Aihe: Harri Louhensuo: Blues Station
1 2
Nuages
11.01.2005 12:12:22
Onko hintansa väärti tuo kirja? Minkälainen? Kenelläkään kokemuksia? Joku jopa ostanut..? Kannattaako tilata? Mitä?
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Quark
11.01.2005 12:21:23 (muokattu 11.01.2005 12:25:28)
Multa löytyy tuo opus. Ostin sen joskus Helsingin F-Musiikista, hintaa en juuri nyt muista.

Mun mielestäni se on erittäin hyvä ja monipuolinen kirja. Sisältää reilun parikymmentä etydiä, kaikille löytyy cd:ltä koko kappale sekä pelkkä tausta, että voi itse soittaa päälle. Soitossa kiinnitetään huomiota erityisen paljon soiton värittämiseen erilaisilla tekniikoilla, kuten bendeillä, hammer-oneilla/pull-offeilla jne... Itselläni ainakin parani bendaustekniikka ja -tarkkuus huomattavasti kun jaksoin reenata noita biisejä. Ehdottomasti hintansa väärti mun mielestä.

Edit: Niin ja vaikeustasosta sen verran, että soitettavaa löytyy monentasoisille soittajille, tosin ehkä aivan aloittelijalle saattaa olla hiukan turhan haastava. Loppupään kappaleet alkavat olemaan jo todella haastavia.
Hevonen on kävelevä meetwursti. Ja mäyräkoira on maastonakki. Nuo luontomme einekset...
Nuages
11.01.2005 12:53:32
Pistin sitten tilaukseen. Tosin Riffin sivut jotenki sekoili, joten en tiedä, menikö tilaus perille. Samassa tuhlaushuumassa tilasin sen Backlundin opuksen.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Morse Code
11.01.2005 14:24:59
Omasta puolestanikin voin kehua ko. opusta; erinomaisia harjoitteita ja vieläpä pahuksen hienoja kappaleita!

Joidenkin huhujen mukaan olisi kirjasta kakkososakin tulossa. Tiedä häntä.
Today is a gift ; that's why it's called the present
Kitarajeesus
11.01.2005 20:13:02
Pistin sitten tilaukseen. Tosin Riffin sivut jotenki sekoili, joten en tiedä, menikö tilaus perille. Samassa tuhlaushuumassa tilasin sen Backlundin opuksen.

Erinomaisia opuksia molemmat. Et tule pettymään.
Musiikki on elämä.
Nuages
11.01.2005 20:22:26
Erinomaisia opuksia molemmat. Et tule pettymään.

Onko tuo Backlundin kirja kuinka paksu?
Quark
11.01.2005 20:42:16

Mikäs tämä Backlundin kirja oikein on? Joku soitonopas myös?
Hevonen on kävelevä meetwursti. Ja mäyräkoira on maastonakki. Nuo luontomme einekset...
Nuages
11.01.2005 20:46:20
Mikäs tämä Backlundin kirja oikein on? Joku soitonopas myös?

improvisointi...
Swing
11.01.2005 23:05:22
"improvisointi... pop/jazzmusiikissa", Kaj Backlund, 95 sivua (A4-kokoinen läpykkä), 25€ maksoin tässä hiljan.
Niin ja sitten se Tabellin kirja...
leather rebel
12.01.2005 10:39:19
Ihan hyviä blues-etydejä.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
P-Nut
12.01.2005 10:44:56 (muokattu 12.01.2005 10:46:34)

Itse pistin kirjastosta tuno varaukseen parisen viikkoa sitten. Jos opus on kovinkin hyvä niin voisihan tuon jopa ostaa.
:€
Kitarajeesus
12.01.2005 12:09:31

Semmosia satasivuisiahan nuo Backlundit on kuten joku jo osasi tuossa kertoakin. Painottuu siis juuri jazz-improvisointiin ja tehty ihan yleisesti kaikille soittimille(ei siis sisällä mitään kitaraniksejä). Tuolla pääsin itse hyvin alkuun.
Musiikki on elämä.
BenGlenton
12.01.2005 12:14:53
Blues Station lisäksi vielä Jarmo Hynnisen Country Guitar Workshop, niin alkaa paketti olemaan kasassa.

Kummatkin hyviä kirjoja soiton opettelemiseen, riippumatta siitä mitä musiikkia normaalisti soittaa.
Supreme Court , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla!
BenGlenton
12.01.2005 12:42:58
Jarmo Hynnisen Country Guitar Workshop kirjaa vaan ei saa enää miustään ja uusia painoksia ei kuulemma tule. Itse Hynniseltä saa kyllä tuon kirjan kopioituna ja CD:n poltettuna ja ainakin minä sain mukana vielä Hynnisen soolo levyn. Olisiko maksanut 25e

Jarkka sanoi kuitenkin että on väsäämässä uutta kirjaa. Sitä odotellessa kannattaa toki kahlata läpi tuo Louhensuon Blues Station ja Hynnisen Country Guitar Workshop. Molemmat kirjat on mielestäni hyviä, mutta vaikeus asteeltaan kyllä aika vaativia.

Ok, itse lainasin Hynnisen kirjan kirjastosta. Ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyy sekä blues stationia että country guitar workshoppia.

http://www.helmet.fi

Tosiaan, ovat hyviä kirjoja, mutta vaikeustasossa kyllä löytyy (varsinkin Country Guitar Workshop). Eli ei muuta kuin treenaamaan :)
samueld
13.01.2005 12:27:59

http://www.helmet.fi

Huokeella helemee.

Tosiaan, ovat hyviä kirjoja, mutta vaikeustasossa kyllä löytyy (varsinkin Country Guitar Workshop). Eli ei muuta kuin treenaamaan :)

Tuon Hynnisen kanssa lähtee kyllä järki, ja jos on kielisatsissa jerkkua, niin sormista lihat. Hyväksi minäkin olen molemmat kokenut. CGW:tä enemmän soitelleena olen ainakin huomannut, että siinä on paljon treenejä, joita ei tulisi muuten vedettyä.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
weelie
13.01.2005 14:32:44
Country workshop mua enemmän inspiroi, mutta inspiraatio kyllä lopahti varmaan toisen tai kolmannen etydin jälkeen. Ei mun nakkisormilla ja harjoitusmäärällä.

Jotenkin kummastakin noista opuksista puuttuu teoria / selitys asioille. Miksi juuri näin, millä levyllä kuulet juuri tämän jne.

Hyviä kantriopuksia olen täällä joku kerta listannutkin.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
BenGlenton
13.01.2005 15:25:52
Hyviä kantriopuksia olen täällä joku kerta listannutkin.

Et viitsisi listata muutamia uudelleen :) ?

Jos on jotain kritiikkiä sanottava tuosta CGW:sta, niin se tabulatuurien fontti on kyllä melko epäselvä. Muuten kyllä kaikin puolin loistavan oloinen opus.
Miikathebest
13.01.2005 16:26:46

Kuten jo sanottu: kyseinen opus on ehyvä, mutta ei voita Louhensuon "live opetusta".
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
sähkö
13.01.2005 21:05:20

Kuten jo sanottu: kyseinen opus on ehyvä, mutta ei voita Louhensuon "live opetusta".

Harvemmin mikään opus pystyy antamaan parempaa opetusta kuin "live" opetus, edellyttäen tietenkin että opettaja on ns. pätevä. Itse olen saanut nauttia myös Louhensuon opetuksesta kuten varmasti pari sataa muutakin kitaristin alkua jotka ovat joskus viettäneet aikaansa Pop&Jazz leirillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)