Aihe: Guitar Rig jotenkin hajalla
1
wilzhu
07.01.2005 04:28:33
Elikkäs tuli hommattua tuo ohjelma(Sen ostaminen muuten keventää lompakkoa huomattavsti). Nyt kun koitan säätää audio+MIDI asetuksia, tulee aina jotain painaessani Windowsin virheilmoitus ja ohjelma sulkeutuu. Virheilmoitus tulee myös ohjelman sulkiessa. Missäköhän vika voisi olla?
Nazareth
07.01.2005 06:08:44 (muokattu 07.01.2005 06:32:56)
Vika voi olla äänikortin ajureissa, koitappas asentaa uusimmat. Jos ei auta, viisaammat jatkakoon..

EDIT: kerroppas minkälainen kokoonpano siulla on.
"Man who buys a drowned cat pays for wet pussy." IMIK #27
Kapane
07.01.2005 13:05:39

Kysy myös tietokone palstalta.
Itse kokeilisin kans niitä ajureita.
Koska olet viimeksi jyrännyt koneen?
wilzhu
07.01.2005 19:48:55 (muokattu 07.01.2005 19:49:26)
Mietinpä vain, että miten ääniajureiden uudelleenasennus auttaisi, jos se virheilmoitus tulee, kun ohjelman sulkee? Mutta voisinpa tuota silti kokeilla.

Kokoonpano: Prosessori: AMD Athlon XP 2100+
Emolevy: MSI kt 4v
Muistia: 512Mb
Äänikortti: Vielä joku integroitu p*ska, mutta joku väitti ASIO rajapinnan(tms.) auttavan ainakin jonkun verran. Uutta katselen.

Mitä tarkoitat termillä "Jyrätä kone"?
xulu
07.01.2005 20:02:25

Integroitu äänikortti = no good..
..After this I started coming back and I opened my eyes that I remembered I had.
Ben_D
07.01.2005 20:03:14 (muokattu 07.01.2005 20:04:13)

Äänikortti: Vielä joku integroitu p*ska, mutta joku väitti ASIO rajapinnan(tms.) auttavan ainakin jonkun verran. Uutta katselen.

Mä kokeilin Guitar Rigia Soundblaster Extigylla ja jollain integroidulla äänipiirillä eikä kummassakaan riittänyt potku alkuunkaan. Oliskohan se nyt sitten se latenssi, mikä ei rittä tms. Kun kitarasta soitti äänenkin alkoi se vaan voimistua eikä kaiuttimista tullut pihalle mitään järkevää.

M-Audio 1010LT korttini toimii moiteettomasti Guitar Rigin kanssa.
wilzhu
07.01.2005 21:27:12
No nyt sain muuten toimimaan(Kiitos neuvoista. Vika todellakin oli äänikortin ajureissa.), mutta tämä ASIO ei jotenkin nyt toimi. Ääntä ei mene sisään, eikä ulos.
HeavyMachinery
07.01.2005 22:29:38

Sun kortissa ei todennäkoisesti ole asio piiriä kun se on integroitua mallia osta uusi auttaa paljon.
No niin, sano napoleon !
LaXu
07.01.2005 23:07:52
Mä kokeilin Guitar Rigia Soundblaster Extigylla ja jollain integroidulla äänipiirillä eikä kummassakaan riittänyt potku alkuunkaan. Oliskohan se nyt sitten se latenssi, mikä ei rittä tms. Kun kitarasta soitti äänenkin alkoi se vaan voimistua eikä kaiuttimista tullut pihalle mitään järkevää.

Minulla taas ainakin Guitar Rigin demo toimi SB Live Valuella (KX Project ajurit) ihan kunnolla..tosin ASIO-ajurilla en saanut sitä päästelemään mitään ääntä. Directsound-ajurilla sai sitten n. 7ms latenssilla varustettuna toimimaan. Totesin kuitenkin, että soundi tuntui tuossa softassa olevan lyhyesti sanottuna ihan paska. Enemmän vastinetta rahalle tuntuisi saavan PODista tms. "hardware" mallintajasta.
dfloreno
10.01.2005 17:15:08

Totesin kuitenkin, että soundi tuntui tuossa softassa olevan lyhyesti sanottuna ihan paska. Enemmän vastinetta rahalle tuntuisi saavan PODista tms. "hardware" mallintajasta.

Ajaa? Itse olen käyttänyt kumpaakin, ja ei niistä viitsi puhua edes samana päivänä. Ala-kerta on todella paljon parempi tuossa Guitar Rigissä, PODista ei semmosta tervettä botnea saa millään. Guitar Rigissä sitä soundi kyllä täytyy hieman ruuvata, ellei sitten halua soittaa vuoren päällä maailman isoimmalla soundilla ;), mutta sehän on kirouksena aina näissä kitarakamoissa muutenkin. :).
Q: What do you call a "Redneck Hall of Fame"? A: "The best of Jerry Springer"
Playboy
10.01.2005 20:03:09
Sanokaahan ku en oikee koneist paljoa tiiä et jos on integroitu äänikortti nii voinko asentaa uuden suoraa vai pitääkö ostaa samal uus emo..
Haku on ystäväsi..Muista se.
JoeHans
10.01.2005 20:04:57
Sanokaahan ku en oikee koneist paljoa tiiä et jos on integroitu äänikortti nii voinko asentaa uuden suoraa vai pitääkö ostaa samal uus emo..

Kyllä voi. Vanhan voi kytkeä pois päältä biossista.
Haetaan basistia roi -seudulta metallibändiin!
nicocoma
27.01.2005 03:29:59

Jos pelleilee integroidulla äänikortilla niin asio4all on sellanen ajuri että latenssi häviää kokonaa, ainakii mulla !!
superfly
27.01.2005 08:00:41
Jos pelleilee integroidulla äänikortilla niin asio4all on sellanen ajuri että latenssi häviää kokonaa, ainakii mulla !!

Ainakii mulla latenssit ovat kiinni paljon muistakin asioista kuin pelkästä äänikortista... Toki nuo plajon auttavat nuo asio4all-ajurit.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Sintti
27.01.2005 08:44:46 (muokattu 27.01.2005 08:46:36)
Integroitu äänikortti = no good..

Eiii välttämättä, mutta saattaa myös olla. Kyllä niillä joillakin jopa tekee jotakin.. :D

Kyllä voi. Vanhan voi kytkeä pois päältä biossista.

Tai ei yksinkertaisesti vaan asenna sille ajureita? Mulla oli ennen erillinen äänikortti, ja ei mun sitä integroitua tarvinnu ottaa pois päältä biosista. En vaan asentanu ajureita sille.
Don't be stoopid now!
Sintti
27.01.2005 08:46:11 (muokattu 27.01.2005 08:46:29)
hups..
Don't be stoopid now!
SoulMan
27.01.2005 12:45:06 (muokattu 27.01.2005 12:51:11)
Sisäinen ja ulkoinen äänikortti voivat olla molemmat toiminassa.

"Laitteiden" esim. guitar rig valikon asetuksista vain valitaan kummalla äänikortilla "ajetaan".
Itselläni esim. netistä soitettavat pienet midi-jutut soittavat integroidun kortin pilipali midi saundeja,
koska mulla ei ole mitään muita midi-saundeja olemassa.

M-audio Ozone hoitelee kaikki muut äänikortin toiminnot USB:n kautta.

Olen jopa kuullut tapauksista joissa integroidun pilipalikortin kautta on ajettu sisään joku kanava lisää, tai otettu ulos.
Onhan siellä aina ainakin streointput/output. Tämä kai vaatii jo jonkinlaista osaamista, ite en ole sitä kokeillut.

Mutta joka tapauksessa Biosta ei tarvitse räplätä ainkaan USB kortin kanssa. Se asentaa kyllä itse itsensä.
Voi olla että XP:n äänivalikosta joutuu jotain käymään valitsemassa, mutta siinäpä se.

USB ja Firewire äänikortit on ne jutut joihin kannattaa panostaa. Ne helppo ostaa, asentaa ja myydä pois.
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
LassiÖ
27.01.2005 15:33:15
itsellä tuli kanssa ongelmaa guitarrigin kanssa, hommasin asio4allin ja johan toimii.
Syö, ja testaa uudestaan IMIK #26
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)