Aihe: Kesäbiisit
1 2 3
Defu
22.02.2003 21:22:53
Näin kun kevät ja kesäkin lähenee, on kiva kuunnella ns. "kesäbiisejä". Mitkä kuuluis teidän listallenne?

Popedalla on hyviä biisejä, baareja taivaaseen ja kuuma kesä ainakin. Myös hilpeä roger ja freud, engels, marx & jung kuuluu mukaan. Myös Hectorilla on hyviä kesäbiisejä. Ja tietenkin lemmenkipeiden hullu mies ;-)
Anarkiapurilainen
23.02.2003 00:34:29

Sublime, Fun Lovin Criminals, Smash Mouthin albumi "Fush Yu Mang", Seremoniamestarilta "Ihana Päivä", "Mikään Ei Oo Siistimpää" ja tietenkin "Chillaa meidän kanssa".
Kaikki hyvä dub/reggae menee myös. Ja tietenkin kaiki hyvä surf-musiikki. Konepuolelta Fatboy Slimin "You've Come A Long Way, Baby" on se, josta tulee kesä mieleen.

Suomirokkia kuuntelemalla menee multa kesäfiilikset kyllä totaalisen pilalle.
"Free your mind and your ass will follow"
Cathi777
23.02.2003 01:09:20

Meikäläisen suosikki kesäbiisi on ehdottomasti Tehosekoittimien Ote irtoaa... Siitä tulee aina niin kesäinen fiilis.
Taistelutoveri
coffeemaker
23.02.2003 01:28:54
Iloinen musa tekee kesästä hienon.
'I am too lazy to live and too afraid to die'
manfred
23.02.2003 10:47:59
Näin kun kevät ja kesäkin lähenee, on kiva kuunnella ns. "kesäbiisejä". Mitkä kuuluis teidän listallenne?

Popedalla on hyviä biisejä, baareja taivaaseen ja kuuma kesä ainakin. Myös hilpeä roger ja freud, engels, marx & jung kuuluu mukaan. Myös Hectorilla on hyviä kesäbiisejä. Ja tietenkin lemmenkipeiden hullu mies ;-)

Mulle tulee aina näihin aikoihin kun kevät alkaa sarastaa halu kuunnella Claptonin Reptile-levyä. Se on tosi rentoo kamaa ja toimii mun mielestä kevätfiiliksien herättäjänä.
Meiän bändi tulee alas niin ku lyijynen ilmalaiva denatured
zernobyl
23.02.2003 11:47:26

Kyl se mun mielestä on Incubus, ja niiltä biisi nimeltä Summer Romance (Antigravity lovesong).
Muukin Incubusin tuotanto menee kesällä, kuten koko Make Yourself -albumi.
On niitä tietysti monia muitakin, mutta tämä mielestäni parhaimpia kasäfiiliksen nostattajia.
Ossi
23.02.2003 12:22:10

Allman Brothers'ien "Blue Sky" ja tietysti kaikkien kestosuosikki eli Tomas Ledin'in "Sommaren är kort."
"Toi oli hyvä, briljanttia. Mutta otetaan vielä kerran."
Aerodactev
23.02.2003 13:10:47 (muokattu 23.02.2003 13:39:51)
Kissapuhelin - Kirves
Jethro Tull - Living in the past, Bungle in the jungle
Iron Maiden - The Wickerman, Can I play with madness
Eläkeläiset - Koko Pahvische-levy
W.A.S.P. - Wild Child

Usein kun noita kuuntelee, niin tulee ihan kesäinen olo.
Veres! Ajaa sinun etsiä edelleen. Ajaa Google Kierrellä.
Kosminen
23.02.2003 14:39:17 (muokattu 23.02.2003 14:40:21)

Kesäbiisit on enimmäkseen sellaisia, joita on kuunnellut kesällä tietyissä tilanteissa ja näistä sitten tulee ne tapahtumat aina mieleen. Ei ehkä niinkään ole kyse mistään 'aurinkoisesta' musiikista. Mulla tulee kesäbiiseistä mieleen vain toissakesäinen Musen Plug In Baby.

Ja tietenkin viime kesän hitit Soul Captain Bandin Hypnoosiin ja Sadrak, Mesak ja Abednego.
"Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys
Toveri
23.02.2003 14:59:47

Kapteeni Ä-ni on mulle semmosta kesämusaa. Tuli parilla festarilla nähtyä ja, ai että, kuinka fiilis olikaan hyvä.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
Juhani
23.02.2003 15:30:40

Kapteeni Ä-ni on mulle semmosta kesämusaa. Tuli parilla festarilla nähtyä ja, ai että, kuinka fiilis olikaan hyvä.

Kapteeni Ä-ni on kyllä ihan ykköstä ja Jukka Poika on päällikkö. Arvostan suuresti.
-Mickill-
23.02.2003 15:41:04
Haluisko joku selittää tän Kapteeni Ä-ni ja Soul Captain Band homman? Siis onks samat soittajat vai mikä? Jotenkin menee ihan sekavaksi kun yritän jotain selkoa saada noista bändeistä. "Hypnoosiin" on kyllä ihan vitun hyvä biisi!
Niin ne kesäbiisit, mun suosikki on Rancid: Hooligans. Tuli viime kesänä aina kuumina päivinä kuunneltua tota pihalla kaljan kanssa.
Life Is Hard And So Is My Cock.
sa-ku
23.02.2003 16:19:14
tehosekoittimen Maailma on sun tai Asfaltti polttaa.

kapteeni äänessä on soul captain bandin nokkamies jukka-poika. toinen heebo siinä on nopsajalka.
~gotta goal to live my rock-star part, get fat `n old with ya~
Kosminen
23.02.2003 16:58:41

Kyllä ne suunilleen samojen heppujen toimintaa on, mutta nykyään toiminta keskittynyt tuohon Kapteeni Ä-neen, siis SCB on ainakin niinsanotusti telakalla.
"Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys
Anarkiapurilainen
23.02.2003 17:33:15

Samoja jätkiä löytyy myös Kompostikoplasta, http;//www.kapteeni.net -sivulta löytyy poikien kaikista projekteista kattavasti tietoa.
"Free your mind and your ass will follow"
Ussr
23.02.2003 19:57:50

Tehosekoitin ja Weezer, etenkin "Green Album".
Rok rok.
Ossi
23.02.2003 23:04:40

kenkkusen mainitseman Kinksin myötä muistui mieleen jo joskus 60-luvulla kolahtanut "Waterloo Sunset". Biisissä on kaiken lisäksi tarttuva döng-döng-soudinen kitarariffi vähän samaan tyyliin kuin Beatlesien kipaleessa " I Feel Fine."
"Toi oli hyvä, briljanttia. Mutta otetaan vielä kerran."
jannu
23.02.2003 23:23:59 (muokattu 23.02.2003 23:25:54)
Nämä tuli nyt ekana mieleen. saatanpa editoida myöhemmin.

Yleiseen hyvään meininkiin ja kaljan kiskontaan:
Led Zeppelin - D'yer Mak'er
Karkkiautomaatti - Seikkaluun
Liekki - Aave
Badly Drawn Boy - Everybodys Stalking
Belle & Sebastian - Legal Man
Zen Cafe - Mitä Me Tehtäis
Peer Günt - kaikki

Autolla kruisailuun:
The Smashing Pumpkins - 1979 , yö-aikaan autoiluun
Zerocharisma - Mikä vaan biisi ja luu ulos kunnolla! =)
Peer Gunt - sama pätee kuin edelliseen

Älytön helle:
Prodigy - Narayan

Angstisiin kesäöihin:
Abandoned Pools - Remedy
The Smashing Pumpkins - Set The Ray To Jerry
Eppu Normaali - Vihreän Joen Rannalla

Biisi jonka seurauksena yleensä tekee mieli lähteä uimaan keskellä yötä:
Radiohead - Pyramid Song

EDIT: lisäyksiä
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
kid ego
23.02.2003 23:28:33
poltin itselleni kesähittilevyn, joka pitää sisällään seuraavat biisit:

melrose: the road is light
van halen: ice cream man
leningrad cowboys: happy being miserable
joe satriani: summer song
david lee roth: just like paradise
extreme: politicalamity
van halen: panama
steve vai: juice
david lee roth: shoot it
van halen: jump
joe satriani: motorcycle driver
extreme: sex 'n' love
nuno: swollen princess
ben granfelt: slapshot
van halen: you really got me
bruce dickinson: road to hell
frank zappa: peaches en regalia
extreme: play with me
get the funk out!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)