Aihe: AudioPhile 2496 ja yhteensopivuus..
1
Teemu78
12.01.2005 22:50:38
Katselin aiheesta haulla juttuja mutta eipä osunu silmiin asiasta keskustelua..

Eli olis pari asiaa jotka askarruttaa kyseisen musakortin kohdalla:

1. Miten Audiophile pelittää vanhemmissa koneissa? Itelläni on AMD Athlon 1,2Ghz ja Emolevynä on Soltekin SL-75KAV, eli ne ikävät Via piirisarjat löytyy..ja on sitten vielä socket A kannalla tämä emo. Käyttöjärjestelmänä Win XP. M-Audion sivuilla suosittelivat käytettävän SL-266 ja siitä isompia emoja mutta ajattelin kysästä jos joku olis sattumalta käyttäny audiophilee kyseisellä SL-75KAV emolla.

2. Käsittääkseni kyseinen musakortti kykenee parhaimmillaan 2ms latenssiin ASIO ajureilla. Miten mahtaa olla mun tuhnukoneella jos audiophilen ostan, onnistuuko? Miten paljon koneiden tehot ylipäätään enää vaikuttaa tuohon latenssi-asiaan?

3. Onko Audiophile nirso vehje toisen kortin suhteen? Eli sietääkö jos jätän AWE 64:n rinnalle? Tällä hetkellä koneessa on tuo AWE 64 ja kaverina Audiowerk 2 ja hyvin pelaa.

4. Miten paljon eri softat vaikuttaa latenssiin? Itse tykkään soitella kitaraa pluginien kautta ja käytän Console nimistä ohjelmaa..josko joku olis consolea testannu audiophilellä?
Jos kyseinen ohjelma on outo niin suosittelen käymään kattomassa www.console.jp/eng

5. Onko Audiophile paljonkin parempi kortti kun Audiowerk 2? Mainittakoon että Audiowerkillä on ASIOn kanssa latenssi 11,6 ms consolessa ja Freeware VST-Host näyttää 7,5 ms. Tosin ääni ei ole ihan puhdasta, pientä napsua kuuluu. (tosin niin pientä että sen sietää jos huvikseen plugareilla soittelee)

Että tämmösiä..Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Teemu78
13.01.2005 16:11:31 (muokattu 13.01.2005 16:12:34)
Windows sensijaan saattaa kitistä jos koneessa on useampi kortti joka on asetettu käyttämään WDM ajureita.

Tähän varmaankin auttaa Hardware profiilin tekeminen...vai kuinka?

Eipä kestä, toivottavasti oli apua.

Oli apua paljonkin, varmaankin katsastan ton audiophilen, suuri kiitos.

Edit: Kirovire
Klezberg
13.01.2005 17:16:06

Itse ostin tuon kortin kesällä koneeseen jossa 850 MHz pentium ja 512 M muistia. Emolevy ZM6 johon pentium istutettu adapterilla. Ei via-piirejä.

Windows98:n kanssa en saanut häiriötöntä toistoa. Pätkimistä kuului sitä enemmän mitä pitempään kuunteli. Tein aika paljon töitä asian tutkimiseksi mutta ei se siitä toennut. Linuxilla toimi samassa koneessa ongelmitta.

Päivitin sitten käyttiksen XP Homeksi ja hyvin on pelannut. Äänenlaatuun olen erittäin tyytyväinen. Latenssin saa varsin lyhyeksi, mutta jos ajaa paljon raskaita ohjelmia niin sitten sitä on syytä pidentää. En nyt kuitenkaan osaa heittää lukuarvoja, koska hyvin lyhyt latenssi ei itselleni ole kovin oleellinen. Halionin sampleja olen kuitenkin alkuun sillä soitellut mielestäni ongelmitta.
Teemu78
13.01.2005 20:06:04 (muokattu 13.01.2005 21:25:20)
Tulipa vielä tämmöstä mieleen....

Elikkäs oon käsittäny että noita Audiophilejä voi laittaa useammankin samaan koneeseen, niinpä kysynkin että mitäs iloa tästä oikeen on? Muuta kun että saa kanavia lisää....joka sekin on kyseenalainen hyöty kun on kerta monikanavaisiakin kortteja tarjolla.

Edit: Lisättäköön vielä tähän semmonen asia että Audiophile on kyllä nyt houkuttelevan halpa Thomannilla... 88€
HK
14.01.2005 06:46:37
Tulipa vielä tämmöstä mieleen....

Elikkäs oon käsittäny että noita Audiophilejä voi laittaa useammankin samaan koneeseen, niinpä kysynkin että mitäs iloa tästä oikeen on? Muuta kun että saa kanavia lisää....joka sekin on kyseenalainen hyöty kun on kerta monikanavaisiakin kortteja tarjolla.

Edit: Lisättäköön vielä tähän semmonen asia että Audiophile on kyllä nyt houkuttelevan halpa Thomannilla... 88€

Ei kai tuosta sen kummempaa hyötyä ole, kuin että i/o lukumäärät saa tuplattua heittämättä vanhaa korttia pois. Minunkin mielestäni aika kyseenalainen hyöty varsinkin nykyisillä hinnoilla.

Ja kyllä, hinta-laatu tuossa audiophilessä on varsin kohdallaan.
Peltikorva puupäässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)