Aihe: Pianotuntien hinta?
1
Sinttu
06.01.2005 21:01:26
Haluaisin aloittaa pianonsoiton, mutta olen täysin aloittelija musiikin suhteen. Vanhemmillani oli piano kun olin nuori, mutta tuolloin pianotunnit eivät juurikaan innostaneet. Nyt kaduttaa, ettei tullut hankittua soittotaitoa jo aiemmin. Onneksi tilanne on kuitenkin vielä korjattavissa :)

Haluaisin yksityistunteja Helsingissä, mutta minulla ei ole aavistustakaan, paljonko sellainen lysti maksaa, ja mistä opettajia voisi kysellä. Kaipailen siis neuvoja ja vinkkejä, mistä lähtisin liikkeelle? Käytössäni on piano, jolla voin harjoitella.

Yhteystietoja tai infoa voi lähettää myös sähköpostiini sini22@jippii.fi

Kiitos jo etukäteen!
rockpock
06.01.2005 21:59:17 (muokattu 06.01.2005 22:00:08)
varmaan joku 10-20e tunti on hintahaarukka, kannattaa kilpailuttaa =)

Ja tietysti kysellä opettajan taustoja.

Myös Sibelius Akatemialle pääsee pedioppilaaksi (pedakogiikan harjoitusoppilas, eli Siban opiskelija pitää tunnit ja opiskelijan opettaja kontrolloi meininkiä). Tuo on edullinen ja hyvä systeemi, siellä voi ottaa teoriatuntejakin. Ja hinta oli ~1000mk lukukausi ja tunnit kerran viikossa. Pedioppilaaksi haetaan keväällä/kesällä ja opetus kestää aina lukukauden kerrallaan ja tuonne pääsee kyllä ihan kaikentasoisia soittajia vasta-alkajista pidemmälle edistyneisiin. Myös pop/jazzkonsalla on sama systeemi (kai).
rockpock
06.01.2005 22:03:17
niin ja kandee ehkä viedä Siban ilmoitustaululle ILMO, että halutaan pianotunteja. Yksityistunneissa on se hyvä, että ei ole ns. harjoittelupakkoa, eli tunnille voi mennä vasta kun on kerennyt oikeasti harjoitella (ja tunnit voi olla semmoisin välein kun haluaa).

Itse muistaa ainakin, että oli suht piinaavaa mennä tunnille kerran viikossa ja eihän sitä aina kerennyt harjoitella, siellä sitten korvat punaisena yritti jotain räpeltää =)
Hot RedX
07.01.2005 07:45:10
Jos oikeesti haluu EDULLISIA tunteja niin kannattaa mennä työväenopistoon. Siellä oppii muidenkin soitosta!
Jokaiselle on aikaa varattu jonkin verran ja loppu tunti kuunnellaan, kuinka muut ovat asiat pähkäilleet.
Sinttu
07.01.2005 19:04:38
Kiitos vinkeistä!

Tuo vapaa harjoittelutahti kuulostaa tosiaan kivemmalta kuin kerran viikossa "pakkopulla". Hauskaahan sen soittamisen pitää olla!

Vielä sellainen tyhmä kysymys, että missä sellainen Sibelius-Akatemian ilmoitustaulu fyysisesti sijaitsee? Onko se siellä Pohjoisen Rautatiekadun talossa?
rockpock
09.01.2005 00:59:50
Kiitos vinkeistä!

Tuo vapaa harjoittelutahti kuulostaa tosiaan kivemmalta kuin kerran viikossa "pakkopulla". Hauskaahan sen soittamisen pitää olla!

Vielä sellainen tyhmä kysymys, että missä sellainen Sibelius-Akatemian ilmoitustaulu fyysisesti sijaitsee? Onko se siellä Pohjoisen Rautatiekadun talossa?

joo siellä on, eiköhän tuolta löydy osoitteet:

www.siba.fi
mr.muzak
09.01.2005 17:05:04
..Myös pop/jazzkonsalla on sama systeemi (kai).

Juu, arabialla on sama systeemi. Tosin pitää sanoa näistä pedi-paikoista se, että riippuen instrumentista voi olla pyrkijöitä paljonkin. Ja kun paikkojen määrä määräytyy opiskelijoiden tarpeiden mukaan, niin määrät vaihtelee lukukausittain. Mutta yleensä näitä pedi-paikkoja hakeneita ohjataan suoraan ottamaan yhteyttä opiskelijoihin ja sopimaan yks. tunteja koulusta erilisinä.
baron
09.01.2005 17:28:45

Mä yritin kysellä Arabian opettajilta privaattitunteja, enkä löytänyt ketään, jolla olisi ollut aikaa/halua, mutta yksi suositteli oppilastaan ja olen kovasti tyytyväinen.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Leikari
09.01.2005 18:48:58
Yksityistunneissa on se hyvä, että ei ole ns. harjoittelupakkoa, eli tunnille voi mennä vasta kun on kerennyt oikeasti harjoitella (ja tunnit voi olla semmoisin välein kun haluaa).

saattaapa opettajalla aika pian motivaatio lakata kun oman aikataulunsa suunnittelee tunnin pitämisen mukaan & sitten tilanne peruuntuukin.

-- - toisaalta: voisikohan yksityisopettaja myös suhtautua, että "tänään ei tuntia pidetäkään kun lähdettiinkin duunikavereiden kanssa kaljalle" ....

vastuuta!!

ja mitä peruskoulumentaliteettia se on, että löysäillään - jos haluaa oppia on väliin ponnisteltavakin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)