torilla oli ~kk takaperin yks tuommoin, mutta oli kuulemma menny suht nopiaan.

Yksinhan tommonen kannattais just tilata ku jaa viel niin halvaks ettei oo tullin pojatkaan pahoillaan. $78,5 mikki plus expressposti, jaettuna (anteliaalla) 1.30 kurssilla on aika tasan 60 eurro. Suomalaiset ei myy kaytettyjaankaan dunkkaneitaan tohon hintaan ja tuohon siis sisaltyy DHL kotiinkuljetus. Tukeakko isojen firmojen markkinointibudjetteja vaiko oikeeta mikintekijaa?
-Dance like it hurts. Love like you need money. Work when people are watching.
spacemonkeyevolution
06.01.2005 17:11:03
Yksinhan tommonen kannattais just tilata ku jaa viel niin halvaks ettei oo tullin pojatkaan pahoillaan
hmm, mikäs se on raja kun tullin pojat alkaa olla pahoillaan?
Don't worry, be heavy
GodSlayer
06.01.2005 18:10:46
Wylden soundiin tarvitset vanhan Marsun, joku JCM 800.

Muuten 81-85 setti on mielestäni loistava valinta, pitäisi tulla hyvää jälkeä 5150:n kanssa.

Toivottavasti pääset eroon Duncan Designeista, itse vihaan niitä. Seymour Duncan on sitten asia erikseen, ne on kovan luokan mikkejä. Mutta et pety EMG-settiin.

Jep...Wylde käyttää jcm 800 2203 nuppeja ja jotain jcm lead kaappeja...Mutta mikä noihin mikkeihin tulee niin duncan design saa väistyä orkkis Seymour Duncan dimebuckerin tilalta... :) juttelivat ainaki paikallisessa musakkikaupassa että EMG 81 85 setillä ei paljon siitä perus metallimassa soundista kummallisempaan pääse...Kai tuo dimen mikki ihan jytäkkä peli on.Lämää ainakin pitäis lähteä riittoisasti...
Ziggy Bubba
06.01.2005 19:29:15

Mulla on pahimmat mikki-GASit viimeaikoina vähentyneet. Jotenkin tuntuu etteivät ne merkkimikit loppujen lopuksi ole kuin lisäsilaus siihen kamojen ominais-soundiin.

Tässä mun GAS:ien kohteet:
Iban RG570 pelittää suht mukavasti (varsinkin säröillä) noilla "V"-mikeillä. Aika paljon potkua, tuskin saisin uusilla EMG:n tai SD:n tallamikeillä 100€ arvosta parannusta (makuasia).

Uudenkarheaan Gibson LP Studioonkin monet varmaan asentaisi kasiykkösen tai vastaavan, minä en. Mulla ei ole haluja tappaa tuota lespan ominais-soundia.. 498T:kin on oikein pätevä mikki myös metalliin, ei vaan samaan tapaan kuin aktiivi EMG:t (ehkä vähemmän murhaava, mutta aika sielukas silti :)). Kitara kyllä soi niin nätisti akustisesti että soundi vois jopa parantua uusilla Duncaneilla... Äh, antaa silti olla :)

Mikkien vaihto on sen verran tyyristä touhua, että olen aika varma että monet ovat olleet pettyneitä kun sieltä vahvarista ei olekaan valunut kultaa... Eli kannattaa IMO miettiä onko kitara NIIN hyvä että siihen kannattaa sijoittaa suuri summa rahaa, koska uudet mikit ei paskaa kitaraa pelasta. Ja toisaalta ovatko nyky-mikit NIIN paljon huonommat kuin ne mahdolliset uudet.

Hieman aiheenviereen lipsuneen juttuni pointti: Ovatko mikit mielestänne ne autuaaksi tekevä tekijä soundin kannalta?
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
Laareppi
06.01.2005 19:45:56
Jep...Wylde käyttää jcm 800 2203 nuppeja ja jotain jcm lead kaappeja...

Nyt kun asia tuli puheeksi, nii tässähän herran setti (sori hieman off topic mutta varmaan kaikkia kiinnostaa enemmän tai vähemmän =)

-Marsu JCM 800 ja 2203 Zakk Wylde Signature nupit
-Marsu 1960B cabit 200W EV -kajareilla *
-FX: Dunlop Jimi Henrix Wah, Dunlop Rotovibe, MXR Wylde Distorion, MXR prototype Chorus ja Korg DTR-2000

Ja siinä kaikki. Wylde ei käytä minkäännäköstä räkkiä, vaan herran soundi tulee kitarasta ja vahvistimesta (hyvä idea mun mielestä, itsekin koitan käyttää mahdolisimman vähän pedaaleja ym.)

* Wylden salaisuus cleaneihin: Kun kitarasta rullaa volumen pienelle, cleanit kuulostavat jopa hyviltä näiden kajareiden kanssa. Marsun 1-kanava jiiseeämmät kun eivät hirveesti auta asiaa =)

Ja kitarat: Läjä Les Pauleja. Useimmat hyvinkin samannäköisiä, lakkaamattomat kaulat ja EMG 81/85.
On hänellä pari tuplakaula-SG -kitaraa, ja Jackson Custom RR (rakennettu tasan tarkkaan sellaiseksi kuin Randylla oli, jopa saman rakentajan tekemä!) Wyldella on myös Washburnin custom Dime (jossa mustavalko-bullseye grafiikat ja EMG 81/85), joka on muuten tajuttoman siisti!
Mijau
13.01.2005 17:53:43
kiiiitos vastauksista!

*kermainen mau*
*kurnau*
stratocaster
13.01.2005 18:08:06
kiiiitos vastauksista!

*kermainen mau*

*rasvainen nöf*
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
...And Justice For All
13.01.2005 19:31:01
EMG -81/85 tuen minä.
Metallica: ...And Justice For All Pastilli?
J_Mantyla
13.01.2005 19:56:40
Mulla oli tossa jokin aika sitten Greco -59's Les Paul tallassa Duncan JB, ja vieläkin v***ttaa kun se piti mennä myymään. Mahonkirunkoiseen mun mielestä aivan ykkösvaihtoehto tanakkaa rock-soundia haettaessa.
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön
Zed
13.01.2005 20:18:23

*kermainen mau*

No voi jumalauta.
"Ketä -sanaa käyttää väärin pelkästään pennut ja idiootit." -TXT
elbowski
13.01.2005 21:11:47
No voi jumalauta.

komp.
R.I.P. Darrell Lance Abbot AKA Dimebag Darrell 20.8.1966 - 8.12.2004 | Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
Spez
13.01.2005 23:08:28
EMG -81/85 tuen minä.

Paljonkin kokemusta? Tai sitä vertaa että kehtaat suositella toista ostamaan yli tuhannen markan mikkisetin. Kurja jos joku tyrkyttäisi minulle kamaa omaamatta niistä yhtään pidempiä käyttökokemuksia. "Vaikka paskan kuorruttaisi kermalla, niin se on silti paskaa." Pikaisella vilkaisulla ei näe kuitenkaan kuin sen kerman.

Asiaan. 81 on mikkinä varsin neutraali, mutta se ei tarkoita sitä että se vahvariin päätyvä signaali olisi steriili, koska kitaran rungon, kaulan jne. Reagointi kielien kanssa luo luonnetta siihen soundiin, ja 81 kuulostaakin kuitenkin varsin vivahteikkaalta loppupeleissä.

Hauska mikki myöskin siitä ettei sitä tarvitse sovittaa tietyllä tavalla soivaan kitaraan, vaan se käy aivan mihin tahansa. Ja 81:siä löytyykin lähes kaiken tyyppisistä lankuista, kuten vaikkapa steinbergeista, lespoista, stratoista, rhoadseista, telecastereista. Mutta yksi asia ei muutu tone-potikkaan koskematta, 81 on todella teräväsoundinen. Vahvarista jos erehtyy trebleä liikaa ruuvaamaan, niin kyllä selkäpiitä riipii pinchin ulvahtaessa, ja se että outputtia on tuhottomasti. Passivinen 'halpis' HZ4 on muuten todella hyvä korvike 81:lle, koska soundit ovat varsin lähellä toisiaan, tai niin lähellä ettei kyllä korvalla kerro.

Mutuna ja pikaisen (20min) esp hammet signature testailun screamerilla (vastaa soundimaailmaltaan thunderia) yhteydessä kehdannen kehua sitä myös kaulamikkinä, kaulaan sijoitettuna soundi tietty tasoittuu.

Hyvä mikki tuo 81, suosittelen kaikkeen yhtään raskaampaan vääntöön. Yritin nyt lähinnä kuvailla mikkiä, koska en ole kokeillut läheskään kaikkia threadissa aiemmin mainittuja mikkejä, niin en voi mitenkään tietää onko 81 niitä parempi tai huonompi. Ja sekin on tulkintakysymys.
Jason Becker.
fox
13.01.2005 23:24:08

Ja sekin on tulkintakysymys.

Asiaa koko postaus. Ylläolevan lainauksen jätin sen takia, että siinä on koko homman ydin. Kukaan toinen ei voi satavarmasti tietää mitä joku muu siltä "soundilta" hakee, eli ehdottomia suosituksia ei oikeen voi antaa, voi vaan sanoa, että MINUSTA nää mikit on tuon-ja tuon rakenteisessa kitarassa jokseenkin hyvät minun mielestä.. Eli suuntaviittoja, se loppu on sitte kitaranomistajan harkinnassa.. OK, tokihan vois sanoo, että nyt ostat takamikiks DiMarzion X2N:nän ja etumikiks vanhan MightyMite USA SuperDistortionin jos jostain löydät, saat sellasen parin että melko pienelläkin gainilla ilman mitään särölootaa tai muuta boosteria on vaikeeta saada kliinejä..
Mikkivalinta on koko lailla hankalaa, ja useimmiten saavutetaan vaan melko pieniä todellisia parannuksia, vallankaan vähän paremmilla kitaroilla. Niihin toisenlaisiin voi olla huomattavaa parannusta, kyllä.. =)
Tim
14.01.2005 12:07:21

Oli tuosta Bill Lawrence L-500XL:stä puhetta.
Sain juuri mikkini Billiltä. Vain alle 1kk kesti tilauksen tuleminen, vaikka foorumilla varoittelevat 3kk odotusajastakin. Saattoi tietty olla että nopeutui joulun tienoilla toiminta, kun lapsilla oli koulusta lomaa :)

Soundeista en osaa mitään sanoa, kun kitara mihin noi tulee valmistuu (toivottavasti) kevään aikana.

Tuo 500XL on tosiaan dimebuckerin esikuva. Tosin dimebuckerissa näyttää olevan induktanssi 8.45 H, kun 500XL:ssä on 9.2 H.
Toiseksi mikiksi hommasin L-500R:n.
Hinta ei tosiaankaan ole kauhea, kun ALVin ja tullin kanssa L-500 maksaa vain puolet dimebuckerista.
Tilasin myös pari Q-filtteriä ja kitarapiuhan. Saa nähdä miltä tuo filtteri sitten käytännössä kuulostaa.
Juzzu
14.01.2005 12:19:29
Tilasin myös pari Q-filtteriä ja kitarapiuhan. Saa nähdä miltä tuo filtteri sitten käytännössä kuulostaa.

Oisit voinu mulle kertoa tuosta Q-filtteristä jo silloin aikaisemmin ;o)
Mies juoksee lappiin mutta veuhkuissaan hukkuu tenojokeen
Laareppi
14.01.2005 19:43:04 (muokattu 14.01.2005 19:43:30)
Itse voin suositella emg hz-h4 passiivi mikkejä. Minulla on ne tuossa omassa ltd:ssä ja toimii aivan perkeleen hyvin.

Itselläni on myös omassa Ltd:ssä H4-setti... Ei niissä mitään, hyvät hevimikit ja mielestäni ehdottomasti parhaat passiivi-EMG:t markkinoilla.

Suosittelisin kuitenkin satsaamaan hieman enemmän rahaa ja ostamaan ne aktiivit. Nimenomaan 81/85 -setti, siis mun mielestä, jos heviä soittaa.
Tauvo
14.01.2005 20:06:12
Kertokaapa minulle SD:n JB:stä. Ilmeisesti melko yleinen vähän kaikennäköisissä piireissä? Monet ovat heviin tuota suositelleet. Haluaisin nimittäin sellasen monipuolisen mikrofonin tallaan.

Oli tuosta Bill Lawrence L-500XL:stä puhetta.
Sain juuri mikkini Billiltä. Vain alle 1kk kesti tilauksen tuleminen, vaikka foorumilla varoittelevat 3kk odotusajastakin.

Paljonko tuli mik(e)ille hintaa? 60$/kpl?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)