Aihe: Dave Mustaine sanoittajana
1 2 3
lucifer666
07.11.2003 12:06:16
Siis Mustaine on suorastaan loistava sanoittaja.Näppäriä poliittisesti valveutuneita rivejäkin kovasti löytyy,muistelisin lukeneeni jostain että oli laittanut jossain muusikot-poliitikot ts.tapahtumassa jauhot suuhun sedille,sen vertas tiukkaa argumentointia oli tullut.
Hornanturska
08.11.2003 13:33:32
En minä muista mitään tuommosta kuulleeni, ja joskus tuli se Metallica-mytologia aika intohimoisesti opiskeltua. Lähinnä kai ne kenkäisi Mustainen pellolle ja Jameksen piti se tehdä ku muut ei kehdannu tai uskaltanu. Tuskin James sai Davelta pahasti palloon, se on iso kaveri ja kova tappelemaan.

Ei tosin niin iso ku minä, mutta melekein yhtä kova.

Ok. Muistelin sitä vaan jonkun Mustaine dokumentin perusteella? Ehkä? Jotenkin on vaan tollanen juttu jäänyt mieleen.
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
D-Kay
09.11.2003 01:42:01

Ok. Muistelin sitä vaan jonkun Mustaine dokumentin perusteella? Ehkä? Jotenkin on vaan tollanen juttu jäänyt mieleen.

Eikös siinä käyny niin, että Mustaine ole tapansa mukaan perseet olalla ja pojat heitti sen bussiin ja lähetti kotiin kesken kiertueen? Voi olla ihan legendaa...
MYYDÄÄN: Jackson hevikeppi, Halvalla!
HaloOfFlies
14.11.2003 23:24:15

"Don't remember where I was
I realized life was a game
The more seriously I took things
The harder the rules became
I had no idea, what it cost
My life would pass before my eyes
I found out that little
I accomplished all my plans tonight"

A Tout Le Monde
With the lights out it's less dangerous, here we are now, entertain us
Shields
16.11.2003 16:17:50
I accomplished all my plans tonight"

Eiks se menny että: "all my plans denied" ...en oo ihan varma... Mustaine on rässikuningas!!!!!!
"Ain't it funny how it is, you never miss it til it's gone away"
noir
16.11.2003 18:58:27
Eiks se menny että: "all my plans denied" ...en oo ihan varma... Mustaine on rässikuningas!!!!!!

"I found out how little I accomplished
All my plans denied"

Näin väittäisin.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
HaloOfFlies
16.11.2003 19:41:02

"I found out how little I accomplished
All my plans denied"

Näin väittäisin.

No sitten oon kuullut noita sanoituksia väärin.
With the lights out it's less dangerous, here we are now, entertain us
Aces High
30.12.2004 12:36:24
onko se sittenkin vaan peace sells. Mun mielestä se on kyllä toi Peace sells...but who`s buying? Itse levyä en omista mutta muistelisin että se on toi
Hit The Lights
SDMF
30.12.2004 16:27:03
Levyn RUST IN PEACE sanoitukset on hienot , ja A tout le mondessa on mahtavat sanat !
R.I.P Dimebag darrell
Dropped C
01.01.2005 05:35:27
Eiköhän tämä "Symphonyn..." alun viimeinen rivi mene kuitenkin:

"Watch peoples heads a'roll"

Eli "katso kun päitä alkaa putoilemaan" alku sanoitus huomioon ottaen. Ihan hyvä sanoitus kuitenkin. En kuitenkaan miten ota kantaa Daven muihin sanoituksiin. Kamala, täysin laulukelvoton ääni sillä on......
Von Härskiburg
05.01.2005 14:03:56

Kyllähän Davelta oikein hyviä tekstejä löytyy, tosin sitävastoin joitakin varsin kömpelöitäkin sanoituksia. Mutta sijoittuu reippaasti sinne keskitason yläpuolelle muiden hevisanoittajien joukossa. Osittain kyllä siitä syystä, että hevilyriikan taso noin yleisesti on vähän mitä on.

Joku mainitsikin Daven laulun. Ihme rääkynältähän se aluksi kuulosti, mutta nyt muutaman vuoden Megakulemaa kuunnelleena en voi ajatella Mgadethin laulajaksi ketään muuta kuin Daven.
Jokainen on käynyt siellä missä pää ja seinä kohtaa.
Jormaz
06.01.2005 03:53:02
Mustaine on ainoa jonka sanoitukset oikeasti kiinnostaa mua. On sen elämä ollut sen verran rankkaakin että ehkä jotain kerrottavaa löytyy. Muhun uppoaa tommoset apokalyptiset visiot biisin aiheena, esim. Set the World Afire jne. Tossa biisissä muuten ydinsotaa ennustettiin vuodelle 1999, eipä natsannu. Onhan bändin nimikin otettu Ronald Reaganin puheesta missä Reaganin mukaan ydinsota tulisi johtamaan "megadeathiin"..
Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth
Jormaz
06.01.2005 06:24:58
Mä luulin joskus että Symphony of Destructionissa lauletaan "You try to take it's balls, before the head explodes..."
...And Justice For All
07.01.2005 19:55:48
Sitäpaitte Hetfieldin isä voittas Mustainen isän tappelussa

Hetfieldin isä on kuollut. :D
Metallica: ...And Justice For All
Ozzman
08.01.2005 01:50:14 (muokattu 08.01.2005 01:54:15)
Hetfieldin isä on kuollut. :D

EDIT: väärinkäsitys...
Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä. Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87
Minushuman
09.01.2005 01:02:06
Eiks sälleillä oo alkuperäisiä äänitteitä, kun ainakin mulla niissä tuppaa olemaan sanat mukana. Ei tarvi arvailla. Ainakin Peace Sellssistä eteenpäin. "F is for fighting, R is for red..."
SDMF
Jormaz
09.01.2005 09:33:51
Eiks sälleillä oo alkuperäisiä äänitteitä, kun ainakin mulla niissä tuppaa olemaan sanat mukana.

Ensikosketus Countdowniin oli kirjaston omaisuutta eikä tullu katteltua sanoja, kaikki aika meni Friedmanin kitarasoolojen edestakaiseen vemputukseen. Myöhemmin ostin levynkin. Eikä niitä sanoja tule nytkään luettua..
Kiviniemi
11.01.2005 00:11:01
Niin ja onhan tuo sälli kirjottanut ihan saakutan hyviä tekstejä. Tosin sillon tällön herra alentuu kylläkin ihmeen uikuttamiseen (esim. 1000 times goodbye...) mutta pääosin Mustainen tekstillinen tuotanto on aika purevaa kritiikkiä ja hyviä/nasevia yksityiskohtia täynnä. Uusin levy The system has failed omaa myös joitakin herran parhaita paloja, ehkä jopa useita.

"Sickness runs in your family
well, what runs in mine is Death"
Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella
Jormaz
11.01.2005 04:17:30
termi Megadeth tarkoittaa tuhatta kuollutta

Eiköhän kuitenkin miljoonaa..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)