Pluto 12.01.2005 15:33:06 | |
---|
Verkkokauppa www.cdon.com:in mukaan 22-Pistepirkon uusi levy olisi saatavilla huhtikuun alussa. Säätöähän saattaa vielä tosin tulla. Levyn nimi on näillä näkymin Drops & Kicks. Ei minun korviini heti kuulosta ihan Pistepirkko-nimeltä. =) Ensimmäinen sinkku Rat King ilmestyy ilmeisesti 2. päivä helmikuuta. Ja bändin sivuilla voi kuulla erittäin raa´an demon Space Riding kappaleesta. Bändi veivasi sitä jo viime kevään keikoilla, ja hyvältä kuulosti. =) Odottelemisiin.. Dillon, you son of a bitch! |
Artist 12.01.2005 15:42:41 | |
---|
Yeah, innolla odottelen! Pistepirkon uusitulla web-sitella on demo-player, jossa ainakin viime käynnilläni pysty kuuntelee yhtä uutta biisiä demoversiona. Lisää biisejä vissiin tulossa. |
Rattata 12.01.2005 15:59:21 | |
---|
Hienoa! "Mähän oon koko ajan tienny että sä oot susi oddin vaatteissa." - Tellu |
MK2112 13.01.2005 09:44:13 | |
---|
Ja huomenna pääsee näkemään pojat pitkästä aikaa livenä Vanhalla. ;D "Without music, life would be a mistake." - Nietzsche |
Toi Rat King biisi kuulosti aikas mielenkiintoiselta, kun sen tuossa kuulin. Ei ehkä ihan perinteistä Pistepirkkoja. Soundit oli suht rujot, mikä ei ollut ollenkaan huono juttu. Kyllä ihan diggailin siitä biisistä. |
Juha86 13.01.2005 14:48:39 | |
---|
Mä oon luullu ettei tätä bändiä oo enää olemaskaan.. Eikö tää oo ollu joskus silloin jo kun Apulantakin aloitteli levytysuraansa, eli -93? You and me, we will be
part of the autumn harmony, Together sleeping the endless dream... |
Feggy 13.01.2005 14:52:46 | |
---|
Mä oon luullu ettei tätä bändiä oo enää olemaskaan.. Eikö tää oo ollu joskus silloin jo kun Apulantakin aloitteli levytysuraansa, eli -93? Noin kymmenen vuotta ennen sitä. Less is more. |
mr_b 13.01.2005 23:38:33 (muokattu 13.01.2005 23:44:57) | |
---|
Noin kymmenen vuotta ennen sitä. Mikä tehnee yhtyeestä kysymyksen esittäjää vanhemman. :-) En ole vielä kuullut Rottakuningasta, mutta loistavaa, jos ote on hiukan raaempi. Rally of Love on niitä levyjä, joista periaattessa ihan pitääkin, mutta ovat jotenkin jääneet varsin vähälle pyöritykselle. Syynä varmaan joku outo tasapaksuus ja särmättömyys, vaikea sanoa... (Mutta en silti ole niitä ihmisiä, jotka aina haluavat keikalla kuulla vaan sen Frankensteinin.) EDIT: Huomasin muuten että webshopistaan saa Live At Märkbar - DVD:tä. Otaksun hyväksi, ajattelin tilata, omistaako kukaan? Jee, siinä on Frankensteinkin! Kalium Kalzium Eisen Magnesium Carbohydrat Protein A-B-C-D Vitamin |
Pluto 14.01.2005 12:40:53 | |
---|
En ole vielä kuullut Rottakuningasta, mutta loistavaa, jos ote on hiukan raaempi. Rally of Love on niitä levyjä, joista periaattessa ihan pitääkin, mutta ovat jotenkin jääneet varsin vähälle pyöritykselle. Syynä varmaan joku outo tasapaksuus ja särmättömyys, vaikea sanoa... (Mutta en silti ole niitä ihmisiä, jotka aina haluavat keikalla kuulla vaan sen Frankensteinin.) Joo, Rally of Love sisältää kyllä muutaman aivan mahtavan biisin (Quicksand, This Time, Rally of Love), mutta on se silti loppupeleissä tosiaan vähän särmätön. Keikalla samat biisit saa aivan uutta rosoa ja potkua! EDIT: Huomasin muuten että webshopistaan saa Live At Märkbar - DVD:tä. Otaksun hyväksi, ajattelin tilata, omistaako kukaan? Jee, siinä on Frankensteinkin! Mulla on... no, se on aika lo-fi -meininkiä, kuten sivuillakin mainitaan. Eli äänenlaatu ei ole ihan huippua. Enemmänkin siitä välittyy se keikkatunnelma kuin itse biisit. Onko muuten kukaan muu sitä mieltä, että Pistepirkkojen pitäisi tehdä huolella tuotettu livelevy? Kun esmes. kuuntelee Let the Romeo Weepin livetaltiointia (löytyy kokoelmalta ja Waiting for the Train -EP:ltä), niin minä ainakin rupean kaipaamaan lisää livematskua. 22-P on kuitenkin niitä bändejä, jotka muuttavat biisejään erittäin radikaalisti uuteen suuntaan keikkoja varten. En varmaan koskaan unohda bändin keikkaa Ilosaaressa 2002. Ensimmäinen veto oli aivan mahtava version Snowy Davesta, joka on muutenkin bändin parhaita kipaleita. Dillon, you son of a bitch! |
mr_b 14.01.2005 13:06:06 (muokattu 14.01.2005 14:31:24) | |
---|
Onko muuten kukaan muu sitä mieltä, että Pistepirkkojen pitäisi tehdä huolella tuotettu livelevy? Oh, kyllä! En varmaan koskaan unohda bändin keikkaa Ilosaaressa 2002. Minä muistan joitain todella loistavia Big Lupun jälkeisiä vetoja, mm. Provinssin pienemmältä lavalta, kun Espe hakkasi aivan tajuttomia rytmejä marakasseilla, rummuilla ja settiinsä tuolloin kuuluneella conga-parilla. Ja Vanhalta joskus Rumble Cityn tuoman suosiopiikin ollessa huipussaan, kun sali on ihan täynnä ja tunnelma katossa. Ja Tavastialta joskus kun jengi alkoi stagedaivailla ihan tosissaan ja joku teini lensi lavalta suoraan päälleni. Ei silti, olen minä nähnyt yhtyeeltä tolkuttoman laahaviakin keikkoja, esim. Eelsin lämppärinä. Fiilisyhtye, selvästi. Kalium Kalzium Eisen Magnesium Carbohydrat Protein A-B-C-D Vitamin |
Jubi 14.01.2005 13:44:24 (muokattu 14.01.2005 13:45:08) | |
---|
Näin pirkot ekaa kertaa livenä joskus kesällä -01, kun vetivät ainakin Juttutuvassa covereita nimellä The OthersOthers. Samalla taisi tulla myös Rally of Loven biisejä ekoja kertoja. Ainakin ThisTimen muistan kuulleni jo tuolloin. Samana syksynä paukuttivat vissiin ekaa kertaa muutamaan vuoteen sitten varsinaisen 22pp-keikan Tavastialla, mistä jäi sellainen fiilis, että paras rockakti ikinä!! Varsinkin I Never said ja tuo jo mainittu Let the Romeo weep ja sen loppurutistus oli varsinaista herkkua. Myöhemmin, olisko ollu joskus -02, kun olivat sitten On the Rocksissa, niin keikka oli oudon mitäänsanomaton.. Yhdyn edellisiin: Fiilisbändi... Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena. |
Feggy 14.01.2005 13:45:24 | |
---|
Onko muuten kukaan muu sitä mieltä, että Pistepirkkojen pitäisi tehdä huolella tuotettu livelevy? Kun esmes. kuuntelee Let the Romeo Weepin livetaltiointia (löytyy kokoelmalta ja Waiting for the Train -EP:ltä), niin minä ainakin rupean kaipaamaan lisää livematskua. 22-P on kuitenkin niitä bändejä, jotka muuttavat biisejään erittäin radikaalisti uuteen suuntaan keikkoja varten. Se on varmaa niille jokin periaatekysymys (niinkuin kaikki asiat), luulisi että keikkoja on äänitetty vaikka kuinka paljon. Itse muistan ehkä eniten lämmöllä keikkoja Berlin-nimisessä klubissa Helsingissä ja tietenkin niitä kahta keikkaa Vanhalla ja Tampereen Tullikamarilla, kun itse soitin lämppäribändissä. Less is more. |
MK2112 14.01.2005 14:36:38 | |
---|
Ei silti, olen minä nähnyt yhtyeeltä tolkuttoman laahaviakin keikkoja, esim. Eelsin lämppärinä. Fiilisyhtye, selvästi. Olin itsekin tuolla samaisella keikalla ja täytyy myöntää että oli ainakin pirkkojen osalta varsinainen "yleisömenestys", eli kourallinen ihmisiä lavan edessä. :D "Without music, life would be a mistake." - Nietzsche |
Pluto 16.01.2005 13:56:22 | |
---|
Näin pirkot ekaa kertaa livenä joskus kesällä -01, kun vetivät ainakin Juttutuvassa covereita nimellä The OthersOthers. Samalla taisi tulla myös Rally of Loven biisejä ekoja kertoja. Ainakin ThisTimen muistan kuulleni jo tuolloin. Samana syksynä paukuttivat vissiin ekaa kertaa muutamaan vuoteen sitten varsinaisen 22pp-keikan Tavastialla, mistä jäi sellainen fiilis, että paras rockakti ikinä!! Varsinkin I Never said ja tuo jo mainittu Let the Romeo weep ja sen loppurutistus oli varsinaista herkkua. Myöhemmin, olisko ollu joskus -02, kun olivat sitten On the Rocksissa, niin keikka oli oudon mitäänsanomaton.. Yhdyn edellisiin: Fiilisbändi... Olen kanssa samaa mieltä. Ite olen nähnyt bändin livenä nyt neljä kertaa. Niistä kolme on ollut aivan helvetin kovia vetoja, ja yksi täysi susi. Monet muutkin ovat sanoneet, että kun Pistepirkoilla ei mene keikka putkeen, niin silloin yleensä kaikki menee päin seinää. Eli ainakin tuolla mun kokemallani ei-niin-kovalla keikalla kitarat oli epävireessä jne... Fiilisbändi tosiaan. Mutta kas, joku muukin mainitsi I never saidin, joka on aivan helelelelevetin hyvä biisi, vaikka sointukierrot onkin aika yksiin Rockin In the Free Worldin kanssa. :) Viime keväänä Tampereen Klubilla vetivät ko. biisin viimeisenä, ja se lähti selvästikin aivan hetken mielijohteesta. Edellinen biisi loppui hallitsemattomaan kaaokseen, josta PK ilmeisesti vaan keksi lähteä soittamaan tuota biisiä... Ainakin ilme oli sellainen, ettei sitä välttämättä oltu hirveästi suunniteltu. Hyvin kyllä improvisoivat sekvenssereillä sun muilla. Dillon, you son of a bitch! |
anagram3 19.01.2005 20:13:11 | |
---|
Laineen Pekka uhosi soittavansa Kitaramassa uutta 22-Pistepirkkot materiaalia hetikohtasillään klo. 21.00. |
Feggy 19.01.2005 22:18:07 | |
---|
Laineen Pekka uhosi soittavansa Kitaramassa uutta 22-Pistepirkkot materiaalia hetikohtasillään klo. 21.00. Näin tulikin, hyvä oli. Kelpo karakeveto, jota on kuultu Others-keikallakin. Luulin kyllä koveriksi. Less is more. |
Johnny Buzz 19.01.2005 22:43:44 | |
---|
Näin tulikin, hyvä oli. Kelpo karakeveto, jota on kuultu Others-keikallakin. Luulin kyllä koveriksi. Soittiko sen Rat Kingin vai sillä sinkulla olevan toisen biisin (vai oliko niitä itse asiassa parikin)? Kuten aikasemmin mainitsin hyvä biisi tuo on. |
Feggy 20.01.2005 07:14:22 | |
---|
Soittiko sen Rat Kingin vai sillä sinkulla olevan toisen biisin (vai oliko niitä itse asiassa parikin)? Kuten aikasemmin mainitsin hyvä biisi tuo on. Soittivat biisin, jonka luulin olevan Rat Pfink. Sinkkua en ole kuullut, joten paha sanoa. Less is more. |
mr_b 20.01.2005 11:04:57 | |
---|
Soittivat biisin, jonka luulin olevan Rat Pfink. Ainakin siinä hoetaan tarpeeksi Rat Kingiä, että erehtymisen vaaraa ei kauheasti liene. Hyvältä muuten kuulostaa. Tule jo levy, tule! *kuola kuola* Kalium Kalzium Eisen Magnesium Carbohydrat Protein A-B-C-D Vitamin |
Pluto 23.01.2005 10:24:48 | |
---|
Bändin sivuilta: On their forthcoming 10th album Kalle Gustafsson of THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES has produced while fellow mates of his own band were doing some guest vocals. NEIL YOUNG's sound engineer JOHN HANLON came over from sunny California to Scandinavia to put his hands on the final mixes. It's been worth waiting 3 years to their "Rally Of Love" follow-up. Asko Keränen switched to bass again. It looks like a comeback to their garage years. But wait... 22-Pistepirkko are going to rock Europe in 2005. As well the US but that is another story... Että ihan Amerikkaan asti meinaavat lähteä. Tulisi jo huhtikuu. Dillon, you son of a bitch! |