Aihe: miten tomit kiinni?
1 2
Peace
07.01.2005 23:27:41
tarvitsen teidän apuanne.

oon pähkäillu et miten laitan tomit kiinni. tällä hetkellä on toinen tomi crash puomiständissä kiinni clampillä, ja ois nyt tarkotus saada toinen tomi basarin päältä myös pois.

Joten että laitanko tuon toisen tomin kiinni clampillä samaan puomi ständiin missä on toinen tomi kiinni. Vai ostanko sellaisen kolmen reijän adapterin (AX-38) jolloin saan sen kiinni ständiin ja siihen sitten ne tomit kiinni siihen.

Mitä teen?!?
Joona Rautiainen
AP
08.01.2005 00:01:33 (muokattu 08.01.2005 00:03:28)
Pistä se toinen etutomi clampilla kiinni toisella puolella basaria olevaan peltiständiin. Jo tulee sijoittelusta helppoa. Lisäksi voit tehdä oikeanpuoleisesta pikku-tomista tarvittaessa vaikkapa 13" lattia-tomin...

Edit. Niin, itse en ole koskaan innostunut suuntauksesta, jossa kaksi etutomia sijoitetaan basarin vasemmalle puolelle telineeseen. Jos ei muuta, niin kulma oikean ja vasemman jalan välillä kasvaa vaikean isoksi, kun tomit pakottavat siirtämään haitsua pitkälle vasemmalle. Mieluummin pitää tomit bassarin päällä ála perussetti. Tuo tomien kiinnitys ständeihin tuo tähänkin melkoisesti vaihtelunvaraa.
K100 #7
ddrum54
08.01.2005 17:15:15
Kokeile jättää vain yksi tomi eteen ja pistä toinen lattiatomin viereen a`la Bonham. ( Joo joo, Bonhamilla oli 2 lattiatomia ). Saat ridenkin sijoitettua mukavammin basarin yläpuolelle. Ja basarin soundi paranee, kun se makoilee yksikseen, ilman tomien taakkaa.
2`n 4
Youni
08.01.2005 17:53:14
Itse olisin kyllä sellaisen erillisen tuplatomitelineen kannalla. Yritän nytkin, vaikka tomit ovat basarin päällä, vääntää tomeja mahdollisimman vasemmalle. Makuasioitahan nämä.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
DimensionZ
08.01.2005 19:00:10

Niin, itse en ole koskaan innostunut suuntauksesta, jossa kaksi etutomia sijoitetaan basarin vasemmalle puolelle telineeseen. Jos ei muuta, niin kulma oikean ja vasemman jalan välillä kasvaa vaikean isoksi, kun tomit pakottavat siirtämään haitsua pitkälle vasemmalle.

Kyllä ne saa siihen ihan hyvin kun pistää oikeanpuoleisen tomin sillälailla että sen oikea reuna on basarin keskipisteen päällä, ja sitten toinen tomi aivan siihen viereen. Minulla ainakin toimii loistavasti, 10'' ja 12'' tomit siis kyseessä.
''He jumped right out of a building!!''
Remo
08.01.2005 19:08:50
Ja basarin soundi paranee, kun se makoilee yksikseen, ilman tomien taakkaa.

Sitä en ymmärrä miksi basarin saundi paranee jos siitä on tomit pois. Pitäis tietenkin ite koittaa mutta kun ei oo varmuutta kuinka alas toi 10" jäis jos sen laittais tohon mun suoraantelineeseen. Koska se alaputki on nois telineis vaan oikean paksuinen.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
DimensionZ
08.01.2005 19:47:23

Sitä en ymmärrä miksi basarin saundi paranee jos siitä on tomit pois. Pitäis tietenkin ite koittaa mutta kun ei oo varmuutta kuinka alas toi 10" jäis jos sen laittais tohon mun suoraantelineeseen. Koska se alaputki on nois telineis vaan oikean paksuinen.

Pistä se koko tomipidike hässäkkä siihen symbaali ständiin klämpillä kiinni, niin saat molemmat etutomit siihen samaan, ja saat myös korkeutta nostettua aika reilusti. Tällä saat myös sen putken pois sieltä basarin sisältä, joka tässä oli se koko pointti. Eli siis soundi paranee sillä kun sinne rummun sisälle ei mee mitään.
Remo
08.01.2005 20:17:20
Mistä vaan saa noin paksuun putkeen tarkoitetun clampin. Kun eikös clampeis aika yleisesti toinen reikä ole kapeampi kun toinen ja tossa taas pitäisi olla sitten kaksi täysin saman kokoista reikää. Pitäisi kait perehtyä noihin clamppeihin seuraavalla musiikkiliike kierroksella. :D Niin mutta mitä ihmettä se vaikuttaa vaikka siellä basaris ei ole sitä putkea. Saako siellä ilma vapaasti kulkea kun ei ole putkea niin ei tule mitään vouvaus ääniä. :S
tthei
08.01.2005 20:22:33

Mistä vaan saa noin paksuun putkeen tarkoitetun clampin. Kun eikös clampeis aika yleisesti toinen reikä ole kapeampi kun toinen ja tossa taas pitäisi olla sitten kaksi täysin saman kokoista reikää. Pitäisi kait perehtyä noihin clamppeihin seuraavalla musiikkiliike kierroksella. :D Niin mutta mitä ihmettä se vaikuttaa vaikka siellä basaris ei ole sitä putkea. Saako siellä ilma vapaasti kulkea kun ei ole putkea niin ei tule mitään vouvaus ääniä. :S

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=d90b59b88a720c969d522f68f110c9c2
Osta joku tollanen clamppi. Sillasella mä oon ratkassu ton ongelman.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist ------------------------------- www.innervision-fin.tk
DimensionZ
08.01.2005 20:31:38

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _csat924_multiklammer_prodinfo.html

Tai tuollainen, kiristyy niin pieneksi kun täytyy, ja myös suhteellisen isoksi.
Peace
08.01.2005 20:35:32
eikös se ole aika hölmöä että on 13" tomi lattiatomina 16" rinnalla :D
Joona Rautiainen
tthei
08.01.2005 20:45:43

On ainakin vähän erikoisempi ulkonäkö setissä ;)
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
Remo
08.01.2005 20:46:04
http://www.netzmarkt.de/thoman ... 0b59b88a720c969d522f68f110c9c2
Osta joku tollanen clamppi. Sillasella mä oon ratkassu ton ongelman.

Milleniumia ei tueta. ;D

http://www.netzmarkt.de/thoman ... 924_multiklammer_prodinfo.html

Tai tuollainen, kiristyy niin pieneksi kun täytyy, ja myös suhteellisen isoksi.

Joo pitäis varmaan mittailla tota putken halkaisiaa ennenkun lähtee ostamaan tollasta. Niin joo ja pakkohan se on tollanen olla että sitä saa sen kokosen kun haluaa.
ddrum54
09.01.2005 00:42:35
Sitä en ymmärrä miksi basarin saundi paranee jos siitä on tomit pois.

Kannattaa tosiaan kokeilla. Se tomien taakka sinänsä vaikuttaa basarin rungon resonointiin, joka on myös tärkeä ominaisuus rummun soundissa. Lisäksi kaikki se resonointi, joka välittyy basarin runkoon tomiin lyötäessä , jää pois. Tässä tapauksessa on kyse virheresonoinnista, joka vaikuttaa soundiin. Esim. mun tamoihin saa tomiholderin basariin vain erikseen tilaamalla. Vakiona basari on ehjä.

Sopiva klämppi ripustusta varten löytyy Yamahan valikoimista. Yamahan rauta kestää, vaikka kahden tomin painon. Mieluummin kuitenkin suosittelen kahta klämppiä päällekkäin, vähentää vääntörasitusta.
2`n 4
tthei
09.01.2005 00:45:26

Milleniumia ei tueta. ;D

No tarkoitinkin että jotain samantapaista clamppiä. Ei mullakaan tuota milleniumin klämppiä ole vaan mulla on sellanen hieman vastaava missä on sama idea.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
ddrum54
09.01.2005 00:47:33

On sitä paljon hölmömpiäkin virityksiä näkynyt. Eikä tuo paljoa basarin takaa edes näy.
2`n 4
Remo
09.01.2005 10:28:59
Kannattaa tosiaan kokeilla. Se tomien taakka sinänsä vaikuttaa basarin rungon resonointiin, joka on myös tärkeä ominaisuus rummun soundissa. Lisäksi kaikki se resonointi, joka välittyy basarin runkoon tomiin lyötäessä , jää pois. Tässä tapauksessa on kyse virheresonoinnista, joka vaikuttaa soundiin. Esim. mun tamoihin saa tomiholderin basariin vain erikseen tilaamalla. Vakiona basari on ehjä.

Aivan nyt ymmärsin mitä apua tuosta on, mutta pitää silti vielä koittaa.

Sopiva klämppi ripustusta varten löytyy Yamahan valikoimista. Yamahan rauta kestää, vaikka kahden tomin painon. Mieluummin kuitenkin suosittelen kahta klämppiä päällekkäin, vähentää vääntörasitusta.

Kattoo nyt mitä musaliikekierrokselta käteen jää. ;) Kait sitä pitää yamahaakin kattoo.

No tarkoitinkin että jotain samantapaista clamppiä. Ei mullakaan tuota milleniumin klämppiä ole vaan mulla on sellanen hieman vastaava missä on sama idea.

Joo ymmärsin kyllä mitä hait takaa. :D
Peace
09.01.2005 19:53:14
noniin....laitoin 13" tomi lattiatomiks 16" rinnalle...
Ei yhtään hassumpi viritys ;)

Omakuvasta näkee
Joona Rautiainen
Remo
09.01.2005 21:16:41
Noni nyt on kuvaa tos etu alalla näkyy miten ratkasin ton tomi ongelman.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)