Aihe: Ravintolamuusikon ammatin nousu ja tuho
1 2 3 4 5 6
Martso
09.01.2005 15:37:33
Olisko sittenkin ollut hätätilassa keikkaa varten kasattu tuuraajien kombo...? Mene ja tiedä. Onko noita vasureilla/jalkioilla huonosti soittavia "basistientappajia" sitten viljaltikin liikenteessä eri raflapändeissä

Tarkotin lähinnä ihan yleisesti, en pelkästään tätä yksittäistä tapausta.
Hullu mikä hullu!
half
09.01.2005 18:01:57
Basistintappajia ? Semmoisia ei ole vielä syntynytkään ennemmin kuolee koko ala. Basistia ei tapa edes viina.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
WanhaWetäjä
09.01.2005 19:16:21 (muokattu 09.01.2005 19:17:03)

Olisko sittenkin ollut hätätilassa keikkaa varten kasattu tuuraajien kombo...? Mene ja tiedä. Onko noita vasureilla/jalkioilla huonosti soittavia "basistientappajia" sitten viljaltikin liikenteessä eri raflapändeissä

Huonosti soittavista en tiedä...sen sijaan huonosti soittavia basisteja piisaa edelleen,just eilen näin ja kuulin yhtä elävänä...

Parempi soittaa vasurilla vähän mutta oikeita ääniä ja tempossa kuin bassolla ad libitum-rytmiin päin persettä,eikö???

Ja aina se hyvä trio kuulostaa paremmalta kun huono kvartetti...
Sertzo S
09.01.2005 19:20:59
Huonosti soittavista en tiedä...sen sijaan huonosti soittavia basisteja piisaa edelleen,just eilen näin ja kuulin yhtä elävänä...

Parempi soittaa vasurilla vähän mutta oikeita ääniä ja tempossa kuin bassolla ad libitum-rytmiin päin persettä,eikö???

Olen kyllä kuulut aikoinani rafloissa erittäin hyviäkin vasurilla/jalkiolla soittavia kosketinesoja; olivat vain puolalaisia tai muita ulkolaisia. Osaavia kotimaisiakin ainakin nykyisin jo löytyy.
half
09.01.2005 19:23:08

Tanssimusa toimii hyvin myös triolla : kitara, basso, rummut.
Ei ole kusettimia ollenkaan.
Sertzo S
09.01.2005 19:24:49

No, mutta kyllä minä siihen koskettimia silti kaipaisin.
Martso
09.01.2005 19:27:58
No, mutta kyllä minä siihen koskettimia silti kaipaisin.

Ja mie torvia! :)
Hullu mikä hullu!
half
09.01.2005 19:30:09
Mielestäni, jos raamit on trio rummut ja basso pysyy. Kitara / kosketinosasto ovat vaihtoehtoja.
half
09.01.2005 19:35:01
Itse en olisi sitä osannut paremmin sanoa.
R.Syke
09.01.2005 19:55:38
Itse en olisi sitä osannut paremmin sanoa.

-Nousu on alkanut.
half
09.01.2005 19:59:47
-Nousu on alkanut.

Jep. olin pari päivää reissussa ja tulin vaihteeksi kotiinkin dokaamaan.
baron
09.01.2005 22:19:01

Meillä oli pitkään kvartetti rummut, basso, kitara, koskettimet ja pitkään mä torvea, lähinnä saksikaa etsiskelin ja kaikenlaista klarinetistia kävi koesoitossa, mutta sitten mä löysin nykyisen trumpetistin ja olen kovin tyytyväinen.

Meidän ongelma on, että kukaan ei osaa laulaa ja sen takia meillä on sellainen ylellisyys kuin laulaja, joka ei osaa soittaa eikä ole tähti.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
funkylord
10.01.2005 04:17:03

Jess! Torvet kuuluu tanssimusiikkiin. mie vierastan trioja aikas paljon. Niissä ei oo sitä tunnelmaa.
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
Sertzo S
10.01.2005 09:05:41
Jess! Torvet kuuluu tanssimusiikkiin. mie vierastan trioja aikas paljon. Niissä ei oo sitä tunnelmaa.

Kyllä minäkin puhaltimista pidän. Nyt kun työstämme erästä tanssimusaäänitettä, parin biisin sinkkua, niin tenorifoni ja poikkihuilu ovat ainakin kuvioissa mukana.
half
10.01.2005 09:37:33
Meillä oli pitkään kvartetti rummut, basso, kitara, koskettimet ja pitkään mä torvea, lähinnä saksikaa etsiskelin ja kaikenlaista klarinetistia kävi koesoitossa, mutta sitten mä löysin nykyisen trumpetistin ja olen kovin tyytyväinen.

Meidän ongelma on, että kukaan ei osaa laulaa ja sen takia meillä on sellainen ylellisyys kuin laulaja, joka ei osaa soittaa eikä ole tähti.

Ja pystytte toiminaan taloudelliset reaaliteetit huomioon ottaen ? Kunnioitettava saavutus. Pitäkää keskuudessanne laulukoe ja laittakaa 2-3 hävinnyttä treenaamaan laulua, se on helppoa. Kuunnelkaa vaikka montaakin ns. soololaulajaa keikoilla.
baron
10.01.2005 09:48:23

Ja pystytte toiminaan taloudelliset reaaliteetit huomioon ottaen ? Kunnioitettava saavutus. Pitäkää keskuudessanne laulukoe ja laittakaa 2-3 hävinnyttä treenaamaan laulua, se on helppoa. Kuunnelkaa vaikka montaakin ns. soololaulajaa keikoilla.

Mä olin Pe Koivuniemen keikalla ja katselin kateellisena, kun tähden poissaollessa joka jätkältä taittui laulu, vähintään siedettävästi, mieluummin hyvin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
half
10.01.2005 10:05:40
Koivuniemi ja muut oikeat laulajat ovat luku sinänsä. Laulava soittaja saa paljon anteeksi. Jos joku heiluu baanalla " soololaulajana ", homman on taituttava kanssa. Sitä paitsi Baron, vaikka joku tuntematon laulaisi kuinka hyvin, on yhden ja vain yhden saman äänen kuunteleminen 4-6 h puuduttavaa. Jos bändissä useampi laulaa voi kukin valkata itselleen sopivat biisit ja sävellajit. Toiset vetää kertsit, jos ei ihan stemmoissa, niin edes samassa äänessä. Tyylillä tehtynä näin saadaan aikaan uskottava illuusio laulutaitoisista soittajapojista.
pekkajau
10.01.2005 10:07:19

Muistaako kukaan Jomi Hallan trioa?
There`s no bisnes in showbisnes!
pekkajau
10.01.2005 10:23:06
Four Catsin takana oli muuten trio jossa ei ollut koskettimia siinä yhteiskonsertissa Yölinnun kanssa. Kuulosti paikoitellen aika mukavalta. Kyllä hyvällä stemmalaululla voi korvata aika paljon "puuttuvia" instrumentteja kuten esim. puuduttavan jousimaton! No Nono on hyvä kitaristi!
There`s no bisnes in showbisnes!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)