Aihe: Millä paremmat soundit Hartkeen
1 2 3 4
Jonte
23.02.2003 21:14:36
Squierin Precision ja Hartke 60 bassocombo, ei kovin kehuttavat äänet. Millä tuota saisi vähän pyöreämmäksi? Combon takana on joku efektilaitteen paikka, käy tavallinen kitaran plugi. Mitä efektilaitetta tarjoaisitte tuohon, vai pitääkö suosiolla laittaa basso line outista PA:han. Se minulle nyt kertokaa.
Jokainen uusi päivä on entinen eilinen.
Pallisti
23.02.2003 22:43:05
Squierin Precision ja Hartke 60 bassocombo, ei kovin kehuttavat äänet. Millä tuota saisi vähän pyöreämmäksi? Combon takana on joku efektilaitteen paikka, käy tavallinen kitaran plugi. Mitä efektilaitetta tarjoaisitte tuohon, vai pitääkö suosiolla laittaa basso line outista PA:han. Se minulle nyt kertokaa.

Joo. En nyt kauheesti ole noihin hartkeihin tutustunut, mutta onko toi joku 60w combo? Sanotaan nyt näin, että eipä noi pikkucombot yleensä kauheen hyviä soundeja anna ja jos perussoundit on paskat, niin efektit eivät välttämättä auta asiaa.. Ehkä jollain pikku EQ:lla sais jotain parannusta, mutta en näe mitään järkeä laittaa erillistä EQ:ta pikkucomboon. EQ olisi aika kallis ratkasu..
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
Cornflake
23.02.2003 22:54:33
Pallisti:
Sanotaan nyt näin, että eipä noi pikkucombot yleensä kauheen hyviä soundeja anna ja jos perussoundit on paskat, niin efektit eivät välttämättä auta asiaa..

Kuulostaa tosiaan aika snadilta (isoa bassoa on liian pienestä vaikeaa kyhätä). Eli jos et siitä itsestään saa timangia saundia, niin ei siinä (IMO) efektit auta. Ainakaan sen perusoundin aikaansaamiseksi. Efektit ovat mausteita.

n/s. Pearl Jam - Dissident
No ei se nyt niin justiinsa ole...
Jonte
24.02.2003 15:15:46
Pallisti:

Kuulostaa tosiaan aika snadilta (isoa bassoa on liian pienestä vaikeaa kyhätä). Eli jos et siitä itsestään saa timangia saundia, niin ei siinä (IMO) efektit auta. Ainakaan sen perusoundin aikaansaamiseksi. Efektit ovat mausteita.

n/s. Pearl Jam - Dissident

Sie ost halvalla hyvä Hartke.
Jokainen uusi päivä on entinen eilinen.
Cornflake
24.02.2003 15:21:03
Jonte:
Sie ost halvalla hyvä Hartke.

Heh, voisin vaikka ostaakkin. Kotiin reenipeliksi nimittäin. Mutta ei.

Ja hei, älä nyt minun horinoiden perusteella mitään ratkaisevaa tee. Minä olen vain peruspeelo joka ei näistä juuri mitään ymmärrä. Joku muukin voisi kommentoida.
naakka
24.02.2003 15:42:07
olen kohtalontoveri (siis myöskin b60 -combon "onnellinen" omistaja)... varsinkin korkeammalle volyymitasolle siirryttäessä, yllättäen, puuroutuu saundi aivan mahdottoman kuuloiseksi. empiirisissä tutkimuksissani olen tullut siihen johtopäätökseen että ainoa tapa hankkiutua eroon yhteisestä ongelmastamme on laitta hartke lihoiksi ja ostaa Isolla Rahalla kunnon pelit ja vehkeet...
Afrika!
poppamies
24.02.2003 18:34:11

Ei tuo 60w riitä muuta kuuin monitoriks. Laita suosiolla PA'n kautta tai hommaa järeämpi laite. Mieluummin nuppikaappi ja mielellään 300w. Nimittäin bassolla 200wattiakaan ei millään pärjää 100wattiselle marsulle.
"G-strings are for strippers"
Maisteri
24.02.2003 18:42:01

Nimittäin bassolla 200wattiakaan ei millään pärjää 100wattiselle marsulle.

Pärjäähän, ja vieläpä vallan mainiosti.
Pahisguy
24.02.2003 21:45:22
Ja taas nyt alkaa:

eipäs pärjää! En koske enää alle 300W laitteisiin!
...Tätä joutilasta kavahtakaa...
Prowleri
25.02.2003 07:49:59
Kompressoripedaali voisi auttaa jonkin verran.. mutta lopputulokseltaan paras ratkaisu tietty on pistää iso raha myyjäsedän käteen ja kantaa kotiin hyvät kamat! ;)
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
Juntunen
25.02.2003 12:35:36

Miksihän olen kuullut niin monien täällä haukkuvan noita Hartkeja yleensäkin. Meijän pasistilla on Hartken nuppi, 4x10 kaappi ja Ibanezin basso, ja minusta erittäin hyvä soundi. Todella hyvä se EQ siinä nupissa.
Eikai tässä muuta http://www.j-juntunen.tk
Cornflake
25.02.2003 12:38:52
Juntunen:
Miksihän olen kuullut niin monien täällä haukkuvan noita Hartkeja yleensäkin. Meijän pasistilla on Hartken nuppi, 4x10 kaappi ja Ibanezin basso, ja minusta erittäin hyvä soundi. Todella hyvä se EQ siinä nupissa.

Minulla on pelkotiloja lähinnä Hartken skobeja kohtaan. Nupit kaiketi ovat suht ok. *Suht*.
Maisteri
25.02.2003 18:14:44
Ja taas nyt alkaa:

eipäs pärjää! En koske enää alle 300W laitteisiin!

Lavalla ja treeneissä pärjää loistavasti jokaikinen, jopa sinä, jollei lava ole stadionlava. Onpa myös muutamalla pikkuklubikeikalla tehty niin, että basso on tullu vaan 200W H&K combostani ja kitarat mikitetty pieneen PA:han. Ja hyvältä kuulostanut. Että näin.
Pahisguy
25.02.2003 19:43:45

Lavalla ja treeneissä pärjää loistavasti jokaikinen, jopa sinä, jollei lava ole stadionlava. Onpa myös muutamalla pikkuklubikeikalla tehty niin, että basso on tullu vaan 200W H&K combostani ja kitarat mikitetty pieneen PA:han. Ja hyvältä kuulostanut. Että näin.

Provosointi pelaa;)

Se riippuu paljon kalustosta ja haliuttavista soundeista että paljonko niitä tehoja sitte tarvii. Eivät varmasti oo käytösä kaikki watit koko ajan, ei puhettakaan, mutta säätövaraa on hyvä olla. Ja lisäksi tilanne on se, että basso tulee vaan omista kamoistaan, kitara omistaan, ja rummut ihtekseen, on senverran rupiset nuo laulukamat, ettei niihin kannata mitään mikittää. Näin siis tilanne kämpillä ja niillä muutamilla pikkukeikoilla. Riippuu paljon rumpalista mitä kukin tarvii.
...Tätä joutilasta kavahtakaa...
Cornflake
25.02.2003 19:48:50 (muokattu 25.02.2003 19:49:45)
Bäsisti:
Se riippuu paljon kalustosta ja haliuttavista soundeista että paljonko niitä tehoja sitte tarvii. Eivät varmasti oo käytösä kaikki watit koko ajan, ei puhettakaan, mutta säätövaraa on hyvä olla.

Samaa mieltä. En kyllä enää voisi tuon kokoiseen palata. Volyymi voi riittääkkin, mutta sitä ISOA bassoa ei minun taidoillani tuon kokoisesta vehkeestä saa irti. Se vaatii tehoja (=ylimääräisiä, headroomia tai whatever). Ei riitä että se kuuluu. Olisi kiva jos se kuulostaisikin joltakin.

Eikä mekään niin kovaa soiteta. Riippuu varmasti musiikistakin, mutta mielestäni iso basso on iso basso, oli kyse kevyemmästä tahi raskaammasta musiikista.

Hyvä jos joku on todella tyytyväinen tuollaiseen.
hemmo
25.02.2003 21:33:57

Siis ei ymmärtä? Kitaracombot mikitetty pikkukeikalla? Vai onko kyse akustisista?

En ole pikkukeikalla kokenut tai nähnyt sähkökitaracombon (tai nupin ja kaapin) mikittämistä koskaan tarpeelliseksi. Yleensä lähtee mökää ihan liikaa. Enemmänkin vaimennus ja huolellinen sijoitus on tarpeen.
Kamalistani ei mahdu tähän.
A
25.02.2003 21:52:45

halvoissa precisioneissa on yleensä paska soundit, ainakin mitä on itsellä kokemusta.
Pappi
25.02.2003 21:52:55
Prowleri
25.02.2003 22:08:40
Tulipa mieleen helpoin ja edullisin parannus: vaihda kielet flatwoundeihin. Tyypillisesti yläpää vähenee ja alapää tulee jämymmäksi. Etuna myös että ei tule siitä melua kun vasen käsi hankaa kieliä, sileästä pinnasta johtuen.

Lisäksi kielet kestävät jopa vuosia lähes saman kuuloisina joten ei tarvi olla kuolevia kieliä vaihtamassa joka välissä.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)