lvis 10.01.2005 23:02:25 | |
---|
Mulla on tossa ollu pari vuotta semmonen kitara ku "Samick Artist Series". Ja sen takamuspuolella, siinä rautalevyssä missä on 4 ruuvia pitelemässä kaulaa kiinni lukee: Samick 5071509 Made in Korea since 1958 Mitähän toi pitkä numerosarja mahtaa tarkoittaa, ja saako sen avulla selville esim. sitä että kuinka paljon noita kitaroita on valmistettu / valmistetaan?? Samickin omilta nettisivuilta en löytänyt vastaavaa kitaraa, saatika sitten samaa mallia. Ku en löytänyt edes saman MUOTOISTA kitaraa. Ties vaikka olis harvinaisuus.. :P http://huuto.net/auctionimages/6/80 … cb54ff9bd840979f336858d40e-orig.jpg Tuossa linkissä olis kuva tuosta kyseisestä kepistä. Omistan hevikepin - rakastan rautalankaa. |
spacemonkeyevolution 11.01.2005 03:52:56 (muokattu 11.01.2005 03:53:22) | |
---|
Don't worry, be heavy |
trih 11.01.2005 07:10:21 | |
---|
Samick on maailman suurimpia/suurin kitaravalmistaja. Tuskinpa valmistavat kitaroita jotka luokiteltaisi "harvinaisiksi" tai keräilykappaleiksi. Samick ei ole merkkituote joten sillä ei ole arvoa samalla tavalla kuten esim Gibsonilla. |
lvis 12.01.2005 17:14:41 | |
---|
Tjoo. Minkähän kokoista setelinippua siitä sopis pyytää? Omistan hevikepin - rakastan rautalankaa. |
Kassu 12.01.2005 17:15:35 | |
---|
Samick on maailman suurimpia/suurin kitaravalmistaja. Tuskinpa valmistavat kitaroita jotka luokiteltaisi "harvinaisiksi" tai keräilykappaleiksi. Samick ei ole merkkituote joten sillä ei ole arvoa samalla tavalla kuten esim Gibsonilla. Eikä Samickin tuotteissa ole järjetöntä hintalisää. |
lvis 12.01.2005 20:23:37 | |
---|
Eikä Samickin tuotteissa ole järjetöntä hintalisää. Toivottavasti. Oon myymässä tota. =D Omistan hevikepin - rakastan rautalankaa. |
trih 12.01.2005 22:19:07 | |
---|
Tuo malli vaikuttaa sellaiselta 'laadukkaalta' koreapeliltä. Paitsi tietenkin tuo lisenssi-floyd rose on taas sitä halpiskamaa. Mutta näyttäähän siinä olevan jokin mikinpuolitus tms kytkinkin. Ja kokopuuta runko. Näyttäisi nuo kalleimmat samickit maksavan jenkeissä 500$ uutena. Kannattaa verrata markkinoiden merkkituotteisiin. Esim korean ibanez rg:t on uutena 300-500€. En usko että kukaan maksaa tuosta ainakaan enempää kuin ibanezeista. Mutta kokeilee niin tietää... |
-Q- 12.01.2005 23:24:55 | |
---|
Mun ensimmäinen "kunnollinen" ja uusi (ja kaikenkaikkiaan toinen) kitarani on kovasti tuon näköinen Samick lukuunottamatta väristystä, joka on 80-luvun hevimallia turkoosi mustilla "koristeilla" :) Mallinimestä ei tosin ole käsitystä. Yhtäläisyydet: Melko ohut vaahterakaula ja ruusupuu(?) -otelauta, samat kuviot, 24-nauhaa, valkoinen binding. Body; sarvet viistetty tuosta juuresta ja koko body ohennettu niin ylä kuin alareunastaan tehden kannesta hieman kuperan ja tämän lisäksi mahaviiste. Potikat ja kytkimet täsmälleen samoissa kohdissa. Kaikenkaikkiaan hyvin samannäköinen kullanvärinen hardware. Sama S-S-H mikitys. Erot: Mun yksilön mikeissä lukee samick ja humpparissa on muovikuoret. Headstock näyttää olevan sun kitarassa pyöristetty ja mulla on teräväkulmainen. Lisäksi siinä oleva teksti on mun kepissä pienempi ja perässä tuollainen kolmio-logo. Sarjanumero on tietty eri :) Kovasti siis vaikuttavat sukulaisilta kitaramme. Omani on aikanaan maksanut reilun 1000mk, joten siltä pohjalta en kovaa summaa olisi tarjoamassa sunkaan kitarasta. Samickin nimellähän ei kovin kalliita kitaroita ole kaiketi koskaan ollutkaan. Harvinaisuuteen en usko hetkeäkään. Mallia ei löydy enään Samickin kuvastoista koska on niin vanha. |
jwalk 12.01.2005 23:45:03 | |
---|
Offtopic:Nätin näköinen skeba muuten. |
Samu S. 13.01.2005 09:37:04 | |
---|
Samick on ilmeisesti tehnyt kitaroita vähän joka merkille. Itte törmäsin tämmöseen sivuun: http://www.gunthermoose.com/skulls.htm Lainaus tuolta: "Came to no surprise that the Samick Music Corporation, with homebase in Korea, had been acknowledged (as from 1965) by reputed American and Japanese manufacturers (Samick's "phantom building" list of customers includes ESP, Washburn, Schecter, Westone, Ibanez and countless others) as the most capable Asian guitar builder and they have turn to Samick, during many years, to outsource the manufacturing of their own lines, thus converting Samick in the world's largest guitar maker during past decades." "Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill |
SoulMan 13.01.2005 11:48:31 (muokattu 13.01.2005 11:49:10) | |
---|
Samick on maailman suurin kitaravalmistaja. Muut tulevat kaukana takana kun puhutaan valmistus määristä. Samick tekee yli 4000 tuhatta eri mallia ja yli puolet maailman kitaroista, n. 1,4miljoonaa keppiä vuodessa!!! Samick on tehnyt kitaroita yli 400:lla eri merkillä, mukaan lukien Epiphone, Fender, Washburn, Aria Pro, Rogue, Silvertone, Abeline, Boston, Memphis ja sadat muut. Myös piano valmistajana Samick on kunigas: Tuossa muutamia merkkejä : C. Bechstein, Wm. Knabe & Co., Kohler & Campbell, Sohmer & Co., Young Chang, Alex Steinbacha ja tietysti Samick. Sitten on vielä the Kurzweil ja Kohler Digital music systems Jos menet musiikkiliikkeesen ja huudat siellä että nyt kaikki Samickin tekemät kitarat ja soittimet jonoon, alkaisi siellä perkeleellinen ryske ja ehkä puolet kaupan kitaroista ja soittimista olisi tuota pikaa jonossa. Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
fox 13.01.2005 13:05:08 | |
---|
Samick on maailman suurin kitaravalmistaja. Muut tulevat kaukana takana kun puhutaan valmistus määristä. Samick tekee yli 4000 tuhatta eri mallia ja yli puolet maailman kitaroista, n. 1,4miljoonaa keppiä vuodessa!!! Toinen suuri on myös Koreassa sijaitseva Cort..jonka asiakaslista, kenelle valmistavat, on myös erittäin mittava.. Samickista tehtaana vielä: Omalla nimellään kitaroitten ja pianojen ohella valmistaa myös paljon muuta, itsellänikin on Samickin olympiajousi.. Kitarapuolella yhteistyötä Jenkkilässä Kaliforniassa sijaitsevan Valley Arts:in kanssa, vähän hinnakkaampia kitaroita ne.. |
Kitarapuolella yhteistyötä Jenkkilässä Kaliforniassa sijaitsevan Valley Arts:in kanssa, vähän hinnakkaampia kitaroita ne.. Otsikon ulkopuolelta; Valley Artsin nimen (ja maineen) muuten omistaa nykyään Gibson ja historiasta löytyy juttua Gibsonin sivulta. Siellä ei taideta mainita että (ainakin osaksi) VA:n kitarat koottiin muiden valmistajien osista (Warmothin kaulat). Mulla on vuoden 90 mallinen pre-Samick Standard Pro ja siinä on mun mielestä heti Tylerin jälkeen maailman paras kaulaprofiili!! Kuvia kauniista kitaroista ja historiaa: http://player.gibson.com/june03/valleyarts.html |
SoulMan 13.01.2005 15:21:30 (muokattu 13.01.2005 15:28:51) | |
---|
Mulla on vuoden 90 mallinen pre-Samick Standard Pro ja siinä on mun mielestä heti Tylerin jälkeen maailman paras kaulaprofiili! Ja vielä kauemaksi aiheesta... Tuossa olis muuten yksi Tyler Studio Elite myytävänä hintaan 14 000kr. Luulenpa että ensinmäistä viimeistä kertaa siihen hintaan... Multa saa tietoa jos jotakuta kiinnostaa. Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |