Aihe: Tinnitus?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1015 16 17 18 19
madu
04.01.2005 12:54:50 (muokattu 04.01.2005 12:55:16)
Ihan pakko kommentoida sen verran, että ei ehkä kannata uskoa ystävä- muusikkoa, koska tuo suodatinjuttu on yksilöllinen asia.

Lääkärikin saattaa suositella 15db vaimennusta vaikka sen vuoksi, että se on se "keskimmäinen vahvuus". Hyvä vaihtoehto voisi olla pirauttaa Elacinin tyypille ( ei nyt tuu nimi mieleen, mutta Elacin-yhteistilaus- säikeestä löytyy..) ja kysyä mikä on useiten otettu vahvuus. T: nimim. 25db-eikä meinaa riittää..

Samaa mieltä. Mulla on 25db vaimennus ja tuntuu joskus että voisi olla enemmän. Elacineilla ääni kuulostaa niin erilaiselta kuin normitulpilla tai kuulokkeilla kun kuulee ne diskantitkin selvästi ja kovemmin ja näin ollen tuntuu ettei tulpat kunnolla edes vaimenna vaikka on 25db vaimennuksella.

Edit: Muistaakseni Elacin tyypin nimi oli Mikko Lankinen
Salakka - Alburnus Alburnus
Wil-J
04.01.2005 13:02:37
Samaa mieltä. Mulla on 25db vaimennus ja tuntuu joskus että voisi olla enemmän. Elacineilla ääni kuulostaa niin erilaiselta kuin normitulpilla tai kuulokkeilla kun kuulee ne diskantitkin selvästi ja kovemmin ja näin ollen tuntuu ettei tulpat kunnolla edes vaimenna vaikka on 25db vaimennuksella.

Edit: Muistaakseni Elacin tyypin nimi oli Mikko Lankinen

Toi se nimi taitaa olla, mutta hän henk. koht, face-to-face, mulle suositteli 15dB tulppia. Sanoi että jos ei jatkuvasti ole stadionkeikoilla on ihan turha hommata 25dB. Mutta toki kannattaa ne hankkia jos siltä tuntuu, en mä sitä tarkoita ettäkö siitä haittaa olisi välttämättä.
inks
04.01.2005 13:24:10

Ton tyypin luona kävin just eilen ottamassa ne valokset, ja se nimenomaan suositteli 15 dB:n vaimennusta... Sanoi, että 25 on liikaa keikoille ja laulaessa. Mutta en tiedä sitten. Mieluummin ottaisin liikaa kuin liian vähän, kun mullakin korvat tinnittää jne. :(

Paras ois jos saisi kummatkin. Joissakin kuusitulpissahan on vaihdettavat filtterit, miksiköhän noihin ei saa?

Toisaalta korvat kai herkistyy myös siitä, jos niitä suojelee liikaa...
eppe
04.01.2005 13:29:55
Ton tyypin luona kävin just eilen ottamassa ne valokset, ja se nimenomaan suositteli 15 dB:n vaimennusta... Sanoi, että 25 on liikaa keikoille ja laulaessa. Mutta en tiedä sitten. Mieluummin ottaisin liikaa kuin liian vähän, kun mullakin korvat tinnittää jne. :(

Paras ois jos saisi kummatkin. Joissakin kuusitulpissahan on vaihdettavat filtterit, miksiköhän noihin ei saa?

Toisaalta korvat kai herkistyy myös siitä, jos niitä suojelee liikaa...

Mulla on elacinin er:ät (valetut) 15 ja 25db suodattimilla. Sen suodattimen saa vaivattomasti pois. Kyllä ne voi kummatki ottaa.
65e makso mulle ne ylimääräset suodattimet.
inks
04.01.2005 14:39:03

Mulla on elacinin er:ät (valetut) 15 ja 25db suodattimilla. Sen suodattimen saa vaivattomasti pois. Kyllä ne voi kummatki ottaa.
65e makso mulle ne ylimääräset suodattimet.

Ok. Toi vois olla jees. Tai ehkä otan eka 25 dB ja harkitsen sitte, tarviinko myös 15. Ehkä se 25 ei oo mulle liikaa, kun kuusien kanssa on joskus tuntunu ettei vaimenna tarpeeks...
doolittle
04.01.2005 15:44:54
Mun patentti on vuorata joulukuusien ympärys Otoplug-merkkisellä "korvakitillä". Tehokasta.
"Free form of jazz is a license to shit in the street." -Lemmy Kilminster-
allmighty
04.01.2005 16:16:20
Oonko outo kun mulla tinnittää aina joskus kun en kuuntele musiikkia isolla?
inks
04.01.2005 19:05:26

Mun patentti on vuorata joulukuusien ympärys Otoplug-merkkisellä "korvakitillä". Tehokasta.

:D Mulla toi ei toimis ku joulukuuset on jo sellasinaan liian isot ja sattuu korviin. Toi kitti on kyllä pelkästään ok, paitsi et mulla ainaki joku tietty taajuus leikkaa tosi pahasti läpi ja aiheuttaa inhottavan vihlasevan äänen.
inks
04.01.2005 19:12:44

Eiköhän kaikilla soi korvat silloin tällöin lyhyitä aikoja. Jos melun jälkeen huomaa, että korvat soi, niin kannattaa kyllä ottaa se tosissaan. Jossain vaiheessa tinnitus voi jäädä pysyväksi.
doolittle
04.01.2005 21:11:10
:D Mulla toi ei toimis ku joulukuuset on jo sellasinaan liian isot ja sattuu korviin. Toi kitti on kyllä pelkästään ok, paitsi et mulla ainaki joku tietty taajuus leikkaa tosi pahasti läpi ja aiheuttaa inhottavan vihlasevan äänen.

Mutta pitää ottaa vaan riittävän iso pala. Kerran kun yritin kaivaa kittiä ulos jamittelun jälkeen, se jäi jumiin korvakäytävään ja painui syvälle. Sitten vain terveyskeskukseen ja lääkäri sorkkii sondeilla mun korvaa noin 45 minuuttia. Sitten kaikista ohuimmalla sondilla, ehkä kuudes yritys, se lähtee vähän liikkumaan ja tulee ulos ihan tummanpunaisena. Oli muuten inhottava kokemus. Vähän herkkänä koville äänille oli korva tuon jälkeen.

Sanoi muuten, että jos nyt ei lähde liikkeelle se kitinpala, niin saattaa olla pieni leikkaus edessä. Kyllä rukoilin hartaasti, että se pala lähtisi korvassa liikkeelle :)
"Free form of jazz is a license to shit in the street." -Lemmy Kilminster-
Ossi
05.01.2005 00:09:39

Tuohan on tinnituksen riivaamalle tyypillinen ilmiö: joku muu aistimus vie huomion ja peittoaa vituralleen joutuneen kuuloelimen vinkunan. Ei huolta. Vitsaus terhistyy takuuvarmasti viimeistään siinä vaiheessa kun huusholli on hiljainen ja pitäisi saada unen päästä kiinni.
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
gösplstorm
10.01.2005 14:29:53
15 on hyvä. Jos on 25dB jää kuulemma helposti käyttämättä kokonaan kun ei kuule.
Mä kyl itseasias käytän tota 25dB filtteriä, ainaki mun kuuset toimii sillon iha jees kun jos soittaa vähä hiljempaa niin ei änge niitä ihan niin syvälle ku´menee, ja kovemmassa musatilanteessa änkeekin sitte oikee kunnolla. Mulla tuli nuo molemmat filtterit tulppien mukana. Toisaalta ne on kyl semmoset halpatulpat(25e musiikkifazerilta)..
Metsä palaa omilla puillaan.
Malakias
11.01.2005 01:09:15

Itsellä on tinnittänyt jo niin kauan ,ettei sitä enää juurikaan huomaa. Mutta muistan tällaisen termin kuin "white noise",eli esim.se kohina kun tulee telkkarista kun ohjelmat on loppuneet. Siis kun muurahaiset pelaa futista,ei ostoskanava. Tämä liittynee tinntyksen peittämiseen,joko isolla musiikilla tai pienellä kohinalla. Jälkimmäinen ainakin perheelliselle parempi vaihtoeho!
It's Never too Loud
Bobana
11.01.2005 06:45:35
Soon muuten jännä juttu miten immeiset kokee nämä joulukuusitulpat.

Toiset sanoo että on hyvät ja toiset taas että sattuu niin perkeleesti.
Ittellä kans sattui niin pirusti ensimmäiset pariviikkoa( n. 8 soittokertaa á 4h) mutta sen jälkeen ne on asettunu ja korva tottunu eikä kivistä pätkääkään enää. Ja mulla ON aika ahtaat korvakäytävät.

Tuntuu että tää olis vähän sama asia kun vetäsis uudet luistimet kinttuihin niin johan jukolauta saa naama vääränä mennä pitkin kenttää.
Kehottasin kyllä vielä tsemppaamaan ja kokeilemaan uudestaan niitä joulukuusia. Täytyy antaa korvalle aikaa tottua. Jos ei säryt hellitä parin viikon käytön jälkeen niin sitten ne eivät sovi.
...And Justice For All
20.01.2005 19:22:43
Vittu mulla on kuulo aivan päin persettä. Pienestä asti oon ollu toimenpiteissä ja muussa. Eikä kuulolaite auta... :|
Jä lähinnä vittuunnun kun kuulo menee vaan huonommaks kun kuuntelen nappikuulokkeilla musaa täysillä, soitan rumpuja ilman suojaa ja kitaravahvarista vola täydessä... Pitäs vissiin alkaa tekeen asialle jotain :|
...And Justice For All
Artu Pupunuss
21.01.2005 11:09:43
Pitäs vissiin alkaa tekeen asialle jotain :|

No totta helvetissä, heitä nyt ihmeessä menemään ne kuulokkeet ja käytä vaikka kuppisuojaimia, tulppia tai laita vaikka jonkun toisen sormet korviisi rumpuja paasatessa.
What doesn't kill you, makes you wanna die!
Keppis
21.01.2005 16:30:00
Vittu mulla on kuulo aivan päin persettä. Pienestä asti oon ollu toimenpiteissä ja muussa. Eikä kuulolaite auta... :|
Jä lähinnä vittuunnun kun kuulo menee vaan huonommaks kun kuuntelen nappikuulokkeilla musaa täysillä, soitan rumpuja ilman suojaa ja kitaravahvarista vola täydessä... Pitäs vissiin alkaa tekeen asialle jotain :|

miksiköhän se kuulo menee huonommaksi?
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
...And Justice For All
21.01.2005 17:10:57
miksiköhän se kuulo menee huonommaksi?

hehe... niinpä.... mutta leguri on sanonu että mulla on syntyjään (?) huono kuulo ja asialle ei voi tehdä mitään.... sitte vielä se että se ajan myötä huononee.. Onneks löysin kunnon molokuulosuojaimet. Käytän niitä rumpujen soitossa. Tarvii varmaan ostaa kunnon kuulokkeet eikä mitään nappeja... :)
...And Justice For All
eppe
21.01.2005 17:36:08
hehe... niinpä.... mutta leguri on sanonu että mulla on syntyjään (?) huono kuulo ja asialle ei voi tehdä mitään.... sitte vielä se että se ajan myötä huononee.. Onneks löysin kunnon molokuulosuojaimet. Käytän niitä rumpujen soitossa. Tarvii varmaan ostaa kunnon kuulokkeet eikä mitään nappeja... :)

osta totta helvetissä! Esim. earin korvatulpat on aivan hyvät (joulukuusi-malli) ja maksa jotain 20-25e. (vastaavia voi kyllä olla halvemmalaki eri merkeillä)
Muuten oot kohta kuuro.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)