Aihe: Plekun merkitys Sweeppauksessa??
1 2
ForSakeN
24.02.2003 08:43:41
Ite oon sweepeissä käyttäny sitä meitsin perinteistä 1 millistä mutta toisaalta ohuemmillakin kyllä pärjää. Soittelin tuossa välillä sellasella 0.70 millisellä ja kyllä siinä pieni soundiero on verrattuna paksumpiin plekuihin
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
funkypick
24.02.2003 12:23:03
Yksi ainoa plektra mulla on, mikä ei tunnu hyvältä minkäänlaisissa tilanteissa. Se on sellainen tosi paksu(oisko 2 mm?)Dunlopin musta/harmaa pleku. Ostin sen joskus ihan kokeilumielessä ja olen katunut sitä ostoa joka päivä!=)

Tarkoitatkohan nyt sellasta 2mm Krokotiilia, joka on alussa harmaa ja sit muuttuu mustaksi? Itse soittelin tuolla varmaan toista vuotta, joka päivä vannoen sen nimeen, kunnes sitten lopulta kyllästyin siihen soundiin. Tulee aika tumma ja tunkkainen minusta. Riippunee tietes soittotyylistä. Nyt olen tosiaan tuota 3mm stubbya käyttänyt ja harkitsen ja opettelen 2 millistä. Kai tuossa sweeppauksessa pitäis vaan olla sen verta paksu plektra, ettei se ihan slerppaa niitä kieliä (termin ymmärtäköön ken haluaa). Jotenkin kuvittelisin, että paksulla plektralla oppisi paremmin käyttämään pelkkää plekun kärkeä, kun sitä ei voi vetää kielten "läpi". Ohuthan tulee perässä vaikka minne tunkis. Tällasta täällä tänään. Kiitos.
BenGlenton
19.01.2004 15:03:07
Dunlopin 1mm nylon-plektra on hyvä. Saat gripin kaupan päälle. Nykyään ei muita plektroja tule ostettua.
http://www.supremecourtband.fi
Socialite
19.01.2004 15:17:48
PItkän ja kattavan pleku vertailun jälkeen olen huomannut, että ei sitä ihmeplekua ole olemassakaan...kaikilla pitäis osata soittaa!

No joo mut pähkinänkuoressa:

Kova pleku - Isompi dynamiikka-alue! Kovalla plekulla saa hiljaisen ja kovan äänen kun taas ohuella on vaikea saada tosi ärhäkkää ääntä.

Ohut pleku - Verraton funky kompeissa! Sitä napsua ei vaan saa niin hyvin ko0valla plekulla...sweeppisoitto voi tuntua helpommalta mutta soolosoitossa saundi kärsii. Ei jämäkkyyttä.

Mieluummin terävän kuin tylsä pleku jos haluat selkeän saundin ja tarkan tatsin.

Itse käytän .96 millistä dunlopia ja funkyhommiin Gibson mediumia.
Keppi
19.01.2004 15:32:19
PItkän ja kattavan pleku vertailun jälkeen olen huomannut, että ei sitä ihmeplekua ole olemassakaan...kaikilla pitäis osata soittaa!

No tätähän minäkin vähän tarkoitin. Joskus tuntuu, ku käyttää hirveen pitkään samanlaista plekua, ett saa hommaa ihan uutta puhtia/motivaatiota, ku vaihtaa johonkin aivan eri tyyppiseen.

Ohuilla ei pysty soittamaan kovin nopeesti, mutt tarviiko sitä aina soittaakkaan?!;)

Oon joskus miettiny, ett näille tietyille Supernopeille kitaristeille pitäs kehittää sellanen pleku, joka huomioisi vain joka neljännen iskun;) Tiedä vaikka niidenkin soitosta löytyis sen jälkeen jotain ideaa?!;)
No joo...
...no ei vaineskaan;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)