Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ENGL powerball?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
spellbound
11.01.2005 09:29:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä hinnoissa kyseinen nuppi pyörii Suomessa? Thomanilla 1499e..Aluksi kiikarissa oli fireball mutta jos hiukan säästäisi viel..Omistajien kokemuksia?
 
Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan!
Torniojaws
11.01.2005 09:31:42 (muokattu 11.01.2005 09:34:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oulun Soitin ja Tarvikkeesta sain viime kesänä omani Engl Vintage 2x12" kaapin kanssa yhteishintaan 1770 euroa vaihdossa vanhaan (Peavey Transtube Studio Pro 112), mutta hinnat käsittääkseni nousivat kysynnän vuoksi.
 
Ihan vertailun vuoksi, sama yhdistelmä postikuluineen maksoi 2185 euroa Thomannilla samaan aikaan. Kysele ihmeessä Suomalaisista liikkeistä tarjouksia!
 
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Lilli
11.01.2005 09:53:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oulun Soitin ja Tarvikkeesta sain viime kesänä omani Engl Vintage 2x12" kaapin kanssa yhteishintaan 1770 euroa vaihdossa vanhaan (Peavey Transtube Studio Pro 112), mutta hinnat käsittääkseni nousivat kysynnän vuoksi.
 
Ihan vertailun vuoksi, sama yhdistelmä postikuluineen maksoi 2185 euroa Thomannilla samaan aikaan. Kysele ihmeessä Suomalaisista liikkeistä tarjouksia!

 
Ja kysypä Ben Granfeltilta.
 
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
Ben_D
11.01.2005 10:57:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omani hinta oli 1590€ Tampereen Soitinkeskuksesta (vai mikä lie), mutta mä myin alta lähes uuden Marshallin DSL-100 nupin joten väliä en joutunut hirveesti maksamaan.
 
spellbound
11.01.2005 11:09:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl on hintaa...Ootteko ollu tyytyväisii? Täytyy viel tsekata se uus 6505 peaveylt jos cleanit olis yhtää paranneltu ja minkä hintanen tulee olemaan...Rankkoja saundeja haen siis vahvistimelt...
 
Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan!
Ben_D
11.01.2005 12:04:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl on hintaa...Ootteko ollu tyytyväisii? Täytyy viel tsekata se uus 6505 peaveylt jos cleanit olis yhtää paranneltu ja minkä hintanen tulee olemaan...Rankkoja saundeja haen siis vahvistimelt...
 
Olen ollut tyytyväinen, tosin ehkä liian monipuolinen mulle. Laitteessa kuitenkin 4 kanavaa ja mä käytän ainoastaan yhtä soundia, joka muistuttaa hyvin paljon 1-kanavaista JCM-800:sta. On kyllä asiallinen peli, joka ei häpeile yhtään esim. puolet kalliimmalle Mesan Rectolle. Cleanit ovat toimivat ja säröä saa kaikkea väliltä rock - kissantappometalli.
 
Jos/Kun Peaveylta toi uusi vahvistin tulee niin hinta on varmaankin 1500 euron luokkaa.
 
spellbound
11.01.2005 13:39:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut on valittanu että nää vehkeet on kovia kiertämään, onx ollu ongelmia? Tuleeko footswitch mukana?
 
Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan!
Ben_D
11.01.2005 13:42:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut on valittanu että nää vehkeet on kovia kiertämään, onx ollu ongelmia? Tuleeko footswitch mukana?
 
Ei tule mukana footswitchia eikä kierrä ellei väännä äärettömästi gainia ja treblea. Vielä noisegate perään niin ei kierron kanssa mitään ongelmia.
 
Torniojaws
11.01.2005 15:14:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiertoa tulee vain jos laittaa käsittämättömän määrän säröä, presenceä ja trebleä. Mutta Powerballissa on jo keskiasetuksissa aivan hervottomasti säröä. Gain yli 5 / 10 on lähes käyttökelvoton neljännellä kanavalla, jopa black metalliin.
 
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
januszian
11.01.2005 16:10:22 (muokattu 11.01.2005 16:13:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Powerball = uskomattoman hyvä nuppi suht halvalla. Verrattuna siis kaiken maailman Diezeleihin ja Bognereihin jotka on näitä boutique nuppeja.
 
Mä ainakin diggaan ihan täysillä tosta omastani. vaihoin siihen putket mieluisiksi ja saundi vain parani entisestään.
 
Puhdas on erittäin Fendermäinen joka itelleni on ainoa oikea puhdas. Eli tosta saa SRV:tä ja kaikkee muuta mut parasta siinä puhtaassa on se JÄRJETÖN paine. Puhdas on tossa nupissa parempi ku särö. Mutta se särökin on aikas mieletön. Saa todella monentyylistä väännettyä suoraan nupista. Siinä on monipuoliset ne basso säädöt ja sit särö kanavalle on kaks eri tyyppistä middle nuppia joita vaihdetaan jalkapolkimella.
 
Toi Powerball on muuten ihan älyttömän "läpinäkyvä" eli kitara, mikit, puulaatu ja kaikki muu kuuluu oikeesti läpi vaikka säröä olis enemmän ku kukaan sietää.
 
Yks nasta ominaisuus tossa on ne kanavanvaihto ominaisuudet. Eli siinä on kaks stereo jackia mikä passaa mulle enemmän ku hyvin koska mulla on tommonen TC G-Major efekti jolla voi vaihtaa myös vahvarin kanavia! eli yhellä polkasulla vaihtuu efektit ja vahvarin kanava!
 
olipa sekava selostus. heräsin just.
 
http://koti.welho.com/jpappila/Groovy_funky_moose.mp3
 
Se jälkimmäinen soolo on tolla Powerballilla tehty ja se tummempi ja selkeempi saundi on kokonaan toi Powerball. Ja toi biisi on TÄYSIN IMPROVISOITU JA KERRALLA SISÄÄN et soittotaidoista kannata ainakaan avautua. :)
 
Mulla on tommonen yli iso Mesan 4x12 kaappi.
 
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Skebaristi
11.01.2005 19:05:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks nasta ominaisuus tossa on ne kanavanvaihto ominaisuudet. Eli siinä on kaks stereo jackia mikä passaa mulle enemmän ku hyvin koska mulla on tommonen TC G-Major efekti jolla voi vaihtaa myös vahvarin kanavia! eli yhellä polkasulla vaihtuu efektit ja vahvarin kanava!
 
Eli kaikkia neljää kanavaa voi ohjata?
 
"No niin, no joo" Pastilli?
Glottis
11.01.2005 19:50:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Powerball on kyllä älyttömän loistava vahvistin, ja tosiaankin kun hinta ei ole ihan älytön. Omaani olen ollut erittäin tyytyväinen, sopii mun musiikkiin oikeen hyvin, siis heviin. Säröä on riittämiin ja niinkun jo edellä mainittiin, on cleanit myös loistavat.
 
Tosin sain hankittua äskettäin VHT:n two/fifty/two -päätteen jossa on Englin 530 etunen, ja pitää sanoa, että toi päätteestä lähtevä saundi parani entisestään verrattuna Powerballiin.
 
Ajattelin vaan, että testaa kaikennäkösiä vermeitä ennenkuin ostat, ellet sitte jo ole ihan varma että tuo Powerball on just se oikea...
 
januszian
11.01.2005 21:49:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanavan ohjaus Powerballissa:
 
- kytketään 2 nappinen poljin jossa stereo 6,3 mm plugi kiinni Powerballin high/low gain reikään.
 
sen jälkeen:
 
- oikea namiska kytkee cleanin ja crunchin välillä.
- vasen namiska kytkee low gainin ja high gainin välillä.
 
(low gain maailman historian VALTAVIN aliarviointi! mulla on "low" gain alta puolen välin ja se on niin hevi ettei pumppu kestä) =)
 
Eli kun namiska on "auki" niin kanava on joko clean tai low gain ja kun namiska on "lukittu" niin kanava on crunch tai high gain.
 
sekavaa again...
 
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Niskamies
12.01.2005 07:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli saa tota Powerballia sitten ilmeisesti ohjattua G-majorilla. Ring vaihtaa siis cleanin ja crunchin välillä ja tip low-gainin ja high-gainin välillä.
 
Meitsi on meshissä.
januszian
12.01.2005 23:33:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, G-Majorilla ja siihen kytketyllä Behringer FCB1010 lankulla ohjailen koko saundi maailmaani. Tosta FCB1010:stä saa ne polkimetkin käyttöön eli mulla on volume pedaalina se oikeen puoleinen ja sit toinen on yhessä patchissa whammy pedaali. :)
 
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
BuzBuz
24.01.2005 08:16:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiikos tuo G-major muidenkin Engl vahvistimien kanssa, lähinnä tarvis tietää pystyykö screameriä ohjaileen sillä?
 
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
Terok
24.01.2005 08:39:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistovehje, oli torniojawsilta demon nauhotuksissa lainassa, säröä riitti nuppi suunnilleen nollassa kolmos kanavalla :)
Tosin sitten kirkautta sai sitten etsiä treble ym nupikat täysillä..
 
http://koti.mbnet.fi/kumina/coldway_sample.mp3
Tuossa on pätkä jossa ei ole bassoa häiritsemessä, kitarana B.C Rich neck-thru warlock ja Shure SM57 mikkinä.
Kassu
24.01.2005 08:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkasen ruvennut tällainen kyllä himottamaan, kun oon kuullut noista ihan asiallisiakin clippejä. Pitänee mennä uusintakierrokselle testaamaan :)
 
Tiedä häntä vaikka jo enskesänä moinen istuisi kaapin päällä.
 
januszian
24.01.2005 15:13:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, G-Major toimii nimenomaan kaikkien ENGL vahvareitten kanssa kun ENGLeissä on se oma kanava jako systeeminsä.
 
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
MetalX
02.02.2005 13:36:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään suositella Power Balliin etu- ja pääteaste putkia.
Hakusassa vähän rouheempi saundi.
Olisko etuasteelle jotain heikompitehoisia,
kun kerran tuota gainia tuntuu löytyvä vähä liikaaki?
 
Jötiskää...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «