Aihe: Bassorummun pedaalin nuijat, kokemuksia
1 2 3 4
WyW
11.01.2005 23:03:42

Vaihdoin tuossa juuri IC:n muovinuijat puisiin versioihin ja toimii! En usko et nuo kuluu samanlailla ku ne muoviset.
Seksikäs kuin maksalaatikko.
TeeKoo
11.01.2005 23:19:34
En usko et nuo kuluu samanlailla ku ne muoviset.

Mulla on kestäneet ainakin hyvin soitantaa ne puunuijat. Mitä nyt toisen nuijan puuosa lähti irti, mutta liimasin ne kiinni uudelleen hyvällä liimalla ja soitanta pääsi jatkumaan.

Ne eivät todellakaan kulu yhtä nopeasti kuin tavalliset huopanuijat mitkä tulee IC:ien mukana. Ja mikä myös hyvä homma, kalvo ei ole tykännyt huonoa eikä edes patchikaan ole kulunut juuri ollenkaan.
~Eyes Open Wide~
anzelmosm
12.01.2005 08:19:36

Ja mikä myös hyvä homma, kalvo ei ole tykännyt huonoa eikä edes patchikaan ole kulunut juuri ollenkaan.

Asiasta hevoseen. Mitenkäs muuten porukalla kestää basarikalvon lätkät (erityisesti ic:llä) itellä remon falamit kesti kohtalaisesti (lue:aika heikosti) ennen ku kulu läpi asti. Sitte vaihdoin aquarianin sellaset mustat läpyskät ja nehän kesti peräti 5 treenikertaa kun on jo läpi asti. Että jos joku jaksais kertoa millanen lärpäke on kestänyt parhaiten niin vois ajatella?!
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/smjurl.wmv lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä
U-rip
12.01.2005 09:25:00
Asiasta hevoseen. Mitenkäs muuten porukalla kestää basarikalvon lätkät (erityisesti ic:llä) itellä remon falamit kesti kohtalaisesti (lue:aika heikosti) ennen ku kulu läpi asti. Sitte vaihdoin aquarianin sellaset mustat läpyskät ja nehän kesti peräti 5 treenikertaa kun on jo läpi asti. Että jos joku jaksais kertoa millanen lärpäke on kestänyt parhaiten niin vois ajatella?!

Itelläni on käytössä EVANSin tuplabasarilätkä ja on kestänyt jo vuosia vaikka melkoista jauhantaa soitankin.
Ainakin tuon IC:n huopanuijan tuo Evansin karhea lätkä syö olemattomiin mutta lätkä kestää vaikka muovinuijilla nyt taputtelenkin.
Kokeileppa seuraavaa patchiä:
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=5331ea0db9025969148e1635eb5764d5

Käsittääkseni on aika kestävä lätkä.
aina en tiedä, mistä minä pidän mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan
miän vain
12.01.2005 13:12:25

Nuijia:

Iron cobran muovisia olen enimmäkseen käyttänyt. Niissä on enemmän atakkia kuin huopaisissa, ja matalampi ääni kuin puisissa. Eivät kuitenkaan naksu terävästi (eli ikävästi) kuin puu. Ja cobran nuijissa on se käännettävä pää, osuu aina suoraan eikä kulma edellä - parempi soundi ja kalvokin säästyy.

Yamahan lentokäärmeiden mukana tulleet peruspyöreät huopanuijat on kanssa hyvät. Pehmeämpään menoon. Vaikka eipä nekään jalkoihin jää. (hah, vitsi)

Mapexin kolmipäiset: painavat. Toisaalta paino = voimaa. Ja kolme päätä samassa varressa, helppo kääntää vaikka biisien välillä.

Lätkiä:

Karhea syö huovan äkkiä. Ne mustat kevlarlätkät lähinnä, Remon falam ei niinkään. Tai ainakin niin kauan kuin se valkoinen pinnoite kestää - eli aika kauan. Vuosia.

Huopanuijan kanssa siis sileä lätkä - Evanssilla ainakin on.

Se Danmarin lätkä on metallia. Kilisee. Eli sopii ainoastaan napsubasaria hakevalle - ei mikään allround.

--

Hei pitkätukka, jolla on rummut myynnissä: ei kai sulla osu se nuija kulmittain? Mustat lätkät meni niin nopeasti, että epäilyttää. Kyllä niiden pidempään pitäisi kestää. Ainakin mulla kesti.
Like I was a bird midflight
Fast and smooth and out of sight
-------
Monochromatic
KoRn88.
12.01.2005 14:59:02
Mulla itellä on kans puunuijat nuissa Iron Cobrissa ja hyvin ne itse nuijat kestää, mutta kalvot ei niistä oikeen tykkää. Evansin EQ2, jossa oli Evansin lätkä hajos melko äkkiä. En kyllä sitten tiedä johtuiko nujista vai mistä (kenties soittajasta?), mutta nyt on Remon Powerstroke 3 kalvona ja siinä Falam slam. Soundi on ainakin parempi, mutta saa nähdä kestääkö kauan.
Tasmaani
12.01.2005 15:43:59
Itellä on kestäny Remon Falam Slam ikuisuuden huopanuijilla soitettaessa. Ei mitään negatiivistä sanottavaa siiitä.

Kohta pitäis itekkin hankkia IC:hen uudet nuijat, todennäköisesti otan kumiset tai puiset. Mihin hintaan IC:n kumi- ja puunuijia myydään?
ltg
12.01.2005 15:49:35
Outoa, en ole saanut yhtään evansin lätkää vielä hajalle. Käytössä on ollut Sonorin muovi-huopanuija, Yamahan perushuopanuijat ja nykyisin IC:n puiset. Toimivimmat muuten ovat noista IC:t, niissähän saa sitä pään kulmaa säädettyä.
Joulupukki.
WyW
12.01.2005 16:46:12

Vinkkinä vielä IC -ihmisille. Se nuijan "sisälle" jäävä metallinen osa kannattaa karhentaa jollain viilalla tai vastaavalla. Näin kun sen nuijan vääntää siihen kiinni ei sitä tarvitse enään kiristää niin paljon ja pysyy kulma kunnossa. Muutenkin kannattaa se nuijan kulma katsoa tarkasti, sillä jos se osuu "reuna" edellä kalvoon niin kyllä paiskoo nopiaan läpi. Kulmat kannannattaa katsoa siis pystyakselin ja sit vaaka-akselin mukaan. Itellä ei ainakaan oo kalvoja mennyt vaihtoon nuo asiat korjattuani.

Toki joku täplä pitää olla siinä kalvossa.
Seksikäs kuin maksalaatikko.
hollmi-5
12.01.2005 21:42:00
IC-nuijat säädän siten, että kulmansäätö on auki, kun painan nuijan kalvoon kiinni. Sitten kiristys. Takulla lasahtaa kalvoon koko pinnaltaan...
Mika Hollström
Maardi
12.01.2005 21:42:28
Evansin tuplalätkä ollut käytössä jo jonkin aikaa ja on tuo ihan kohtalaisesti kestänyt. Oikea puoli on tosin kulunut jo lähes kokonaan. Seuraavaksi ajattelin ostaa joko Remon tai Aquarianin, tosin nyt alkoi tuo Danmar kiinnostamaan myös. Onko kellään kokemuksia tästä?
Maardi
12.01.2005 21:43:59
IC-nuijat säädän siten, että kulmansäätö on auki, kun painan nuijan kalvoon kiinni. Sitten kiristys. Takulla lasahtaa kalvoon koko pinnaltaan...

Samma här.
Paas
12.01.2005 22:12:31
Sen jälkeen kun hommasin dw:n pedaalit olen soitellut ihan niillä dw:n vakionuijilla(muovi/huopa). Monien mielestä ovat kovin raskaan oloisia ja olivathan ne ensin outoja kun olin tottunut cobran nuijiin . Nykyään kuitenkin kevyemmät nuijjat tuntuvat leluilta kun olen tottunut tuohon dw:hen.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
DimensionZ
12.01.2005 22:38:30

Sen jälkeen kun hommasin dw:n pedaalit olen soitellut ihan niillä dw:n vakionuijilla(muovi/huopa). Monien mielestä ovat kovin raskaan oloisia ja olivathan ne ensin outoja kun olin tottunut cobran nuijiin . Nykyään kuitenkin kevyemmät nuijjat tuntuvat leluilta kun olen tottunut tuohon dw:hen.

Vähän samasta syystä olen tykästynyt Yamahan Flying Dragon nuijiin; eli ovat sopivan raskaat että on aikalailla parempi tuntuma kun soittelee, tuntee oikeen sen osuman osana soittoa. Onhan se vähän raskaampaa tietenkin treenata jotain 7 minsan tuplamättöbiisejä mutta sitten tietää ainakin että ne menee millä vaan nuijilla.
''He jumped right out of a building!!''
KoRn88.
13.01.2005 12:15:14
Iron cobran muovisia olen enimmäkseen käyttänyt. Niissä on enemmän atakkia kuin huopaisissa, ja matalampi ääni kuin puisissa. Eivät kuitenkaan naksu terävästi (eli ikävästi) kuin puu. Ja cobran nuijissa on se käännettävä pää, osuu aina suoraan eikä kulma edellä - parempi soundi ja kalvokin säästyy.

Itteäki alko kiinnostaan nuo muovinuijatki vähän. Mites nuo itse nuijat on sulla kestäny? Kuluuko helposti? Tuntuu, että nuilla puunuijilla nuo kalvot ei tahdo kestää, niin jospa muovisilla kestäisi hieman paremmin.
ToMi88
16.01.2005 14:14:41

mä käytän eliminaattorien muovi/huopanuijia..
Tosi hyvät,mutta evanssin mustan lätkän kanssa tahtoo huopanuijat kuluu aika lailla..
lkx
17.01.2005 12:48:28 (muokattu 17.01.2005 12:49:43)

Mulla on kans tuo IC muovi/kuminuija - Evansin lätkä-yhdistelmä. On nyt puoltoista vuotta ollut samat systeemit ja nyt rupee oleen yläreunasta hiukan puhki se lätkä. Nepä ei onneks maksa juuri mitään, että senkun vaan uutta tilalle... :)

Huopanuijien kanssa kävi samoin kuin muillekin, notta söivät lätkän kanssa toisensa saman tien..
There is no spoon...
VilleKoo
17.01.2005 13:54:38
Itellä on Gibraltarin rock tuplat niillä kaks puoleisilla nuijilla. eli toinen puoli on muovia ja toinen huopaa.. ainoa ongelma että kun käytti niiä muovisia ne hakkas kalvon aika paskan näköseks.... eli huopasia käytän....
miän vain
17.01.2005 14:28:05

Itteäki alko kiinnostaan nuo muovinuijatki vähän. Mites nuo itse nuijat on sulla kestäny? Kuluuko helposti? Tuntuu, että nuilla puunuijilla nuo kalvot ei tahdo kestää, niin jospa muovisilla kestäisi hieman paremmin.

Kuuluu. Ja lätkän kanssa kestää.
Like I was a bird midflight
Fast and smooth and out of sight
-------
Monochromatic
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)