Aihe: Jag-Stang -moditukset
1
Dumb
23.02.2003 14:55:41

Olen tässä ajatellut teetättäväni muutamia muutoksia tuohon Jag-Stangiini ja ajattelin tässä kysellä hieman teiltä muilta Jag-Stangien omistajilta ja käyttäjiltä asioista.

Ensinnäkin, millaisia mikkejä käytätte? Mulla on tällä hetkellä kaulamikkinä se vakio Fenderin (?) yksikelainen ja tallamikkinä EMG-81:nen. EMG:stä pidän kyllä, mutta samalla menetän mahdollisuudet niihin liukukytkimien mahdollistamiin kytkentöihin. Kaulamikkiä ei kauheasti tule käytettyä, mutta jos päädyn uusimaan tuon tallamikin niin miksei siinä samalla sitten vaihtaisi tuon kaulamikinkin niin olisivat sitten "sopiva pari". Kaulamikin liukukytkin on ollut kohta vuoden rikki, joten tällä hetkellä koko kaulamikkiä ei saa edes päälle. Lähinnä olen ajatellut laittaa tuohon jonkun Seymour Duncanin passiivisen tallamikin (lähinnä mielessä JB sekä Custom) ja sille sopivan passiivisen kaulamikin (myöskin Duncanilta). Yleensä bändisoitossa en tarvitse kuin tallamikkiä enkä ehdi/jaksa kikkailla kauheasti edes mikinvalitsimen kanssa, mutta studiossa olisi kiva olla kaikenlaisia lisäoptioita.

Toinen asia koskee sitten tuota kirottua tallasysteemiä. Vibrakampea en koskaan käytä, joten haluaisin tallasysteemistä kellumattoman. Jotkut ovat ilmeisesti ruuvanneet sen tallalevyn irti ja korvanneet sen jousen (tai jouset?) sitten jollain? Tämä ilmeisesti lopettaisi tuon kellumisen ja tekisi tallasta kiinteän, vai? Kristian Oeschilta kyselin tuossa perjantaina asiasta ja hän sanoi, ettei ole koskaan moista operattiota tehnyt, mutta periaatteessa pitäisi onnistua.

Kolmas asia liittyy myös tuohon tallasysteemiin, sillä lueskelin tuolta http://www.jag-stang.com sivustolta, että jotkut ovat korvanneet tuon Fenderin tallan esim. Gotohin Tune-O-Matic -tallalla. Täysin ongelmitta vaihtaminen ei ilmeisesti kuitenkaan onnistu, näin ymmärsin. Onko kenelläkään kokemusta tuon vakiotallan korvaamisesta uudella? Jotenkin vaan se nykyinen vakiotalla tuntuu aika heikolta enkä muutenkaan oikein tykkää siitä.

Kaikista muistakin modituksista voi kertoa myös, kiinnostaa nekin.
haist vittu sit
23.02.2003 17:09:04
täs: http://koti.mbnet.fi/~sqxo/guitar.html on yks kertomus oikeen suomenkielellä jos et oo törmänny.
jannu
23.02.2003 23:45:28
Niin...
Mulla ei oikeastaan ikinä ole ollut pahempia ongelmia tuon tallan kanssa. Tosin en mäkään kampea käytä ja Jag-Stangin vibrasysteemi on mielestäni kyllä siihen hommaan lähes käyttökelvoton muutenkin. Tuo Tune-o-matic on pyörinyt mielessä itselläkin... Oon tosin miettinyt että jos sen hankkisin, niin pistäisin kyllä ammattilaisen sen siihen asentamaan.
Mikkeinä mulla on edelleen ihan ne originaalit ja olen ollut tyytyväinen.
Apropoo... miten muuten ootte ratkaisseet pääsemättömyyden kaularaudan kimppuun, eli siis kun se on vähän bodyn piilossa siellä pick guardin alla. Multa on siitä otettu silleen ronskisti taltalla pieni pala puuta pois, että pääsee tarvittaessa helposti ruuvailemaan. =)
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
Dumb
23.02.2003 23:51:35

Oon tosin miettinyt että jos sen hankkisin, niin pistäisin kyllä ammattilaisen sen siihen asentamaan.

Sama juttu. Kristian Oesch saa homman hoidettavakseen kunhan aika koittaa.

Apropoo... miten muuten ootte ratkaisseet pääsemättömyyden kaularaudan kimppuun, eli siis kun se on vähän bodyn piilossa siellä pick guardin alla.

Eiköhän sinne pääse käsiksi ihan pleksin irroittamalla? En ole koskaan itse kaularautaan koskenut kun se on laitettu kohdilleen yleishuollon yhteydessä.
jannu
23.02.2003 23:58:15 (muokattu 23.02.2003 23:59:17)

Eiköhän sinne pääse käsiksi ihan pleksin irroittamalla? En ole koskaan itse kaularautaan koskenut kun se on laitettu kohdilleen yleishuollon yhteydessä.

poistapa plexi ja katoppas sitä rautaa niin huomaat, että se on "esillä" vain puoliksi. Ruukkaamiseen ei oo vaivauduttu tekemään tilaa, joten mulle suoritti muinoin eräs tuttavani, joka ymmärtää enempi asioiden päälle, pienen talttausoperaation ja sitten vasta onnistui vääntämään raudan oikeaan asentoon.
Dumb
24.02.2003 00:02:28

poistapa plexi ja katoppas sitä rautaa niin huomaat, että se on "esillä" vain puoliksi.

Täytyypä ottaa se pleksi joskus irti ja katsoa, en ole sitäkään koskaan tehnyt kun ei ole ollut tarvis. Luultavasti Kristian on tehnyt jotain, sillä kaularaudan mies on ainakin kitarasta pistänyt kohdilleen.
jannu
24.02.2003 00:14:33 (muokattu 24.02.2003 00:15:28)
niin. se voipi olla että on tod.näk. sultakin sieltä otettu pala pois... kukapa sitä nyt kaulan ottais irti pelkän kaularaudan säädön takia...
wellu
24.02.2003 09:37:26 (muokattu 24.02.2003 09:43:07)

Niin...
Mulla ei oikeastaan ikinä ole ollut pahempia ongelmia tuon tallan kanssa. Tosin en mäkään kampea käytä ja Jag-Stangin vibrasysteemi on mielestäni kyllä siihen hommaan lähes käyttökelvoton muutenkin.

Jag-stagissa on ilmeisesti samanlainen vibra kuin mustangissa?? jännää sinänäsä että itse olen aina pitänyt mustangin vibrasysteemistä (omistan siis mustangin),eikä minulla ole siitä mitään pahaa sanottavaa,vire pysyy hyvin.
itse kammessa voisi olla joku toimivampikin patentti,se kun tippuilee seisaaltaan soittaessa yhtenää,koska kammessa ei ole kierteitä,onko Jag-stagissa yhtä hölmo systeemi?
Lyrics.Wasted time between solos.
haist vittu sit
24.02.2003 11:44:04
kammessa ei ole kierteitä,onko Jag-stagissa yhtä hölmo systeemi?

ei siinä ainakaan kierteitä ole.
jannu
24.02.2003 12:12:36

Jag-stagissa on ilmeisesti samanlainen vibra kuin mustangissa?? jännää sinänäsä että itse olen aina pitänyt mustangin vibrasysteemistä (omistan siis mustangin),eikä minulla ole siitä mitään pahaa sanottavaa,vire pysyy hyvin.
itse kammessa voisi olla joku toimivampikin patentti,se kun tippuilee seisaaltaan soittaessa yhtenää,koska kammessa ei ole kierteitä,onko Jag-stagissa yhtä hölmo systeemi?

niin... tiedä sitten onko minun tapauksessani kyse vain siitä, etten ole koskaan kampea pahemmin käyttänyt, enkä oikeastaan edes osaa. Siis osaan kyllä ottaa sen lapseen ja vääntää, mutta vireelle voi heittää hyvästit. Eikö Mustangissa ole siinä kammen holen sivussa semmoista kiristysruuvia, jota kuusiokoloavaimella väännetään? Jag-Stangissa ainakin on. Kampi pysyy paikallaan, mutta en voi sitä mitenkään käytännölliseksi kehua. Mutta kun edes kampea käytä, niin samapa tuo...
wellu
24.02.2003 15:31:20

Eikö Mustangissa ole siinä kammen holen sivussa semmoista kiristysruuvia, jota kuusiokoloavaimella väännetään?

no kyllähän siinä tottavie sellainen on,enpä vaan ole sitä ennen huomannut,pässi kun olen,kiitos Jannu!
Lyrics.Wasted time between solos.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)