Aihe: Sadetanssi
1 2 3
overtake
19.09.2003 21:00:47
no ok, Mr. Serious!
Denzo
19.09.2003 23:32:00

Ei mikään ja kierot sovitukset ja sointukulut tyyliin YUP ovat virkistäviä, mutta tuo ei vain toimi. On liian ilmeisen ja klenkkaavan kuuloinen. Ei kieroakaan ihan miten sattuu voi tehdä, pitää sen luontevasti kulkea siltikin.

No juu, nämähän ovat vain mielipiteitä kuten itsekin sanoit. Yli kymmenen vuotta on stereoissa soinut bändi nimeltä Shudder to Think, jonka rinnalla Sadetanssi on kuin Ramones. Aluksi olin ihmeissäni (sointukulut kuulostivat "väkinäisiltä") mutta hiljalleen bändin maailmaan pääsi sisälle - biisitkin kestävät paremmin aikaa ja kulutusta kuin monet aikalaisensa.

Edelleen sitä mieltä että tämä Sadetanssin pätkä on nerokas. Väärältä kuulostavan soinnun jälkeen kertosäe menee eteenpäin aika tavalla mallikkaasti ja omaperäisesti.

Ette saa minun päätäni kääntymään, tana. Sadetanssi on virkistävintä suomirokkia vuosiin.
http://esa.emvg.net
Tapani L
21.11.2003 13:43:49
Sadetanssihan on hyvä, mutta minkä vitun takia sitä verrataan Kotiteollisuuteen.
Ja miten voidaan käyttää sanaa "raskasta rokkia" sadetanssista puhuttaessa? Sehän on poppirokkia eikä mitään raksasta rokkia.
Sitäpaitsi ainakin Rautakellon "Rautakello"-niminen kappale on hyvä, vaikka ei kyllä sekään millään tavalla Sadetanssiin liity.

Te ootte ihan mälsiä!
Anteeksi häiriö...
PuNkKi
21.11.2003 19:35:06
just tällä hetkellä tulee sadetanssia radiosta..
ei tätä kyllä millääntavoin voi verrata kotiteollisuuteen.
raskaasta aika kaukana.
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
aikavaikea
12.01.2005 10:09:15
Tuleepas nostettua aika vanha ketju ylös, mutta ihmettelen vain, että onko näillä Sadetanssin tyypeillä tuttuja YleX:ssä. Sitä kamalaa "Kuvasi kaltainen" -biisiä soitettiin jo liikaa ja nyt tuntuu olevan voimasoitossa yhtä ärsyttävä räpellys, jossa kailotetaan herran "tulevan alasti naamiaisiinne". Hermothan tässä menee, kun tällaista joutuu kuuntelemaan! Ja ei, en vaihda kanavaa enkä sulje radiota. Mistä moinen ylitarjonta verrattuna bändin suosioon / hyvyyteen? Sitä minä vaan tässä ihmettelen.
And I don't give a damn if you don't like me Cause' I don't like you cause you're not like me
paranoir
12.01.2005 13:54:10
Sadetanssi perustettiin mielestäni jo vuonna -95.. eli vähän ennen kotiteollisuutta... itse jumaloin sitä "vieläkään en aio luovuttaa biisiä".. piti ihan sinkku ostaa.. muu tuotanto tuntuu olevan kokolailla paskaa.. ihmettelen vain että miten ovat onnistuneet noin hyvän biisin ulostamaan kun muuten tuntuu aika huonolta koko orkesteri...
tuossa on paljon hyvää....
riimu
12.01.2005 16:56:31
Kerran olen bändin nähnyt livenä ja aivan hirveää kuunneltavaa se oli.
Let us go in; The fog is rising.
Tupuna
12.01.2005 18:27:12
Sadetanssi. Mielestäni todella tylsä bändi, ja nimenomaan kauheat sanat. Ärsyttävän pliisua, liikaa yritystä. Kamalan tekotaiteellinen nimikin, Sadetanssi. En vaan voi sietää.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
lxi
12.01.2005 21:11:53
Sadetanssi perustettiin mielestäni jo vuonna -95.. eli vähän ennen kotiteollisuutta...

Kotiteollisuuden ensimmäinen levy valmistui '95 ja bändi oli tuolloin ollut olemassa jo vuosia.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Janne F
12.01.2005 21:38:21 (muokattu 13.01.2005 01:51:30)
Tää formaattiradioiden rakastamien suomenkielisten yhdyssanabändien skene on sellainen, jonka edessä on pakko nostaa kädet pystyyn.

Mä en edes yritä ymmärtää, miksi joku a) kuuntelee tai b) tekee Sadetanssin, Uniklubin ja Happoradion kaltaista musiikkia.

No offense. Se ei ole noiden bändien tai niiden kuuntelijoiden vika, vaan se on mun vika.
Janne F
12.01.2005 21:44:41
Kamalan tekotaiteellinen nimikin, Sadetanssi. En vaan voi sietää.

Taas tuli toi sana "tekotaiteellinen". Sähän voisit akateemisena ihmisenä kertoa mulle, mitä on tekotaiteellinen. Bowie-fanina osaat varmaan myös perustella, onko Ziggy Stardust tekotaiteellinen nimi vai ei. Onko se tekotaiteellista, jos maalaa salaman naamaansa ja nimeää levyn Aladdin Saneksi?
Tupuna
12.01.2005 22:54:13
Taas tuli toi sana "tekotaiteellinen". Sähän voisit akateemisena ihmisenä kertoa mulle, mitä on tekotaiteellinen.

Ei sana liity mitenkään akateemisuuteen. Olemmeko joskus aikaisemmin muuten puhuneet tästä sanasta? Voipi olla tai sitten ei. Tekotaiteellisuudella voi tarkoittaa varmaan mitä tahansa, mutta minulle se tarkoittaa sitä, että yritetään olla hienostuneempia, kekseliäämpiä eli ns. pseudointellektuelleja, vaikka teot eivät todellakaan yllä puheiden tasolle. Näin siis minun mielestäni - ja Sadetanssi ei yllä teoillaan juuri mihinkään.

Bowie-fanina osaat varmaan myös perustella, onko Ziggy Stardust tekotaiteellinen nimi vai ei. Onko se tekotaiteellista, jos maalaa salaman naamaansa ja nimeää levyn Aladdin Saneksi?

Edellisiä premissejäni käyttäen: Bowien teot ja musiikki yltää MIELESTÄNI sille tasolle, ettei hänen nerokkuutensa ole enää nerokkuutta pelkästään hänen itsensä mielestä. Eiköhän rockin kirjoitettu historia myös anna tarpeeksi vinkkiä myös siitä, että Bowie on todella merkittävä, luova, itsetiedostava ja uutta ja kehittävää materiaalia luonut taiteilija. Siinä vaiheessa ei enää kannata verrata David Bowien imagonluonteja ja ylilyöntejä mihinkään lahjattomaan ja tylsään suomibändiin, joiden sanoitukset bändin nimeä myöten ovat vain tökeröä yrittelyä.
Mako
12.01.2005 22:54:56

Ärsyttää lähinnä ne ihmeelliset kielikuvat ja muutenkin tuo neljä ruusua goes hevirokki-soundi. Eikä oikein ole mitään mistä tykkäisin. Nahkeaa.
"I must create a system or be enslaved by another man's; I will not reason and compare: my business is to create."
-William Blake
Janne F
12.01.2005 23:38:10 (muokattu 12.01.2005 23:49:05)
Ei sana liity mitenkään akateemisuuteen.

Ajattelin vain, että sivistyneenä ihmisenä osannet selvittää käyttämäsi käsitteen merkityksen, mutta etpä sinäkään siinä onnistunut.

Ymmärrän, mitä tarkoittaa, jos joku on ulkokohtaista, falskia, kornia, naiivia, kömpelöä tai mautonta - mutta sanalle "tekotaiteellinen" en ole löytänyt vielä mitään selitystä.

Ehkä "tekotaiteellinen" tarkoittaa vain sitä, että kun tekee taidetta, syntyy tekotaidetta.

Tekotaiteellisuudella voi tarkoittaa varmaan mitä tahansa, mutta minulle se tarkoittaa sitä, että yritetään olla hienostuneempia, kekseliäämpiä eli ns. pseudointellektuelleja

Hmm. Tekotaiteellinen = pseudointellektuelli = valeälyllinen? Joku tässä sun yhtälössä nyt mättää.

Kun komparatiivia käytetään, niin yleensä on tapana kertoa myös se, mihin vertaillaan. Hienostuneempia ja kekseliäämpiä kuin kuka/mikä? Popeda? David Bowie? K-kaupan Väiski? Keski-Uudenmaan Vasemmistonuoret?

eli ns. pseudointellektuelleja, vaikka teot eivät todellakaan yllä puheiden tasolle. Näin siis minun mielestäni - ja Sadetanssi ei yllä teoillaan juuri mihinkään.

Eli siis Sadetanssin teot eivät yllä edes sille tasolle, että heillä olisi oikeus käyttää yhdyssanaa nimessään? Hmm. Miten olisi vaikkapa PAL-LO (tikkukirjaimilla ja tavuviivalla)? Yltäisivätkö yhtyeen teot tuon nimen tasolle?

Eiköhän rockin kirjoitettu historia myös anna tarpeeksi vinkkiä myös siitä, että Bowie on todella merkittävä, luova, itsetiedostava ja uutta ja kehittävää materiaalia luonut taiteilija.

Siis OLI. Sitä tikkarilla silmään, joka vanhoja muistelee.

Siinä vaiheessa ei enää kannata verrata David Bowien imagonluonteja ja ylilyöntejä mihinkään lahjattomaan ja tylsään suomibändiin, joiden sanoitukset bändin nimeä myöten ovat vain tökeröä yrittelyä.

En mä verrannut David Bowieta mihinkään. Kysyin vain, että miksei salaman maalaaminen naamaan ole tekotaiteellista, jos kerran katsot niinkin yksinkertaisen ja helposti aukeavan sanan kuin "sadetanssi" tekotaiteelliseksi.

Oliko se tekotaiteellista, kun Hector meikkasi?

EDIT: Sössin lähetysnapin kanssa. Sori.
Tupuna
13.01.2005 00:49:07 (muokattu 13.01.2005 00:52:59)
Janne. Minä puhuin siitä, mitä minä tarkoitan tekotaiteellisuudella. Se on minun mielipiteeni, ihan turha ruveta saivartelemaan. Enkä minä tästä ryhdy kiistelemään - saat olla näennäisintellektuelli itseksesi sinäkin.

EDIT: Ainiin! Mitäs munapussihousuille kuuluu? Ootko jo polttanu niihin reiän?
Janne F
13.01.2005 01:12:30
Janne. Minä puhuin siitä, mitä minä tarkoitan tekotaiteellisuudella. Se on minun mielipiteeni, ihan turha ruveta saivartelemaan. Enkä minä tästä ryhdy kiistelemään - saat olla näennäisintellektuelli itseksesi sinäkin.

Eli taisi vain tuuli heiluttaa huulia. Niitä mielipiteitä ei kannattaisi perustella sanoilla, jotka eivät tarkoita mitään.

EDIT: Ainiin! Mitäs munapussihousuille kuuluu? Ootko jo polttanu niihin reiän?

Heitin roskiin yli vuos sitten. Ne kävi vähän pieniks. Mut tuskin sun täällä kannattaa chattailla, tekstaa vaikka puhuvalle päälle.

Sadetanssista vielä sen verran, että KT:n nettisivujen "kaappauksesta" pitää kyllä nostaa hattua. Mannhain www.mattivanhanen.com jää reippaasti kakkoseksi.
Tupuna
13.01.2005 01:19:41
Mikset Janne tartu tähän Cathi777:n kommentiin? Vai onko sinulla tänä yönä nyt-vittuillaan-tupunalle -päivä? Voit kysyä myös häneltä, mitä hän tarkoittaa sanalla "tekotaiteellinen".

Joo mullekaan ei ole ihmeemmin pudonnut ja sanat on turhan tekotaiteellisia. Toi www.kotiteollisuus.fi juttu on kyllä hauska veto, täytyy myöntää. Mutta muuten ei iske ollenkaan. Et ostakaa ihmeessä ihmiset enemmin se Kotiteollisuuden uus levy "Helvetistä itään"... Se on oikeasti sataa kertaa parempi kuin tuo Sadetanssi.
Janne F
13.01.2005 01:50:10
Mikset Janne tartu tähän Cathi777:n kommentiin? Vai onko sinulla tänä yönä nyt-vittuillaan-tupunalle -päivä?

Ei mulla oo tänä yönä mikään päivä. En vain jaksanut lukea koko viestiketjua läpi. Jos "Cathi777" haluaa kertoa, mitä sana tekotaiteellinen hänen mielestään tarkoittaa, siitä vaan - kun en sultakaan sitä vastausta saanut.
gogo
13.01.2005 10:09:58
mä en itse pidä Sadetanssia mitenkään kovin tekotaiteellisena (enkä myöskään taiteellisena), yksinkertaisesti se on vaan mitäänsanomatonta paskaa, end of discussion.
oksettaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)