Aihe: Kuka on ostanut HB-basson?(rehellisesti!)
1 2 3 4 5 6
pardy
29.12.2004 23:09:24

Nojoo, kyllähän mäkin niitä venytän ihan kunnolla mutta en halua kenenkään tulevan mua syyttelemään jos menee uusi hieno kieli poikki mun puheiden perusteella. Käyttäköön kukin voimaa niin paljon kuin uskaltaa.

Kyllä mä uskallan ainaki ihan huoletta kiskoo sitä kieltä vaikka siitä 12. nauhan kohdalta kymmenisenkin senttiä. Tähän mennessä ei ole katkennut yksikään kieli. Sitä bassoa voi vaikka roikottaa yhden kielen varassa eikä se sano vielä mitään. Kerran kokeilin miten paljon se kieli oikeen elääkään ihan uutena. Heitin uuden setin ja lähin vaa suoraa soittamaan siitä. N. 10 minuutin soittelun jälkeen tarkistin vireen: oli abaut 1½-2 sävelaskelta liian alhaalla jokainen kieli. Joten en ihmettele jos kielet elää aluks jos niitä ei tajua venytellä kunnolla.
jhy
30.12.2004 19:56:06
on kokemusta kolmesta eri vehkeestä, nelonen on oikeasti tosi hyvä. varsinkin hintaa ajatellen. ei tietenkään tehdas asetuksilla, kuten ei kalliimmatkaan vehkeet. jos et itse ole kokenut basson säätäjä, vie jollekkin joka osaa. mutta älä koske siihen viitoseen, kaula ei kestä ton hintasissa vitosissa.
pardy
31.12.2004 14:31:15

on kokemusta kolmesta eri vehkeestä, nelonen on oikeasti tosi hyvä. varsinkin hintaa ajatellen. ei tietenkään tehdas asetuksilla, kuten ei kalliimmatkaan vehkeet. jos et itse ole kokenut basson säätäjä, vie jollekkin joka osaa. mutta älä koske siihen viitoseen, kaula ei kestä ton hintasissa vitosissa.

...josta löytyy taasen poikkeus: Ylläri Muunsa kera.
kalzu
09.01.2005 20:10:59
Olen ostanut HB:n kuusikielisen (halvemman niistä), ja rehellisesti täytyy tunnustaa, että olen positiivisesti yllättynyt. Ennakkoluulot olivat kovat senkin jälkeen, kun kyseistä bassoa kokeilin kaveriltani. Kuitenkin tähän saakka pelittänyt mainiosti. Oston tarkoitus oli kuitenkin saada vaan tuntumaa 6-kieliseen bassoon, kun sellaista en ollut juurikaan soitellut. Ostan tietenkin "kunnon" 6-kielisen sitten, kun on tarpeeksi kokemusta ensin tuosta. (Ja rahaa). Väittäisin kuitenkin, että hinta- laatusuhteeltaan Thomannin parhaita bassoja ja sopii hyvin aloittelevalle kuuden kielen paukuttajalle.
Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.)
Wil-J
09.01.2005 20:58:23
Mä ostin ton 4-kielisen nauhattoman käytettynä 75€ ja oon ihan positiivisesti yllättynyt. Nyt kun jaksaisin säätää vaan kaulan kuntoon niin ihan kelpopeli. Talla ainoastaan huono, mutta sekin käyttökelpoinen.

Totisesti hintansa väärti peli!
Incarnation
10.01.2005 15:21:23
Mä ostin ton 4-kielisen nauhattoman käytettynä 75€ ja oon ihan positiivisesti yllättynyt. Nyt kun jaksaisin säätää vaan kaulan kuntoon niin ihan kelpopeli. Talla ainoastaan huono, mutta sekin käyttökelpoinen.

Totisesti hintansa väärti peli!

Entäs 3kk ja 10 keikan päästä? ;)
Rest in peace Dime
Wil-J
10.01.2005 15:46:06
Entäs 3kk ja 10 keikan päästä? ;)

Ei sillä tarkoitus keikkailla ole, vaan harjoitella soittamaan nauhattomalla, mutta point taken ;)
Samu S.
10.01.2005 21:15:07
Mulla ei ole mitään tekemistä. Jos teilläkään ei ole, zoomailkaa linkin Harley Bentonin virityskoneistoja silmä kovana.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _harley_benton_mb222t_prodinfo.html

Ihan hassua.
"Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill
pardy
10.01.2005 21:23:18

Ihan hassua.

Ai mikä muka? Emmää mitää nähny outoa.
"En ole laiska, olen vain heikosti motivoitunut."
Teijo K.
10.01.2005 21:33:25

Mulla ei ole mitään tekemistä. Jos teilläkään ei ole, zoomailkaa linkin Harley Bentonin virityskoneistoja silmä kovana.

Ihan hassua.

Olipa huonon näköinen kaula. Ne virikonejutut on varmaan jokin virhe 3d kuvassa.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Definhel
11.01.2005 09:08:37 (muokattu 11.01.2005 09:10:43)
nettikaupat. Americanmusical.com on varmaankin

Tffg ÖÖG! 8 stringinen 500 dollarssia!

EDIT: jaa, unohtu kattoo mitä merkkiä erusti.

ps. espis!
Rytmisektio on ikuinen.
Trebla
11.01.2005 10:16:50

Ihan hassua.

Tarkoitatko niitä virityskoneistojen nuppeja? Oudon näköisiä. Mistähän voisikaan johtua?
Vinkki: Tasainen kromipinta toimii hyvin peilinä.
"Before you play two notes learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it." - Mark Hollis (1998)
Samu S.
11.01.2005 10:27:26
Hihi, kun kukaan ei vissiin sitä hokannut, niin siitä A-kielen virityskoneistosta puuttuu yks kiinnitysruuvi.

Että semmosia. Lähden tästä sekoittamaan vettä.
"Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill
Teijo K.
11.01.2005 10:29:40

Hihi, kun kukaan ei vissiin sitä hokannut, niin siitä A-kielen virityskoneistosta puuttuu yks kiinnitysruuvi.

Että semmosia. Lähden tästä sekoittamaan vettä.

Oho! miulla ei suostunut tsuumaamaan niin lähelle, että ruuvit olisi erottanut, mutta kertoo viimeistelystä jotain. Mallikappale ja...
Akateeminen hömppä!

Trebla
11.01.2005 10:37:30
Kappas. Seer-o olikin paljon tarkkasilmäisempi.
Tiirailin tuota, eikä siellä näyttäisi olevan edes porattuna reikää ruuville. Vai painavatko tehtaalla kylmän tylysti voimalla ilman alkureikää?
"Before you play two notes learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it." - Mark Hollis (1998)
Karlsson
11.01.2005 11:20:34
Oho! miulla ei suostunut tsuumaamaan niin lähelle, että ruuvit olisi erottanut, mutta kertoo viimeistelystä jotain. Mallikappale ja...

Heh, Ashburyn mainoksessa taas ei ole soittimessa G-kieltä ollenkaan....
Jesus built my hot dog!
Teijo K.
11.01.2005 12:07:31

Heh, Ashburyn mainoksessa taas ei ole soittimessa G-kieltä ollenkaan....

Tooman, laatua johon voi luottaa.
Akateeminen hömppä!

dick steel
13.01.2005 00:36:15
helevetin hyviä vehkeitä nuo benttonit... niillähän reipsii heviä ihan täysiä... eikä vituttele vaikka vähä kolhiintuu ja/tai hajoaa ku voi viikkorahoista ostaa uuden... suosittelen lämpimästi koko hb perhettä...
Arska2
14.01.2005 11:52:26
Eli kukas on ostanut näitä kaikkien haukkumia harley bentoneita?
Kun tuntuu että kaikki vaan haukkuu niitä eikä kenelläkään ole minkäännäköistä kokemusta?

Iskeekö kätensä paskaan jos ostaa jommankumman tai molemmat näistä?(kun maksavat yhteensä vähemmän kuin se AITO fenkku..)

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-140442.html

Tai jaco-tyyliin viidellä kielellä:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165301.html

Katsokaa Musiikkiliike Vertikaalin nettisivuilta. Siellä samoja(?) bassoja myydään Suzuki merkillä.
http://www.vertikaali.com/lahti/lbassot.html
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)