Aihe: Mitä Mieltä Meinlin pelleistä?
1 2
nevertoreturn
10.01.2005 23:36:15
Mitäs mieltä ootte Amun, Classic ja Byzance sarjan pelleistä?
Kiinnostais saada muittenkin ihmisten näkökulmia asiasta, kun en ole itse päässy oikeen testaan..
Magetsu
10.01.2005 23:55:45
Späng ' Läng
anzelmosm
11.01.2005 20:36:42

Mitäs mieltä ootte Amun, Classic ja Byzance sarjan pelleistä?
Kiinnostais saada muittenkin ihmisten näkökulmia asiasta, kun en ole itse päässy oikeen testaan..

joo hyviä pellejä on
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/smjurl.wmv lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä
Legatus
19.01.2005 19:31:23
Kannattaa hommata meinlin rakerit on nimittäin hyvät.
Itellä on 5 classic sarjan peltiä mutta taian vaihtaa kaikki rakereihin
Ruoste
19.01.2005 19:51:49 (muokattu 19.01.2005 19:52:19)
itelläni on amunia ja byzancea crashin, splashin ja chinan muodossa... helvetin hyviä peltejä on...
If You Don't Live For Something You'll Die For Nothing
sepeli
19.01.2005 20:26:27
Tästä aiheesta on erittäin paljon keskustelua. Kannattaa kokeilla hakua ennenkuin aloittaa uuden aiheen.

Joo, suosittelen hakua. Voin auttaa:
http://muusikoiden.net/keskustelu/s … 30&dest=subject&x=0&y=0

Sanonpa myös että Byzancet ovat loistavia.
I sure could use a vacation from this bullshit three ring circus sideshow of freaks | IMIK #22
HeavyMachinery
19.01.2005 21:09:14

Sanonpa myös että Byzancet ovat loistavia.

Sanonpa myös saman.
Minä tiedän - siis pelkään !
Speedy
19.01.2005 21:39:03

Sanonpa myös saman.

Yhdyn edellisiin puhujiin.. Byzancet on todella loistavia saundiltaan ja myös hinta/laatu suhteeltaan. Thin versiot varsinkin crasheissa on mun makuun..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro (Aalto - Prosessi ep ilmestynyt, saa tilata hintaan 2,50€ plus postikulut)
Triskal
20.01.2005 00:23:32 (muokattu 20.01.2005 00:29:40)

Minä hommasin pari kuuta sitten tämmöisen satsin:

Raker 14" Soundwave hi-hat: Matalahko saundi, pehmoisempi kuin vanhat Zildjianini, jotka jäivät toiselle puolen suomea kun piti muuttaa. Aika raskaat kuitenkin, vaikkeivat nyt mitkään mahdottomat mölytoosat. Tykkään itse ainakin.

Raker 20" medium ride: Nimestään huolimatta raskaampi kuin vanha paisteen power rideni. Kellon erottuvuudessa olisi toivomisen varaa, mutta muuten toimiva peli, joskaan ei ihan all-around.

Amun 16" & 18" thin crashit: My babies. :) Aukeavat helposti ilman halonhakkuuta. Rollit kuulostavat todella hyviltä näillä. Mukavan kirkkaat värkit. 18" on lempparini, se kun toimii paremmin yksinään.

Amun 10" Splash: Toimii ja sillä sipuli. Hyvä spläsh.

Classic 10" splash: Ei toimi yhtä hyvin. Sanoo melkein pläng sen sijaan että sanoisi spläsh. Kovasti turhia overtoneja.

Classic 18" & 12" chinat: 18" on oikea tykki. Paljon thrashia, kova ääni, sustainia keskimääräistä enemmän, eikä paljoa overtoneja. Super, sagt der deutschemannen! 12" ei toimi aivan yhtä hyvin. Sitä pen ole tosin kunnolla päässyt vielä testimään, mutta siinä tuon classic-splashin tavoin kovasti overtoneja, ja liian vähän rähinää. Mutta eiköhän siitäkin soveltamalla kiva efekti saada,
Toro
20.01.2005 06:58:53
Joku saatto tän mainitakkii jo...mut mut...miulle ne ne kerto yhessä liikkeessä ,et paisteen ja meinlin pellit tulee kuulemma samasta sorvista=/ tosin en tiedä ,et onks noi mainitut sarjat käsin tehtyi vai ei...
Alpha
20.01.2005 08:32:01 (muokattu 20.01.2005 08:32:26)
...miulle ne ne kerto yhessä liikkeessä ,et paisteen ja meinlin pellit tulee kuulemma samasta sorvista=/ tosin en tiedä ,et onks noi mainitut sarjat käsin tehtyi vai ei...

Tjaah...tehdäänhän Paisteen 302-802 symbaalit Saksassa. Alphoista etiäppäin sitten Sveitsissä...

Meinlit taas tehdään miltei kokonaan Saksassa, lukuun ottamatta Byzanceja, jotka valmistetaan Turkissa...
Paas
20.01.2005 10:46:34
Meinlit taas tehdään miltei kokonaan Saksassa, lukuun ottamatta Byzanceja, jotka valmistetaan Turkissa...

Joo, ja ei kai byzanceakaan tehdä ihan 100% valmiiksi Turkissa. Käsittääkseni viimeistely tehdään Saksassa.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Triskal
20.01.2005 12:20:44

Joku saatto tän mainitakkii jo...mut mut...miulle ne ne kerto yhessä liikkeessä ,et paisteen ja meinlin pellit tulee kuulemma samasta sorvista=/ tosin en tiedä ,et onks noi mainitut sarjat käsin tehtyi vai ei...

Väite, joka perustuu yksinomaan siihen että molempia tehdään saksassa. Soitinpa yhdellä 2002:lla joskus joka oli tehty Saksassa. Lisäksi olen omistanut kaksi Alphaa, joista toinen oli tehty Saksassa ja toinen Sveitsissä. Tuo musamyyjien väite on yksi säälittävimpiä myyntikikkoja joita olen nähnyt. Paska ei suklaaksi muutu, säädettiin sitä sitten samassa sorvissa Paisteen Signaturejen kanssa tai Timbuktussa savimajassa. "Tää Suzukin kitara on tehty samalla tehtaalla ku toi Fenderi." Joopa joo.
Alpha
20.01.2005 12:53:19
Joo, ja ei kai byzanceakaan tehdä ihan 100% valmiiksi Turkissa. Käsittääkseni viimeistely tehdään Saksassa.

Sama asia kuin että Wolkkarit tehdään Saksassa, mutta kiillotus ynnä muu huolittelu Suomessa...¨

Saksalaisia symbaaleja ne on...
Alpha
20.01.2005 12:56:10
...kaksi Alphaa, joista toinen oli tehty Saksassa ja toinen Sveitsissä..

Itselläni on Alphan Crashit 14" ja 16"..."Made in Germany"...
crEaTuRE
20.01.2005 15:42:13
Onhan noista joo ollut puhetta, mutta sanotaan nyt, että niitä meinlin muita sarjoja en kyllä juurikaan suosittele, mikäli haluat OIKEASTI hyvän symbaalin, byzance on kuitenkin selvästi parempi kuin ne muut sarjat. Mutta ei se byzance kuitenkaan missään nimessä minun mielestä yllä suurten valmistajien huippu peltien tasolle.
Ladan, tai edes sen volkkarin hinnalla ei saa mersua. :D
lethus1
20.01.2005 16:36:17
byzance on kuitenkin selvästi parempi kuin ne muut sarjat. Mutta ei se byzance kuitenkaan missään nimessä minun mielestä yllä suurten valmistajien huippu peltien tasolle.
Ladan, tai edes sen volkkarin hinnalla ei saa mersua. :D

Miksei yllä ? Jotkut Amunitkin kuulostaa ja tuntuu ihan paisteilta ja Byzancet ovat vielä asia erikseen. Se, että Ladan hinnalla ei saa mersua, on aika kaksipiippuinen juttu näissä pelleissä. Zildjianilla, Sabianilla ja Paisteella (mm.) on vähän eriluokan markkinointikoneistot sun muut takana. Ikää ja nimeäkin on kertynyt vaikka miten paljon. Tohon kun heitetään suhteellisen pienen valmistajan, Meinlin vaikkapa Byzancet rinnalle, niin ei ne välttämättä hirveästi joudu häpeilemään muiden "huippupeltien" rinnalla. Meinl pelaa hinnalla senkin takia, ettei pystyisi mitenkään kilpailemaan suurimpien valmistajien kanssa muilla osa-alueilla.

Tämä ei ole Meinlin puolustuspuhe eikä itselläni ole paljonkaan muista kuin Byzanceista kokemuksia. Omat pellit suurimmaksi osaksi Zildjiania ja Wuhania.

Vastaavanlaisia esimerkkejä voisi etsiä vaikkapa vaatteiden tms. maailmasta. Ei paras esimerkki mutta olkoot. Merkki maksaa. Pakkaussuunnittelu maksaa. Markkinointi ja mainostus, henkilökunta ja moni muu asia maksaa. Meinl, stagg tai muut pienemmät valmistajat ei ole brändeinä (yöh) lähellekään samanlaisessa asemassa kolmen suuren kanssa.
crEaTuRE
20.01.2005 20:27:58
Ehkä näin, mutta kyllä minun korvissani ainakin omistamani 14" byzance thin crash saa kyllä vähän häpeillä myöskin omistamani A-Custom 16" fast crashin rinnalla, vaikka ovatkin kovin eri tyyppisiä peltejä soinniltaan.
HeavyMachinery
21.01.2005 11:15:40

Ehkä näin, mutta kyllä minun korvissani ainakin omistamani 14" byzance thin crash saa kyllä vähän häpeillä myöskin omistamani A-Custom 16" fast crashin rinnalla, vaikka ovatkin kovin eri tyyppisiä peltejä soinniltaan.

Tässäpä törmätään taas maku kysymyksiin. Itte oon mieltynyt byzance hieman tummaan sointiin kovasti. Byzancea löytyy 13med haikat,14 dark dry haikat ja 16 china. Kyllä se minun korvaan ainakin kuulostaa hyvaltä.
Minä tiedän - siis pelkään !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)