Woodoo 12.01.2005 17:37:27 (muokattu 12.01.2005 17:39:49) | |
---|
Huomasin että settien kirjo on aivan mahdoton ja siis 1500 (+- muutama satku) olis käytössä seuraaviin kannuihin. Eikös sillä saa jo aikas komiat kanisterit. Yamahan Stage Customiakin mietin, mutta onko se sitten kuitenkaan niin paljoa parempi nykyiseen verrattuna. Siis käytössäni on Pearl Exportit jostain viiden vuoden takaa. Ne toimivat kyllä todella hyvin, mutta haluan kyllä kauniimpaa ääntä rummuista. Niitä en saa myöskään aseteltua mitenkään haluamallani tavalla. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-162998.htmlTätä katselin myöskin ja siihen ehkä pystyisin vielä repeämään. kuinka paljon Star Classicit sitten eroaa esim. Sonorin seuraavasta setistä. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-144188.html http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-175149.html Tuollaisenkin Premierin setin löysin mikä hieman kiinnostaa. Mutta niin saako tuolla rahalla edes oikeasti hyviä rumpuja. Aikeissani on laajentaa settiä mahdollisimman pian 16" tomilla. Tupla settiä en luultavasti pitkään aikaan halua. Soundi saisi olla lämmin ja ehkä aika tummakin. Minulle ei ole selvinnyt mikä puulaji antaa haluamani soinnin. Ja vielä tiedoksi että soitan pääosin rokista metalliin, mutta viimeaikoina olen soitellut huomattavasti kevyempää musiikkia rummuillani, jonka takia haluan hieman hienostuneemmat rummut :) Niin ja tuli mieleeni, että suurena etuna olisi jos basarissa ei olisi mitään tomi kiinnikkeiden reikiä, vai saako tilatessa pyytää ilman lisähintaa basarin siten? Työpäivän pelastus -muusikoiden.net- |
DimensionZ 12.01.2005 17:51:13 | |
---|
Noista vaihtoehdoista ainakin Starclassic Performeria saa suomesta samaan, jos ei jopa hieman halvempaan hintaan. Levytukussa oli viikonloppuna Performer setti jossa 24'' basari ja kaksi tomia hintaan 995€, eli ei paha. Myös mnetin torilla on kaksi performer settiä myynnissä ainakin. Nuo Artist Maplet näyttäisivät aika halvoilta, Soitinlaineen sivuilla ovat n 1800€, tosin niissä tulee hardware-pack mukaan. Kattele myös käytettynä, just vähän aikaa sitten oli Starclassic Maplet myynnissä alle kahteen tonniiin, joka on aikamoinen hinta. Että tällästä tällä kertaa... ''He jumped right out of a building!!'' |
hollmi-5 12.01.2005 17:55:26 (muokattu 12.01.2005 17:59:38) | |
---|
Noista ottaisin Sonorit. Tamat ovat hyvät, mutta mikäli koivu ei ole materiaalina mieleen, niin sitten vaahterarummut. Myös Premierit ovat vaahteraa ja kunnon rummut. Kuitenkin Sonorit Saksalaisena made in EU ja sitä upeaa Sonor-laatua. Kaikista noista on kokemusta. Sillä perusteella Sonor. Ei ole tarvinnut Sonoreita katua kuin kerran. Silloin, kun myin yhden setin pois. Tamoja ja Premierejä en ikävöi, vaikka molempia on useampia settejä ollut. Sonoreissa ei tosin ole virveliä eikä telineitä tuohon hintaan. Joitakin rumpuja toimitetaan ilman bassarin päälle tulevaa kiinnikettä. Ne ovat kuitenkin yleensä hintaluokkaa kalliimpia, kuin nyt keskustelussa mukana olevat. Mika Hollström |
turjake 12.01.2005 19:12:37 | |
---|
Noista vaihtoehdoista ainakin Starclassic Performeria saa suomesta samaan, jos ei jopa hieman halvempaan hintaan. Omistani maksoin Tampereella muistaakseni 1750e pönttöjen osalta. Tosin isoin tomi on mallia lattia, joten tuo yksi Starcast-kiinnitys ilmeisesti inasen nostaa hintaa. Kuitenkin, jos noihin päädyt, osta kotihärmästä. |
Omistani maksoin Tampereella muistaakseni 1750e pönttöjen osalta. Etelässä ovat halvempia. Yllättävän suuret erot hinnoissa esim Ouluun...Soitin ja tarvikkeesta Starclassic Performerit(20"/14"/10"/12"/14") vajaa 2300€. 16" lattiatomi 565€... |
ddrum54 12.01.2005 19:39:31 | |
---|
Etelässä ovat halvempia. Yllättävän suuret erot hinnoissa esim Ouluun...Soitin ja tarvikkeesta Starclassic Performerit(20"/14"/10"/12"/14") vajaa 2300€. 16" lattiatomi 565€... Oliskohan niin, että tuossa halvemmassa ei ole virveliä?Selittäisi aika hyvin tuon hintaeron. Kalliita ovat yksittäiset rummut joo. Mun settiin 8" tomi maksaa 430€. 2`n 4 |
U-rip 12.01.2005 20:20:42 | |
---|
Ja mulla olis Starclassic Maplet kaupan, ja pirun halvalla... Kattoo minun profiilia aina en tiedä, mistä minä pidän
mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan |
turjake 12.01.2005 23:03:48 | |
---|
Etelässä ovat halvempia. Yllättävän suuret erot hinnoissa esim Ouluun...Soitin ja tarvikkeesta Starclassic Performerit(20"/14"/10"/12"/14") vajaa 2300€. 16" lattiatomi 565€... Sain siis luonnollisesti omassa paketissani virvelin mukana, kokoonpano on ilmeisesti väriä lukuunottamatta identtinen. Ei tuo hintaero selity mitenkään tuossa mittakaavassa maantieteellisellä erolla, sen verran kauppakorkean opiskelijana on jo kouraan ehtinyt tarttua ;) |
AoA 12.01.2005 23:39:54 | |
---|
Oisko Ludwig mitään? Tuolla rahallahan saa jo hienot. |
LaKu 12.01.2005 23:45:58 (muokattu 12.01.2005 23:46:56) | |
---|
Tuolla rahalla saat myös uuden Pearlin Session-setin (SMX tai SBX). Plus laadukkaan virvelin. Hinta/laatu suhde aika kohdallaan. Ja Suomesta! Minäkin huomasin tuon Levytukun Starclassic Performer-setin kun kävin siellä viikko sitten, mutta tuo viimeistely mikä tuolla setillä on ei ole kovin kaunis... päälle teipattu kiiltävä sellainen.... Käy katsomassa Pearlin Session settien viimeistelyä, et pety :) Muuten tuolla rahalla ei saa kun Made In China sonoria, vai...? |
Mr. Sly 13.01.2005 08:56:12 | |
---|
Itse Pearl SBX setin omistajana suosittelen tietysti tätä Pearlin keskihintaluokan settiä, mutta Sonorinkaan kanssa et varmasti mene harhaan. Todella laadukkaita settejä. En ole itse omistanut, mutta soittanut useilla. Molemmat tarjoavat laadukkaita ja viimeistelyltään hienoja settejä. Hinta nousee Sonorin kohdalla hieman verrattaessa Pearliin, mutta toisaalta noiden Sonorien hinnalla saat jo Pearlin Masters Customit (basari+tomit). "Keep it simple, stupid!" |
ddrum54 13.01.2005 09:11:38 | |
---|
Minäkin huomasin tuon Levytukun Starclassic Performer-setin kun kävin siellä viikko sitten, mutta tuo viimeistely mikä tuolla setillä on ei ole kovin kaunis... päälle teipattu kiiltävä sellainen.... Starkkujen kiiltävä sellainen ei todellakaan ole teipattu. Se on koko mitaltaan huolellisesti kiinnitetty eikä kupruile tai lerpata. Samoin viimeistely ja työn jälki on ensiluokkaista. Kauneus on katsojan silmässä. 2`n 4 |
Muovinen 13.01.2005 11:02:57 | |
---|
Pacific CX, LX tai MX viimeistelytoiveen mukaan. Kallein eli LX taitaa olla himpun yli 1500 mutta siinähän saakin jo kaiken: pöntöt virveli mukaan luettuna, telineet ja pedaalin. Ja ne on vaahteraa. "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
klunssila 13.01.2005 11:18:07 | |
---|
Torilla näytti olevan kaksi Premierin huippusettiä tuohon hintahaarukkaan: Premier Genista ja Premier Artist maple. Ainakin tuo Artist maple setti oli todella monipuolinen ja skaalautuu helposti hevistä humppaan. Itselläni on Artist birch setti ja olen ollut helkutin tyytyväinen, hinta-laatusuhde mainio. Genista on sitten huippusetti, mutta tuo setuppi mikä torilla on, olla sinulle liian kesy. Eikö tää oo mitään mainostamista, kumpaakaan myyjää en tunne... Minä ostaisin tuo artist maplen pois. Etsitään täydellistä kitarasoundia. |
JeeVes 13.01.2005 11:37:58 | |
---|
Voisin ostaa ite jotkut käytetyt tai sitten vaikka Mapexia. "Ajattelen, siis olen siis olemassa" |
HeavyMachinery 13.01.2005 12:35:52 | |
---|
Anna ne rahat mulle, nyt ois tarve.... Minä tiedän - siis pelkään ! |
tatska 13.01.2005 13:03:40 (muokattu 13.01.2005 13:07:24) | |
---|
jos rahaa löytyy noin hyvin, nii lähtisin kyllä hakee jotain oikein rempseitä ludwiggeja, tai premierejä.. tai no onhan tamatkin aika päteviä.. siis kallein "perus"malli, en muista nimeä, minkä kuitenkin saa tolla summalla.. olikohan just toi starclassic..? kaannattaa kysellä kaupoista esim. sellaisia settejä, jotka on ollut näytillä/koekäytössä, koska hinta reippaasti uusia matalampi, mutta kunto lähes täydellinen.. ja siis virveliin kannattaa satsata. tärkein osa settiä. ehdottomasti metallivirveli. "Ei tässä olla pappia kyydissä.." |
huuppve 13.01.2005 17:44:17 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-175149.html Tuollaisenkin Premierin setin löysin mikä hieman kiinnostaa. Ostin kk sitten samanlaisen Premierin artist maple setin.(entiset pearl export).Olen erittäin tyytyväinen, ei mene rahas hukkaan jos näihin päädyt. Soitin laineella 1600 € telineineen. Tuli myös todettua virittämisestä toteen se että, mitä paremmat kannut, niin helpommin homma hoituu.Eikä tartte demppailla..Ja jos haluat tummaa lämmin henkistä, jykevää saundia, ota vaahtera kannut.. Rokken roll |
Remo 13.01.2005 18:19:08 | |
---|
No kait sitä oma ehdotuskin pitää joukkoon laittaa. Eli gretschin catalina birchit on ihan mukavat ja on täys koivurunkoset. Todellakin helppo virittää ja mukavan jytke näistä lähtee kun vireet vaan saa kohalleen. Espoon musiikki Espoosta ainakin myy näitä settejä ainakin siihen aikaan kun mää olin näitä ostamas. ;) PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
JeeVes 13.01.2005 19:55:50 | |
---|
Jos mulla ois 1500e en tartteis apua niiden käyttöön. "Ajattelen, siis olen siis olemassa" |