Aihe: G&L guitars-kokemuksia?
1
elektra
11.01.2005 19:03:17

Hep, kertokaahan kokemuksianne G&L kitaroista ja mieluimmin ASAT-telemalleista. Onko laatu/soitettavuus/hintasuhde mielestänne paree kuin Fender USA-malleissa?
Olli S.
11.01.2005 19:56:17

Kitaraopen Asat-teleä olen muutaman kerran tyypännyt ja pärjää minusta jenkki-telelle ainakin soitettavuudessa ihan hyvin. Mitä nuo muuten maksavat? Hinnasta kun ei ole käsitystä, niin en uskalla mitään sanoa kummankaan puolesta.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD!
MrGuitarist
12.01.2005 20:35:28
En ole huonoa G&L:ää soittanut. Hyviä ovat. Himottaisi kovastikin juurikin tuollainen telemallinen "gelli". Jollain tavalla pidän siitä lavan muodosta enemmän kun fenderin lavasta. Tuttavalla on G&L:n presision-mallinen basso, joka on kyllä yksi parhaimmantuntuisista bassoista, jota olen soittanut. (vaikken basisti olekaan)
Funkyshiva
12.01.2005 21:49:43
Omistin vuosia sitten G&L:n Will Ray-mallin Hipshotin b-benderillä ja soitettavuus hakkasi kyllä kevyesti kaikki Fenkut joita oon kokeillut.Viimeistely oli myös vimosen päälle,mutta G&L:n omat mikit(ne p-90:sen näköiset)olivat liian diskanttipainotteiset mun makuun.Kannattaa kokeilla josko soundi miellyttää omaa korvaa.
Funkyshiva
dfloreno
14.01.2005 17:59:33

Hep, kertokaahan kokemuksianne G&L kitaroista ja mieluimmin ASAT-telemalleista. Onko laatu/soitettavuus/hintasuhde mielestänne paree kuin Fender USA-malleissa?

Ihan ekaksi huomauttaisin, että nää on ihan kaksi erilaista kitaraa. Jos haluut vintage-soundia, osta Fenkku. jos taas tykimpää hommaa kaipaa, niin ehdottomasti toi ASAT.

Mulla on G&L ASAT Classic, jonka tilasin joskus siltä 'custom shopilta' - nykyään saa samat värit ihan normikitaraankin. Laatu on ok, samaa kuin fenderillä (satula muovia, jakit kiinakkakkaa, jne)... Kyllä se niin on, että ostaessa uuden kitaran niin ne menee aina suoraan korjaajalle joka laittaa pelit keikkakuntoon, oli se mikä tahansa.

Soitettavuus on vähintäänkin hyvä, nää tulee hyvissä säädöissä tehtaalta. Hintasuhde riippuu ihan yksilöstä. Nyt kun Soundata tuo noita Suomeen niin toi hinta on paljon kilpailukykyisempi kun ne vanhat Hellas-Pianon ovh:t (jolloin minäkin ostin ASAtini :). Asiaan vaikuttaa myös nyt halpa $.

Nyt on olen aikeissa ostaa Tribute Asatin, joka IMO on kyllä kaikkien halpa-koreoiden hottein diili, varsinkin toi ASATin show. Siinä kuitenkin on samat mikit kun noissa USA:n vermeissä.

Tossa oli puhetta niistä meikeistä, että ne on liian diskanttipainoiset... Täytyy ymmärtää että ASATissa on kuumemmat mikit, ja ovat kaikenlisäksi vielä keraamisilla magneeteilla (toisin kun fenkut, jokta on useinmiten Alnicot). Eli kahdesta erilaisesta mikkityypistä kyse; mutta jos selkeesti hakee vintage-tele soundia niin fenkut ehdottomasti. Tosin noissa on hyvin twangia noissa G&L:n MFD-mikeissäkin...

Enempää en viitsi sauhuta, ettei mee mainostamisen puolelle :).
Q: What do you call a "Redneck Hall of Fame"? A: "The best of Jerry Springer"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)