reijojo1 11.01.2005 19:49:28 | |
---|
86 sting rayn sustain tukehtuu E kielellä. kohta vaihtelee Bb:n ja H:n paikkeilla. mistäpä moinen johtunee? uusilla kielillä sama ongelma! |
Incarnation 11.01.2005 20:42:17 | |
---|
86 sting rayn sustain tukehtuu E kielellä. kohta vaihtelee Bb:n ja H:n paikkeilla. mistäpä moinen johtunee? uusilla kielillä sama ongelma! Joissain bassoissa merkkivika, mutta voi parantua kaularautaa säätämällä. Rest in peace Dime |
poppamies 11.01.2005 22:18:38 (muokattu 11.01.2005 22:18:49) | |
---|
Joissain bassoissa merkkivika, mutta voi parantua kaularautaa säätämällä. Tosi on että merkkikohtaisia ovat tällaiset viat mutta ei taida kannatta koskea kaularautaan. Deadspotilla ei ole mitään tekemistä kaulan säätöjen kanssa vaan kyseessä on kaulan resonassitaajuus joka vaimentaa määrättyjä ääniä. "G-strings are for strippers" |
Incarnation 11.01.2005 22:33:16 | |
---|
Deadspotilla ei ole mitään tekemistä kaulan säätöjen kanssa vaan kyseessä on kaulan resonassitaajuus joka vaimentaa määrättyjä ääniä. Ihan uutta tietoa tämä. Perun puheeni kokeneemman edessä. Rest in peace Dime |
reijojo1 11.01.2005 23:01:30 | |
---|
Tosi on että merkkikohtaisia ovat tällaiset viat mutta ei taida kannatta koskea kaularautaan. Deadspotilla ei ole mitään tekemistä kaulan säätöjen kanssa vaan kyseessä on kaulan resonassitaajuus joka vaimentaa määrättyjä ääniä. oisko tuohon nyt sitten mitään vippaskonsteja? |
mr.bungle 11.01.2005 23:14:33 | |
---|
oisko tuohon nyt sitten mitään vippaskonsteja? Pulttaa pari järeetä ruuvvia kaulaan kiinni. Tahi osta fat finger, jos em. kuulostaa liian brutaalilta. Ideana on siis lisätä kaulan massaa niin että sen resonoimispiste nousee, eikä osu minkään nuotin kohdalle enää. Itse en täysin usko viritelmään. bassolla hanuriin |
oisko tuohon nyt sitten mitään vippaskonsteja? Keinoja toki on mutta ne on nimenomaan "vippaskonsteja". Pois ei saa sitä deadspottia millään mutta esim. lisäämällä sopiva paino(jotain metallia) lapaan saadan mahdollisesti deadspottii siirtymään sellaiseen paikkaan mistä siitä kenties on vähemmän haittaa. Itse en kuitenkaan lähtisi tuollaista tekemään. Joko on opittava elämään sen asian kanssa tai sitten hävitettävä koko kitara. Kyllä kaikissa bassoissa löytyy deadspotti jossain määrin, jostain päin kaulaa, mutta kalliit bassot on rakennettu tarkoituksella niin että se sijoittuu sinne mistä ei ole haittaa. Grafiitti kaulaiset bassot saattaa olla ainoat täysin spottivapaat. Jazzissa se tahtoo löytyä G-kieleltä 4-6 nauhan paikkeilta. Kuriositeettina mainittakoon vielä että on olemassa deadspotin vastakohta. Sweatspot. Se on sellainen kohta kaulasta joka soi tavallista kauemmin. Kerrotaan että m.m. Santaana on varsinainen "sweatspotin" käytön mestari... "G-strings are for strippers" |
pardy 11.01.2005 23:44:13 (muokattu 11.01.2005 23:44:58) | |
---|
Sweatspot. Se on sellainen kohta kaulasta joka soi tavallista kauemmin. Kerrotaan että m.m. Santaana on varsinainen "sweatspotin" käytön mestari... Mitä kummaa? Hikipiste? No, sehän selittää miksi herra Santana tuppaa aina soitttaessaan niin kovin hikoamaan, se kun koko ajan sitä hikipistettä näpelöi. Mä en ehkä osaa sitä ku ei tuu pahemmin hiki soittaessa. "En ole laiska, olen vain heikosti motivoitunut." |
chief 12.01.2005 00:14:05 | |
---|
Hikoilun määrä on suoraan verrannollinen soittajan fiilikseen? Häh? |
Teijo K. 12.01.2005 00:18:46 | |
---|
Mitä kummaa? Hikipiste? No, sehän selittää miksi herra Santana tuppaa aina soitttaessaan niin kovin hikoamaan, se kun koko ajan sitä hikipistettä näpelöi. Mä en ehkä osaa sitä ku ei tuu pahemmin hiki soittaessa. Hei, ne hikiset keikat on aina niitä parhaita. |
poppamies 12.01.2005 06:54:57 | |
---|
Mitä kummaa? Hikipiste? No, sehän selittää miksi herra Santana tuppaa aina soitttaessaan niin kovin hikoamaan, se kun koko ajan sitä hikipistettä näpelöi. Mä en ehkä osaa sitä ku ei tuu pahemmin hiki soittaessa. Noh, Sweetspottiahan se... meillä muilla sweatspot. "G-strings are for strippers" |
Lume 12.01.2005 11:50:56 | |
---|
Noh, Sweetspottiahan se... meillä muilla sweatspot. Bassokitaran G- piste on siis löytynyt.. Newtonin omenajutut -juopon sopertelua! |