Aihe: Basson lyöminen romuksi
1 2 3
krautio
17.04.2004 18:44:10

Onko kenelläkään kokemuksia basson lyömisestä romuksi esim. kesken treenien? Miltä kokemus tuntui?

t. sivusta seurannut
Aminohappo
17.04.2004 19:25:54
Ei ole kokemusta. Onneksi.
Aminohappo = proteiinien perusyksikkö
N_Bates
17.04.2004 19:57:11

soittimiaan tahallaan rikkovalle pitäisi suorittaa lobotomia.
Vain tekemättä jätetty taide ei ole tekotaidetta.
juici
17.04.2004 21:22:33

En lyönyt treeneissä romuksi, kaadoin vain lattialle. Otelaudan reunus sai pari lommoa mutta ne ovat hioutuneet soiton ohessa. Kyllä mä aina huvikseni pelleilen että melkein heitän se vahvaria päin mutten heitä. Se on vaan meillä treeneissä tapana kun soitellaan soittimien hajoitusmusaa eli Nirvanaa.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
onde
17.04.2004 21:34:08
Joskus vuonna -86 Outburstin keikalla Nokialla loppu huipentumana aloin pyöritää Rickenbackeriani kuin moukarinheittäjä konsanaan, mutta maltoin olla heittämättä Rikua yleisön sekaan vaan se sattui kohtaamaan esiintymis permannon naama edellä, jolloin mikin vaihtajan muovikuori otti itteensä! Kyllä on siitä saakka harmittanut kun Rikun mikinvaihtaja kytkimessä ei oo ollut sitä mustaa muovi jutskaa! ps.Paljonkohan Rikun jälleenmyynti arvo laski ton nuoruuden tempauksen takia?
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
juici
08.01.2005 23:13:18

Nytpä tuli eilisellä keikalla enemmän vaurioita. Oli niin huonot fiilikset että piti ryhtyä riehumaan viimeisessä biisissä. Washburn otti lentoa selälleen ja mahalleen ja päätyi naamalleen rumpujen viereen. E -kieli meni poikki, mutta pahempaakin jälkeä syntyi. Lapaan tuli pitkittäissuuntainen murtuma joka lähti satulan vierestä kohti G -kielen viritintä ja senkin ohi.

Taisi tulla soitinkorjaajalle hommia vai pitäisikö yrittää korjata itse. Pitäisi sivulta porata pitkät ruuvit läpi, jotta lapa ei halkeaisi kahtia.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
elbowski
09.01.2005 00:22:08
En oo lyöny rikki mutta oon sillä surffannu, pureskellu ja kaikkea muuta kivaa tehnyt. Mutta se onkin Harley B... Eikun siis itsetehty.
R.I.P. Darrell Lance Abbot AKA Dimebag Darrell 20.8.1966 - 8.12.2004 | Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
Teijo K.
09.01.2005 10:38:09

Taisi tulla soitinkorjaajalle hommia vai pitäisikö yrittää korjata itse. Pitäisi sivulta porata pitkät ruuvit läpi, jotta lapa ei halkeaisi kahtia.

Hmm, ihan liimaamalla paras. Vanha kunnon luuliima soljuu parhaiten tuollaisiin kapeisiin halkeamiin. Jos haluaa olla varma, niin lakat pois ja ristikkäin laminoimalla pari kerrosta viilua vielä päälle.

Yhden lavan olen korjannut, josta puuttui G- virittimen kohdalta ihan pala. Veistelin vaahterasta uuden palan siihen, liimasin kiinni ja vielä molemmin puolin lapaa viilut. Hyvin on kestänyt noin 10 vuotta paikallaan.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Wil-J
09.01.2005 13:23:16
Hmm, ihan liimaamalla paras. Vanha kunnon luuliima soljuu parhaiten tuollaisiin kapeisiin halkeamiin. Jos haluaa olla varma, niin lakat pois ja ristikkäin laminoimalla pari kerrosta viilua vielä päälle.

Yhden lavan olen korjannut, josta puuttui G- virittimen kohdalta ihan pala. Veistelin vaahterasta uuden palan siihen, liimasin kiinni ja vielä molemmin puolin lapaa viilut. Hyvin on kestänyt noin 10 vuotta paikallaan.

Mutta sä ootkin tollanen nikkari!
PETRUKI74
09.01.2005 13:25:46
Ei varsinaisesti basson lyömisestä ole mut kitaran kyllä!

Hyvältä tuntui!
Teme007
09.01.2005 16:01:35
En oo kyllä vielä pistany päreiks, mutta mieli tekisi, melki joka päivä!
Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia.
Teijo K.
09.01.2005 16:10:56

Mutta sä ootkin tollanen nikkari!

Heh, antirock olen, koska en ole koskaan rikkonut soittimia, vain korjannut.
Akateeminen hömppä!

hemmo
09.01.2005 16:16:37

En oo kyllä vielä pistany päreiks, mutta mieli tekisi, melki joka päivä!

Jamaha ei muuten pamaha, joten turha yrittääkään. 8-=

Kerran meinasin huvikseni yhden ryssä-ruoskan rikkoa, mutta sitten unohdin sen vuoksiksi kesämökin seinälle, josta arva tahtoi sen vakikäyttöön. Hyvä etten sitten toteuttanutkaan.
"Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT
oltsi88
09.01.2005 17:16:39

Joo, kokemusta löytyy.

Se oli silloin rokkiaikoina, tais olla kesä -98 tai 99. Vedettiin rumpalin kanssa jotain super-roken-rollia ja sitte se päätteeks löin basson hiljaa penkiin. Body keskeltä kahtia. Ei mitn, kuumaliimaa väliin ja puristukseen :) Ei tullut oikeen hyvä joten myin kait jollain 50 mk eräälle hevimörölle.

Basso oli Cortin V-mallinen, jossa ei ollut lapaa ollenkaan vaan se viritettiin tallasta. Vituttaa nyt, oli se niin hevi ja ois sille nyt käyttöä.
juici
09.01.2005 17:35:33

Hmm, ihan liimaamalla paras. Vanha kunnon luuliima soljuu parhaiten tuollaisiin kapeisiin halkeamiin. Jos haluaa olla varma, niin lakat pois ja ristikkäin laminoimalla pari kerrosta viilua vielä päälle..

Hmm, pitääpäs miettiä kyseisen operaation toeuttamista. Isältä löytyisi varmaan viiluja kätköistä.
Teijo K.
09.01.2005 18:05:36

Hmm, pitääpäs miettiä kyseisen operaation toeuttamista. Isältä löytyisi varmaan viiluja kätköistä.

Valkkaat päällimmäiseksi jonkun nätin kuvion, niin voit sitten sanoa sitä customiksi.
Akateeminen hömppä!

Varaani
10.01.2005 07:37:47
ps.Paljonkohan Rikun jälleenmyynti arvo laski ton nuoruuden tempauksen takia?

Siis... eihän Rikua myydä edelleen. Eihän?
Keny
10.01.2005 08:10:14
Ei soittimia saa rikkoo....nillon sielu.;-)
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Satis
10.01.2005 18:57:07
Ei tulisi mieleenikään ehdoin tahdoin rikkoa bassoani. Olen syvästi kiintynyt siihen.
Ehkä jonkun vanhan romun voisin joskus hajottaa, jos sellaisen jostain käsiini saisin.
"Omenan kohtalo on kara"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)