g1player 16.08.2004 12:10:09 | |
---|
Siis sehän on trankku. Ei se yks etuasteputki siitä putkivahvistinta tee. Etuasteputkella oleva vahvistin on soundiltaan todella lähellä trankkua ja helvetin kaukana putkivahvarista. Pääteputket vaikuttaa sitten siihen soundiin. Tuota ollen kyllä vähän arvellutkin... Hyvä juttu.. "kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
Heavymies 16.08.2004 12:15:31 | |
---|
Tuota ollen kyllä vähän arvellutkin... Hyvä juttu.. Joo tossa TF:ässä on se vibe nappula millä sitte saa sitä putkivahvistimen soundia "jäljiteltyä" Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
g1player 16.08.2004 13:37:36 | |
---|
Joo tossa TF:ässä on se vibe nappula millä sitte saa sitä putkivahvistimen soundia "jäljiteltyä" Joo kun sitä nappulaa käyttää niin säröstä saa aikas muheet soundit.. "kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
g1player 16.08.2004 13:38:49 | |
---|
Niin ja kuinkas kauan teillä yleisesti on se putki siellä kestänyt... "kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
Vanalkar 03.09.2004 18:00:17 | |
---|
Vaihdoin sen etuasteputken omaan TF300:seen tuossa vähän aikaa sitten. Hyvin on ainakin tähän asti parit treenit toiminut. Glymur dansur ķ hųll,
Dans slįiš ring
Glašir rķša noregis menn
til Hildar ting. |
elementti 04.09.2004 11:19:27 | |
---|
Mulla on TF800-nuppi ja sen kanssa on muutaman kerran tullut kummallinen häiriö. En tiedä onko tuo "tehojen häviäminen" sama ilmiö, mutta tuossa kasisatasessahan on 4 kanavaa (puhdas + 3säröä) ja tuon "keskimmäisen" särökanavan volyymi saattaa yhtäkkiä tipahtaa olemattomiin. Ainoa ratkaisu tähän on se että rämppää vähän aikaa input-reikää piuhalla, siis vääntelee ja kääntelee sitä jakkia siinä reiässä. Tällöin mekkala alkaa taas kuulua. Ilmiö ei vaikuta puhtaaseen tai kahteen muuhun särökanavaan ollenkaan. Enkä ymmärrä miten tuo piuhan räplääminen sen korjaa, mutta niin vain käy. Tätä on tapahtunut reilun puolen vuoden aikana 3-4 kertaa. "Holy Jesus, what are these goddamn animals?!" |
toxic 04.09.2004 16:41:03 | |
---|
Off-doping: Kesymyksiä: Paljokos tollane maksoikaan uutena? Monta tuhatta wattia siinä on? Missä on pohjoinen? |
Härski 04.09.2004 16:44:26 | |
---|
Off-doping: Kesymyksiä: Paljokos tollane maksoikaan uutena? Riippuu, mitä tarkoitat. Monta tuhatta wattia siinä on? ---- ** ----- Missä on pohjoinen? Ei ainakaan siellä. |
toxic 04.09.2004 16:50:50 | |
---|
Riippuu, mitä tarkoitat. ---- ** -----
Ei ainakaan siellä. Kiitos erittäin hyvistä vastauksista :D No onko siitä mitääs 100 watin comboa, jos on niin paljo maksaa? |
Härski 04.09.2004 16:55:51 | |
---|
Kiitos erittäin hyvistä vastauksista :D No onko siitä mitääs 100 watin comboa, jos on niin paljo maksaa? TF 300 tai 320. Maksaa 300 - 700 , käytetystä uuteen. |
saha 04.09.2004 17:08:08 (muokattu 04.09.2004 17:08:35) | |
---|
onko järkevää laittaa putkeksi joku sairaan kallis ja hyvä parempien saundien toivossa? siis puoliputkipaskoissa? Ota poika ohvia. |
Guitar83 04.09.2004 18:21:45 | |
---|
Ei oo itellä ainakaan ollut mitään valittamista Laneyn laadussa. Alkuperäinen putki kesti ilmeisesti n. 3v tuossa, että eiköhän tuo ole aika normaalia, että sen joutui jo vaihtamaan. Ei ne etuasteputketkaan kestä ikuisuuksia... Ei ole myöskään. Itseltä löytyy Laneyn, oliko se nyt TF-300 (120w). On ollut käytössä (myös bändi & keikka) jotain 4-5 vuotta eikä mitään vikoja ole ollut. Edes putkessa. -MTP |
Timesby 09.01.2005 16:15:25 | |
---|
Mikäs putki TF200:seen kannattaisi hommata ja mistä sellaisen putken saisi? Mun vahvarissa ei ole mitään ongelmia voluumissa, mutta säröstä on hävinnyt tiukkuutta. Soundi on tummempi ihan kuin tonea olisi laskettu kitarasta. Mitenkäs muuten - voiko elementti löystyä niillä voluumeilla mihin vahvarilla pääsee ilman buustailua? Siis kitaralla soittettuna. Kerran olen pari tuntia Laneylla soitellut voluumi 7-8 tietämillä(vire D). Ei kai se ole voinut "löystyttää soundia". |
Timesby 09.01.2005 21:11:13 (muokattu 09.01.2005 21:11:46) | |
---|
Nostetaanpas. Niitä ECC83 putkia on niin monensorttista, että mistä tiedän mikä kannattaa ostaa. En halua huonointa, mutta en myöskään mitään hifistelyputkea. Semmoinen perusputki tai vähän parempi kelpaa. Eikös ne hinnat pyöri silloin siinä 20 eurossa ja alle. |
pusero 09.01.2005 22:51:22 | |
---|
juu, itse ostin tuossa jokin aika sitten omaan tf200:seen uuden jj:n ecc83s-putken(10) ihan piruuttani koska vanhassa ei ollut mitään kuultavaa vikaa, mutta vanha putki oli ollut siellä 3-4 vuotta. soundi ei mitenkään dramaattisesti muuttunut yläpää kirkastui vähän ja särö-potikkaa kääntäessä särö kasvaa pehmeämmin. joo mutta yleensähän tuo treblen hiipuminen johtuu juurikin kuluneesta putkesta/putkista, eli halpa konsti olisi varmasti se putken vaihto. Elementti tuskin on kulunut, varsinkin jos sitä ei tuon enempää ole rääkätty. |
MrFunk 09.01.2005 23:09:15 | |
---|
Olen ajatellut ostaa tuon TF200:sen... mites se soveltuu koti/bändikäyttöön? Riittääkö 65W bändille ja onko se liikaa kotiin (kerrostalo)? "Ensin vedetään tää riffi hitaasti ja sitten sama grindillä" |
Ei se ainakaan liikaa ole kerrostaloon. Varmasti riittää hyvin bändikäyttöön, jos ei soita betonilaatikossa kuten me. Pitääpä tarkistaa ultratone, jos tuommoinen putki löytyisi. Voikos sieltä ultratonesta tilata kotiin, vai myyvätkö pelkästään paikanpäältä. |
Sintti 10.01.2005 11:47:04 (muokattu 10.01.2005 13:36:52) | |
---|
Tuossa vähän aikaa sitten huomasin muuten mielenkiintoisen jutun tuosta laneysta: Etuasteputki hajoaa, jos käytän tuota dg-stomppia efektiloopissa!! Eipä tuolla niin väliä ole, mutta ajattelin vaa ilmottaa. :D EDIT: En kerinnyt kirjottaa äsken loppuun. Efektiloopissa siis on ilmeisesti jotain vikaa, kun se tuollai hajottaa etuasteputken. Mistähän johtuu? Ikinä ei ole ollut virrat päällä, kun oon irrottanut / yhdistänyt stompin efektilooppiin, joten siitä ei voi johtua. Ilmeisesti laneyn efektiloopissa on jotain vikaa. No ei onneksi ole väliä, kun käytän koko ajan tuota stomppia. Muillakin on ilmeisesti ollut jotain epämieluisia kokemuksia tuon efektiloopin kanssa, mutta kyllä se muuten toimii. Epäselvää sekoilua.... :D Don't be stoopid now! |
snakeshirt 10.01.2005 14:48:59 | |
---|
Ainakin minun kohdallani se efektiloopin käyttöönotto poisti tuon äänen katoamisongelman. Eli kun kytken kitaran normaalisti inputtiin, hetken soittelun jälkeen ääni katoaa ja särisee ynnä muuta. Kun lisään normaalin kitarapiuhan efektilooppiin (out -> in), volumet ei katoa ja soittelua voi jatkaa taisteluitta vaikka kuinka pitkään... |
MrFunk 10.01.2005 14:56:51 | |
---|
Ei se ainakaan liikaa ole kerrostaloon. Varmasti riittää hyvin bändikäyttöön, jos ei soita betonilaatikossa kuten me. No hyvä... nyt menee pikaisesti offtopikiksi, mutta mitäs eroa Peaveyn studioprolla on verrattuna tähän Laneyhyn..muuta kuin hinta.? "Ensin vedetään tää riffi hitaasti ja sitten sama grindillä" |