Aihe: Pianotuntien hinta?
1
Sinttu
06.01.2005 21:01:26
Haluaisin aloittaa pianonsoiton, mutta olen täysin aloittelija musiikin suhteen. Vanhemmillani oli piano kun olin nuori, mutta tuolloin pianotunnit eivät juurikaan innostaneet. Nyt kaduttaa, ettei tullut hankittua soittotaitoa jo aiemmin. Onneksi tilanne on kuitenkin vielä korjattavissa :)

Haluaisin yksityistunteja Helsingissä, mutta minulla ei ole aavistustakaan, paljonko sellainen lysti maksaa, ja mistä opettajia voisi kysellä. Kaipailen siis neuvoja ja vinkkejä, mistä lähtisin liikkeelle? Käytössäni on piano, jolla voin harjoitella.

Yhteystietoja tai infoa voi lähettää myös sähköpostiini sini22@jippii.fi

Kiitos jo etukäteen!
rockpock
06.01.2005 21:59:17 (muokattu 06.01.2005 22:00:08)
varmaan joku 10-20e tunti on hintahaarukka, kannattaa kilpailuttaa =)

Ja tietysti kysellä opettajan taustoja.

Myös Sibelius Akatemialle pääsee pedioppilaaksi (pedakogiikan harjoitusoppilas, eli Siban opiskelija pitää tunnit ja opiskelijan opettaja kontrolloi meininkiä). Tuo on edullinen ja hyvä systeemi, siellä voi ottaa teoriatuntejakin. Ja hinta oli ~1000mk lukukausi ja tunnit kerran viikossa. Pedioppilaaksi haetaan keväällä/kesällä ja opetus kestää aina lukukauden kerrallaan ja tuonne pääsee kyllä ihan kaikentasoisia soittajia vasta-alkajista pidemmälle edistyneisiin. Myös pop/jazzkonsalla on sama systeemi (kai).
rockpock
06.01.2005 22:03:17
niin ja kandee ehkä viedä Siban ilmoitustaululle ILMO, että halutaan pianotunteja. Yksityistunneissa on se hyvä, että ei ole ns. harjoittelupakkoa, eli tunnille voi mennä vasta kun on kerennyt oikeasti harjoitella (ja tunnit voi olla semmoisin välein kun haluaa).

Itse muistaa ainakin, että oli suht piinaavaa mennä tunnille kerran viikossa ja eihän sitä aina kerennyt harjoitella, siellä sitten korvat punaisena yritti jotain räpeltää =)
Hot RedX
07.01.2005 07:45:10
Jos oikeesti haluu EDULLISIA tunteja niin kannattaa mennä työväenopistoon. Siellä oppii muidenkin soitosta!