Solex 11.01.2005 13:39:35 (muokattu 11.01.2005 13:40:48) | |
---|
Meitsin oma huone on varmaan maailman pienin(reilu kymmenen neliötä) ja nyt on alkanut totaalisesti kyllästyttää keskinkertainen äänentoisto. Ostan kesällä täysin uudet vehkeet ja budjettikatoksi asetan 1000e, nyt kaivataan ideoita. Eli suht kompaktit mutta näppärät vehkeet vaativaan kuunteluun, ehdotuksia? Mielellään jotain isältä pojalle kestävää laatua sillä luulen että ainakin seuraavat viisi vuotta tulen bunkkaamaan vain pienissä mestoissa sillä soluyksio kutsuu ja lukion jälkeen tulen elämään todella köyhän opiskelijan elämää näillä vehkeillä kuunnellen. Sen verran vielä sanon, että ei harmita vaikka joskus jäävätkin pieneksi tehojen puolesta, koska faijalta tulee ennakkoperintönä jossain vaiheessa 200 watin putki-Marantz + pari Genelecin rantasaunan kokoista ämyriä. Niitä käytän nytkin kun pitää saada ääntä kantamaan naapuripitäjään saakka =) On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä! |
Bonham 11.01.2005 13:55:45 | |
---|
Tsekkaa vaikka mun kuvauksesta setti numero 2... erittäin toimiva äänentoisto! Varsinkin pienet kajarit oikein hyvät! Jää alle tonnin... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Kimmo72 11.01.2005 14:54:29 | |
---|
Harman kardoni on kyllä hyvä. Joskus omistanut. Nyt vaan olen Pioneerin tallissa. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Kassu 11.01.2005 15:03:30 | |
---|
Tarttisin jotain microkokoista sarjaan kanssa. Halpaa. |
Harman kardoni on kyllä hyvä. Joskus omistanut. Nyt vaan olen Pioneerin tallissa. allekirjoitan Harman/Kardonin hyvyyden. itsellä on AVR505 limited edition. seurana tolle löytyy 2kpl amphion helium2 ämyreitä, en oo vieläkää rikastunu et sais keski ja takakajarit :P mut hyvät kajarit pikkutilaan, se täytyy sanoa. eikä kalliitkaan, 230 eur / kpl..... |
Nolte 11.01.2005 18:35:33 | |
---|
vehkeet vaativaan kuunteluun, ehdotuksia? Kattele tuolla budjetilla ehdottomasti käytettyjä, ainakin vahvistinta ja kaiuttimia. Laita joka tapauksessa suurin osa rahoista kajareihin. Itse käyttäisin 1000e jotenkin näin: 600e/kaiuttimet (käytetyt), 200e/vahvistin (käytetty), 200e/cd-soitin (uusi). Uskoisin, että suurinpiirtein tuolla kaavalla saat laadukasta ääntä aikaan. tunnen yhen kovan bluesbasistinkin... |
Prowleri 11.01.2005 20:03:22 | |
---|
Hyvät kuulokkeet 250e, hyvä kuulokevahvistin 300e, 30 koppaa kaljaa 450e. Hai! "Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri |
JMP71 11.01.2005 21:10:06 | |
---|
Kannattaa kattoa pieniä 2-tie kaiuttimia jalustoineen, ei mitään 3-tie hökötyksiä. Vihjeenä voi kertoa että kannattaa itse miettiä/suunnitella millaset kaiutinjalat tarvii ja sitten hitsauttaa ne jollain pikkufirmalla, ja sitten itse jälkikäsitellä ne itse. Säästin suht'isot rahat kun tein näin. Näin säästyneitä rahoja voi sitten sijoittaa vahvistimeen ja ohjelmalähteeseen. Hanki parempaa luettavaa. |
Nolte 11.01.2005 21:14:57 | |
---|
Kannattaa kattoa pieniä 2-tie kaiuttimia jalustoineen, ei mitään 3-tie hökötyksiä. Hyvin sanottu! tunnen yhen kovan bluesbasistinkin... |