Aihe: Fulltone "Full-Drive 2"
1 2
Stone
13.01.2005 19:42:09

En malta olla kysymättä ko. pedaalista, vaikka kaiketi Full-Drivesta on joskus ollut jotain keskustelun tynkää. Asia on nähkääs näin: Soitan Fender Stratocasterilla jonka jatkona on Fender Blues Junior pukikombo. Soundit ovat itselläni aika cleanit tai ajan ehkä aavistuksen säröä "Juniorin" volume säätimellä. Mietin että kuinka hyvin "Full-Drive 2" sopisi näiden kahden "työpisteen" välimausteeksi. Tarkoitus olisi käyttää boxia ilman boostia mahd. clean säädöillä ja soolojen kohdalla korostaa/potkaista boost-kytkin päälle. Olen kuullut jotain, että Full-Drive on hyvä kaveri Fender vahvistimille kuin kitaroillekkin. Vääristääkö Full-Drive paljonkin kitaran/vahvistimen omaa soundia? Haluaisin ehdottomasti kuulla teidän näkökantanne?

Niin sanotaan tämäkin, koska joku siitä kuitenkin mainitsee, että kallishan Full-Drive on Suomen mittapuun mukaan ja sillä hinnalla saa nyt mitä vain, mutta hinta ei välttämätä ole tässä nyt se kynnyskysymys ;)
"It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)"
Shaft
13.01.2005 20:45:36
Vääristääkö Full-Drive paljonkin kitaran/vahvistimen omaa soundia?

Ei se varmaankaan transparentein saatavilla oleva pedaali ole, mutta en kyllä sanoisi sen vääristävän soundia.

Niin sanotaan tämäkin, koska joku siitä kuitenkin mainitsee, että kallishan Full-Drive on Suomen mittapuun mukaan ja sillä hinnalla saa nyt mitä vain, mutta hinta ei välttämätä ole tässä nyt se kynnyskysymys ;)

Suosittelen silti MEK TD-2:sta. Yhtä hyvä pedaali puoleen hintaan.
gator
14.01.2005 01:12:48 (muokattu 14.01.2005 01:18:32)
Saapiko udella että mistä noita saa? Siis MEK TD-2:sta?
Elektroakustinen Landola myytävänä. Osta pois!
ReBeat
14.01.2005 01:46:28

Suoraan online shopista ainakin:
http://www.uk-electronic.de/Webshop/index.html
Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen, eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos-
Kuha
14.01.2005 07:48:17

Ruokankaalta Hyvinkäältä.
If the blues don't heal me, nothin' will.
Sammo
14.01.2005 09:37:30
Mulla on Fulldrive vuodesta -96 (vaihdoin tosin jossain vaiheessa uudempaan versioon) ja oon aina pitänyt sitä 'sinä pedaalina jota en koskaan myy'. Tosin siitä ajatuksesta oon vähitellen luopumassa koska FD on aika tarkka vahvistimesta minkä kanssa sitä käyttää. Entisen Classic30:n ja vanhan Fenderin Superin (ei oma) ja varsinkin straton kanssa soitto oli yhtä juhlaa. Toisaalta sitten taas nykyisten vahvistimien kanssa (Rivera ja Fuchs) se ei tule enää niin hyvin juttuun, mikä taas saattaa johtua että molemmissa on EL-34:t pääteputkina.

Fulldriven kaksi myyntivalttia vissiin on sekä se boost-"kanava" että comp-cut toiminto. Mä en ole saanu koskaan niitä toimimaan yhdessä, eli jos comp-cut on päällä niin boostista tulee aivan älytön hyppäys äänenvoimakkuudessa, joten comp-cut toiminto on mulle ainakin ollut melko turha. Tosin se on aivan helmi toiminto jos käyttää kahta pedaalia sarjassa. Toiset taas käyttää vissiin pelkästään sitä moodia.

Treeni- ja keikkaoloissa pedaali kuitenkin loistaa, Riverankin kanssa, samoilla säädöillä pärjäsi sekä puhtaalla että särökanavalla.

Fulltonesta vielä noin yleensä, vaikka mies (Mike Fuller) saa joskus aika kovaakin kritiikkiä, ei Fulldriveissä ole ollut ainoatakaan ongelmaa, ja kohtalaisesta käytöstä huolimatta spedu näyttää vielä aivan uudelta. Kokemuksesta voi sanoa että sitä ei voi aivan kaikista Boutique-pedaaleista sanoa.
Rämppy
14.01.2005 09:52:53 (muokattu 14.01.2005 09:53:17)
Tarkoitus olisi käyttää boxia ilman boostia mahd. clean säädöillä ja soolojen kohdalla korostaa/potkaista boost-kytkin päälle.
Toimii hyvin. Itse käytän pedaalia lähinnä clean boosina sillai, että se on comp-cut -asennossa. Pääasiassa soitan stratolla ja fender twinillä.

Vääristääkö Full-Drive paljonkin kitaran/vahvistimen omaa soundia?
Kyllä se havaittavasti värittää soundia, ainakin meikäläisellä käytössä oleva vuoden -98 malli (eri "vuosimalleissa" on pieniä soundieroja). Mielestäni tuo lievä keskialuekorostus on pedaalin vahvuus -tekee straton clean -soundista kuuluvamman ja lämpimämmän hukkaamatta kuitenkaan kirkkautta ja napakkuutta. Toisin sanoen pedaali värittää soundia, mutta on kuitenkin "transparentti". Pois kytkettynä se ei syö soundia, koska siinä on true bypass.

Särösoundit ovat sekoitus TS-808-soundia ja mesaa. Hyvä ja toimiva (pehmeän sustainikas) särö, tosin itse pidän enemmän astetta rujommasta säröstä. Lisäplussana on boost-kytkin, joten käyössä on kätevästi kaksi vaihdetta vaikkapa komppiin ja sooloon.

kallishan Full-Drive on Suomen mittapuun mukaan ja sillä hinnalla saa nyt mitä vain, mutta hinta ei välttämätä ole tässä nyt se kynnyskysymys ;)
Mulla tuo pedaali on pysynyt laudassa yhtäjaksoisesti kohta 7 vuotta, eli kauemmin kuin mikään muu efekti. Joten ainakin mun kohdalla kalliille hinnalle on saatu vastinetta.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Mikko Kankaanpää
14.01.2005 11:18:48

Fulltonesta vielä noin yleensä, vaikka mies (Mike Fuller) saa joskus aika kovaakin kritiikkiä, ei Fulldriveissä ole ollut ainoatakaan ongelmaa, ja kohtalaisesta käytöstä huolimatta spedu näyttää vielä aivan uudelta. Kokemuksesta voi sanoa että sitä ei voi aivan kaikista Boutique-pedaaleista sanoa.

Totta. Ja tämä myös osalta oikeuttaa korkeahkon hinnan.

Mikko
http://www.uraltone.com
Jungleman
14.01.2005 13:03:45
Hyvä ja toimiva (pehmeän sustainikas) särö, tosin itse pidän enemmän astetta rujommasta säröstä. Lisäplussana on boost-kytkin, joten käyössä on kätevästi kaksi vaihdetta vaikkapa komppiin ja sooloon.

Fulldrive on minun mielestäni "pehmeä" ja "rakeinen" ja vaikuttaa perussoundia pyöristävästi. Minulla oli FM-versio koko ajan käytössä muutaman vuoden, nyt sen korvaa Banzai Fireball 2. Banzai on kirkkaampi ja puhtaampi mutta samalla aggressiivisempi ja siinä on herkullinen "kling".

Tämä nyt on tätä taas. Kuvanveistoa hajuaistin varassa.

Mulla tuo pedaali on pysynyt laudassa yhtäjaksoisesti kohta 7 vuotta, eli kauemmin kuin mikään muu efekti. Joten ainakin mun kohdalla kalliille hinnalle on saatu vastinetta.

Fulltoneissa on hinta-/laatu -suhde kohdallaan, pakko myöntää, vaikka äkkiseltään hinta saattaa hirvittää. Noita liikkuu aika hyvin käytettyinäkin, kannattaa korjata pois kun sattuu kohdalle.

Onko kukaan muuten kokeillut Musamaailmassa myytäviä HBE -pedaaleja, sarjasta löytyisi näköjään 2-toiminen od-pedaali nimeltään Iso D ;-)

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/265/big_d.phtml
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Niskamies
14.01.2005 14:19:55
Paljonkos esim. juuri ton Full-Drive 2:n kauppahinta olisi Suomessa tai Euroopassa? Amerikassa noi ovat todella edullisia, sain oman Bass-Driveni noin 150 euroon.
Meitsi on meshissä.
ReBeat
14.01.2005 14:42:52

Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen, eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos-
Pertsa
14.01.2005 22:42:55
Mielestäni tuo lievä keskialuekorostus on pedaalin vahvuus -tekee straton clean -soundista kuuluvamman ja lämpimämmän hukkaamatta kuitenkaan kirkkautta ja napakkuutta. Toisin sanoen pedaali värittää soundia, mutta on kuitenkin "transparentti". Pois kytkettynä se ei syö soundia, koska siinä on true bypass.
Niin, eipä voi Fulldrivea tai mitään muutakaan Tubescreameriin perustuvaa pedaalia hyvällä tahdollakaan sanoa "transparentiksi" juuri tuon keskialueen korostuksen takia. Sitä en sano, etteikö Fulldrive ole hyvä pedaali, mutta ei se ole lähelläkään "transparent". ;-)
goose
14.01.2005 22:48:10
Onko kukaan muuten kokeillut Musamaailmassa myytäviä HBE -pedaaleja, sarjasta löytyisi näköjään 2-toiminen od-pedaali nimeltään Iso D ;-)

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/265/big_d.phtml

Iso D oli soundiltaan aika terävän kirkuva ja kun taas Fulldrive on kautta linjan vähän yli pehmeä ja kompressoitu, niin päädyin lopulta MEKin TD-2:seen.
Suosittelen silti testaamaan HB:n pedaalit Musamaailmassa. Niistä voi löytyä jonkun mieleen useampikin varteenotettava vaihtoehto. Mä tykkäsin lähinnä tosta UFO Fuzzista. Siinä on paras ja puhtain yläoktaavi tähän mennessä, mitä on tullut vastaan.
mielenkiintosta rompetta myytävänä!! tsekkaa pois.
Jungleman
14.01.2005 23:13:36
Iso D oli soundiltaan aika terävän kirkuva

Niinpä... alkoi taas harmittaa, kun olin pääsiäisenä -96 tai -97 mökkeilemässä Enontekiöllä ja Danny Light & Energy Show olisi laskeutunut maahan vain 70 kilometrin päässä... enkä mennyt ;-)

UFO kiinnostaisi testata kyllä, samoin nuo trebleboosterit. Sitten kun jaksaa, eilen poikkesin Custom Shopissa ja ostoslistani kärkeen kiilasivat Effector 13 -tuotteet, Truly Beautiful Disaster, Disaster Fuzz ja Krackle Fuzz. Huhhuh.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
goose
15.01.2005 09:59:57
ostoslistani kärkeen kiilasivat Effector 13 -tuotteet, Truly Beautiful Disaster, Disaster Fuzz ja Krackle Fuzz. Huhhuh.

Aivan mahtavia laitteita. Näiden kanssa puhutaan vasta siitä oikeasta Fuzz soundista.
Mainittujen lisäksi toi Mini Boost on pelkästään kokonsa takia ehdoton suosikki.
mielenkiintosta rompetta myytävänä!! tsekkaa pois.
Shaft
15.01.2005 13:10:59
Niin, eipä voi Fulldrivea tai mitään muutakaan Tubescreameriin perustuvaa pedaalia hyvällä tahdollakaan sanoa "transparentiksi" juuri tuon keskialueen korostuksen takia. Sitä en sano, etteikö Fulldrive ole hyvä pedaali, mutta ei se ole lähelläkään "transparent". ;-)

Kyllähän oikeastaan kaikki säröpedaalit värittävät soundia jollakin tavalla, eikä Fulldrive TS-johdannaisena tee poikkeusta. Ollakseen käyttökelpoinen pedaali ei saisi kuitenkaan peittää kitaran tai vahvistimen ominaissoundia. Tässä suhteessa Fulltone on kuitenkin ihan ok.
Stone
15.01.2005 21:06:15

Mielestäni tuo lievä keskialuekorostus on pedaalin vahvuus -tekee straton clean -soundista kuuluvamman ja lämpimämmän hukkaamatta kuitenkaan kirkkautta ja napakkuutta.

Lisäplussana on boost-kytkin, joten käyössä on kätevästi kaksi vaihdetta vaikkapa komppiin ja sooloon.

Kiitos noista sanoista. Juuri noita asioita tässä haeskelinkin, joten "boxi" näyttäisi olevan oikeanlainen vastaamaan omia tarpeitani. Muutenkin yleisestiottaen mielipiteet näyttivät kallistuvan enempi positiivisempaan suuntaan.
"It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)"
PoLFus
15.01.2005 21:19:05

Kiitos noista sanoista. Juuri noita asioita tässä haeskelinkin, joten "boxi" näyttäisi olevan oikeanlainen vastaamaan omia tarpeitani. Muutenkin yleisestiottaen mielipiteet näyttivät kallistuvan enempi positiivisempaan suuntaan.

Kuulemma se MEK TD-2 tube drive ois paljon parempi.
"hippi mieheksi." - Mirrinsane
Rämppy
17.01.2005 13:47:06

No, tuolla transparenttisuudella tarkoitin, että esim. straton ominaissoundit säilyy selkeästi kuultavina tuon pedaalin läpi soitettunakin. Keskialuekorostusta löytyy, kuten mainitsin, mutta se ei dominoi soundia esim. tekemällä soundista honottavaa tai muuten yliefektoitunutta. Särönkin läpi tunnistaa kitaran oman soundin.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)