Muistaako kukaan Jomi Hallan trioa? Muistelisin hämärästi joskus tavanneeni tyypin, mutta mielikuvaa pändistä ei ole. Nimi vain kuulostaa niin tultulta. Soittiko mies itse rumpuja! |
baron 10.01.2005 10:29:23 (muokattu 10.01.2005 10:29:57) | |
---|
Koivuniemi ja muut oikeat laulajat ovat luku sinänsä. Laulava soittaja saa paljon anteeksi. Jos joku heiluu baanalla " soololaulajana ", homman on taituttava kanssa. Sitä paitsi Baron, vaikka joku tuntematon laulaisi kuinka hyvin, on yhden ja vain yhden saman äänen kuunteleminen 4-6 h puuduttavaa. Jos bändissä useampi laulaa voi kukin valkata itselleen sopivat biisit ja sävellajit. Toiset vetää kertsit, jos ei ihan stemmoissa, niin edes samassa äänessä. Tyylillä tehtynä näin saadaan aikaan uskottava illuusio laulutaitoisista soittajapojista. Mä olin Oulussa kuuntelemassa kolleegoita, joiden nimen olen ikävä kyllä unohtanut, jotain paikallisia tähtiä ja heillä oli trio rummut, basso, koskettimet, mutta kun joka jätkä lauloi ja lauloivat stemmoissa, tuli kyllä illuusio paljon suuremmasta bändistä. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Sertzo S 10.01.2005 10:42:00 | |
---|
Mä olin Oulussa kuuntelemassa kolleegoita, joiden nimen olen ikävä kyllä unohtanut, jotain paikallisia tähtiä ja heillä oli trio rummut, basso, koskettimet, mutta kun joka jätkä lauloi ja lauloivat stemmoissa, tuli kyllä illuusio paljon suuremmasta bändistä. Oulusta, entisestä kotikaupungistani, on paljon lähtenyt tien päälle kelpo tanssimuusikoita ja solisteja. |
uruttaja 10.01.2005 10:48:02 | |
---|
Oulusta, entisestä kotikaupungistani, on paljon lähtenyt tien päälle kelpo tanssimuusikoita ja solisteja. Kiitos veljet. Osa niistä on vieläkin tien päällä ja osa tien alla. |
Sertzo S 10.01.2005 10:50:21 (muokattu 10.01.2005 10:51:58) | |
---|
Kiitos veljet. Osa niistä on vieläkin tien päällä ja osa tien alla. Niinpä, kuten Vinkki, Jamppa, Lare...siis "tien alla." Harmi. |
Tankero 10.01.2005 12:18:25 | |
---|
:) tarkoitan akateemisuudella munattomuutta, jos et sitä rivien välistä osannut tulkita. Omakohtaisten kokemusten kautta hankittu "rosoisuus" puuttuu. VArmasti se akateemisesti ajateltuna on ihan bueno. Kuvittele, jos joku teidän kunnan sosiaalitantta tekis ravintolamuusikoista vakavastiotettavan tieteellisen tutkimuksen. Akateemisuus ehkä riittäisi, MUTTA:*) Rouva Tutkija ei olis koskaan tehnyt mitään niin rajua kuin edes kussut ulos.Tai tehnyt mitään jäynää, paitsi pannut 3 palaa sokeria kunnanjohtajan teehen kahden palan asemesta. Ja siitä sitten riittäisi puhetta seuraaviin pikkujouluihin saakka, hui kauheeta. Ei taida kuule sosialitantoista olla tieteellisen tutkimuksen tekijöiksi. |
pekkajau 10.01.2005 13:24:59 (muokattu 10.01.2005 13:25:57) | |
---|
Muistelisin hämärästi joskus tavanneeni tyypin, mutta mielikuvaa pändistä ei ole. Nimi vain kuulostaa niin tultulta. Soittiko mies itse rumpuja! Itselläni on sellainen käsitys että Jomin instrumentti olisi kitara ja Iisalmen miehiä olisi ja nimenomaan oli semmonen kitara-basso-rummut trio joka kuulosti joltain! Itse en valitettavasti koskaan päässyt kuulemaan sitä bändiä! There`s no bisnes in showbisnes! |
pekkajau 17.01.2005 10:14:17 | |
---|
Eikös se joku "Ahti" väitellyt tohtoriksi tai on juuri lähiaikoina väittelemässä kyseisestä aiheesta eli "Ravintolamuusikon ammatin nousu ja tuho"? Yksi päivä vaan kuulin pikkupätkän aiheesta radio Suomesta! There`s no bisnes in showbisnes! |
pekkajau 17.01.2005 10:16:46 | |
---|
There`s no bisnes in showbisnes! |
KoskPaavo 17.01.2005 11:41:27 | |
---|
Helevetin hyvä juttu , ja moneen muuhun väitöskirjaan verraten tämä on totta . Soittaja selviää aina. |
baron 17.01.2005 11:48:57 | |
---|
No täältähä se löytyykin! http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/val/sospo/vk/nikkonen/ Ehdin näin kesken duunia lukaista vain esipuheen, mutta herätti sen verran kiinnostusta, että täytyy lukea kokonaan. Olisi ollut mielenkiintoista käydä väitöstilaisuudessakin, mutta olin toisella paikkakunnalla. Kävikö joku? Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
klunssila 19.01.2005 11:59:54 | |
---|
Ehdin näin kesken duunia lukaista vain esipuheen, mutta herätti sen verran kiinnostusta, että täytyy lukea kokonaan. Olisi ollut mielenkiintoista käydä väitöstilaisuudessakin, mutta olin toisella paikkakunnalla. Kävikö joku? Lisää asiasta YLE uutisoi täällä: http://www.yle.fi/teema/tiedeuutiset/uutinen.shtml?id=91626 Etsitään täydellistä kitarasoundia. |
Neljä Ruuvia 19.01.2005 12:30:20 | |
---|
Lisää asiasta YLE uutisoi täällä: http://www.yle.fi/teema/tiedeuutiset/uutinen.shtml?id=91626 Yhessä kohtaa Nikkonen on metsässä. Siinä että 90-luvulle asti ravintolamuusikoita kunnioitettiin. Ei pidä paikkaansa,samanlaisina huoraajina ja juoppoina niitä pidettiin sitä ennenkin. Sitä ne oli olikin. Paitsi ne kenen kanssa itse soitin. Aina on oltu kunniallisissa porukoissa! |
mack the knife 19.01.2005 12:37:24 | |
---|
Yhessä kohtaa Nikkonen on metsässä. Siinä että 90-luvulle asti ravintolamuusikoita kunnioitettiin. Ei pidä paikkaansa,samanlaisina huoraajina ja juoppoina niitä pidettiin sitä ennenkin. Sitä ne oli olikin. Paitsi ne kenen kanssa itse soitin. Aina on oltu kunniallisissa porukoissa! En minä mutta pojat. Joutunu perhana jo viisvuotiaasta asti aina käyttämään samaa lausetta. Aina sattunu muut olemaan bändissä semmosia, itse ei koskaan ole onneksi noihin asioihin lipsahtanut. Ei se ole niin justhin. |
KoskPaavo 19.01.2005 12:54:18 | |
---|
Muistan kun 1980-luvun alussa olin Kemijärvellä 4 viikkoa soittamassa ja vapaailtoina tuli tietysti ns, ryypättyä jossakin paikallisessa kuppilassa , niin satuin kerran pari poromiehen kanssa samaan pöytään. No, miehet kysyi mitä etelän mies työkseen tekee johon vastasin että ravintoloissa olen työkseni soittanut jo monet vuodet , johon toinen poromies tokaisi että "älä poika puhu paskaa, ei sillä elä" Soittaja selviää aina. |
pekkajau 19.01.2005 12:57:45 | |
---|
Yhessä kohtaa Nikkonen on metsässä. Siinä että 90-luvulle asti ravintolamuusikoita kunnioitettiin. Ei pidä paikkaansa,samanlaisina huoraajina ja juoppoina niitä pidettiin sitä ennenkin. Sitä ne oli olikin. Paitsi ne kenen kanssa itse soitin. Aina on oltu kunniallisissa porukoissa! Minäkin olen saanut aina soittaa "kunniallisten" kavereiden kanssa! Aina on ollut semmosta asiallista ja hyvää virkamiesmeininkiä ja mitään muuta ei ole ollut! Kysykää vaikka kavereilta! There`s no bisnes in showbisnes! |
uruttaja 19.01.2005 13:49:53 | |
---|
Minäkin olen saanut aina soittaa "kunniallisten" kavereiden kanssa! Aina on ollut semmosta asiallista ja hyvää virkamiesmeininkiä ja mitään muuta ei ole ollut! Kysykää vaikka kavereilta! 70,80,90,00-vuosikymmenillä ihan merkonomimeininki, yhtään ei olla otettu. Nikkonenhan on lähestynytkin aihetta osittain siltä kantilta,että muusikot on automaattisesti hirveitä juomaan viinaa ja moraaliltaankin vähintään arveluttavia. |
baron 19.01.2005 13:53:08 (muokattu 19.01.2005 13:54:55) | |
---|
70,80,90,00-vuosikymmenillä ihan merkonomimeininki, yhtään ei olla otettu. Nikkonenhan on lähestynytkin aihetta osittain siltä kantilta,että muusikot on automaattisesti hirveitä juomaan viinaa ja moraaliltaankin vähintään arveluttavia. Miten hänelle sattunutkin niin epäedustava otos haastatelluissa? Senpä takia olisi ollut hyvä, että väitöstilaisuudessa olisi ollut joku meidän "puhtoisten" edustaja huutamassa aina vähän väliä: En minä ainakaan! Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
uruttaja 19.01.2005 13:54:57 | |
---|
Miten hänelle sattunutkin niin epäedustava otos haastatelluissa? No katso missä bändeissä se on soittanut, eli sitä taustaa ei oikein olekaan. |
WanhaWetäjä 19.01.2005 15:11:14 (muokattu 19.01.2005 15:36:05) | |
---|
70,80,90,00-vuosikymmenillä ihan merkonomimeininki, yhtään ei olla otettu. Nikkonenhan on lähestynytkin aihetta osittain siltä kantilta,että muusikot on automaattisesti hirveitä juomaan viinaa ja moraaliltaankin vähintään arveluttavia. No eikö se muka ole totuus...vai onko joku soittanut joskus bändissä jossa ei jollain olis tai joskus ollut näitä viina/huorakuvioita...yhessä bändissä mä olin ainoo poikamies ja myös ainoo joka ei käynyt huorissa,pääsenköhän mä taivaaseen ?? Kyllä soittajat on ite mokanneet niin monet jutut ja etuudet että turha valittaa,tää ala on aina kerännyt sellasta omista ja muitten asioista piittaamatonta sakkia,vaikka sitten (suurin?)osa on suht kunnollista porukkaa, niin ei se auta,se paskajengi on se mikä sen maineen luo ;-) EDIT ja paskajengillä tarkotan niitä totaalisia mokaajia,joiden tekoset naurattaa kenties näin jälkeenpäin,mutta kun omalle kohdalle tällänen äijä osuu niin hauskuus on kaukana ... |