Aihe: Virityspedaali
1
chief
11.01.2005 12:53:42
Moro!

Onko kenelläkään viritintä ns. "tuner out" liitännässä? Mulla on sellanen Bossin viritinpedaali ja se on yleensä ekana linjassa heti basson jälkeen. Ajattelinpa vaan että miksi vahvistimissa on tollainen tuner-out?

Olipa muuten eka kontratunti äsken, ope oli aika jees. Nyt vaan jauhamaan työntöä ja vetoa!
Häh?
HC.Pälä
11.01.2005 12:59:19

Ajattelinpa vaan että miksi vahvistimissa on tollainen tuner-out?
No jospa sinulla on esimerkiksi räkkimallinen tuuneri, niin sitä ei sitten tarvitse aina kytkeä erikseen.. Se vaan on siinä ja pysyy.
Saundi-puristitkaan ei varmaan tykkää kun on liian monta vehjettä siinä basson ja vahvistimen välillä sillä siitähän syntyy niin paljon huonompi saundi eri elektroniikan resonoinnista sekä liitäntähäiriöistä.
Let the bass Kikzz.
chief
11.01.2005 13:29:39
No niin. Ja se soundin huonontuminen kuuluu bändisoitossa sitten tosi hyvin eikö? :)

Musta olis aika outoa jos räkissä olis koko ajan viritin päällä. Siitähän näkis sit suoraan kuinka paljon päin persettä soittaa koko ajan.
Häh?
Karlsson
11.01.2005 13:34:27
No niin. Ja se soundin huonontuminen kuuluu bändisoitossa sitten tosi hyvin eikö? :)

Musta olis aika outoa jos räkissä olis koko ajan viritin päällä. Siitähän näkis sit suoraan kuinka paljon päin persettä soittaa koko ajan.

Kato sitte kontralla ku skulaat nii voit siitä lennossa katella että intonaatio pysyy eikä pääse jatsinatsit läpyttelemään viivottimella sormille!
Jesus built my hot dog!
HC.Pälä
11.01.2005 14:01:00

Puristi kuulee kaiken yliluonnollisella tarkkuudella ;)

Musta olis aika outoa jos räkissä olis koko ajan viritin päällä.
Olen kyllä nähnyt jonkun käyttävän tuota. Se on itse asiassa aika hauskan näköinen kun valot vaan vilkkuu siellä vahvistimen päässä, paistaa vähän hi-tech fiilis siitä läpi.
Let the bass Kikzz.
chief
11.01.2005 14:47:31
Harmi vaan, että mun putkinupeissani ole 1 U-mentävää koloa tuolle laitteelle, muuten hankkisin oitis.

Tuolla torilla olis SWR:n kombo jossa on 1 U- kolo juuri sopivasti. Etköhän...
Häh?
Teijo K.
11.01.2005 14:47:58

Ei ole putkipäätteellä...
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
chief
11.01.2005 14:52:31
Puristi kuulee kaiken yliluonnollisella tarkkuudella ;)

Mä en kuule tulpat päässä mitn. Paitsi että Elacinit on melkein liiankin hyvät tulpat. EARit vaimentaa niitä täysin turhia yläpäitä (>200 Hz) suhteessa niin paljon enemmän että bassot kuuluu paremmin.

Olen kyllä nähnyt jonkun käyttävän tuota. Se on itse asiassa aika hauskan näköinen kun valot vaan vilkkuu siellä vahvistimen päässä, paistaa vähän hi-tech fiilis siitä läpi.

Ei mutta perhana, toihan saattas sopia mulle sittenkin hyvin ku meiän kitaristilla on sellanen Vetta II - valotaulu.
Häh?
absqua
11.01.2005 15:00:17
Minun mielestäni räkkiviritin on aika kyseenalainen hankinta paristakin eri syystä:
-jos viritin on päällä niin valot vilkkuvat todella kornin näköisesti siellä vahvistinläjän seassa kaiken aikaa (ja jos viritin ei ole päällä niin mitä hittoa sillä ylipäänsä tekee...)
-käyttääkseen viritintä on pakko kääntyä ainakin osittain pyllistämään yleisölle

-> ratkaisuvaihtoehdot:
a) stompbox-viritin
b) elämä kokonaan ilman viritintä ihan vaan korvien varassa
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
11.01.2005 15:07:05
b) elämä kokonaan ilman viritintä ihan vaan korvien varassa

Voix näin olla? Ei oo todellista!
Jesus built my hot dog!
Keny
11.01.2005 15:14:50
Mulla sellane korgin buzz-feiten viritin tuner out liitännässä mistä välillä tsekkaan A:n ja loput hoituu niin et soi bändin kanssa.Joskus voi olla vaikeeta saada viritettyy rauhassa ilman mittaria kun on älämölöö ympäriinsä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
hemmo
11.01.2005 15:29:39

En. Näytänkö mä muka joltain hihi-sbasistilta?
"Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT
Keny
11.01.2005 15:34:13

Hmmm...pienellä työllä sais kyllä muokattua.....eiku ei millään.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
balzary
11.01.2005 15:34:34

näytät just sellaselta. hihnaa vielä vähän ylemmäks niin vot!
Surviainen Operaatio: Livessä 20.1 !!!
Teijo K.
11.01.2005 15:35:10

näytät just sellaselta. hihnaa vielä vähän ylemmäks niin vot!

Pual metriä lyhyempi hihna.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Karlsson
11.01.2005 15:36:02
Pual metriä lyhyempi hihna.

Metrin.
Jesus built my hot dog!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)