Aihe: Varsinkin tytöt/naiset HUOM!
1 2
Mikko8
22.02.2003 16:46:17 (muokattu 04.03.2003 18:46:23)
Olisiko tällainen kappale sopiva esitettäväksi henkilölle, jota rakastaa?

Unelmaa

Sinun kauneutesi häikäisee minua, haluaisin vain syleillä sinun ihanaa bodia.
Sinä et voi tietää kuinka paljon sinusta välitän, etkä pakosti haluakaan.
Kaikki se on minulle vain suurta unelmaa, fantasiaa, ja siksi se vain jää.
Haluaisin sen kertoa sinulle, mitä merkitset minulle, mutta pelkään sinun vain nauravan ja minut torjuvan.
En uskalla ystävyyttämme pilata, kun en tiedä onko tämä jotain suurempaa, jotain parempaa vai pelkkää unelmaa.

Kaipuu on kaunista, mutta haluaisin jotain parempaa. Kaipaan sinua, mutta haluaisin jotain parempaa.
Rakkaudesta en mitään tiedä, mutta oppia haluaisin. Onko rakkaus sitä että kaipaa ja odottaa kohtaavan, mutta kohdatessa ei saa sanaakaan suustaan, ei järkevää ainakaan.
Voiko rakkauteen järkeä sekoittaa, vai onko se vain suurta unelmaa?
Onko rakkaus ollenkaan minua varten, jos on niin sinun kanssasi vaiko jonkun muun?
Sen tietää tahtoisin, vain silloin rauhan saisin.

Kenestäkään muusta en niin paljoa välittää mä voisi, enkä haluaisikaan, jos sinut vain saan.
En halua sua kokonaan itselleni omia, kunhan sinun kanssasi aikaa viettää ja nauttia mä saan.
Kysyä vain haluaisin onko mahdollisuuksia mulla, mutta kun en vain uskalla sen kysymyksen antaa suustani tulla, on tämä kaikki vain unelmaa, unelmaa, kaunista unelmaa.

Toivon rehellisiä kannanottoja mitä pitäisitte, jos teille laulettaisiin näin.
njah..
NORTON
23.02.2003 22:54:16

Unelmaa

Sinä et voi tietää kuinka paljon sinusta välitän, etkä pakosti haluakkaan.
Haluaisin sen kertoa sinulle, mitä merkitset minulle, mutta pelkään sinun vain nauravan ja minut torjuvan.
En uskalla ystävyyttämme pilata, kun en tiedä onko tämä jotain suurempaa, jotain parempaa vai pelkkää unelmaa.

Kaipuu on kaunista, mutta haluaisin jotain parempaa. Kaipaan sinua, mutta haluaisin jotain parempaa.
Rakkaudesta en mitään tiedä, mutta oppia haluaisin. Onko rakkaus sitä että kaipaa ja odottaa kohtaavan, mutta kohdatessa ei saa sanaakaan suustaan, ei järkevää ainakaan.
Onko rakkaus ollenkaan minua varten, jos on niin sinun kanssasi vaiko jonkun muun?

Kenestäkään muusta en niin paljoa välittää mä voisi, enkä haluaisikaan, jos sinut vain saan.
En halua sua kokonaan itselleni omia, kunhan sinun kanssasi aikaa viettää ja nauttia mä saan.
Kysyä vain haluaisin onko mahdollisuuksia mulla, mutta kun en vain uskalla sen kysymyksen antaa suustani tulla, on tämä kaikki vain unelmaa, unelmaa, kaunista unelmaa.

En ole tyttö/nainen, mutta eipä tuossa kai mitään vikaakaan ole. En ole koittanut koskaan tollaisen rakkauslyriikan vaikutuksia, joten en osaa oikein sanoa. Kaippa se tärkein pointti siinä laulamisessa on kuitenkin se tunteen palo. Itse teen yleensä sillä lailla, että vedän perseet ja rupean sitten kähmimään. Se ei ainakaan toimi. =)
noir
24.02.2003 10:53:12
Miesvoittoisia kommentoijia, mutta kuitenkin.
Itse jättäisin tuon ensimmäisen säkeen bodi-sanan mahdollisimman kauas pois, ehkä koko säkeen, ellei muu auta. Tuollaisilla sanoilla saa naisen nauramaan, nimimerkillä 'kokenut kaiken tietää, vaivainen kaiken kokee',
muuten olikin ihan ookoo kamaa, riippuu sitten pitkälti mm. esitystavasta. Jos ojennat samalla suuren timanttisormuksen, voit lukea vaikka Opel Kadetin huoltokirjaa...
No pain, no delight.
NORTON
24.02.2003 16:37:56

Itse jättäisin tuon ensimmäisen säkeen bodi-sanan mahdollisimman kauas pois, ehkä koko säkeen, ellei muu auta. Tuollaisilla sanoilla saa naisen nauramaan, nimimerkillä 'kokenut kaiken tietää, vaivainen kaiken kokee',
muuten olikin ihan ookoo kamaa, riippuu sitten pitkälti mm. esitystavasta. Jos ojennat samalla suuren timanttisormuksen, voit lukea vaikka Opel Kadetin huoltokirjaa...

Siinä bodi kohdassa on kyllä jotain äärimmäisen huvittavaa.
tuomittu
25.02.2003 10:38:27
Itse jättäisin tuon ensimmäisen säkeen bodi-sanan mahdollisimman kauas pois, ehkä koko säkeen, ellei muu auta.

Joo, todellakin ainakin se bodi -sana pois. Alkoi nimittäin naurattaa aivan helvetisti siinä vaiheessa, kun se sana vastaan tuli.
retard
25.02.2003 14:44:29
haluaisin vain syleillä sinun ihanaa bodia.

rehellisesti?

rupes vähän naurattamaan tossa "bodia" sanan kohdalla...
FakeAssGay
25.02.2003 14:53:09

Joo tota tota...aika moista siirappia. En kyllä itse välttämättä kauheesti kannata tällästä kauniit ja rohkeat matskua. Mut jos tosiaa rakastaa ni ei kai siinä sitte mitää! mans gotta do what mans gotta do!
V
Morgan
26.02.2003 15:03:45
No annetaan nyt sitten naisenkin näkökulma aiheeseen. Mä luulen, että teet jo aikamoisen vaikutuksen sillä, että oot itse kirjoittanut jotain. Mä olisin ainakin aivan myyty, jos joku tekisi mulle laulun.
Mutta poista tai muuta se bodi-kohta. Tyttö saa vielä sen käsityksen, ettet muuta halua! Onnea yritykselle!
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
Himpi
26.02.2003 17:45:07

Unelmaa

- Bodista samaa mieltä kuin muutkin. Ikään kuin kerjäisit vain petiin. Voisit syleilyn sijaan vaikka ihailla jotain, jos ei liian imeläksi mene. (Bodista tulee nimittäin mieleen myös se alusvaate.)
- 'etkä pakosti haluakaan' on mulle hieman vieras ilmaus, joskin taidan tajuta mitä tarkoitat. Ihan hyvä pointsi.
- kiva kun suoraan kirjoitat torjutuksi tulemisen ja ystävyyden pilaamisen pelosta. Asioita joista harvemmin puhutaan noin suoraan. (Vai enks mää vaan ole kuunnellut rakkauslaulujen sanoja?)
- toka säkeistön alussa vähän ihmetytti tuo, että halusit jotain parempaa. Ikään kuin vähättelisitkin sitä elämää, jota tytön kanssa olisi. Vaan jatkosäkeistössä juju paljastuu ja on aika hempeää, että tuosta sanattomaksi jäämisestäkin puhut.
- kolmannessa säkeistössä hieno pointsi tuo, ettet halua kokonaan omaksesi omia. Ja somaa biisin kautta kysyä, onko mahiksia.

Edellä joku sanoi, että on ylipäätään hienoa, jos mies kirjoittaa naiselle runon/laulun. Samaa mieltä, ehdottomasti!

Luulisin, että joko nainen vaipuu onnesta vetelänä sun eteesi - tai sit saa röhönaurukohtauksen. Kyse ei tuolloin ole pelkästään sun biisistä vaan siitä, mitä tuo nainen puolestaan sinusta ajattelee. Rakastaako eli ei. Esittämällä laulusi saat hänet taatusti ottamaan kantaa puolesta tai vastaan. Pidetään peukkuja!
Vaskilintu
28.02.2003 15:37:21

Naissukupuolen edustajana totean, että hirveän imelää. Yäks. Jos olisin itsekin palavasti rakastunut laulun tekijään, saattaisi hyvin pienellä todennäköisyydellä iskeä, mutta kun näin ei asia ole... Voi olla, että joku nainen pitääkin tuollaisesta.
Todellisuuden takana ei ole mitään.
Himpi
01.03.2003 00:04:13
Imelää ehkä kuulla tuollaista jonkun vastenmielisen tyypin suusta, mutta entä jos lausujana olisi kundi jota olet vasta arasti silmitellyt?

Mun mielestäni laulussa hirveen hyvin tulee läpi se tunne, joka valtaa mielen siinä vaiheessa kun suhde on vasta muodostumassa, kun tsekkaillaan toinen toistaan eikä oikein tiedetä, onko tässä jotain vai ei. Olet vanginnut sen hetken hyvin.
arancia
02.03.2003 13:02:51
Ite pidän muuten lyriikoista, johtuuko vaikka siitä että tällä hetkellä on tunteet aika herkässä... no juu, ainoa kohta mikä vähän ihmetytti oli nimenomaan tuo ensimmäisen säkeistön alku...
Jos et itse tiedä niin ei sitä kukaan puolestakaan päätä...
Mikko8
03.03.2003 20:07:34

Täs ois nyt muutettu versio, en tiä onko parempi, mut ainakin se bodi on poistettu.

Sinun kauneutesi häikäisee minua, haluaisin vain olla sinun luonasi.
njah..
Himpi
03.03.2003 21:32:30
Hyvä, nyt ei enää tökkäise silmään!

Samalla reissulla voisit tipauttaa yhden k-kirjaimen pois eli 'haluakaan' kirjoitetaan yhdellä koolla.
noir
04.03.2003 16:14:18
Parempi on. Ja tuohon imelyyteen, että ei se nyt niin imelä ole, perusteluja vaan en osaa muodostaa tekstiksi, mutta poimihan telepaattinen viestini.
No pain, no delight.
Shirley
04.03.2003 18:30:00
Yäh.

Jos olisin romanttisessa mielentilassa, olisin luultavasti myyty. Tai...

Ehken sittenkään. Minulle tuo olisi liian imelää. Onhan se söpö ja nätti ja ja ja... mutta jos joku minulle tuollaisen esittäisi repeäisin luultavasti nauramaan ja kysyisin mieheltäni onko hän kenties mennyt sekaisin. Tai vaihtoehtoisesti tuijottaisin häntä typertyneenä ja kysyisin esityksen jälkeen että "Hä?"

Joo, mut olihan se ihan söpö.
Sinun tulee vastata siitä minkä olet kesyttänyt.
miän vain
05.03.2003 12:57:39

Imelä. Ja tyhmää iskelmäsanajärjestystä, pois sellaiset. Huomaat kyllä mitä tarkoitan kun luet pari kertaa uudestaan.

Tällaiseen perushuttuun kaipaa kyllä riimejä - oli muutamia paikkoja joissa sitä odotti, mutta sitten ei tullutkaan. Pisti silmään.

Ehkä saat myytyä tuon jollekin Eija-Sinikalle - tai mitä niitä nyt on kun iskelmäradiosta työntää. Anteeksi jyrkkyyteni.
O jee! *NAX*
Koivulahti
12.08.2008 21:12:55

kyllä se bodi kohta hieman erottuu tekstin tyylistä muuten. Jotenkin tuli siinä kohdassa mieleen toi Matti Nykäsen elämä on laiffii biisi(ei millään pahalla) :)

Elämä on laiffii on muuten Veksi Salmen sanoitus, eikös vaan?
* sanoittaminen.blogspot.com * ennenkuulumatonta.blogspot.com * www.lyyrica.org/sanoittaja *
soihtu55
12.08.2008 22:08:49
Voi nuori mies, kuka lie oletkaan
jos oisit elänyt aikaa Paavolaisen
ja herkän naisen
.......

niin jos totta puhutaan, nykynainen haluaa
tekstin kovan,

mieleeni tulee tästä enemmänkin rakkauskirje kuin laulu. Olkoon maailma ja
aika mikä hyvänsä. En usko, että kukaan nainen eikä mieskään ole pahoillaan
tuommoisesta kirjeestä, jos se tulee oikealle henkilölle, oikealta henkilöltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)