Aihe: Millainen nuppi ja kaappi heavyyn yms.
1 2
Migo
14.01.2005 08:35:40
Elikkäs minkälaista yhdistelmää suosittelette..Hinta ei saisi olla liian korkea..Tällähetkellä soitellaan metallia yms. Eli suositelkaa halpoja ja hyvillä soundeilla olevia yhdistelmiä.
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
JuSu
14.01.2005 08:39:02
Elikkäs minkälaista yhdistelmää suosittelette..Hinta ei saisi olla liian korkea..Tällähetkellä soitellaan metallia yms. Eli suositelkaa halpoja ja hyvillä soundeilla olevia yhdistelmiä.

Varmaan olet lukenut aiempia keskusteluja, tästä on paljon asiaa...

Mutta kerropas, jotta mikä on 'ei liian korkea'. Halpa on suhteellinen käsite, joten selkeä euromääräinen budjetti esille, niin on helpompi avitella.

JuSu
Minä olen myyrä. * MYYTÄVÄNÄ ESP/LTD HYBRID 300! KATSO TORI! *
Migo
14.01.2005 11:08:58
Varmaan olet lukenut aiempia keskusteluja, tästä on paljon asiaa...

Mutta kerropas, jotta mikä on 'ei liian korkea'. Halpa on suhteellinen käsite, joten selkeä euromääräinen budjetti esille, niin on helpompi avitella.

JuSu

Jäkä jäkä :P. Hintaa siis alle 900euron..
JuSu
14.01.2005 11:16:32
Jäkä jäkä :P. Hintaa siis alle 900euron..

Eläpä käy poeka nokkavaksi... =)

900 eurolla metallimättöön Engl Thunder -nuppi ja sen kaveriksi sellainen kaappi, mihin budjetti antaa myöden, esim. käytetty Marshall 2x12". Tuurilla voipi 900 euroon löytyä käytettynä myös Screamer nuppi + kaappi.

JuSu
Migo
14.01.2005 11:38:44
Eläpä käy poeka nokkavaksi... =)

900 eurolla metallimättöön Engl Thunder -nuppi ja sen kaveriksi sellainen kaappi, mihin budjetti antaa myöden, esim. käytetty Marshall 2x12". Tuurilla voipi 900 euroon löytyä käytettynä myös Screamer nuppi + kaappi.

JuSu

Noh noh..Kyllähän noi engl kamat kiinnostaa mutta on niilläkin hintaa..Toisaalta jos löytäis käytettynä..
JuSu
14.01.2005 11:47:05
Noh noh..Kyllähän noi engl kamat kiinnostaa mutta on niilläkin hintaa..Toisaalta jos löytäis käytettynä..

No juu, mutta kyllä tuohon mainitsemaasi budjettiin löytyy varmasti, ei ehkä heti tänään, mutta kuitenkin.

Oma Screamer -nuppini ja Marshall 1960A 4x12" kaappi ovat maksaneet yhteensä 950 euroa. Käytettynä toki, ja pitkin maita ja mantuja metsästetty edullisia kauppoja.

Mutta toki on paljon muitakin vaihtoehtoja kuin Engl.

JuSu
-K-
14.01.2005 12:26:08
Juu jos on ostamassa ENGLiä, siis muuta kuin powerballia, kannattaa miettiä tartteeko puhtaita soundeja keikoilla. Thunderista irtoaa rouhea metalli / rokkisärö. Jota vielä boostailen Ibanezin TS-5:lla ja Ibanezin Lo-Fi:llä. Asiallinen one trick pony siis. Mutta jos haluaa oikeasti puhtaita puhtaita ( kevytrosoa kyllä tulee) on toinen vahvistin ja A/B - boksi enemmän kuin välttämätön.

Sitten tiheää trankkusirinää löytyy metalliapuolelle esim randallin tuotteista, ja sopuhintaan. Käytettynä ei vaan pahemmin löydy. Sitten on toki mallintavat. Esim v-ampire head ja line6:lta vanhat flextonet ja uudet spiderit.
Ei suotta elämys.
treble
14.01.2005 12:36:08
Juu jos on ostamassa ENGLiä, siis muuta kuin powerballia, kannattaa miettiä tartteeko puhtaita soundeja keikoilla. Thunderista irtoaa rouhea metalli / rokkisärö. Jota vielä boostailen Ibanezin TS-5:lla ja Ibanezin Lo-Fi:llä. Asiallinen one trick pony siis. Mutta jos haluaa oikeasti puhtaita puhtaita ( kevytrosoa kyllä tulee) on toinen vahvistin ja A/B - boksi enemmän kuin välttämätön.

Viittaat kai tällä siihen, että Thunderissa on sama Gain säätö namiska molemmille kanaville. Mutta olen käsittänyt, että Screamerissä on molemmille kanaville omat Gainit? Ja sitten taas Fireballissa vain yksi Gaini?

Kannatta myös tsekata Ashdownin Fallen Angel.
JuSu
14.01.2005 12:46:57
Mutta olen käsittänyt, että Screamerissä on molemmille kanaville omat Gainit?

Kyllä. Jalkakytkimellä valittavissa neljä perussoundia cleanista pikkuroson ja rokkisärön kautta ahtomättöön.

JuSu
-K-
14.01.2005 12:49:08
Viittaat kai tällä siihen, että Thunderissa on sama Gain säätö namiska molemmille kanaville. Mutta olen käsittänyt, että Screamerissä on molemmille kanaville omat Gainit? Ja sitten taas Fireballissa vain yksi Gaini?

Juu, thunderissa ja fireballissa on tämä "ongelma", screamerista en uskalla sanoa kun en ole testannut kuin viimeksi vuosi sitten. Muistaakseni ei kuitenkaan hirveästi thunderista eronnut. ..Samaa sarjaa ovat myös Laneyn GH50/100L mallit joissa on ENGLiä huomattavasti miellyttävämpi soolosoundi.

Eikös Fallen Angel ihan 60 wattisenakin ole suomessa OVH:aan yli 1000e ?
Ei suotta elämys.
treble
14.01.2005 13:26:38

Eikös Fallen Angel ihan 60 wattisenakin ole suomessa OVH:aan yli 1000e ?

Noita kannattanee katsella sellaisesta paikasta kuin www.guitar24.de ja jotkut ovat kai tilanneet noita myös suoraan Englannista.
Niskamies
14.01.2005 14:02:36
www.soundslive.co.uk

Siellä on Ashdown Fallen Angel 60 kombo n. 700 euroa.
Meitsi on meshissä.
Laareppi
14.01.2005 19:47:11
Kaapiksi suosittelisin Marsun 1960. Et todennäköisesti tule koskaan tarvitsemaan muita kaappeja. Toimii hyvin melkeenpä joka nupin kanssa. Itse hommaan sen joskus kun tarvitsen stackia ja kaveriksi Engl Powerballin... =)

Jos keikkailet, niin on hyvä olla itellä toi 1960, koska suurin piirtein joka paikassa missä ikinä keikkailet on Marsun 1960, jos joku kaappi on. Näin saat aina suunnilleen samanlaisen soundin mihin olet tottunut. Ellet siis halua roudata omaa kaappiasi kaikkialle...
Kassu
14.01.2005 19:51:59
Tuskin täällä muuta suositellaan kuin ENGLiä tai JCM800:aa.
Wolffie
14.01.2005 20:04:57
www.soundslive.co.uk

Siellä on Ashdown Fallen Angel 60 kombo n. 700 euroa.

St. Pauls vai mikäs nyt onkaan, Nummelassa, joka tapauksessa myy edullisesti Fallen Angelia eli kannattaa sieltä kysyä myös.
Wihii, perheenlisäystä tullut
Niskamies
14.01.2005 21:36:26
Kaapiksi voi myös Marshallin 1936 olla hyvä valinta. On sen verran kevyt että kulkee yhdessä kädessä, ja roudaaminen on paljon käytännöllisempää kuin 1960:lla.
Meitsi on meshissä.
Jackson Dinky
14.01.2005 21:52:12
Osta thomannista Behringerin nuppikaappi setti niin rahnaa jää vielä zoom 606:seen ;) Komppaako muut?
Jau jau!
toxic
14.01.2005 21:52:33

Siis hää? Vaikuttaako se särö clean kanavalle vai mittee nää selitätte?
treble
14.01.2005 23:31:55
Siis hää? Vaikuttaako se särö clean kanavalle vai mittee nää selitätte?

Juurikin näin, eli särö namiska vaikuttaa siis (syystä jota en käsitä) molempiin kanaviin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)