Jackass 11.01.2005 18:01:10 | |
---|
Näistä on varmaan puhuttu jo miljoona kertaa, mutta jos samalla hinnalla saisi Marshallin MG100HDFX:n tai 8100 Valvestaten niin kumpaa kokeneemmat ihmiset voisivat suositella ja minkä takia? Pääasiassa soitto tapahtuu V-Ampin kautta. Kokemuksia? Kiitokset kaikille! |
simosiili 11.01.2005 18:08:08 | |
---|
Näistä on varmaan puhuttu jo miljoona kertaa, mutta jos samalla hinnalla saisi Marshallin MG100HDFX:n tai 8100 Valvestaten niin kumpaa kokeneemmat ihmiset voisivat suositella ja minkä takia? Pääasiassa soitto tapahtuu V-Ampin kautta. Kokemuksia? Kiitokset kaikille! jaa-a. mulla on mg100hdfx ja pod xt.. ostan putkinupin kun on varaa.. roknroll |
Niq 11.01.2005 18:15:48 (muokattu 11.01.2005 18:17:22) | |
---|
Ääni 8100:lle. Ehdottomasti paras Valvestate -sarja tuo ensimmäinen, säröpuolikin toimii ihmeen hyvin ja ääntä lähtee tarpeeksi ihan mihin vaan. Itselläni on hieman ikävä jo omaa 8080 Valvestatea (80 wattinen malli tuosta), jonka myin rahan tarpeessa tuossa taannoin. Jotenkin en vaan saa yhtä hyviä soundeja tuosta putkinupista. Varsinkaan säröjä. Valvestatessa oli niin hyvät säröt, että siitä lensi kaikki pedaalit pois edestä ja soitin sillä kauan pelkästään kitara-piuha-vahvistin yhdistelmällä.. huoh.. EDIT: Niin ja tuossa minun marsussani ei ollut useamman vuoden käytön aikana minkäänlaistaa vikaa tai ongelmaa. Ainoastaan noiden halpisvahvareiden tyyppivikaa ilmeni muutamassa potikassa, eli rohinaa kuului jonnin verran. Mutta sehän kuuluu asiaan. ;) |
Kassu 11.01.2005 18:17:04 | |
---|
Ääni 8100:lle. Ehdottomasti paras Valvestate -sarja tuo ensimmäinen, säröpuolikin toimii ihmeen hyvin ja ääntä lähtee tarpeeksi ihan mihin vaan. Itselläni on hieman ikävä jo omaa 8080 Valvestatea (80 wattinen malli tuosta), jonka myin rahan tarpeessa tuossa taannoin. Jotenkin en vaan saa yhtä hyviä soundeja tuosta putkinupista. Varsinkaan säröjä. Valvestatessa oli niin hyvät säröt, että siitä lensi kaikki pedaalit pois edestä ja soitin sillä kauan pelkästään kitara-piuha-vahvistin yhdistelmällä.. huoh.. Sarkasmia? |
Niq 11.01.2005 18:19:04 | |
---|
Sarkasmia? Täyttä totta joka sana. Eipä taida olla näillä Valvestatea haukkuvilla kokemusta kyseisestä vehkeestä, tai sitten ei vaan osaa säätää. Minä olen saanut käyttökelpoiset soundit ulos jokaisesta niistä kuudesta valvestatesta mitä olen käyttänyt matkan varrella... |
Kassu 11.01.2005 18:23:20 | |
---|
Täyttä totta joka sana. Eipä taida olla näillä Valvestatea haukkuvilla kokemusta kyseisestä vehkeestä, tai sitten ei vaan osaa säätää. Minä olen saanut käyttökelpoiset soundit ulos jokaisesta niistä kuudesta valvestatesta mitä olen käyttänyt matkan varrella... No voi hoho. Sä et taida osata säätää putkivahvarias. |
Niq 11.01.2005 18:26:58 | |
---|
No voi hoho. Sä et taida osata säätää putkivahvarias. Ei, päinvastoin, kyllä siitäkin ihan mukavat soundit lähtee, ei huonot ollenkaan, mutta jotenkin siinä marsussa oli vaan vielä paremmat. Syytä en tiedä. Ei se tarkoita automaattisesti että on hyvät soundit jos siellä kuoren alla hohkaa putkia rivissä. Ja toisteppäin. Ja tämä taisto loppuu tähän, olen puhunut. |
Billsner 11.01.2005 22:44:42 | |
---|
ihmiset voisivat suositella ja minkä takia? Pääasiassa soitto tapahtuu V-Ampin kautta. Kokemuksia? Kiitokset kaikille! Mikset osta päätevahvistinta ja käytä v-amppia etuasteena? Putkipääte vois antaa hieman omaa lisäväriä v-ampin "kompressoituun" soundiin. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa. |
Ben_D 11.01.2005 22:55:13 | |
---|
No voi hoho. Sä et taida osata säätää putkivahvarias. Niin oleksä soittanut Valvestate 8080:lla? |
Mulla oli valvestaten nuppi joskus kymmenen vuotta sit ja olen salettiin kokeillut huonompia putkistyrkkareita. En nyt ala merkkejä ja malleja heittelemään. Joku vetää herneen nenään kuiteski. Elektroakustinen Landola myytävänä. Osta pois! |
Ben_D 11.01.2005 23:04:25 | |
---|
Mulla oli valvestaten nuppi joskus kymmenen vuotta sit ja olen salettiin kokeillut huonompia putkistyrkkareita. En nyt ala merkkejä ja malleja heittelemään. Joku vetää herneen nenään kuiteski. Vetäkööt tai ei, mutta näin se vaan on. Ei ne putket autuaaksi tee. |
Niq 12.01.2005 07:16:05 | |
---|
Vetäkööt tai ei, mutta näin se vaan on. Ei ne putket autuaaksi tee. Niin ja onhan valvestateissakin yks putki. ;) |
Jackass 12.01.2005 13:12:36 | |
---|
Mikset osta päätevahvistinta ja käytä v-amppia etuasteena? Putkipääte vois antaa hieman omaa lisäväriä v-ampin "kompressoituun" soundiin. Taidan vielä pitäytyä ihan vaan nupissa, mielessä on käynyt sekin vaihtoehto, että möisin tuon vampin pois ja ostais efektipolkimia sitä mukaa kun niitä kaipaa, katsotaan nyt miten homma etenee. Kiitos kaikille vastauksista |
re infecta 12.01.2005 13:22:43 (muokattu 12.01.2005 15:02:53) | |
---|
Taidan vielä pitäytyä ihan vaan nupissa, mielessä on käynyt sekin vaihtoehto, että möisin tuon vampin pois ja ostais efektipolkimia sitä mukaa kun niitä kaipaa, katsotaan nyt miten homma etenee. Kiitos kaikille vastauksista Ei hassumpi vaihtoehto! Noin tein juuri minäkin. Nyt on laudassa overdrive/distortion ja delay. Vamppia käyttäneenä sinulla on kuitenkin jo jonkinlainen kuva monesta efektistä, niin tiedät mitä sitten kaivata. ;) Myydään 2x12" kitarakaappi. Ostetaan rock-vahvari. Katso ilmoitukseni torilta! |
Dumb 12.01.2005 14:01:20 | |
---|
No voi hoho. Sä et taida osata säätää putkivahvarias. Kyllä sitä nyt ollaan niin putkipuristia että. |
Kassu 12.01.2005 16:04:55 (muokattu 12.01.2005 16:07:34) | |
---|
Kyllä sitä nyt ollaan niin putkipuristia että. En edes oikeastaan. Mutta kyllä luulisi tollaisesta namusta saavan hyvät soundit. E: Tr00 putkipuristi ei soittaisi uudemmalla marshallilla. |
sähkö 12.01.2005 16:33:05 | |
---|
Näistä on varmaan puhuttu jo miljoona kertaa, mutta jos samalla hinnalla saisi Marshallin MG100HDFX:n tai 8100 Valvestaten niin kumpaa kokeneemmat ihmiset voisivat suositella ja minkä takia? Pääasiassa soitto tapahtuu V-Ampin kautta. Kokemuksia? Kiitokset kaikille! En tiedä kuinka nämä minun kokemukset tuosta 8080 auttaa sinua, mutta kerronpahan ne kuitenkin. Minulla tuo 8080 Valvestate on ollut yli 10 vuotta joten kokemusta siitä ainakin riittää... Hyvää puhdasta soundia tuosta ei saa sitten millään. Kyllä se puhtaaksi soundiksi kelpaa ja on "ihan OK", mutta ei se kyllä kunnon putkipelille pärjää mitenkään. Ja mitä tuohon crunch soundiin tulee, niin itse tykkään että vahvistin murahtaa silloin kun soittaja niin haluaa, eli vahvistin vastaa soitto dynamiikkaan säröytymällä ja sitä on melkein turha odottaa tuolta Valvestatelta. Särökanavan olen mielestäni saanut säädettyä aina jokseenkin mieluisaksi, mutta aina se on mielestäni ollut vain vähän sinne päin. Kyllä minä tuon vekottimen kanssa olen yli 10 vuotta pärjännyt, mutta ei se kyllä mikään huippu vekotin ole, mutta ehdottomasti hintansa veroinen se on minulle ainakin ollut. Kokemuksia tuosta MG100HDFX mallista minulla ei ole. |
Billsner 12.01.2005 17:02:15 | |
---|
Taidan vielä pitäytyä ihan vaan nupissa, mielessä on käynyt sekin vaihtoehto, että möisin tuon vampin pois ja ostais efektipolkimia sitä mukaa kun niitä kaipaa, katsotaan nyt miten homma etenee. Eikö se silloin ole sama myydä v-amppi pois ja laittaa siitä saatavat rahat kunnon nuppii. Keskivertoa keskiverron tilalle en ymmärrä (?) Oishan siinä v-ampissa tosin efektimasiina jos sen efektittömän valvestaten hommaat. Jos tykkää valvestaten soundista niin mikäs siinä sitten. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa. |
askomiko 13.01.2005 12:08:55 (muokattu 13.01.2005 12:38:21) | |
---|
8100, koska se on aika hyvä. |