Aihe: Kitaran maalaaminen
1
Kitaravirtuaali
12.01.2005 20:03:23

Voisiko joku pistää tyhjentävää infoa?

Kyllä voi: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=31 ;)

Nyrkkisääntönä voisin itse pitää ainakin sitä, että vanhat pois ja uudet tilalle. Menetelmistä tarkemmin tosiaan tuolla soitinrakennus-palstalla, hakusanoilla pintakäsittely, viimeistely, maali yms. Samaisen prosessin olen käynyt Straton kohdalla läpi, olihan siinä hommaa mutta mukavaa kun näkee omien kätteinsä jäljen. Onnea projektiin.
hoqane
13.01.2005 22:22:19
Koska suomesta ei löytynyt mitään hyvää opasta tähän, jossa on seikkaperäiset kuvaukset alusta loppuun, tilasin jenkeistä erään ammattimaalaajan tekemän kirjasen. Kyseisessä kirjassa kerrottu miten tehdään zak wylde les paul maalitaulukuviot ja sitten oli evh frankenstrat 1 & 2 mallit stratotyylisiin. Vaikkei haluaisikaan juuri noita kuvioita niin tuosta saa erittäin hyvät speksit. Ainut mikä pitää selvittää on mitkä vastaavat maalit ja käsittelyaineet löytyvät suomesta. Mut varmasti nekin löytyy. Itsellä on projektina eräs Jenkki Kramer Baretta 5150. Olen sen jo maalannut kahteen kertaan ja pitäisi vielä maalata ainakin kerran ennenkuin alan lakkaamaan ja sitten vesihiomapaperilla híomaan ja sit lopuksi oikeanlainen autovaha ja kiillotus ja kiiltää kun kaupassa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)