Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ammattimuusikot katoavat tanssipaikoilta..
1 2 3
Irti Humpasta
24.02.2003 22:39:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On hauskaa seurailla tanssijoiden/järjestäjien ja muusikoiden välistä piirileikkiä, jossa voittaja on kuka? ..jaa no joku voi kirjoittaa puolesta ja joku taas vastaan.. Totuus on kuitenkin se, että pikkuhiljaa ns. ammattimuusikot siirtyvät tekemään muita hommia mieluummin, kuin kuuntelemaan juuri noita ruikutuksia lavoilla järjestäjien/tanssijoiden puolelta. --->
Ja sehän on ihan oikein.. Alkaahan siinä jossain vaiheessa toivottavasti heräämään sekä tanssijat, että järjestäjät kun tansseissa soittaa orkesteri, joka kuullostaa kuin "Maaret ja Hyväkkäät aikoinaan".. Siinäpähän valitusten määrä senkun tulevaisuudessa kasvaa..
 
Sitä saa mitä tilaa..
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
Le Haba
24.02.2003 23:39:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Maaret ja Hyväkkäät aikoinaan"..
 

 
Jumaliste, Hyväkkäiden kasetti on RAUTAA!!
 
Irti Humpasta
24.02.2003 23:43:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Jumaliste, Hyväkkäiden kasetti on RAUTAA!!

 
Juu... ja Minkan rumpufilli vielä kirjoittamatta ulos :)
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
RealAmma
25.02.2003 11:04:31
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ammamuusikot häviää lavoilta... Älä höpötä! Itse olen opiskellut ja valmistunut ties missä/mistä ja kun pääsee oikeisiin piireihin, niin rahaa tulee enemmän kuin opettajan työstä ikinä. Miksi siis vaihtaisin? Lisäksi vielä kun tykkää soittaa ja esiintyä niin eipä taida meikäläisen työnkuva lähiaikoina muuttua. Ja jos bändi on hyvä: ottaa huomioon oikeat tyylit ja tempot, niin eipä yleisökään valita, niin helppoa. Jos haluatte soittaa pelkästään rokkia tai jazzia, niin menkää kaljapalkalla kyläkuppilaan.
 
Ukko
25.02.2003 14:49:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Juu... ja Minkan rumpufilli vielä kirjoittamatta ulos :)

Se on muuten oikeasti aika käsittämätön filli. Yhtäkkiä vaan tukutukutuku ja käsittämättömästi porukka on mukana fillin jälkeen. Ja kaikki ilman mitään tempollista logiikkaa. Rumpusoolojen ykkönen ;)
 
Irti Humpasta
25.02.2003 20:16:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ammamuusikot häviää lavoilta... Älä höpötä! Itse olen opiskellut ja valmistunut ties missä/mistä ja kun pääsee oikeisiin piireihin, niin rahaa tulee enemmän kuin opettajan työstä ikinä. Miksi siis vaihtaisin?
 
Sinänsä pitänee paikkansa... kun olen itsekin noissa hyvissä piireissä päässyt pyörimään muutamaan otteeseen näiden kahden viimeisen vuoden aikana. No opettajana saan 8 päivän opetuksesta kuukaudessa palkkaa about 1500€ / brutto, joten tolla jotenkin pärjää ja siispä pysyttelen kotona. Tosin kyllä tuurattuani Sillanpään, Paula K:n, Korisevan ja vakkarina Tapsan bändissä viimeiset 2 vuotta mietin pitkään jatkamista, kun rahaa tuli aika helpolla paljon keikoista, mutta kaiken viimein: Onko se sen arvoista?.... no montaa voi olla mieltä, Minusta vaan ei.
 
Ja jos bändi on hyvä: ottaa huomioon oikeat tyylit ja tempot, niin eipä yleisökään valita, niin helppoa. Jos haluatte soittaa pelkästään rokkia tai jazzia, niin menkää kaljapalkalla kyläkuppilaan.
 
.... voi voi. Tyylit ja tempot ovat nuo maagiset kirosanat, josta taas joku saa varmaan hyvät sävärit kirjoittaa montakymmentä viestiä :)
 
No hyvää päivänjatkoa kuitenkin ;)
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
Irti Humpasta
25.02.2003 20:20:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on muuten oikeasti aika käsittämätön filli. Yhtäkkiä vaan tukutukutuku ja käsittämättömästi porukka on mukana fillin jälkeen. Ja kaikki ilman mitään tempollista logiikkaa. Rumpusoolojen ykkönen ;)
 
...Pitänee paikkansa. Siinä on kaverit soittanut varmaan koko ikänsä ja tietävät koska homma lähtee :)
Mulla on nyt yksi tuttu kaveri sellaisessa paikassa töissä, mistä löytyy uskomattomia nauhoja. Uusin löytöni on Helga Väänäsen Tunturisatu ja Vetoketju. Ranisen orkka säestää ja kauniisti sanottuna orkesterilla ja solistilla on vaikeuksia päästä samaan aikaan maaliin. Tehty vuonna 1971 ja oikein single LP -levy.
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
Speedy
25.02.2003 22:30:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks ne oo ammattimuusikoita, jotka siel soittaa.. ainakin jossain mielessä.. Monelle se onkin ainut ammatti..
 
Mä kyl en oo viel kauaa tanssi keikkoja tehny, mutta ei mun kohdalle ole koskaan tullut mitään valituksia keikkajärjestäjän, tai yleisön taholta. Mä en ymmärrä miks kaikki niistä aina valittaa.. Mut ehkä se on bändin asenteestakin kiinni, millaista palautetta saa, ja millaisena sen saamansa palutteen mieltää... mietin vaan....
 
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Irti Humpasta
25.02.2003 22:59:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks ne oo ammattimuusikoita, jotka siel soittaa.. ainakin jossain mielessä.. Monelle se onkin ainut ammatti..
 
Tarkoitin otsikolla sitä, että tiedän monia ammattimuusikoita, jotka tällä hetkellä miettivät muita hommia johtuen kaikesta lisäpaskasta (paikkojen aukioloajat, viihtyvyys, tikkataulululla arvotut keikkapaikat ym..) verrattuna siihen, mitä se homma oli noin kymmenen vuotta sitten....
 
Mä kyl en oo viel kauaa tanssi keikkoja tehny, mutta ei mun kohdalle ole koskaan tullut mitään valituksia keikkajärjestäjän, tai yleisön taholta. Mä en ymmärrä miks kaikki niistä aina valittaa.. Mut ehkä se on bändin asenteestakin kiinni, millaista palautetta saa, ja millaisena sen saamansa palutteen mieltää... mietin vaan....
 
Ja ehkä kiinni myös siitä, millaisessa pumpussa soittaa. Jos satut soittamaan jossain kyläpumpussa, niin silloin jopa tanssijatkin tajuavat, että palautteen antaminen saattaa olla turhaa...
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
Speedy
25.02.2003 23:09:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja ehkä kiinni myös siitä, millaisessa pumpussa soittaa. Jos satut soittamaan jossain kyläpumpussa, niin silloin jopa tanssijatkin tajuavat, että palautteen antaminen saattaa olla turhaa...
 
Voihan se se olla niinkiin niin...=I
 
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Kinnostaa vaan
26.02.2003 08:10:04
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika hyvä tuntipalkka meidän Sibiksen opettajalla. Jos kuvitellaan että mahduttaa kahteen päivään tunnit, niin päivässä tekee 7,5 oikeata tuntia eli 10x45min. 7,5tuntia opetusta ilman taukoja kahtena päivänä. Yhteensä tunteja siis 20 ja tuntipalkaksi muodostuu 75euroa!!! Enpä ole vielä niin hyväpalkkaista opettajaa tavannut.
 
Irti Humpasta
26.02.2003 09:45:21 (muokattu 26.02.2003 09:49:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika hyvä tuntipalkka meidän Sibiksen opettajalla. Jos kuvitellaan että mahduttaa kahteen päivään tunnit, niin päivässä tekee 7,5 oikeata tuntia eli 10x45min. 7,5tuntia opetusta ilman taukoja kahtena päivänä. Yhteensä tunteja siis 20 ja tuntipalkaksi muodostuu 75euroa!!! Enpä ole vielä niin hyväpalkkaista opettajaa tavannut.
 
.....heh...heh.... oliskohan jotain laskuvirheen tynkää tai väärin ymmärrystä....
 
Sanotaan näin, että viime kuussa pidin tunteja 56h ja jos jaat sen 8 päivään (kun kuukaudessahan on noin 4 viikkoa). Kun opettaa kaksi päivää viikossa, niin se on sitten niinkuin 7 tuntia / päivä / 2 X viikossa.
Ja 45min maksetaan se palkka eli jos pitää 45min tunteja, niin se tekee 7 oppilasta /päivä / 2 X viikossa.
 
Tuntipalkka siis on yli puolet vähemmän tosta sun arvioinnista, mutta kuitenkin ihan jees ;)
Eli kaksi päivää viikossa opetusta ja muut päivät muusikoiden.netissä ;)
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
Neljä Ruuvia
26.02.2003 10:29:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Sinänsä pitänee paikkansa... kun olen itsekin noissa hyvissä piireissä päässyt pyörimään muutamaan otteeseen näiden kahden viimeisen vuoden aikana. No opettajana saan 8 päivän opetuksesta kuukaudessa palkkaa about 1500€ / brutto, joten tolla jotenkin pärjää ja siispä pysyttelen kotona. Tosin kyllä tuurattuani Sillanpään, Paula K:n, Korisevan ja vakkarina Tapsan bändissä viimeiset 2 vuotta mietin pitkään jatkamista, kun rahaa tuli aika helpolla paljon keikoista, mutta kaiken viimein: Onko se sen arvoista?.... no montaa voi olla mieltä, Minusta vaan ei.
Pistää vaan miettimään että mihin näitä ammattimuusikkoja sitten koulutetaan jos ei juuri tuonne "kentälle" .Ei kaikki voi vetää Etnoa tai tsäässiii Juttutuvassa. Vai voiko,mitä sanoo tähän Le Haba???
 
Irti Humpasta
26.02.2003 12:56:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistää vaan miettimään että mihin näitä ammattimuusikkoja sitten koulutetaan jos ei juuri tuonne "kentälle" .
 
Pistää miettimään, mihin vangin vartijoita koulutetaan....
No vankilaan tietysti, mutta on sekin kuulemma paska homma ja vielä huonolla palkalla ;)
 
Ei kaikki voi vetää Etnoa tai tsäässiii Juttutuvassa. Vai voiko,mitä sanoo tähän Le Haba???
 
On muitakin paikkoja olemassa ja muuta musiikkia kuin humppa ja jazz.
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
Teemu Tee
26.02.2003 13:55:30 (muokattu 26.02.2003 13:57:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


satut soittamaan jossain kyläpumpussa, niin silloin jopa tanssijatkin tajuavat, että palautteen antaminen saattaa olla turhaa...

 
En tiedä luenko tekstiäsi kuin piru raamattua, mutta olen havaitsevinani halventavaa sävyä musiikin harrastajia kohtaan!
 
Toki monesti ns. kyläpumput on koottu täysin amatööreista tai hyvässä lykyssä vetäjänä voi olla entinen sotilassoittokunnan ammattipuhaltaja. Tämä vaikuttaa oleellisesti kuultuun ja nähtyynkin.
 
Harrastajaporukoiden taso vaihtelee kylläkin hyvin suuresti. Kuten monesti urheilussa, musiikissakin monta taitavaa, lahjakasta ja kaikin puolin korkeatasoista harrastajaa löytyy kuitenkin Suomenmaasta pilvin pimein.
 
Musiikkikoulun ja konsiksen käyneenä puolustan tietenkin omanlaisiani. Ja niitä on paljon. Musiikki harrastuksena, leipä muusta. Täällä m.netissä moni onkin juuri tätä "koulutettu amatööri" -ryhmää.
 
Kyläpumpuissa kokemuksen puute onkin varmaan se suurin miinus - yhteen soitto ei suju ja virheitä tulee liikaa. Yhtä hyvin tällainen sakki voi olla jo vuosia joka viikko yhdessä treenannut kaveriporukka, jonka ohjelmisto on kasattu esim. juuri häitä varten. Lestissään pysyessään homma toimii ja tarjoaa hyvää laatua kohtuuhinnalla!
 
Tyhjän saa pyytämättäkin
Neljä Ruuvia
26.02.2003 16:44:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Pistää miettimään, mihin vangin vartijoita koulutetaan....
No vankilaan tietysti, mutta on sekin kuulemma paska homma ja vielä huonolla palkalla ;)
 

 
On muitakin paikkoja olemassa ja muuta musiikkia kuin humppa ja jazz.

 
Mutta ei oo rahaa...
 
Ukko
26.02.2003 16:48:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt yksi tuttu kaveri sellaisessa paikassa töissä, mistä löytyy uskomattomia nauhoja. Uusin löytöni on Helga Väänäsen Tunturisatu ja Vetoketju. .
Mulla on kanssa muutama kasettinauha vastaavia. Jos omat musisoinnit tuntuu kehnoilta niin mainitut kasetit ovat siihen paras lääke ;) Yksi huippu on yksi hanuristi , muistaakseni Reijo Leppänen, joka soittelee ihan mitä sattuu ja paras siinä on Toccata Fugaeksi mainittu kappale jossa kuuluu jotain ääniä jostain halpis kiippareista ja äänillä ei ole mitään tekemistä biisin kanssa, jona sitä yritetään esittää, ja lopuksi kauhea tuolin narahdus kun tyyppi nousee sammuttamaan mankan.
 
Neljä Ruuvia
26.02.2003 16:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mutta ei oo rahaa...

Ai niin ,hei...Irti Humpasta ,mikä sun oikea nimi on? Pistä se kato tänne niin ei tuu sit vahingossakaan kyseltyä mihinkään huttu,turve tai muuten paskakeikoille. Aina joskus nimittäin saattaa olla tarvis...Vai löytyiskö se siitä muusikkojen liiton lehden palstalta("en ota sitä ja sitä keikkaa "palsta)?
 
Irti Humpasta
26.02.2003 18:11:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä luenko tekstiäsi kuin piru raamattua, mutta olen havaitsevinani halventavaa sävyä musiikin harrastajia kohtaan!
 
Jos yhdessä kommentissani mainitsen sanan "kyläpumppu", niin se ei suinkaan tarkoita sitä, että harrastaminen on halveksittavaa... Kaikki tanssimuusikothan suurimmaksi osaksi lähtevät kyläpumpuista ja siitä sitten kivutaan ylöspäin, jos rahkeet riittää... Tuolla kommentilla tarkoitin sitä, että jos illan kaikki orkesterit ovat keskitasoa tai sitä huonompia, niin on se aika puuduttavaa jo kuulijoillekin...
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
Irti Humpasta
26.02.2003 18:18:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kanssa muutama kasettinauha vastaavia. Jos omat musisoinnit tuntuu kehnoilta niin mainitut kasetit ovat siihen paras lääke ;) Yksi huippu on yksi hanuristi , muistaakseni Reijo Leppänen, joka soittelee ihan mitä sattuu ja paras siinä on Toccata Fugaeksi mainittu kappale jossa kuuluu jotain ääniä jostain halpis kiippareista ja äänillä ei ole mitään tekemistä biisin kanssa, jona sitä yritetään esittää, ja lopuksi kauhea tuolin narahdus kun tyyppi nousee sammuttamaan mankan.
 
.... Minähän olen ton musiikin kerääjä...
Reijo Antero Leppänen on Riihimäkeläinen entinen veturinkuljettaja.... Mulla on sitä noin 10 kappaleen verran, myös tuo kyseinen Toccata ja Fuuga. Mulla on myös videotaltiointi hänen konsertistaan, jossa vaimo kus** alleen väliajan jälkeen ja kuvaaja kaappaa lammikon lattialta.
Muita hyviä jutskia on Arppa Suomalainen, Yrjö Savolainen, Rudi Rafael, Reijo Keskitalo, Sepi Virta, Florence Foster Jenkins, Yökyöpelit...
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «