Aihe: Rökkivahvaria ostamassa
1 2
re infecta
10.01.2005 18:41:27 (muokattu 10.01.2005 18:42:20)
Auttakees, eli osto-ongelmia jälleen :). Tarvitsisin _pian_ uuden combo-vahvistimen rockin (AC/DC, Hurriganes, GnR) ja hardrock/heavyn (Sentenced, Metallica, Kotiteollisuus) soittamiseen. Hintakatto on noin 700 euroa uutena tai käytettynä.

Vaatimukset:
- combo
- tehon riitettävä bändikäytössä
- reverb
- efektilooppi
- särö- ja puhdaskanavat erikseen ja optio jalkakytkimelle
- 3-alueinen EQ

Kävin kokeilemassa Hughes&Kettner Edition Tube 20th Anniversary -putkikomboa. Oli kyllä todella pehmeä ja miellyttävä soundi. Sain tingittyä 600 euroon. Olisiko tässä yksi vaihtoehto? Kommentteja? Miten toimii overdriven kanssa? Riittäähän 20W kovaäänisellekin rumpalille? Onko vahvistimen Eminence® Rockdriver -elementti hyvä? http://www.f-music.com/tuotteet.php?nimikekoodi=EDITIONTUBE

Mutta siis kyllä transistorikin kelpaa, jos vain soundi on kohdallaan.
Myydään 2x12" kitarakaappi. Ostetaan Yamaha APX. Katso ilmoitukseni torilta!
Ze Kink
10.01.2005 18:53:26 (muokattu 10.01.2005 18:53:48)
Tuo Huugo&Kettunen on ihan asiallinen vehje mielestäni. Myös Peavey Classic 30 ja Classic 50 (ja Delta Blues) lienevät hyviä vaihtoehtoja. Randallilla on myös hyviä trankkucomboja (ainakin ääninäytteiden mukaan). Ja en tiedä saako tuohon hintaan jo jonkun Orangen, jos saa niin kyllä aika varmasti semmoisen ottaisin.
Oz
10.01.2005 18:59:31 (muokattu 10.01.2005 19:00:20)

tuohonhintaan ei kyllä orangea irtoa.
e: siis bändikäyttöön soveltuvaa/putkipeliä
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Ze Kink
10.01.2005 19:01:03
tuohonhintaan ei kyllä orangea irtoa.
e: siis bändikäyttöön soveltuvaa/putkipeliä

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-170069.html
....käytettynä tietty.
re infecta
10.01.2005 19:09:33
Peavy Classicia en tahtoisi siitä syystä, että se ei kuulemma ole kovin luotettava. Lisäksi niin moni tuon jo omistaa, ettei jaksa oikein innostaa tuo vehje.
Laareppi
10.01.2005 19:29:02
Trankuista suosittelisin Randallin RG-sarjaa tai Peavey Bandit (halpa). Supreme XL on myös ihan kelpo trankkunuppi, mutta comboahan olit etsimässä? Muita erit. mainittavia ei nyt tule mieleen.

Putkarit: Engl Screamer (käytetty), Laney LC-30/50 II, Peavey XXX tai 5150 combo (käytetty). Ehkä innostuisit myös Marshall DSL-combosta, vaikka itse en Marsun skobea huoli ikinä.

Vilkaise Guitarbargains.com, halvemmaks ei uudet kamat mene.
re infecta
10.01.2005 19:47:18
Trankuista suosittelisin Randallin RG-sarjaa tai Peavey Bandit (halpa). Supreme XL on myös ihan kelpo trankkunuppi, mutta comboahan olit etsimässä? Muita erit. mainittavia ei nyt tule mieleen.

Putkarit: Engl Screamer (käytetty), Laney LC-30/50 II, Peavey XXX tai 5150 combo (käytetty). Ehkä innostuisit myös Marshall DSL-combosta, vaikka itse en Marsun skobea huoli ikinä.

Vilkaise Guitarbargains.com, halvemmaks ei uudet kamat mene.

Täytyy käydä soittamassa Randallia. Missäs niitä on Hesassa? Juu ja comboa tosiaan haen, en nuppia.

Lähteekö Scremer tosiaan 700 euroon käytettynä? Kukahan myisi? ;)
Laareppi
10.01.2005 22:07:25
Täytyy käydä soittamassa Randallia. Missäs niitä on Hesassa? Juu ja comboa tosiaan haen, en nuppia.

Lähteekö Scremer tosiaan 700 euroon käytettynä? Kukahan myisi? ;)

Randallia maahantuo Studiotec, ja lähestulkoon joka kauppa voi tilata Studioteciltä kamat. Jos mahdollista, kannattaa tilata jostain 'pikkukaupasta', ne kun antaa yleensä kunnon alennukset... (esim. Espoon Musiikki)

Randall hinnasto:
www.studiotec.fi/hinnastot/audiohinnastot/Randall-2004-08.pdf

Oon nähny Scremereita siellä täällä (en kovin usein) ja kyllä sellasen omistaja 700:n kieppeillä yleensä vaihtuu. Mutta kuten sanoin, harvemmin niitäkin näkee, valitettavasti.

eBay.de, siellä lähtee Screamereita 400€...
vjvesa
10.01.2005 22:15:27
Käytettynä Marshall JCM 900 Combo täyttää nuo vaatimukset, ainaki dual reverb malli. Kunnon saundit niin rokkiin kuin heviinkin.
Ja sitten saa esittää vapaasti haukkuja, että 900:nen on paska, eihän se oo edes putkilaite ym. 800:nen on ainoo kunnon JCM-Marsu. Eiköhän nuo jutut jo riittäisi.
Drink or Die
re infecta
11.01.2005 00:24:03
Niin, onko kenelläkään muulla kokemuksia Hughes&Kettner Edition Tube 20th Anniversary -putkikombosta? Riittääkö tuo 20W rockrummuttelunkin yli?
Myydään 2x12" kitarakaappi. Ostetaan rock-vahvari. Katso ilmoitukseni torilta!
Kimmo72
11.01.2005 00:27:21
Niin, onko kenelläkään muulla kokemuksia Hughes&Kettner Edition Tube 20th Anniversary -putkikombosta? Riittääkö tuo 20W rockrummuttelunkin yli?

Ei ainakaan meillä kun rummutkin pitää mikittää että lätisee PA:n kautta :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
PeeJii
11.01.2005 08:24:36
Peavy Classicia en tahtoisi siitä syystä, että se ei kuulemma ole kovin luotettava. Lisäksi niin moni tuon jo omistaa, ettei jaksa oikein innostaa tuo vehje.

Luotettavuusongelmia??? No ei se kovin yleinen käsitys ole.
Milkop
11.01.2005 09:08:16 (muokattu 11.01.2005 09:09:36)

Mä ostin kuukausi sitten Randallin RG75:n. Ihan ok transucombo, vaikken kyllä laitteen säröjä suoranaisesti rakastakaan. Tai sitten en vaan osaa ;-) Jotenkin tunkkaiset soundit minun mielestä, mutta puhdas kanava on erittäin hyvä. Ehkäpä pedaalilla saisi jotakin siedettävää aikaan. Laitteen hinta oli sen verran sopiva (400), että melkeinpä pakko se oli ostaa.

(Vähän off-topic, mutta onkos kellään kokemuksia Bossin OD-20:sta? Eli siis siitä muistaakseni 22 erilaista säröä sisältävästä lootasta.)
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell
juini
11.01.2005 10:10:52

Mulla oli joskus tuo H&K:n kombo. Siitä kun pisti särökanavan täysille, niin korvat vuoti verta, feedbackkiä tuli kämpän ulkopuolelta soittaessa ulko-ovi kiinni ja kämpän seinät ja lattiat tärisivät. En tiedä, oliko mulla joku erikoisversio, mutta hyvin sillä pärjäsi mm. 100 wattiselle marsu-pinolle.
re infecta
11.01.2005 10:33:50
Mulla oli joskus tuo H&K:n kombo. Siitä kun pisti särökanavan täysille, niin korvat vuoti verta, feedbackkiä tuli kämpän ulkopuolelta soittaessa ulko-ovi kiinni ja kämpän seinät ja lattiat tärisivät. En tiedä, oliko mulla joku erikoisversio, mutta hyvin sillä pärjäsi mm. 100 wattiselle marsu-pinolle.

Niin, minustakin vaikutti äänekkäältä peliltä! Mitä muuten kommentoisit tuota vahvistinta? Ja minkälaista musiikkia soitit sillä?
Henko
11.01.2005 12:37:59

Päätellen tosta otsikon Ö:stä olit etsimässä Marshallin JCM 800:sta, koska Motörheadillakin on Marsu.
Tilutan hitaammin kuin varjoni.
re infecta
11.01.2005 13:54:44
Päätellen tosta otsikon Ö:stä olit etsimässä Marshallin JCM 800:sta, koska Motörheadillakin on Marsu.

Hyvin mahdollista :). Kuinkas paljon maksavat JCM800-combot? Liikkuuko noita edes?
Velli
11.01.2005 14:25:43
Hyvin mahdollista :). Kuinkas paljon maksavat JCM800-combot? Liikkuuko noita edes?

Kyllä niitä aina joskus harvoin tulee vastaan. n. 600e:lla olen niitä aina joskus nähnyt liikkuvan.
Myynnissä mm. Ibanez S540ltd.
re infecta
11.01.2005 19:36:31
Noh, ei anneta tämän threadin vielä upota. Lisää vinkkejä? Vahvarin ostolla on tosiaan melko hoppu. Treeniksellä ei ole mitään vehjettä nyt ja on täytynyt pärjätä MicroCube+PA -yhdistelmällä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)