Aihe: Badass talla.
1 2 3
Lou
07.12.2003 19:16:50
Badass - BAB2B
125.00 EUR

Thomannilta tuollainen. Siis onko siinä vaihdossa yhtään mitään säätöä/voiko mikään mennä pieleen?
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
mr.bungle
07.12.2003 21:08:10

Badass - BAB2B
125.00 EUR

Thomannilta tuollainen. Siis onko siinä vaihdossa yhtään mitään säätöä/voiko mikään mennä pieleen?

Huhhuh mikä hinta. Osta mielummin vaikka kaljaa tai uudet mikrofonit. Tollahan saa jo halpispresarin musicstorekoelnista.

Itse vaihdoin Jazz Bassoon Schallerin 3d-tallan josta maksoin 36 euroa (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-160572.html) . Taisi kyllä olla hinnoitteluvirhe T-kaupan puolella, sama talla eri nimikkeellä maksaa jotain 55 euroa (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-152465.html). Kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin tuo 125... Saundin muutos on marginaalinen, oli talla mikä tahansa. Mun vanha talla särisi ikävästi joten toi Schalleri oli ihan jees modaus.
absqua
07.12.2003 22:20:10
Badass - BAB2B
125.00 EUR

Vaihdossa ei ole mitään säätöä mikäli sun beissisi on Fender-tyyppinen, eli viidellä rivissä olevalla ruuvilla on talla kiinni. Ei muuta kuin ruuvit irti ja badassia kehiin. EI kovin vaikeaa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Lou
07.12.2003 22:22:56
Vaihdossa ei ole mitään säätöä mikäli sun beissisi on Fender-tyyppinen, eli viidellä rivissä olevalla ruuvilla on talla kiinni. Ei muuta kuin ruuvit irti ja badassia kehiin. EI kovin vaikeaa.

Juu. Fender jazz..
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
Niskamies
07.12.2003 23:49:46
Juu. Fender jazz..

Kirjotteleppa sitten miten muuttaa saundia. Haluun tietää.
Hanki presari ja ole tosimies!
absqua
08.12.2003 00:00:49
Mulla saattaisi olla myytävänä yksi tuollainen Badass-talla (siis mikäli löydän sen tuolta romuvuorten syövereistä :-)
Jos jotakuta kiinnostaa kaupanteko niin eikun pikaviestiä tänne.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
moccamaster
08.12.2003 00:21:30
Jos haluaa polttaa rahaa tallaan, niin ABM 3D -tallassa ei ole jousia ollenkaan, tallapala puristetaan ruuvilla uraan paikalleen. Rautaa on ainakin saman verran kun Badassissa. Tosin ABM kiinnitetään neljällä ruuvilla. 115 euroa veroineen Hollannista (http://cgi.voxhumana.nl). Ottavat muuten 17% ALV:n eikä 22 kuten Thomann.

Sinällään jatsissa toimii Gotoh:n 201 ihan hyvin, pohjalevyssä on urat tallapalojen ruuveille, joten pala ei liiku sivusuunnassa, kuten originaalissa Fenderissä. Istuu tyyliin paremmin kuin Badass tai Schaller. Millbrookista sen saa 49 euroon.

Badassissa voi olla erona Fenderin peltitallaan se, ettei kieltä saa välttämättä laskettua yhtä alas. Sama ongelma tuli eteen Gotohin kanssa, jossa oli paksummat tallapalat. Tämän voi sitten ratkaista vaihtamalla palat Fender-tyyppisestä tallasta.
Karlsson
08.12.2003 08:04:12
Kirjotteleppa sitten miten muuttaa saundia. Haluun tietää.

No, kuulopuheiden perusteella sustaini lisääntyy ja yläpäät, mutta alapäät taas vaimenee vastaavasti.

BadAssissä muuten joutuu itte itte tekemään lovet kielille. Näppärä näppinen basistihan nyt huitoo tietty viilalla siihen sopivat lovet helposti...
Basso on (ala)pääasia!
käki
08.12.2003 11:46:03
Mitenkäs toimii 2TEK -merkkinen talla ? Onko kukaan teistä kokeillut sitä ? Taitaa olla Suomessa tuo(kin) melko hinnoissaan.
Ovatko kuokkavieraat terroristeja ?
Karlsson
08.12.2003 14:39:44
Mitenkäs toimii 2TEK -merkkinen talla ? Onko kukaan teistä kokeillut sitä ? Taitaa olla Suomessa tuo(kin) melko hinnoissaan.

Hurja vehe. Bassoon tarttee tehdä kala hole, johon se isketään sitten. Perusideana on jokaiselle tallapalalle omat "sormet", joiden päässä ne killuvat.

Kovasti kehuttu talla. Oli vakiona muistaakseni Schecterin Cruisebassissa, joka on periaatteessa jazzarin kopio.

Studiolegenda Chuck Rainey muuten poras tommosen kiinni vintageen 50-luvun Presariin.
Basso on (ala)pääasia!
da_Punk
08.12.2003 15:21:00
Itsekkin olen uutta talla keilaillut presariini, oliskos tämä suht`edullinen talla hyvä:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-160572.html
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla
käki
09.12.2003 16:14:00
Yritin ettiä Googlella ja Altavistalla tuota 2TEKin hintaa, vaan eipä löydy tietoa, stn. Ei löydy myöskään valmistajan kotisivua. Liekö mennyt konkkaan koko firma ?
-mitä kysyi toimittaja Jaakko Okker Rolling Stonesin laulajalta tavatessaan tämän ensimmäisen kerran ? -ookko Jakker ?
Karlsson
09.12.2003 16:17:50
Yritin ettiä Googlella ja Altavistalla tuota 2TEKin hintaa, vaan eipä löydy tietoa, stn. Ei löydy myöskään valmistajan kotisivua. Liekö mennyt konkkaan koko firma ?

Joo, voi olla. Kantsii tsekata vaikka Talkbassin foorumeilta haulla, löytyypi tämmöiset jutut yleensä sieltä.

www.talkbass.com
Olen läski sika.
Niskamies
10.12.2003 17:45:57
No niin, nyt badass kakkonen on päässyt munki jazzariin. Huiluäänet soi paljon selvemmin ja yläpäät soi paljon paremmin. Jotenkin toi toi mun bassoon e-kieleenkin lisää tukevuutta. Loistava vehje mun mielestä, ja ei maksanukkaan ku viiskymppiä. Voin suositella kaikille.
da_Punk
10.12.2003 21:08:55
maksanukkaan ku viiskymppiä.

Mistä kenties ostit ?
Niskamies
10.12.2003 21:21:04
Mistä kenties ostit ?

Ihanalta absaqualta. Erittäin sopiva hinta mielestäni. Ja nyt kun talla on ollut jo useita tunteja niin huomasin kuinka kaulamikin ääni on todellakin paljonkin tummempi ja bassovoittoisempi.
da_Punk
10.12.2003 21:27:07
Ihanalta absaqualta. Erittäin sopiva hinta mielestäni. Ja nyt kun talla on ollut jo useita tunteja niin huomasin kuinka kaulamikin ääni on todellakin paljonkin tummempi ja bassovoittoisempi.

Perkele, olen itsekkin uutta tallaa ostamas.... Pitää siit sit varmaankin pulittaa se huntti
Niskamies
10.12.2003 21:29:36
Perkele, olen itsekkin uutta tallaa ostamas.... Pitää siit sit varmaankin pulittaa se huntti

Todella hyvä on. Nyt on melkein ku eri basso. Ja vanhankin sain jo myytyä pois :P
käki
10.12.2003 21:36:41
Todella hyvä on. Nyt on melkein ku eri basso. Ja vanhankin sain jo myytyä pois :P

Laitoitko sen bäädäässin siihen Jaco-bassoosi ? Olisit säästäny originaalitallan. Jos joskus mielenhäiriössä päätät myydä bassosi, sen tallan perään varmaan ostaja kyselee.

Vaikuttaahan se vähän jälleenmyyntiarvoon, kun on alkuperäiset tallella.
-mitä kysyi toimittaja Jaakko Okker Rolling Stonesin laulajalta tavatessaan tämän ensimmäisen kerran ? -ookko Jakker ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)