Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Klassisia kitaroita
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Congi
01.10.2003 22:43:19 (muokattu 25.08.2008 10:41:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liikenteessä on tälläisiä merkkejä..
 
Espanjalaiset tehdaskitarat:
- Admira www.admira.es
- Alhambra www.alhambrasl.com
- Esteve www.fernandezmusic.com/EsteveGuitars.html
- Cuenca
- Rogriguez www.guitars-m-r-sons.com
- Juan Hernandez www.fernandezmusic.com/JuanHernandezGuitars.html
- Jose Ramirez www.guitarrasramirez.com
- Conde Hermanos www.condehermanos.com
- Manuel Contreras www.manuelcontreras.com
- Raimundo www.raimundoyaparicio.com
- Antonio Aparicio www.antonioaparicio.com
 
Lisätty:
- Alhamsa www.guitarrasalmansa.es
- Kantare www.kantareguitars.com
 
Muut tehdaskitarat:
- Yamaha www.yamahaguitars.com
- Fender www.fender.com
- Landola www.landola.fi
- Ibanez www.ibanez.com
- Takamine www.takamine.com
- Yairi www.yairi.com
- Aria www.ariausa.com
- Walden www.waldenguitars.com
 
Yksityiset rakentajat:
- Liikanen www.liikanenguitars.com
- Keijo Korelin www.keijokorelin.com
- Brian Cohen www.soundpost.co.uk
- Kohno www.kohno-guitar.org
- Kari Nieminen (versoul) www.versoul.com
- Ari-Pekka Paasonen (jasesoi) www.jasesoi.fi
- Hermann Hauser III www.hauserguitars.com
- Simon Marty www.cia.com.au/simonm
- Manuel Contreras II www.manuelcontreras.com
- Paracho Del Norte www.parachodelnorte.com
 
Ihan kaikkien kotisivuja en saanut. Lisään niitä sitä mukaan kun löydän.
 
Ihmiset ovat luultavasti kiinostunut enemmänkin tehdas kitaroista. Noita yksityis rakentajia kun on pilvenpimein että listaa voi jatkaa vaikka loputtomiin.
 
kertokaa jos joku oleellinen valmistaja on jäänyt pois.
 
T.Congi
Ze Kink
30.10.2003 14:24:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Admiran Malaga ja Liikasen Ruusupuusta tehty kitara...Liikasta voin kyllä suositella varmuudella, tosin ne ovat melko hintavia (Mun makso 2134€ laukun kanssa, varakielillä ja madolla.)
 
Kuunnelkaa Tseppeliiniä se on parempi ku Him!
outo_O
27.01.2004 14:54:55 (muokattu 27.01.2004 14:55:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... joo okei, siinä on klassisten kitaroiden kotisivuja..
 
mitä noista kannattaa ostaa, jos haluu mahd. halvan klassisen kitaran, vain sähkökitaran mukana tulleille kipeille sormille.. eli antaa ehdotusten laulaa.
 
hintaa saa olla sen 150€, koska en juuri koe tarpeelliseksi panostaa klassiseen kitaraan.
 
itelläs on paska allekirjotus !
Congi
27.01.2004 16:17:52 (muokattu 27.01.2004 16:18:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hintaa saa olla sen 150€, koska en juuri koe tarpeelliseksi panostaa klassiseen kitaraan.
 
Yamaha C-40, lähtee noin sadalla eurolla.
 
T.Congi
outo_O
31.01.2004 14:27:21 (muokattu 31.01.2004 14:50:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niinhän siinä kävi, että testauskierroksella tapasin todella miellyttävän kitaran, joka oli pakko saada. Maksoihan se vähän enemmän, kuin oli tarkoitus, mutta kerrassaan upea kitara, joka todella innostaa soittamaan. Nyt vähän plussa/miinus osastoa.
 
+ soololovi
+ todella hyvä ohut kaula, ei niin klassinen..
+ hyvinvoivan näköinen otelauta, ruusupuusta
+ kokobodyn ja kaulan bindaukset
+ ibanez piezo mikki ja 3-alue EQ
+ kummallinen pyöreä kaula liitos
 
- ylärekisterin 13 nauha särisee, nauha liian korkealla
- nauhat hieman teräviä, viilaa..
- lavan muoto on kuin ruma kampaus.. sahaa ja hiomapaperia myöhemmin..?
- tallassa ei "koloa" G kielelle.. liekö edes tarpeellinen, tuli vaan mieleen.
- yläsatula jumittaa, graffitia sitten kieltenvaihdon lomassa
 
Eli miinukset on kaikki korjattavissa, onnistuuko kotikonstein taputtelemalla tuo nauhan upotus, vai suosiolla ammattilaiselle?
 
jos vielä jotain olisi paranneltavaa tuossa, niin sanoisin että satiinimainen viimeistely olisi miellyttävä, eli ei niin kiiltokerros lakkaa, vaan vahamainen? ehkä saatan hioa kaulan ja vahaviimeistellä sen.. ja natural "väri" olisi hienompi.
 
soinnista en osaa kertoa kuin sen, että se kuulostaa nylonkieliseltä.. onhan siinä todella tomera soundi, mutta en osaa antaa syväluotaavaa arviota, kun ei vankkaa kokemusta muista nylonkielisistä, niin..
 
niin ja kitara on ibanezin GA5WCE-AM, löytyy kuva ja speksit ibanezin sivuilta, www.ibanez.com
 
itelläs on paska allekirjotus !
Congi
02.02.2004 16:53:25 (muokattu 02.02.2004 16:53:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- ylärekisterin 13 nauha särisee, nauha liian korkealla
- nauhat hieman teräviä, viilaa..
- lavan muoto on kuin ruma kampaus.. sahaa ja hiomapaperia myöhemmin..?

 
Suosiolla veisin ammattilaisille.
 
- tallassa ei "koloa" G kielelle.. liekö edes tarpeellinen, tuli vaan mieleen.
 
Ei tarvii.
 
- yläsatula jumittaa, graffitia sitten kieltenvaihdon lomassa
 
Erittäin hienolla hiekkapaperilla (2000 tai 3000). Taivuta paperi keskeltä ja niitä uria sitten varovasti "kiilottamaan".
 
jos vielä jotain olisi paranneltavaa tuossa, niin sanoisin että satiinimainen viimeistely olisi miellyttävä, eli ei niin kiiltokerros lakkaa, vaan vahamainen? ehkä saatan hioa kaulan ja vahaviimeistellä sen.. ja natural "väri" olisi hienompi.
 
Jos satiinipinnan haluat niin erittäin hienolla hiekkapaperilla. 2000 - 3000. Sitä paperia sitten kuluu ja paljon.
 
T.Congi
J.Ahonen
05.02.2004 09:00:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Yamaha c-40, Jos kyseisen kitaran virittää, ja otat esim barren ylempää kaulalta, niin ei kuulosta vireiseltä mikä neuvoksi, uusi kitara?
 
Congi
05.02.2004 10:29:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei kuulosta vireiseltä mikä neuvoksi, uusi kitara?
 
Tarkista Kielten korkeudet
Ykkös nauhalta pitäis olla noin 0.5 - 0.7mm, ja 12-nauhan kohdalla diskantti puolella noin 3.0 mm ja basso puolella noin 4.0 mm. Kokeile jos uudet kielet auttaa.
 
Vaihtoehtoisesti voit viedä kitarasi soitinkorjaajalle niin hän kertoo sulle että missä vika on.
 
T.Congi
arehrola
10.06.2004 13:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klassisten kitaroiden valmistajiin mielestäni tulisi lisätä myös K.Yairin valmistamat kitarat (www.yairi.com). Itse olen omistanut CY140-mallin muutaman vuoden ajan ja on mahtava soitin. Myös halvemmissakin malleissa on hyvin soivia kitaroita.
 
rt
09.08.2004 22:29:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisiköhän tältä foorumilta apua?
Aloitan nyt syksyllä kitaratunnit ns. sivuaineena. Olen soittanut yli 12 v. nokkahuilua ja jatkankin edelleen klassisen parissa. Siispä kitaroinnilta kaipaan lähinnä rokkimusiikin soittamista ja haluan opetusta saavuttaakseni oikeasti soittotaitoa(mm. nuotinlukua kitaran kanssa ja asteikot). Nyt hallitsen perussoinnut ja suunnilleen helppoja komppeja, kotona on nailonkielinen akustinen ja sähkökitara. Oma kitara pitäisi kuitenkin ostaa.

Kannattako minun hankkia teräs- vai nailonkielinen? Suostuuko klassisen opettaja opettamaan minulle alkeita teräskielisellä vai onko nailon ainoa vaihtoehto?
 
Tavoittena loppupeleissä on hallita akustisen lisäksi sähkökitara ja päästä mukaan odotteleviin bändiprojekteihin.
 
Mitä sanotte, miten minun kannattaisi toimia?
 
TommyGun
28.09.2004 16:33:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Yamaha c-40, Jos kyseisen kitaran virittää, ja otat esim barren ylempää kaulalta, niin ei kuulosta vireiseltä mikä neuvoksi, uusi kitara?
 
Niin tuohan on se syy miksi ei kannata ostaa niitä aivan halvimpia malleja, koska yleensä niissä intonaatio on vituralla ja sitä on paskamainen klassisissa kitaroissa säätää. Hyvä kitara halpaan hintaluokkaan on Yamaha CGS-104
 
2 suurta elämän totuutta on: 1.Oikeat basistit soittaa plektralla. 2.Laatuviineissä on kierrekorkit
Hohhoijaa
30.09.2004 07:41:11 (muokattu 11.06.2011 22:54:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

----- -----
 
Kirkan paska, ei siis hai. Pastilli?
R.Syke
19.12.2004 15:53:56 (muokattu 19.12.2004 15:55:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liikenteessä on tälläisiä merkkejä..
kertokaa jos joku oleellinen valmistaja on jäänyt pois.

 
Mites tämä?
 
Aria AC80 Concert Guitar. Tarviis selvittää pitääkö siinä olla sarjanumero (serial), jotta se olisi aito.
 
apua
 
Congi
20.12.2004 00:31:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tämä?
Aria AC80 Concert Guitar. Tarviis selvittää pitääkö siinä olla sarjanumero (serial), jotta se olisi aito.
apua

 
http://www.ariausa.com/
http://www.ariausa.com/series/ac80/ac80.html
 
Varmin tapa on lähettää sähköposti ja tiedustella.
 
T.Congi
tesar
13.01.2005 15:02:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisiköhän tältä foorumilta apua?
Aloitan nyt syksyllä kitaratunnit ns. sivuaineena. Olen soittanut yli 12 v. nokkahuilua ja jatkankin edelleen klassisen parissa. Siispä kitaroinnilta kaipaan lähinnä rokkimusiikin soittamista ja haluan opetusta saavuttaakseni oikeasti soittotaitoa(mm. nuotinlukua kitaran kanssa ja asteikot). Nyt hallitsen perussoinnut ja suunnilleen helppoja komppeja, kotona on nailonkielinen akustinen ja sähkökitara. Oma kitara pitäisi kuitenkin ostaa.

Kannattako minun hankkia teräs- vai nailonkielinen? Suostuuko klassisen opettaja opettamaan minulle alkeita teräskielisellä vai onko nailon ainoa vaihtoehto?
 
Tavoittena loppupeleissä on hallita akustisen lisäksi sähkökitara ja päästä mukaan odotteleviin bändiprojekteihin.
 
Mitä sanotte, miten minun kannattaisi toimia?

 
Tää on vähän myöhässä tää vastaus mutta Minä henkilökohtaisesti en usko että klassisen kitaran opettaja suostuu opettamaan teräskielisellä kitaralla koska teräskielisellä ei oikein pysty soittamaan klassista. Poikkeuksena kansalaisopistot
 
Ei ole tyhmiä kysymyksiä...on vain tyhmiä ihmisiä.;)
wrshredder
11.05.2005 12:19:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Walden -merkkinen. Ei ollut tossa listassa..
 
Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain..
Congi
11.05.2005 20:51:12 (muokattu 11.05.2005 20:52:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aijaa, onko niitä kenties paljon liikenteessä?
 
T.Congi
wrshredder
12.05.2005 13:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aijaa, onko niitä kenties paljon liikenteessä?
 
Onhan niitä ,tässä sivu.
 
http://www.waldenguitars.com/
 
Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain..
tesar
16.06.2005 12:48:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... joo okei, siinä on klassisten kitaroiden kotisivuja..
 
mitä noista kannattaa ostaa, jos haluu mahd. halvan klassisen kitaran, vain sähkökitaran mukana tulleille kipeille sormille.. eli antaa ehdotusten laulaa.
 
hintaa saa olla sen 150€, koska en juuri koe tarpeelliseksi panostaa klassiseen kitaraan.

 
Mielestäni sinun kannattaisi ostaa käytetty peli koska valitettavasti halvalla ei saa hyvää. Ainut halpiskitara joka pysyy ainakin hyvin kasassa on yamahan c 40 mut siinä on kyl ihan karmee soundi.
 
Joku yamahan keskiluokan kitara....en muista malleja mut ne pyörii siellä 200-300€ luokassa. Käytettynä pääset tuohon haluamaasi 150€
 
Ei ole tyhmiä kysymyksiä...on vain tyhmiä ihmisiä.;)
toteemi
16.07.2005 18:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellaista kyselisin, että onkohan noita Ramirezeja mitenkään mahdollista saada Suomeen?
 
Ole Halén on noita joskus kaupannut, mutta lieneekö hän enää elossakaan...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «