Aihe: line6 podXT Live
1
seventh son
08.01.2005 23:31:50
nyt vielä kerran kyselen ennen ostopäätöstä, tällä kertaa vuorossa podxt live.

eli onko kellään minkään laista kokemusta tästä? oon nyt suunnitellu hankkivani jonku näistä: guitar port, podXT tai podXT live.. podXt:hen hankkisin varmaankin myös shortboardin.. tuo live kiinnostais sillä että se on tollanen poljin mallinen hökötys (mikälie oikea sana tälle?)

tarkotuksena olis käyttää tota lähinnä tietokoneen kajarien kautta, mutta vaihteluksi aina joskus vahvarinkin kautta.. eli miten toimii koneen kautta? yhtä hyvin kuin toi portti? tuo toimii sillee että laitta usb piuhan tosta koneeseen ja gp ohjelmalla sitte värkkäämään, vai? nyt ihan kokemuksia ja perus tietoa tännepäin! kertokaas myös millaset saundit on.. olisin line6 sivulta katellu/kuunnellu noi pätkät mutta en saa niitä toimimaan :/..
onko sulla guitarportti taikka pod XT? jos on niin: MYY SE MULLE! NYT!!!
Invader
08.01.2005 23:59:12
tarkotuksena olis käyttää tota lähinnä tietokoneen kajarien kautta, mutta vaihteluksi aina joskus vahvarinkin kautta.. eli miten toimii koneen kautta? yhtä hyvin kuin toi portti?

Toimii yhtä hyvin, ja plussana se ettei sitä konetta tarvitse soittelemiseen. USB:n kautta tosin ei ääni siirry koneelle, vaan Pod toimii silloin ulkoisena äänikorttina ja ääni tulee silloin Podin kuulokeliitännästä.

tuo toimii sillee että laitta usb piuhan tosta koneeseen ja gp ohjelmalla sitte värkkäämään, vai?

Justiinsa näin pelittää Podikin.

nyt ihan kokemuksia ja perus tietoa tännepäin! kertokaas myös millaset saundit on.. olisin line6 sivulta katellu/kuunnellu noi pätkät mutta en saa niitä toimimaan :/..

Itsellä on nyt joulusta lähtien ollut tuo Pod XT. Soundeista sen verran että nuo tehdaspresetit ovat lähes kaikki toinen toistaan kehnompia. Mutta kun on seuraillut tuota line6:n foorumia tiiviisti ja sieltä poiminut ne parhaat patchit niin voi pojat, kerrassaan loistavat soundithan tästä lähtee. Itse ajan kotiteatterijärjestelmään signaalia ja pirun hyvältä kuulostaa. Kunnon monitoreilla varmasti kuulostaa vieläkin paremmalta. Myös Tech 21:n vahvistimen päätteen kautta toimii ihmeen hyvin.
Kerrankin on gas-rintamalla hiljaista soundien suhteen...

Kannattaa käväistä tuolla L6 foorumeilla ja selata pari sivua ja kuunnella niitä pätkiä mitä porukka sinne on lähetellyt.
http://line6.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=3
Eastbound and down, loaded up n' truckin...
seventh son
09.01.2005 09:29:47
USB:n kautta tosin ei ääni siirry koneelle, vaan Pod toimii silloin ulkoisena äänikorttina ja ääni tulee silloin Podin kuulokeliitännästä.

täh? jos ei ääni siirry ´koneelle niin pitääkö ne kajarit laittaa kuuloke liitäntään?
ja puhuithan nyt tuosta livestä?

olin aatellu kanssa tuota xt: tä mutta tuo käy halvemmaksi ku ostaisin varmaanki sen shortboardin tuohon Xt....
MattiAuer
09.01.2005 11:54:50

olin aatellu kanssa tuota xt: tä mutta tuo käy halvemmaksi ku ostaisin varmaanki sen shortboardin tuohon Xt....

Ja onhan se kätevämpi kun kaikki on samoissa kuorissa - hermo nimittäin menee sen perkeleen rj45-piuhan kanssa pelatessa, jota Line6 loputtomassa viisaudessaan on päättänyt ohjaintensa kaverina käyttää. Sitä ei todellakaan alunperin tarkoitettu mihinkään keikkakäyttöön, eikä varsinkaan poljeksittavien laitteiden kaveriksi.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
Invader
09.01.2005 14:18:08
täh? jos ei ääni siirry ´koneelle niin pitääkö ne kajarit laittaa kuuloke liitäntään?
ja puhuithan nyt tuosta livestä?

Siis tietyssä mielessähän se ääni kyllä siirtyy USB:lla tietokoneelle kun esim nauhoittaa soittoa suoraan sen kautta. Mutta jos haluat monitoroida sitä soittoasi samalla niin joko kuulokkeet/kajarit Podin kuulokeliitäntään tai sitten kuulokeliitännästä piuha tietokoneen line in-liitäntään, jolloin se ääni sitten kuuluu sen audiojärjestelmän kautta joka siihen tietokoneeseen on kytketty. Vähän vaikeasti selitetty kyllä :P

Ja puhuin siis Pod XT:stä, mutta käsittääkseni tuo Live-malli on ominaisuuksiltaan näiltä osin samanlainen kuin tavallinen Podi.
Eastbound and down, loaded up n' truckin...
seventh son
09.01.2005 15:00:56
mutta jos ääni kerran tulee sen podin kautta niin mitenkäs tuo guitarportti ohjelma toimii sen kanssa?
sihvoh
09.01.2005 15:42:58 (muokattu 09.01.2005 15:45:13)
mutta jos ääni kerran tulee sen podin kautta niin mitenkäs tuo guitarportti ohjelma toimii sen kanssa?

Guitarportissa ääni (kitaran signaali) menee digitaalisena tietokoneelle, Guitarport-ohjelmisto muokkaa äänen kaikkien mallinnustensa avulla ja lisää mahdollisen tausta-aineiston mukaan. Sen jälkeen saatu signaali menee taikaisin digitaalisessa muodossa Guitarportille, jossa DA-muunnin tekee siitä analogista signaalia. Tuo signaali vahvistetaan jollakin ja tuloksena on ääntä.

Guitarport ja POD XT ovat käytännössä tietokoneen kannalta äänikortti, joka on liitetty USB-liitännällä kiinni koneeseen.

Ääni tulee joka tapauksessa ulos siitä "ulkoisesta äänikortista" elikkä Guitarportista tai PODista.

EDIT: Jos valuutta riittää niin valkkaa noista tuo Live niin on kaikki herkut samantien käytettävissä.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
seventh son
09.01.2005 19:24:27
ookooo... taidan tämän hankkia...

seuraava onkkelma:

mistä ostaa? käytettynä ei löydy millään, kaupungin omasta kaupasta sais hintaan 645e, thomannilta 525e (+postikulut) ja tuollanen sivu: http://www.guitarbargains.com/product.lasso?pr=34772
tuolla on 406.90e (+postikulut)

näistä voitta selvästi tuo viiminen, mutta ite en tiedä mitään paikasta, joten jos jollain on tuosta tietoa tai parempi ostopaikka niin.....
Exhausted
09.01.2005 19:36:01

Itselläni on POD XT modelpackien kanssa ja olen ollut siihen tyytyväinen. Olen suunnitellut vaihtoa livemalliin sen helpomman kannettavuuden takia, nykyisin kun pitää raahata isoa midilautaa mukana. Toisaalta odottelen vain sitä että Line6 saisi Edit-softansa tukemaan Liveäkin, se on ihan ehdoton saundien tarkkaan ruuvailuun.
sihvoh
09.01.2005 20:22:01
Tuosta Guitarbargains..com -sivustosta oli jo aiemmin juttua:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=15&t=80523&o=0&co=90
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)