Aihe: Uudessa Bassplayerissa hyvä bassonkieliaiheinen artikkeli
1 2
sirdickyj
01.01.2005 12:57:23
...lukekaa. K.o. aihehan on herättänyt täälläkin keskustelua. Ainakin meitsille -pölkkypäälle- tuo oli kovasti informatiivinen paketti, on selitetty taperwoundit ja hexacoret ja muut.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
L.Ruoska
01.01.2005 14:49:34

Asiaa =) Ei oo uus BP vielä kolahtanu laatikkoon mutta odotan innolla! BP on ihan hyvä lehti, varmaankin keskimäärin 70% lehden sivupinta-alasta on mainoksia, mutta ne hyvät jutut on just about sen 50e arvoisia mitä vuositilaus maksaa =) Ostin kerran Bass Guitar lehden ja se oli kyllä aika kurja. "Watered down" versio Bass Playerista, lehden layoutti näytti siltä mitä oletan BP:n olleen joskus 90-luvulla.

Anyway mua on just kiinnostanu noi kielet kun en oikeen tiedä kun "tavalliset" ja flatit, ja aion ostaa tässä keväällä jotku kielet mitä en oo ennen testannu. Toivottavasti siinä myös juttua eri valmistajien samanlaisista kielistä, että mitä valmistajakohtaisia eroja löytyy.
kalzu
09.01.2005 20:01:34
Aihetta sivuten, kyseinen lehti kiinnostaa minuakin. Mitenkähän/mistähän sen itselleni tilaisin? Montako numeroa ilmestyy vuodessa? Onko hinta todellakin vain 50e/vuosi? Kertokaapa joku tilaaja, niin säästätte aikaani.
Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.)
poppamies
09.01.2005 23:09:47 (muokattu 09.01.2005 23:10:37)

... Montako numeroa ilmestyy vuodessa?...

Muistaakseni tulee kerran kuussa.
Mulla ei oo koskaan ollut tilattuna mutta ostin kyllä R Kioskista säännöllisesti 6-7 vuoden ajan.
Lopetin kun päätoimattaja vaihtui joskus 90-luvun loppupuolella.
Ihmeelistä mutta totta. Kyllä "editor" vaikuttaa ratkaisevasti lehden sisältöön. Ei toki ole tarkkaa tietoa lehden tasosta tällä hetkellä mutaa kyllä mainoksia oli aivan liikaa jo silloin 90-luvullakin.
Kun kyllästyin Bass Playeriin ostin joitain vuosia englantilaisen vastaavan lehden "Bassist".
Siinä oli minun mielestä enemmän teknistä- ja asiatietoa ja vähemmän hehkutusta bassonrämpyttäjistä.
Sivuhuomautuksen mainittakoon että kielenkäytössä oli huomattava ero. Bass Playerin tekstiä lukee kuka tahansa yläasteen käynyt mutta englantilaisessa "Bassist" lehdessä taas vähän monimutkaisempia lauseita. Vähän tuli vanha Shakespear mieleen.
"G-strings are for strippers"
Wil-J
10.01.2005 14:48:05
Mistä tota Bassist lehteä saa?
Karlsson
10.01.2005 14:54:20
Mistä tota Bassist lehteä saa?

Ei oo enää näkyny missään.

Itsekin sitä ostelin aikoinaan ja tuonne istuntosaliin sijoitetussa kirjastossani niitä vanhoja numeroita tulee silloin tällöin luettua edelleen.
Jesus built my hot dog!
Wil-J
10.01.2005 14:56:25
Ei oo enää näkyny missään.

Itsekin sitä ostelin aikoinaan ja tuonne istuntosaliin sijoitetussa kirjastossani niitä vanhoja numeroita tulee silloin tällöin luettua edelleen.

Hö, asiallista bassolehteä olen kaipaillut mutta Bass Player on ihan skeidaa.
Karlsson
10.01.2005 15:14:50
Hö, asiallista bassolehteä olen kaipaillut mutta Bass Player on ihan skeidaa.

No se on asiallisemmasta päästä kyllä.

Bassist oli ihan hyvä paikotellen, mutta oli siinä omat ärsyttävyytensä, esmes noi opetusjutut oli kyllä aika kökköä kamaa ja monet haastattelut oli kyllä semmosista basisteista jolla ei ollut hirveämmin sanottavaa, mutta joku maine hittibändin vuoksi.

Hirvein munsta on tuo uusi guitar worldin bassolehti. Mutta mä oonki mä.
Jesus built my hot dog!
Wil-J
10.01.2005 15:44:40
Jaajaa... Mutta noissa jenkkien lehdissä on 3/4 mainoksia ja loput jotain tuubaa. Oli kyseessä minkä tahansa alan lehti. Tai no en noihin aikuisviihteen lehtiin ole tutustunut, mutta ne taitavat olla täynnä asiaa :D
Karlsson
10.01.2005 16:03:23
Jaajaa... Mutta noissa jenkkien lehdissä on 3/4 mainoksia ja loput jotain tuubaa. Oli kyseessä minkä tahansa alan lehti. Tai no en noihin aikuisviihteen lehtiin ole tutustunut, mutta ne taitavat olla täynnä asiaa :D

Joo, mainosten määrä on kyllä rasittava...
Jesus built my hot dog!
sirdickyj
10.01.2005 16:37:38
Hirvein munsta on tuo uusi guitar worldin bassolehti. Mutta mä oonki mä.

Onhan se kyllä ihan paska, niinkuin muuten Guitar Worldkin. Siinä bassoversiossa tais viimeks olla kansikuvajutussa Sid Vicious, joka olikin ihan huippubasisti.

Mitä muita lehtiä edes on kuin tuo Bass Player? Ja mistä saa? En oo löytäny mistn mitn.
Karlsson
10.01.2005 16:39:08
Onhan se kyllä ihan paska, niinkuin muuten Guitar Worldkin. Siinä bassoversiossa tais viimeks olla kansikuvajutussa Sid Vicious, joka olikin ihan huippubasisti.

Juuh ja taannoin ku sitä selailin nii bassotestiin valituissa soittimissa oli ilmeisesti kriteerinä eri suuntiin törröttävien sakaroiden määrä eikä juuri muu.

Mitä muita lehtiä edes on kuin tuo Bass Player? Ja mistä saa? En oo löytäny mistn mitn.

Nii tuo Bassist siis. Eipä ole meidän instrumenttimme "haltijoille" paljoa tarjontaa.
Jesus built my hot dog!
Hughes
10.01.2005 20:38:56
Ja nämä kaikki lehdet on tietysti lontooksi? Ymmärrän kyllä kieltä vähän, mutta vain hyvin vähän. Ei jaksais tavata sanakirjan kanssa jotain artikkelia ja todeta puolessa välissä tunnin päästä, et se onkin ihan paska.
vitukasta vitukasta vitukasta
absqua
10.01.2005 20:41:22
Ja nämä kaikki lehdet on tietysti lontooksi? Ymmärrän kyllä kieltä vähän, mutta vain hyvin vähän. Ei jaksais tavata sanakirjan kanssa jotain artikkelia ja todeta puolessa välissä tunnin päästä, et se onkin ihan paska.

Niinkuin tuossa jo aiemmin tuli esille niin BP:n englanti on aika punaniskapohjalta, eli siihen pääsee kyllä aika pian sisälle. Ei sun tarvitsen kauaakaan sanakirjan kanssa kahlata niin johan rupeaa sujumaan. Samalla tarttuu vieras kielikin päähän.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
sirdickyj
10.01.2005 21:05:21
Brittiläinen Bass Guitar Magazine onpi jo huomattavasti parempi tuotos, hivenen silleen 'kotikutoinen', tuore lehti kun on, mutta hyviä artikkeleita ja arvosteluita löytyypi.

Ja ostettavissa...?
sirdickyj
10.01.2005 21:06:54
Nii tuo Bassist siis. Eipä ole meidän instrumenttimme "haltijoille" paljoa tarjontaa.

Kitaralehtiä sensijaan on järjetön valikoima. Kostoksi nekin on paskoja kaikki paitsi Guitar Player.
poppamies
10.01.2005 22:08:13 (muokattu 10.01.2005 22:54:47)

"G-strings are for strippers"
Basismi
10.01.2005 22:10:59
Ja nämä kaikki lehdet on tietysti lontooksi?

Mulla löytyy yksi Gitarre und bassin numero, jotta saat vaikka lainaan jos saksa olis sulle vahvempi kuin mulle.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
kalzu
10.01.2005 22:17:41
Poppamies: Mistä ostit tuota kyseistä Bassist -lehteä? Vissiin irtonumeroita kuitenkin hankit?
Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)