Aihe: Onko vintage tallan vaihtaminen floikkaan suuri projekti?
1 2
Jormaz
10.01.2005 08:52:43
Tällä foorumilla yleisesti ottaen kun puhutaan lisenssifloikista niin ei tarkoiteta Iban edgeä ja lo-pro edgeä jotka on oikeasti kelpo tavaraa. Näin niinku käytännössä vaikka lisenssipelejä ovatkin.
Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth
Sintti
10.01.2005 09:28:03
Aivan. Mulla on vuonna -97 valmistettu Ibanez jpm, ja lo-pro edge pitää vireen ihan loistavasti edelleen, ja varmasti vielä pitkään.

E: Ja kyllä nuo Jaskan lisenssifloikat ainakin on ihan tuubaa, kaverilla kesti 1v ja sitten ei enää vire pysynyt.

Kyllä varmasti toimii vielä pitkään. Itellä on -87 vuonna tehty washburni, jossa washburnin lisenssifloikka, ja hyvin pitää vireen vieläkin vaikka alkaa olla soittotunnit jo melko tähtitieteelliset. :D Pientä säätöä vain tarvisi tällä hetkellä.
Ja ne säädöthän vaikuttaa floikan vireen pitämiseen todella paljon. Eli floikan tulee olla täydellisesti rungon suuntaisesti --> kielien ja jousien veto yhtä suuri --> vire pysyy kampeakin käyteltäessä. Jos jommat kummat - kielet tai jouset - vetävät enemmän, vire ei enää palaa siihen samaan pisteeseen, jossa oli ennen. Tai näin olen itse ainakin huomannut homman olevan... :)
Don't be stoopid now!
WildChild89
10.01.2005 21:24:49
Mitä (v*tun) väliä sillä on mitä lavassa lukee, jos kitara on hyvä?

No on tullut vain testailua kitaria aika lailla ja olen huomannut Jaskat ja espit hyviksi kitariksi. Ja eihän sillä nyt tietenkään oo väliä mitä siinä lavasa lukee tosiaankaan mut kuiteski edellä mainitut ovat yksinkertaisesti hyviä (Ei tietenkään kaikki mallit :)

E: Ja kyllä nuo Jaskan lisenssifloikat ainakin on ihan tuubaa, kaverilla kesti 1v ja sitten ei enää vire pysynyt.

Just ton takia floikan pitääki olla aito....
I was the one who survived lake Bodom.
Jackson Dinky
11.01.2005 07:43:02 (muokattu 11.01.2005 07:46:42)
Voisko joku kertoo vielä et mikä ois sellanen kitara josa olis ihan aito floikka ja 24 nauhaa. Mieluiten ESP tai Jackson kitara... Budjetti ei sais mennä yli 1100e.

Tolla hinnalla saat paljon laadukkaamman ibanezin, kuin jacksonin. Noissa lähemmäs tonnin ibanezeissa on hyvä lisenssi floikka ja 24 nauhaa sekä pulttikaula on modattu paremmin tilutukseen(oletan että teet tätä) kuin ne jaskan laatikkopultit.
Jau jau!
WildChild89
11.01.2005 18:23:11
Tolla hinnalla saat paljon laadukkaamman ibanezin, kuin jacksonin. Noissa lähemmäs tonnin ibanezeissa on hyvä lisenssi floikka ja 24 nauhaa sekä pulttikaula on modattu paremmin tilutukseen(oletan että teet tätä) kuin ne jaskan laatikkopultit.

Oletit oikein :) Onko toi Ibanezin RG 220B kovinki laadukas?
I was the one who survived lake Bodom.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)