serious 11.01.2005 13:57:25 | |
---|
Fuzz olisi ehkä hankinnassa ja Hendrix-soundia olisi tarkoitus saada. Dunlopin ääninäytteissä JH-2S kuulosti aika hyvältä. Onko se sitä vai olisiko halvempi Ibanez parempi? |
Joq 11.01.2005 14:29:27 | |
---|
Kuulemma tuo JH-fuzzi ei aidolta Dallas-Arbiter Fuzz Facelta kuulosta. En ole kyllä kokeillut JH:ta, Fuzz Facen sen sijaan rakensin ja kyllähän siitä Henkat saa. Tuo FZ-7 kuulostaa mielestäni liian modernilta Hendrixin soitantaan. Kannatanee kokeilla Dunlopin Fuzz Face re-issueta |
hemmo 11.01.2005 15:44:46 | |
---|
Kuulemma...en kyllä ole kokeillut.... Niimpä. Mulla on noi molemmat. En tosin osaa sanoa onko Dunloppi erityisen "Henkkamainen", mutta siitä lähtee kyllä mukava old school narina-futsi-saundi, josta joko pitää tai ei. Itse tykkään. Ainoa miinus tulee omituisesta delaystä: kun polkaisee vehkeen päälle, kuluu hetken ennenkuin kuuluu mitään. Ibanez taas on hieman toisen tyyppinen kireämpi futsi, jossa on enemmän sävyjä ja aivan loistava Damage-nappula, jolla saa ämyri-paskana saundin. Tykkään tästäkin, mutta fet-polkusinkytkimesta en. Osta molemmat! "Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT |
serious 11.01.2005 16:04:19 | |
---|
Kuulemma tuo JH-fuzzi ei aidolta Dallas-Arbiter Fuzz Facelta kuulosta. En ole kyllä kokeillut JH:ta, Fuzz Facen sen sijaan rakensin ja kyllähän siitä Henkat saa. Tuo FZ-7 kuulostaa mielestäni liian modernilta Hendrixin soitantaan. Kannatanee kokeilla Dunlopin Fuzz Face re-issueta Siis tarkotin tätä: http://www.jimdunlop.com/products/electronics/hendrix/ se punanen laatikko siellä alhaalla enkä sitä miinan näköistä. |
|
Exhausted 11.01.2005 18:50:20 | |
---|
eiköhän tuo kokeilemalla selviä |
serious 11.01.2005 20:05:43 | |
---|
|
vaikeamuistaa 11.01.2005 20:33:13 | |
---|
Käykö tohon ihan normaali Bossin muuntaja ja Ibanezin jakopiuha? Veikkaan että käy, tosin varma en ole. Itse käytin patteria, koska pedaalin mukana tullut muuntaja oli jenkkien verkkovirralle tehty. Liitäntä muuntajalle pedaalissa kuitenkin on, luulisi että liittimet ovat samanlaisia jenkeissäkin. Joka tietää paremmin, kertokoon. |
Dumb 11.01.2005 22:04:41 | |
---|
Roger Mayerin Classic Fuzz kannattaa myös tarkistaa. Se kun on kai aika lailla "Henkkamainen". |
zepeteus 11.01.2005 22:06:28 | |
---|
Käykö tohon ihan normaali Bossin muuntaja ja Ibanezin jakopiuha? Tämän Mista Fuzzin kanssa kannattaa olla varovainen. Ne DC-liittimet ovat kyllä samanlaiset maassa kuin maassa ja itse virtalähde (muuntaja) on se joka vaihtuu verkkojännitteen mukaan. Eli periaatteessa esim. Bossin muuntaja kävisi kyllä ja siihen sitten efektiin sopiva liitin. Mutta huomasin tuossa Mista Fuzzin speksejä katsellessa, että se käyttää AC128 transistoreita (PNP). Näin ollen siinä SAATTAA olla positiivinen maa, en voi varmistaa ilman tarkempia tietoja. Jos näin on, sitä ei missään tapauksessa saa liittää samaan jakopiuhaan muiden, normaaleiden pedaaleiden kanssa. En jaksa veivata samaa uudestaan, joten seuraavassa asiasta enemmän: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=15&t=61090&o=20#p1543640 |